Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Η ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ-3 «Πολεοδομικὸ γραφεῖο ἐκδίδει ἄδεια οἰκοδομήσεως σπιτιοῦ τόσο πρόχειρα, ὥστε δὲν ἐξετάζει καθόλου, ἂν ὑπάρχη στατικὴ μελέτη».


Γάμος ἢ ἀσεβὴς γελοιοποίησις; [Γ´]
τοῦ Ἀρχιμ. Δανιὴλ Γ. Ἀεράκη



ἀπὸ τὸ προσφάτως ἐκδοθὲν 
10ο τεῦχος τῆς σειρᾶς «Πρόσχωμεν»
Ἀθῆναι 2014
σελ. 48 ἑπ.



Ἠλ. στοιχειοθ. «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ»



Μέρος Α´: Η ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ-1 «Ἡ Ἐκκλησία ποτὲ δὲν στεφανώνει προγαμιαῖες σχέσεις δυὸἀνθρώπων, ποὺ ἀμετανόητοι καὶ ἀνεξομολόγητοι ἔρχονται στὸν Ναὸ γιὰ μιὰ κοσμικὴ καὶ ἀνεξομολόγητη “πασαρέλα”».


Μέρος Β´: Η ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ-2 «Τὰ τρία ἐπαίσχυντα Γ(άμα) καὶ τὰ τρία τραγικὰ Δ(έλτα)».

Αὐθαιρεσίες στὸ μυστήριο τοῦ Γάμου

.             Μὲ τὴν ἄδεια τοῦ γάμου ὁ ἐκκλησιατικὸς λειτουργός, χωρὶς νὰ τὸ ἔχη πολυβασανίση, εἶναι σὰν νὰ προετοιμάζει καὶ τὴν ἔκδοσι τοῦ διαζυγίου τοῦ γάμου. Φαντάζεστε πολεοδομικὸ γραφεῖο νὰ ἐκδίδη ἄδεια οἰκοδομήσεως σπιτιοῦ τόσο πρόχειρα, ὥστε νὰ μὴν ἐξετάζη καθόλου, ἂν ὑπάρχη στατικὴ μελέτη, ἂν μποροῦν νὰ ἐξευρεθοῦν τὰ κατάλληλα ὑλικὰ ἢ ἂν προβλέπωνται θεμέλια; Ἕνα τέτοιο πολεοδομικὸ γραφεῖο σὲ λίγο καιρὸ θὰ ὑποχρεωθῆ νὰ ὑπογράψη τὸ γκρέμισμα τῆς οἰκοδομῆς. Ὑπάρχει δὲ περίπτωσις, νὰ κληθῆ νὰ ἀναγνωρίση αὐθαίρετο κτίσμα, μὲ τὴν καταβολὴ κάποιου προστίμου.

• Οἰκοδομὴ εἶναι ὁ γάμος, ἡ οἰκογένεια. Τέτοια προσοχὴ δίνεται ἀπὸ τοὺς πιστοὺς γιὰ τὸ στερέωμά της, ὥστε χαρακτηρίζεται «κατ’ οἶκον ἐκκλησία» (Ρωμ. ιϛ´ 4).

• Πολλὲς φορὲς καλεῖται ἡ Ἐκκλησία, ὁ ἐπίσκοπος ἢ ὁ πρεσβύτερος, νὰ ἀναγνωρίση τὸ αὐθαίρετο κτίσμα. Νὰ εὐλογήση μιὰ συμβίωσι προγαμιαίων σχέσεων, ποὺ ἐντελῶς αὐθαίρετα ἔστησαν δυὸ πρόσωπα, χωρὶς καμμιὰ οὐσιαστικὴ ὑποδομή, χωρὶς θεμέλια, μὲ ἀπουσία τῶν ἀναγκαίων ὑλικῶν, χωρὶς νὰ ἔχουν «τὰ πρὸς ἀπαρτισμὸν» (Λουκ. ιδ´ 2).

Καὶ ἀπὸ ἐδῶ ἀρχίζουν τὰ τρία τραγικὰ Δ, γιὰ τὰ ὁποῖα προειδοποιήσαμε, ὅτι θὰ μιλήσουμε στὸ παρόν.

Τὸ πρῶτο: Τὰ οἰκογενειακὰ δράματα.

Ποιά πολεοδομία θὰ χορηγοῦσε ἄδεια νὰ σταθῆ οἰκοδομὴ χωρὶς θεμέλιο; Ἐμεῖς τὸ κάνουμε ὡς γραφειοκρατικὴ Ἐκκλησία. Ὄχι μόνο ἐκδίδουμε ἄδεια γάμου γιὰ ν’ ἀναγνωρισθῆ μιὰ αὐθαίρετη συντροφικὴ (πορνικὴ) συμβίωσις, ἀλλὰ καὶ δὲν ἐξετάζουμε καθόλου, ἂν ἔχη κάποιο θεμέλιο τὸ στήσιμο τῆς αὐθαίρετης γαμικῆς φωλιᾶς. Δὲν ἐξετάζουμε, ἂν ὑπάρχη κάποια ἐγγύησις, γιὰ νὰ μὴ σωριαστῆ μὲ τὴν πρώτη μπόρα τὸ νέο σπιτικό.
.         Ὁ ποιμένας γιατί ὑπάρχει; Γιὰ νὰ θεμελιώνη τὸ οἰκοδόμημα τῆς ψυχῆς, ἐν προκειμένῳ, τὸ οἰκοδόμημα τῆς νέας οἰκογένειας πάνω στὸ θεμέλιο. Καὶ θεμέλιο εἶναι ἕνα: Ὁ Ἰησοῦς Χριστός. «Θεμέλιον ἄλλον οὐδεὶς δύναται θεῖναι παρὰ τὸν κείμενον, ὅς ἐστιν Ἰησοῦς Χριστὸς» (Α´ Κορ. γ´ 11).

• Τὰ οἰκογενειακὰ δράματα ξεκινοῦν ἀπὸ τὴν ἄδεια γάμου, ὅταν ὁ λειτουργὸς τῆς Ἐκκλησίας καὶ οἱ «μελλόνυμφοι» δὲν ὁμοιάζουν μὲ τοὺς «φρονίμους» τῆς γνωστῆς παραβολῆς τοῦ Κυρίου. Ὁ φρόνιμος, λέει ὁ Χριστός: Ἔχτισε τὸ σπίτι του πάνω στὴν πέτρα (σὲ γερὸ θεμέλιο). Κατέβηκε δυνατὴ βροχὴ καὶ ὁρμητικὸ ποτάμι (καταιγίδα στὴ ζωή). Δὲν ἔπεσε. Ἔχει γερὰ θεμελιωθῆ (Ματθ. ζ´ 24-26).

• Καὶ τὰ δράματα ὅλο καὶ μεγαλώνουν μέσα σ’ ἕνα γάμο, ὅπου δὲν πρόσεξε ὁ ποιμένας τῆς Ἐκκλησίας. Ἔσπευσε μὲ ἐπιπολαιότητα νὰ εὐλογήση… ἐρείπια! Τὰ ἐρείπια, ὅσο καὶ ἂν εὐλογηθοῦν, παραμένουν ἐρείπια. Καὶ κάτω ἀπὸ τὰ ἐρείπια πλακωμένοι ἄνθρωποι, κάποτε μάλιστα μικρὰ παιδιά!

Σὲ ἕνα γάμο, ποὺ ξεκινᾶ χωρὶς Χριστό, χωρὶς ὁμαλές, φυσιολογικές, ψυχολογικὲς καὶ πνευματικὲς προϋποθέσεις, γρήγορα ξεπροβάλλει τὸ ἄλλο Δ.

ΠΗΓΗ:   ΚΛΙΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου