ΚΑΤΗΧΗΣΕΙΣ
ΕΚ ΤΩΝ ΔΙΔΑΧΩΝ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ
ΚΑΤΗΧΗΤΟΥ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΞΕΝΟΦ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Περὶ Νηστείας
(Παπαφλέσσα 19 - 4 Μαρτίου 1973)
Ἡ νηστεία εἶναι Θεία Ἐντολή.
"Λειτουργούντων δὲ αὐτῶν τῷ Κυρίῳ καὶ νηστευόντων εἶπε τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον" (Πράξ. ιγ΄ 2).
"χειροτονήσαντες δὲ αὐτοῖς πρεσβυτέρους κατ᾿
ἐκκλησίαν καὶ προσευξάμενοι μετὰ νηστειῶν παρέθεντο αὐτοὺς τῷ Κυρίῳ, εἰς
ὃν πεπιστεύκασι" (Πράξ. ιδ΄ 23).
"ἐν κόπῳ καὶ μόχθῳ, ἐν ἀγρυπνίαις πολλάκις, ἐν λιμῷ καὶ δίψει, ἐν νηστείαις πολλάκις, ἐν ψύχει καὶ γυμνότητι" (Β΄ Κορ. ια΄ 27).
"Ὅταν δὲ νηστεύητε, μὴ γίνεσθε ὥσπερ οἱ ὑποκριταὶ σκυθρωποί· ἀφανίζουσι γὰρ τὰ πρόσωπα αὐτῶν ὅπως φανῶσι τοῖς ἀνθρώποις νηστεύοντες· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἀπέχουσι τὸν μισθὸν αὐτῶν" (Ματθ. στ΄ 16).
"Σὺ δὲ νηστεύων ἄλειψαί σου τὴν κεφαλὴν καὶ τὸ πρόσωπόν σου νίψαι, ὅπως μὴ φανῇς τοῖς ἀνθρώποις νηστεύων, ἀλλὰ τῷ πατρί σου τῷ ἐν τῷ κρυπτῷ, καὶ ὁ πατήρ σου ὁ βλέπων ἐν τῷ κρυπτῷ ἀποδώσει σοι ἐν τῷ φανερῷ" (Ματθ. στ΄ 17-18).
Συμπέρασμα: Ἡ νηστεία, λέγει ὁ Θεῖος Χρυσόστομος, εἶναι φάρμακον. Ἀλλὰ τὸ φάρμακον, καὶ ἂν μυριάκις εἶναι ὠφέλιμον, γίνεται ἄχρηστον, ὅταν δὲν ἠξεύρῃ κανείς, τὸν καιρὸν τῆς χρήσεώς του.