ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΟ καὶ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΟ «ΟΧΙ» ΣΤΟΝ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟ ΑΛΥΤΡΩΤΙΣΜΟ καὶ ΤΟΝ ΚΑΚΟΒΟΥΛΟ ΣΦΕΤΕΡΙΣΜΟ, διατηρώντας τὸ συνταγματικὸ δικαίωμα τῆς ἐλευθερίας τοῦ λόγου (Ἀνακοίνωση Ἱ. Μητροπ. Ἐδέσσης)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ
ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ
τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Ἐδέσσης, Πέλλης καὶ Ἀλμωπίας
. Μὲ ἀφορμὴ τὴν ἐν ἐξελίξει προσπάθεια ἐπιλύσεως τοῦ ζητήματος τῆς ὀνομασίας τοῦ κρατιδίου τῆς ΠΓΔΜ ἡ Ἱερὰ Μητρόπολις Ἐδέσσης, Πέλλης καὶ Ἀλμωπίας δηλώνει τὰ ἑξῆς:
1. Ὡς Ἐκκλησία προσευχόμαστε συνεχῶς γιὰ τὶς πνευματικὲς ἀλλὰ καὶ τὶς ἐγκόσμιες ἀνάγκες τοῦ λαοῦ καὶ φροντίζουμε γιὰ τὴν στήριξή του μὲ κάθε μέσο ποὺ διαθέτουμε. Γιὰ τὸν λόγο αὐτὸν καὶ στὴν παροῦσα περίσταση ἐκφράζουμε τὴν ἄποψή μας, ὡς ὑπεύθυνοι Ἕλληνες πολίτες, οἱ ὁποῖοι ἐκτὸς ἀπὸ ὑποχρεώσεις διατηροῦμε –δυσαρεστώντας ἐνδεχομένως ὁρισμένους νοσταλγοὺς τῶν ἀθέων ὁλοκληρωτικῶν καθεστώτων– καὶ τὸ συνταγματικὸ δικαίωμα τῆς ἐλευθερίας τοῦ λόγου.
2. Τὸ ζήτημα τῆς ὀνομασίας τοῦ γειτονικοῦ κράτους θὰ μᾶς ἦταν παντελῶς ἀδιάφορο, ἂν δὲν ἀποτελοῦσε προβολὴ ἐπιθετικοῦ ἀλυτρωτισμοῦ σὲ βάρος τῆς χώρας μας –καὶ ἰδιαίτερα τῆς περιοχῆς ποὺ κατοικοῦμε– ὅπως καὶ κακόβουλου σφετερισμοῦ τῆς ἴδιας τῆς ἱστορίας τῆς ἰδιαίτερης πατρίδας μας, τῆς Μακεδονίας. Ἐμεῖς, οἱ Ἕλληνες κάτοικοι τῆς Μακεδονίας, δὲν ἔχουμε κανέναν λόγο νὰ «δανειστοῦμε» τὴν ἱστορία ἄλλων λαῶν, δὲν ἔχουμε κανέναν λόγο νὰ κατασκευάσουμε μνημεῖα γιὰ νὰ δείξουμε τὴν ἱστορία μας ἢ νὰ ἀποδείξουμε τὴν ταυτότητά μας. Ἐπειδὴ ἡ γῆ μας, ἡ γῆ τῆς Πέλλας, μαρτυρεῖ μόνη της, μέσα ἀπὸ ἀληθινὰ μνημεῖα, ὅτι ἐδῶ ἔζησαν καὶ ζοῦν Ἕλληνες καὶ προπάντων, Ἕλληνες ἦταν αὐτοὶ ποὺ ἔγραψαν τὶς ἔνδοξες σελίδες τῆς ἱστορίας της στὴν δική τους –τὴν δική μας– γλῶσσα.
3. Ἐπιπλέον ὅμως τὸ ζήτημα τῆς ὀνομασίας εἶναι καὶ Ἐκκλησιαστικὸ μὲ τὴν στενὴ ἔννοια. Ἐξ αἰτίας αὐτοῦ προέκυψε μία σχισματικὴ «μακεδονικὴ» ἐκκλησία, προϊὸν πολιτικῆς ἔμπνευσης ἑνὸς ἀθεϊστικοῦ καθεστῶτος καὶ χωρὶς τὴν πνευματικὴ καὶ κανονικὴ ἀναγνώριση ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία στὸ σύνολό της. Ἔτσι δυστυχῶς ὁ ὀρθόδοξος λαὸς αὐτοῦ τοῦ κράτους παραμένει ἀπὸ τότε σὲ κατάσταση ἀκοινωνησίας γιὰ λόγους πολιτικῆς σκοπιμότητος.
4. Συνεπῶς μία ὀνομασία ποὺ περιέχει τὸ ὄνομα τῆς Μακεδονίας εἶναι πολλαπλὰ ἐπιζήμια:
α) Ἐπισφραγίζει τὶς ἀλυτρωτικὲς –βλέπε ἐπεκτατικές– βλέψεις κατὰ τῆς πατρίδας μας, εἴτε αὐτὲς προέρχονται ἀπὸ τὸ κρατίδιο εἴτε αὐτὲς προέρχονται ἀπὸ ἄλλες λανθάνουσες «δυνάμεις».
β) Ἐπικυρώνει τὴν παγκοσμίως πρωτοφανῆ προσπάθεια ἐπιθετικῆς οἰκειοποίησης τῆς ἱστορίας καὶ τῆς ἱστορικῆς ταυτότητας ἑνὸς λαοῦ ἀπὸ ἕναν ἄλλον – παρὰ τὸ γεγονὸς ὅτι εἶναι ἐμφανῶς ἀναπόδεικτη καὶ πρόξενος θυμηδίας σὲ παγκόσμιο ἐπίπεδο.
Καὶ γ) Συντελεῖ στὴν διαιώνιση μίας πνευματικὰ ψυχοφθόρου καταστάσεως σχίσματος γιὰ τὸν ὀρθόδοξο λαὸ ποὺ ζεῖ ἐκεῖ.
5. Γιὰ ὅλους τοὺς παραπάνω λόγους κατ᾽ ἀρχὴν προσευχόμαστε γιὰ τὴν καλὴ ἔκβαση τῆς προσπάθειας συμφωνίας γιὰ τὸ ζήτημα τῆς ὀνομασίας, τὴν ὁποία χειρίζονται οἱ ἁρμόδιες ἀρχὲς τῆς πατρίδος μας. Ἐπιπλέον διακηρύττουμε ὅτι εἶναι ἀπαράδεκτο νὰ χρησιμοποιηθεῖ ὁ ὅρος «Μακεδονία» στὴν νέα ὀνομασία τοῦ κρατιδίου τῶν Σκοπίων. Ἐφιστοῦμε τέλος τὴν προσοχὴ ὅλων τῶν ἁρμοδίων, ὥστε μαζὶ μὲ την ἐπίλυση τοῦ ζητήματος τῆς ὀνομασίας νὰ ἐξασφαλισθοῦν ὅλες οἱ ἐγγυήσεις, προκειμένου νὰ πραγματοποιηθεῖ πραγματικὴ ἀλλαγὴ τῆς στάσης τῶν Σκοπίων, ὅσον ἀφορᾶ στὶς ἀλυτρωτικὲς βλέψεις καὶ τὴν συστηματικὴ παραχάραξη τῆς ἱστορίας, πράγματα τὰ ὁποῖα δηλητηριάζουν οὐσιαστικὰ τὶς σχέσεις τῶν δύο χωρῶν καὶ ὑπονομεύουν στρατηγικὰ τὴν μελλοντικὴ ἀσφάλεια καὶ εὐημερία τῶν λαῶν τῆς περιοχῆς μας.
6. Στὸ πλαίσιο αὐτῆς τῆς παρέμβασής μας τὴν προσεχῆ Δευτέρα 22 Ἰανουαρίου θὰ πραγματοποιηθεῖ ἱερατικὴ σύναξη, κατὰ τὴν ὁποία σύσσωμος ὁ ἱερὸς κλῆρος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἐδέσσης, Πέλλης καὶ Ἀλμωπίας θὰ ὑπογράψει σχετικὸ ψήφισμα.
7. Ἐπαινοῦμε καὶ ἐπευλογοῦμε ὅλες τὶς εἰρηνικὲς καὶ ἀνιδιοτελεῖς δράσεις ποὺ πραγματοποιοῦνται μὲ τὸ πνεῦμα αὐτὸ ὑπὲρ τοῦ δικαίου τῆς πατρίδας μας καὶ τοῦ λαοῦ μας.
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
ΠΗΓΗ: istographos.blogspot.gr
(ΕΠΙΣΗΜΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΕΔΕΣΣΗΣ, ΠΕΛΛΗΣ ΚΑΙ ΑΛΜΩΠΙΑΣ)
(ΕΠΙΣΗΜΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΕΔΕΣΣΗΣ, ΠΕΛΛΗΣ ΚΑΙ ΑΛΜΩΠΙΑΣ)
ΠΗΓΗ: ΚΛΙΚ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου