Όχι ό άριστος,
άλλ’ ό τυχαίος!
ἀρχ/του Δανιήλ Ἀεράκη
Tά μετάλλια στούς ἀθλητικούς ἀγῶνες τά δίνουμε με κλήρωσι; Τήν ἡγεσία ἑνός ἔθνους
(πρωθυπουργία) τή δίνουμε μέ κλήρωσι; Τό γαμπρό σέ μιά νύφη τόν δίνουμε μέ
κλήρωσι; Τό φάρμακο σ’ ἕναν ἄρρωστο τό δίνουμε μέ κλήρωσι;
•
Σέ ὅλα ἀναζητοῦμε τό καλύτερο ἤ τόν καλύτερο. Γιατί
μόνο στήν Παιδεία δέν θέλουμε τό καλύτερο ἤ τόν
καλύτερο, τό ἄριστο ή τόν ἄριστο, τόν πρῶτο ἤ τόν πλέον ἐπιμελῆ καί ἐπιτυχόντα;
•
Ἔτσι θέσπισε ὁ ὑπουργός τῆς Παιδείας
κ. Κ. Γαβρόγλου: «Τή σημαία – εἶπε
– στίς παρελάσεις δέν θά τήν σηκώνουν οἱ ἄριστοι, ἀλλά τυχαῖα! Μέ κλῆρο
θά βγαίνει ὁ σημαιοφόρος»!
•
Τό ἄν θά γίνωνται παρελάσεις ἐξαρτᾶται
κυρίως ἀπό τό πῶς καί γιατί γίνονται οἱ παρελάσεις.
Ἀλλ’ ἡ κλήρωσις δέν φανερώνει σεβασμό στόν κόπο καί στόν ἀγῶνα. Κι ἄν ὁ κλῆρος πέση νά σηκώση τή σημαία ἕνας μαθητής «ἀναρχικός»;
Καί ἄν ἐπιλέξη ὁ μαθητής αὐτός, ἀντί νά σηκώση, νά κάψη τή σημαία;
•
Σέ ὅλα χρειάζεται ἀξιολόγησις. Γιά ὅλα ὑπάρχουν κριτήρια. Γιά ὅλα ὑπάρχουν σταδιακές ἀποδόσεις. Γιά ὅλα ὑπάρχει
ή ἀξιοκρατία. Γιά ὅλα ὑπάρχουν τά προσόντα. Γιά
ὅλα ὑπάρχει ἡ ἀριστεία.
Καί ἄριστος
μπορεῖ νά εἶναι ὄχι μόνο ὁ μαθητής τοῦ 20 ἤ τοῦ 19, ἀλλά καί ὁ μαθητής, πού τήν
περσινή ἥσσονα προσπάθεια, τήν ἔκανε φετινή φιλότιμη προσπάθεια καί ἐπαινετή
βελτίωσι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου