ΚΑΤΗΧΗΣΕΙΣ
ΕΚ ΤΩΝ ΔΙΔΑΧΩΝ ΤΟΥ ΚΑΤΗΧΗΤΟΥ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΞΕΝΟΦ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ
Περὶ τῆς Θεόθεν συστάσεως τοῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου.
Περὶ τοῦ πότε καὶ πῶς, κατέστησεν ὁ Κύριος τὸ τοῦ Γάμου Μυσήριον, ὅτε ἆραγε παρεγένετο ἐν τῷ ἐν Κανᾷ τῆς Γαλιλαίας γάμῳ (Ἰωάν. β΄ 1-11), ἢ ἕνεκα τῆς τῶν Φαρισαίων γνωστῆς ἐρωτήσεως, ἀνέπτυξε τὴν περὶ αὐτοῦ ἀληθῆ ἔννοιαν εἰπών: "Ὃ οὖν ὁ Θεὸς συνέζευξεν, ἄνθρωπος μὴ χωριζέτω" (Ματθ. ιθ΄ 6).
Ἐν τοῖς Ἀποστολικοῖς Συγγράμμασι, εὑρίσκομεν φανεροὺς ὑπαινιγμούς, περὶ τῆς ὑπάρξεως τοῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου, ἐν τῇ Ἀποστολικῇ Ἐκκλησίᾳ. Ἐν τῇ πρὸς Ἐφεσίους ἐπιστολῇ διευκρινῶν ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος Παῦλος τά, τῆς χριστιανῆς συζύγου, καθήκοντα, λέγει: "Αἱ γυναῖκες τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν ὑποτάσσεσθε ὡς τῷ Κυρίῳ, ὅτι ὁ ἀνήρ ἐστι κεφαλὴ τῆς γυναικός, ὡς καὶ ὁ Χριστὸς κεφαλὴ τῆς ἐκκλησίας, καὶ αὐτός ἐστι σωτὴρ τοῦ σώματος. Ἀλλ' ὥσπερ ἡ ἐκκλησία ὑποτάσσεται τῷ Χριστῷ, οὕτω καὶ αἱ γυναῖκες τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν ἐν παντί" (Ἐφεσ. ε΄ 22-24). Τέλος βουλόμενος διασαφῆσαι τὴν βάσιν αὐτὴν τῶν συζυγικῶν καθηκόντων, δείκνυσι τὴν οὐσίαν τοῦ συζυγικοῦ συνδέσμου καὶ τὴν σημασίαν ταύτην ἐν τῷ Χριστιανισμῷ, λέγων: "Τὸ μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν ἐκκλησίαν" (Ἐφεσ. ε΄ 32).