ΑΝΤΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΕΝΑΣ ΑΝΩΔΥΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ;
Τά δικά μας καί τῶν Παπικῶν!
τοῦ ἀρχιμ. Δανιήλ Ἀεράκη
. Τά ἴδια θά συμβοῦν μέ ὅσα
συνέβησαν καί μέ τό «σκήνωμα» τῆς μάρτυρος ἁγίας Βαρβάρας. Ὑπάρχουν
λείψανά της σέ μοναστήρια καί σέ ναούς μας. Ἀλλ’ ὁ ἐπί κεφαλῆς τῆς
Ἀποστολικῆς Διακονίας πιθανόν νά ἔκρινε, ὅτι ὅλα αὐτά εἶναι χωρίς χάρι,
καί ἔφερε ἀπό τούς Παπικούς τάχα αὐθεντικώτερο λείψανο τῆς ἁγίας! Φυσικά
ὁ εὔπιστος λαός ἔσπευσε! Φυσικά προκλήθηκαν καί ποικίλες ἀντιδράσεις.
Ἀλλά τά πανηγύρια ἔγιναν, ὅπως εἶχαν προγραμματισθῆ, μέ ὅλα ὅσα
ἀποδίδουν…
. Προφανῶς αὐτά εἶχε ὑπ’ ὅψι της ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος καί στήν
πρώτη συνεδρία τοῦ Φεβρουαρίου ἀντέδρασε, ὅταν ἄκουσε, ὅτι καί πάλι ὁ
ἐπίσκοπος τῆς Ἀποστ. Διακονίας ἔχει ἤδη ὀργανώσει ἀνάλογη «φιέστα» γιά
τήν ὑποδοχή λειψανοθήκης (σκηνώματος!), μέ λείψανα τῆς ἁγιας Ἑλένης.
. Ἡ εἴδησις προκάλεσε τήν εὔλογη ἀπορία: Τά λείψανα τῆς ἁγίας
Ἑλένης, πού λέγεται ὅτι ὑπάρχουν σέ πολλά μέρη τής Ὀρθοδοξίας (Μονή
Προυσσοῦ, Μονή Μεγίστης Λαύρας, Μονή Ὑψηλοῦ, Μονή Κύκκου κ.α.)
στεροῦνται τῆς χάριτος, καί πρέπει νά φέρουμε τά ὑπόπτως προσφερόμενα
“βενετσιάνικα” λείψανα; Δηλαδή, τῶν Παπικῶν εἶναι γνήσια καί τῶν
Ὀρθοδόξων ψευδεπίγραφα; Τῶν παπικῶν εἶναι χαριτόβρυτα καί τῶν Ὀρθοδόξων…
μολυσμένα;
. Καί ἐάν ἔχουμε λείψανα τῆς ἁγίας Ἑλένης στόν τόπο μας, γιατί
ψάχνουμε ἀλλοῦ, πού τάχα ἔχουν ὑποστῆ τή διαδικασία τῆς ἀναγνωρίσεως;
. Ὀρθῶς ἡ Σύνοδος ἀντέδρασε. Ἄραγε θά ἐμμείνη στήν αντίδρασι,
πού εἶναι μία καί μόνη: Ἡ ἀκύρωσις τῶν πομπωδῶν ἐκδηλώσεων, πού ἔχουν
προγραμματισθῆ γιά τόν προσεχῆ Μάιο;
. Σέ ἐποχή οἰκονομικῆς κρίσεως καί κλονισμοῦ πίστεως, τό μόνο
πού δέν χρειαζόμαστε εἶναι ἡ ἀποδοχή λειψάνων ἀπό τούς Παπικούς καί ἡ
ὑποδοχή τους μέ τιμές… ἀρχηγοῦ κράτους!
. Τελικά μέ τόση λειψανολατρεία, ὁ μαγικός τρόπος σωτηρίας θά ἐπικρατήση. Ἀντί νά κηρύττουμε τό «Μετανοεῖτε», προτείνουμε ἕναν ἀντιευαγγελικό, εὔκολο καί ἀνώδυνο τρόπο «σωτηρίας».
Καί τελικά θά ψάχνουμε γιά λείψανα (ὑπολείμματα) πίστεως, ἁγιογραφικῆς
μελέτης, σωστῆς λατρείας καί ἁγίας ζωῆς, καί δέν θά τά βρίσκουμε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου