Τρίτη 5 Ιουλίου 2016

ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ–5 – ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΚΑΙ ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΤΩΝ «ΝΕΩΝ ΧΩΡΩΝ».

Ἀναφορὲς καὶ ἐπισημάνσεις γιὰ τὴ Σύνοδο στὴν Κρήτη

Μέρος E´ – Τὸ Αὐτόνομο καὶ οἱ Μητροπόλεις τῶν «Νέων Χωρῶν».

Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

βλ. σχετ.: ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ -1 (Γ. Ν. Παπαθανασόπουλος)
ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ -2 (Γ. Ν. Παπαθανασόπουλος)
ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ–3 (Γ. Ν. Παπαθανασόπουλος)
ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ–4 (Γ. Ν. Παπαθανασόπουλος)

.           Τὰ Πατριαρχεῖα Ἀντιοχείας καὶ Γεωργίας ἐξέφρασαν ἔντονες διαφωνίες ἐπὶ τοῦ περιεχομένου τοῦ θέματος «Τὸ Μυστήριον τοῦ γάμου καὶ τὰ κωλύματα αὐτοῦ». Ἦταν μία ἀπὸ τὶς αἰτίες ποὺ δὲν προσῆλθαν στὴ Σύνοδο τῆς Κρήτης. Ὁ Πατριάρχης Γεωργίας δὲν ὑπέγραψε τὸ σχετικὸ κείμενο στὸ Σαμπεζὶ καὶ τὸ Πατριαρχεῖο Ἀντιοχείας, διὰ τοῦ ἐκπροσώπου του, Μητροπολίτη Ἰσαάκ, ἀντὶ ὑπογραφῆς ἀνέγραψε: «Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Πατριαρχείου Ἀντιοχείας ἔχει ἀντίθετη γνώμη καὶ γι’ αὐτὸ δὲν συνυπογράφει». Σύμφωνα μὲ τὸν Κανονισμό, ποὺ εἶχε ἐγκριθεῖ ὁμοφώνως, τὸ θέμα περὶ γάμου δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ συζητηθεῖ στὴ Σύνοδο, λόγῳ τοῦ ὅτι δὲν ἦρθε μὲ τὴν ὁμόφωνη γνώμη τῶν Προκαθημένων. Ὅμως προχώρησε, ἀφοῦ ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης πῆρε ἐπάνω του τὴν εὐθύνη.
.           Οἱ τροποποιήσεις στὸ τελικὸ κείμενο, σὲ σχέση μὲ τὸ προταθὲν ἀπὸ τὴ Σύνοδο τῶν Προκαθημένων στὸ Σαμπεζί, τὸν Ἰανουάριο τοῦ 2016, εἶναι στὰ κωλύματα τοῦ γάμου.
.           Στὸ προταθὲν κείμενο ἡ παράγραφος 5 – ὑποπαράγραφος i -ἔγραφε: «Ὁ γάμος Ὀρθοδόξων μεθ’ ἑτεροδόξων κωλύεται κατὰ κανονικὴν ἀκρίβειαν, μὴ δυνάμενος νὰ εὐλογηθῆ (Κανὼν 72 τῆς Πενθέκτης ἐν Τρούλλω Συνόδου), δυνάμενος ὅμως νὰ εὐλογηθῆ κατὰ συγκατάβασιν καὶ διὰ φιλανθρωπίαν, ὑπὸ τὸν ρητὸν ὄρον ὅτι τὰ ἐκ τούτου τέκνα θέλουν βαπτισθῆ καὶ ἀναπτυχθῆ ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ». Στὸ τελικὸ κείμενο ἀφαιρέθηκε τὸ δεύτερο μέρος τῆς ὑποπαραγράφου, ἀπὸ τὸ «δυνάμενος» ἕως τὸ τέλος, ποὺ ἀναφερόταν στὴν ὑποχρέωση τὰ παιδιὰ νὰ βαπτίζονται καὶ νὰ ἀνατρέφονται ὡς Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί. Τὸ κείμενο ποὺ ἀπέμεινε ἔχει δύο ἀναγνώσεις. Ἡ μία εἶναι πὼς κωλύονται ἀπολύτως οἱ γάμοι μὲ ἑτεροδόξους καὶ ἡ ἄλλη ὅτι διὰ τῆς διαγραφῆς τῶν ὑποχρεώσεων ποὺ ἀνελάμβανε τὸ Ὀρθόδοξο μέλος τοῦ ζεύγους ἀφήνεται ἡ ἐλευθερία τὰ παιδιὰ νὰ μὴν βαπτισθοῦν καὶ ἀναπτυχθοῦν Ὀρθόδοξα… Στ τέλος τς συζήτησης λοι ο συμμετασχόντες συμφώνησαν τι οκονομία λύνει στν ρθόδοξη κκλησία λα τ θέματα…
.           Ἡ ἑβδόμη παράγραφος τοῦ σχεδίου κειμένου τοῦ Σαμπεζὶ ἔγραφε τὰ ἀκόλουθα: «Ἡ ἐφαρμογὴ τῆς ἐκκλησιαστικῆς οἰκονομίας σχετικῶς (Σημ. γρ. γιὰ τοὺς γάμους μὲ ἑτεροδόξους) ὀφείλει νὰ ἀντιμετωπίζεται ὑπὸ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ἑκάστης αὐτοκεφάλου Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, συμφώνως πρὸς τὰς ἀρχὰς τῶν ἱερῶν κανόνων, ἐν τῷ πνεύματι τῆς ποιμαντικῆς διακρίσεως, ἐπὶ τῷ σκοπῷ τῆς σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου». Στὸ τελικὸ κείμενο ἡ ἐν λόγῳ παράγραφος ἐτέθη ὡς 2η ὑποπαράγραφος στὴν παράγραφο 5 καὶ ἔχει κάποιες τροποποιήσεις. Γράφει: «Ἡ δυνατότης ἐφαρμογῆς τῆς ἐκκλησιαστικῆς οἰκονομίας ὡς πρὸς τὰ κωλύματα γάμου δέον ὅπως ἀντιμετωπίζεται…» (Σημ. Ἀκολουθεῖ τὸ ἴδιο κείμενο μὲ αὐτὸ τοῦ σχεδίου). Οἱ προστεθεῖσες λέξεις «δυνατότης ἐφαρμογῆς», ἀντὶ «ἐφαρμογῆς» καὶ τὸ «δέον», ἀντὶ τοῦ «ὀφείλει» ἀφήνουν ἐπίσης περιθώρια «οἰκονομίας» στὶς κατὰ τόπους Ἐκκλησίες στοὺς γάμους μὲ ἑτεροδόξους…
.           Στὸ θέμα τοῦ γάμου καὶ κυρίως στὰ κωλύματά του ἐκτὸς ἀπὸ τὶς διαφωνίες τῶν Πατριαρχείων Ἀντιοχείας καὶ Γεωργίας ὑπῆρξαν στὴ Σύνοδο τῆς Κρήτης καὶ ἄλλες ἐνστάσεις καὶ προτάσεις ποὺ δὲν πέρασαν. Οἱ ἐκπρόσωποι τοῦ Πατριαρχείου τῆς Ἀλεξανδρείας καὶ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἀλβανίας λ.χ. ζήτησαν νὰ ἐπιτραπεῖ ὁ δεύτερος γάμος τῶν κληρικῶν, ἂν ἡ σύζυγός τους ἀπεβίωσε, τοὺς ἐγκατέλειψε, ἢ ἐμοίχευσε. Ἡ πρόταση δὲν ἔγινε δεκτή. Ὁρισμένοι ἐπίσης ζήτησαν νὰ ἀλλάξουν ἐπὶ τὸ ἐπιεικέστερο οἱ Κανόνες 53 καὶ 54 τῆς Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Ἡ πρόταση ἀπερρίφθη, γιατί μία Σύναξη Ἐπισκόπων δὲν μπορεῖ νὰ ἀνατρέψει ἀποφάσεις Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Σημειώνεται ὅτι ὁ Κανόνας 53 ἀπαγορεύει στὸν ἀνάδοχο νὰ παντρεύεται τὴ χήρα (πολὺ περισσότερο τὴ σύζυγο, ἢ τὴ ζωντοχήρα) μητέρα τοῦ ἀναδεκτοῦ του. Καὶ ὁ Κανόνας 54 ἀπαγορεύει νὰ παντρεύονται ξαδέλφια, ἢ πατέρας καὶ γιὸς μητέρα καὶ κόρη ἢ δύο ἀδελφές, ἢ μητέρα καὶ κόρη δύο ἀδελφούς, ἢ δύο ἀδέλφια δύο ἀδελφές….
.           Τὸ τελευταῖο κείμενο ποὺ ἐτέθη καὶ ἐγκρίθηκε στὴ Σύνοδο τῆς Κρήτης ἦταν «Τὸ Αὐτόνομον καὶ ὁ τρόπος Ἀνακηρύξεως αὐτοῦ». Αὐτὸ ἐξελίχθηκε πάλι σὲ πεδίο διένεξης μεταξὺ Φαναρίου καὶ Ἀθηνῶν. Στὴ Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ποὺ συνεδρίασε στὶς 24 καὶ 25 Μαΐου τρ. ἔ., πρὶν δηλαδὴ ἀπὸ τὴ Σύνοδο στὴν Κρήτη, φάνηκε ὁ σοβαρὸς προβληματισμὸς τῶν μελῶν της ἐπὶ τοῦ θέματος. Ἦταν διάχυτη ἡ φήμη ὅτι μετὰ τὴν ψήφιση τοῦ ἐν λόγῳ κειμένου καὶ μὲ βάση αὐτὸ τὸ Φανάρι θὰ προχωροῦσε στὴν κήρυξη ὡς «Αὐτόνομης Ἐκκλησίας» τῶν Μητροπόλεων τῶν «Νέων Χωρῶν» (Ἠπείρου, Μακεδονίας, Θράκης καὶ νησιῶν Ἀνατολικοῦ Αἰγαίου). Αὐτὸς ἦταν ὁ λόγος ποὺ ὁμόφωνα ἐγκρίθηκε ἀπὸ τὴν Ἱεραρχία τὸ κείμενο ποὺ πρότεινε ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος καὶ τὸ ὁποῖο ἐξέφραζε αὐτοὺς τοὺς φόβους καὶ προβληματισμούς.
.           Στὴν ὁμόφωνη ἀπόφαση τῆς ΔΙΣ καὶ τῆς Ἱεραρχίας τονιζόταν: «Ὑπάρχει σοβαρὸς προβληματισμὸς περὶ τοῦ θέματος τοῦ “Αὐτονόμου”. Ἡ Αὐτονομία εἶναι μέγας πειρασμὸς καὶ δύναται νὰ ὁδηγήση εἰς κατακερματισμὸν Κρατῶν καὶ εἰς διάσπασιν λαῶν καὶ ἴσως τείνη εἰς ἔξαρσιν τοῦ ἐθνικισμοῦ, ὅστις ἔχει καταδικασθῆ Συνοδικῶς καὶ Πανορθοδόξως. Διὰ τοὺς λόγους τούτους, προτείνεται (Σημ. γρ. Τονίζεται στὴν ἀπόφαση) ἡ μὴ συζήτησις τοῦ κειμένου τούτου… Ἐπειδὴ διὰ τὸ θέμα τοῦτο γίνονται διάφορα δυσμενῆ σχόλια καὶ κυρίως ὅτι πίσω ἀπὸ τὸ κείμενο τοῦτο ὑποκρύπτονται διάφορες σκοπιμότητες, προτείνεται στὸ κείμενο νὰ προστεθῆ ἡ ἀκόλουθη παράγραφος: “Ἐκκλησιαστικαὶ Ἐπαρχίαι περὶ τῶν ὁποίων ἐξεδόθη Πατριαρχικὸς Τόμος ἢ Πράξις δὲν δύνανται ἵνα αἰτήσωνται τὴν χορήγησιν αὐταῖς αὐτονομίας διατηρουμένου ἀπαρασαλεύτως τοῦ ὑφισταμένου καθεστῶτος”».
.           Τὴν Τετάρτη, 22 Ἰουνίου, ἦρθε πρὸς συζήτηση τὸ θέμα τοῦ Αὐτονόμου. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος κ. Ἱερώνυμος ἔφερε πρὸς συζήτηση τὴν ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τοὺς φόβους της καὶ τὴν πρότασή της νὰ ἀποκλεισθεῖ αὐτονόμηση Μητροπόλεων, γιὰ τὶς ὁποῖες ἔχει ἐκδοθεῖ Τόμος ἢ Πράξη. Πρὶν ἀρχίσει ἡ συζήτηση, ὁ Πατριάρχης τόνισε ὅτι διαβεβαιώνει τὰ μέλη τῆς Συνόδου, ὅτι διὰ τοῦ κειμένου περὶ Αὐτονόμου δὲν ἔχει πρόθεση νὰ θέσει τέτοιο ζήτημα γιὰ τὶς «Νέες Χῶρες». Στὴν ἔνσταση γιατί, ἀφοῦ δὲν ἔχει αὐτὴ τὴν πρόθεση, δὲν δέχεται νὰ προστεθεῖ στὸ κείμενο ἡ πρόταση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἀπάντησε ὅτι τὸ λέγει ἐνώπιον τόσων Ἀρχιερέων καὶ ἑπομένως ὁ λόγος του ἀρκεῖ. Οἱ ἐκπρόσωποι τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος δὲν ἐπέμειναν στὸ νὰ τεθεῖ σὲ ψηφοφορία ἡ πρότασή τους, ὅμως ἀμέσως, τὴν 22α Ἰουνίου, ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ἐξέδωσε Δελτίο Τύπου, στὸ ὁποῖο ἐγράφησαν τὰ ἑξῆς:
.           «Ἐπὶ γενομένης προτάσεως – προσθήκης ὑπὸ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἐπὶ τοῦ κειμένου “ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΜΟΝ ΚΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΚΗΡΥΞΕΩΣ ΑΥΤΟΥ” ὁ Παναγιώτατος Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαῖος διαβεβαίωσε ἐνώπιον τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ὅτι σέβεται ἀπολύτως τὸ ὑφιστάμενο ἐκκλησιαστικὸ καθεστὼς τῶν Μητροπόλεων τῶν λεγομένων Νέων Χωρῶν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καὶ οὐδεμία πρόθεση ὑπάρχει ἀμφισβητήσεως ἢ ἀλλαγῆς τῶν ἰσχυόντων».
.           Στὴν ἔκδοση τοῦ Δελτίου Τύπου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἀπάντησε ἀμέσως μὲ αὐθημερὸν Ἀνακοινωθέν της ἡ Ἀρχιγραμματεία τῆς «Ἁγίας καὶ Ἱερᾶς Συνόδου», ἡ ὁποία ἐλεγχόταν ἀπὸ τὸ Φανάρι:
.           «Σήμερον Τετάρτην, 22αν Ἰουνίου 2016, συζητουμένου ἐνώπιον τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου τοῦ θέματος τοῦ Αὐτονόμου, ἐπὶ σχετικῇ δὲ προτάσει τροπολογίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἡ Α. Θ. Παναγιότης, ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαῖος διεβεβαίωσεν ὅτι τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον οὐδεμίαν πρόθεσιν ἔχει νὰ χορηγήση αὐτονομίαν εἰς τὰς Μητροπόλεις τῶν λεγομένων Νέων Χωρῶν καὶ ὅτι αὖται ὑπάγονται πάντοτε κανονικῶς καὶ πνευματικῶς ὑπὸ τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον, ἡ δὲ διοίκησις αὐτῶν ἔχει ἐκχωρηθεῖ ἐπιτροπικῶς εἰς τὴν Αὐτοκέφαλον Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος, τὴν ὁποίαν ἡ Α. Θ. Παναγιότης καὶ ηὐχαρίστησεν διὰ τὴν τοιαύτην ἐξυπηρέτησιν πρὸς τὴν Μητέρα Ἐκκλησίαν».
.           Μὲ τὰ δύο Δελτία Τύπου ἀποτυπώθηκε γιὰ μίαν ἀκόμη φορὰ ἡ ἔνταση ποὺ ὑπάρχει στὶς σχέσεις μεταξὺ Φαναρίου καὶ Ἀθηνῶν γιὰ τὸ θέμα τῶν Μητροπόλεων τῶν Νέων Χωρῶν, τὸ ὁποῖο εἶναι πράγματι μεῖζον ἐκκλησιολογικὰ καὶ ἐθνικά. Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, μὲ τὸ Δελτίο Τύπου Της, θέλησε νὰ προβάλει τὴ δέσμευση τοῦ Πατριάρχη, μὲ τὰ ὅσα εἶπε προφορικὰ στὴ Σύνοδο, καὶ νὰ τονίσει ὅτι ὁ κ. Βαρθολομαῖος σέβεται τὸ ὑφιστάμενο   καθεστὼς γιὰ τὶς Μητροπόλεις τῶν λεγομένων Νέων Χωρῶν, ποὺ ἀνήκουν στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος. Ἀπαντώντας τὸ Φανάρι τόνισε ὅτι οἱ ἐν λόγῳ Μητροπόλεις ἀνήκουν «κανονικῶς καὶ πνευματικῶς στὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο» καὶ πὼς ἡ διοίκησή τους ἔχει ἐκχωρηθεῖ στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἐπιτροπικῶς…. Μάλιστα στὸ τέλος τοῦ Πατριαρχικοῦ Ἀνακοινωθέντος ὑπάρχει καὶ μία ἀπαράδεκτη, ἀκόμη καὶ γιὰ κοσμικὴ ἐξουσία, νότα εἰρωνείας – εἰρωνείας ἰσχύος –. Ἐνῶ ὑπάρχει ὅλη αὐτὴ ἡ γνωστὴ ἔνταση τὴν «εὐχαριστεῖ γιὰ τὴν ἐξυπηρέτηση πρὸς τὴν Μητέρα Ἐκκλησία»…
.           Σημειώνεται ὅτι ἀκόμη καὶ ὁ μὴ εἰδικὸς φανατικὸς ὑποστηρικτὴς τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, καθηγητὴς τοῦ Ἀστικοῦ Δικαίου, Κων. Βαβοῦσκος παραδέχεται ὅτι διὰ τῆς Πατριαρχικῆς Πράξεως τοῦ 1928 «ἐδημιουργήθη ἰδιόμορφον νομοκανονικὸν καθεστὼς» ὡς πρὸς τὶς Μητροπόλεις τῶν Νέων Χωρῶν τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπικράτειας. Γράφει καὶ μίαν ἀνακρίβεια, ὅτι ὁ Νόμος 3615 τοῦ 1928 «ἐκύρωσε τὸ διὰ τῆς Πράξεως ἐν λόγῳ καθεστώς». Πρόκειται περὶ ὀφθαλμοφανοῦς ἀνακριβείας, ἀφοῦ ὁ Νόμος προηγήθηκε! Ψηφίστηκε στὶς 10 Ἰουλίου τοῦ 1928 καὶ ἡ Πράξη ἀποφασίστηκε στὶς 4 Σεπτεμβρίου τοῦ 1928. Ἐκ τῶν προτέρων νομοθετικὴ κύρωση Ἐκκλησιαστικῆς Πράξης δὲν ὑπάρχει στὰ παγκόσμια χρονικά. Ἐπίσης στὴν Ἐγκύκλιό της 1ης Νοεμβρίου τοῦ 1928 ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, χωρὶς ἀνταπόδοση τῶν Φαναριώτικων φιλοφρονήσεων, ἀναφέρει ὅτι οἱ Μητροπολίτες τῶν «Νέων Χωρῶν» «ἄρτι διοικητικῶς ὑπήχθησαν στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος», καὶ τοὺς κανόνες ποὺ διέπουν τὰ καθήκοντά τους, «συμφώνως πρός τε τοὺς κειμένους νόμους, ὡς καὶ πρὸς τὴν σχετικὴν Πράξιν τοῦ Οἰκουμ. Πατριαρχείου καὶ τὴν ἐπ’ αὐτῆς ἀπόφασιν τῆς Δ.Ι. Συνόδου». Τοὺς κανόνες αὐτοὺς ἀποδεχόταν καὶ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο ἕως τὴν Πατριαρχία τοῦ κ. Βαρθολομαίου…
.           Ἐνῶ ὅλα δείχνουν ὅτι ἡ ἔνταση μεταξὺ τῶν δύο Ἐκκλησιῶν εἶναι πάντα σὲ ἐπικίνδυνο σημεῖο ἀνάφλεξης Μητροπολίτες, προσκείμενοι ἰδεολογικὰ ἢ συμφεροντολογικὰ στὸ Φανάρι, θριαμβολόγησαν διότι ὁ Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος διαβεβαίωσε ὅτι δὲν θὰ θέσει ὑπὸ τὴ δικαιοδοσία του τὶς Μητροπόλεις τῶν Νέων Χωρῶν, γιὰ τὸ αὐτονόητο δηλαδή… Δὲν σχολίασαν ὅμως ὅτι οἱ συγκεκριμένες Μητροπόλεις ἔχουν γίνει πεδίο συνεχοῦς ἐνόχλησης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, μὲ τὶς σ’ αὐτὲς συνεχεῖς, ἐνοχλητικὲς καὶ πολυδάπανες ἐπισκέψεις τοῦ Πατριάρχη…
.           Γιὰ τὸ θέμα τῶν Νέων Χωρῶν ἀπορίες προκάλεσε ἡ δήλωση τοῦ ἐκπροσώπου Τύπου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στὴ Σύνοδο τῆς Κρήτης κ. Χάρη Κονιδάρη. Τὴν ὥρα ποὺ ἦσαν γνωστὲς οἱ ἀποφάσεις τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καὶ τὸ Δελτίο Τύπου Αὐτῆς, καθὼς καὶ τὸ Ἀνακοινωθὲν ποὺ ἐξέφραζε τὶς γνωστὲς ἀπόψεις τοῦ κ. Βαρθολομαίου ἐκεῖνος μιλώντας στὴν ἐνημέρωση τῶν ΜΜΕ εἶπε, μεταξὺ τῶν ἄλλων:
.           «Ὑπάρχουν πρόσωπα ποὺ ἐπιδιώκουν τὴν κρίση στὶς σχέσεις μεταξὺ τῶν δύο Ἐκκλησιῶν, ποὺ ζοῦν μέσα ἀπὸ τὴν ἀντιπαράθεση καὶ ἐργάζονται πυρετωδῶς γιὰ τὴν κρίση. Τὰ δύο κείμενα (Σημ. γρ. Τὸ Δελτίο Τύπου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καὶ τὸ Ἀνακοινωθὲν τῆς Συνόδου) κινοῦνται στὴν ἴδια κατεύθυνση (Σημ.γρ. !!!). Τὰ πρόσωπα αὐτὰ θέλουν νὰ γεμίσουν μὲ σύννεφα τὶς σχέσεις τῶν δύο Ἐκκλησιῶν. Τὰ πρόσωπα αὐτὰ ζοῦν μέσα ἀπὸ τὴν καλλιέργεια τῆς κρίσης στὶς σχέσεις τοῦ Οἰκ. Πατριαρχείου καὶ τῆς Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Εἶναι πρόσωπα τὰ ὁποῖα ἡ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας τὰ προσπερνᾶ, εἶναι πρόσωπα τὰ ὁποῖα τὸ μόνο ποὺ θὰ πετύχουν νὰ κάνουν εἶναι νὰ ἀποτελέσουν θλιβερὲς ὑποσημειώσεις στὰ πολὺ σημαντικὰ κεφάλαια τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς, ποὺ γράφονται καὶ ἐδῶ, στὰ πλαίσια τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου. Ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πέρα ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καὶ προσωπικὰ ὁ Προκαθήμενός της, Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμος καὶ ὅλα τὰ μέλη τῆς ἀντιπροσωπείας αἰσθάνονται ἀπόλυτα ἱκανοποιημένοι καὶ χθὲς καὶ σήμερα καὶ αὔριο μὲ τὴν πραγματικὰ γενναῖα παρέμβαση τοῦ Οἰκουμενικοῦ μας Πατριάρχη, μὲ τὴν ὁποία διέλυσε ὅλα τὰ σύννεφα, τὰ ὁποῖα καλλιεργοῦσαν τεχνηέντως καὶ γιὰ δικούς τους σκοποὺς κάποιοι. Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης ἦταν ἀπόλυτα ξεκάθαρος καὶ ἀπέδειξε γιὰ μίαν ἀκόμη φορὰ ὅτι διακονεῖ τὴν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὅτι κινεῖται πάντα στὸ πνεῦμα τῆς καταλλαγῆς. Τόσο ὁ ἴδιος, ὅσο καὶ ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος κ. Ἱερώνυμος εἶναι ἐκκλησιαστικοὶ ἡγέτες σοφοί, ποὺ διακρίνονται ἀπὸ σύνεση καὶ διάκριση καὶ εἶναι ἐκκλησιαστικοὶ ἡγέτες ποὺ συνεργάζονται καὶ ὁ ἕνας δίνει τὸ χέρι στὸν ἄλλο καὶ κυκλοφοροῦν μαζὶ γιὰ τὸ καλό τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας».
.           Μητροπολίτης, ποὺ τοῦ ἦταν γνωστὴ ἡ δήλωση τοῦ κ. Χάρη Κονιδάρη, μᾶς διαβεβαίωσε ὅτι δὲν εἶχε σκοπὸ μὲ αὐτὴν νὰ προσβάλει οὔτε νὰ θίξει τὸν Ἀρχιεπίσκοπο κ. Ἱερώνυμο, ποὺ ἔκανε δηλώσεις αὐστηρὲς στὴ Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας γιὰ τὸ Φανάρι καὶ προσωπικὰ γιὰ τὸν κ. Βαρθολομαῖο, οὔτε τὰ ὑπόλοιπα μέλη τῆς Ἱεραρχίας, γιὰ τὸν προβληματισμό τους περὶ τοῦ Αὐτονόμου καὶ τῶν ἐπιπτώσεων αὐτοῦ στὶς Μητροπόλεις τῶν Νέων Χωρῶν. Στόχος του ἦταν νέος στὴ χειροτονία Μητροπολίτης τοῦ Φαναρίου, γιὰ τὸν ὁποῖο ὑπάρχουν ἔγκυρες πληροφορίες ὅτι ὑπονομεύει τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος στὰ κυβερνητικὰ κλιμάκια, προκαλώντας ἐπικίνδυνη ὄξυνση στὶς σχέσεις τῶν δύο τοπικῶν Ἐκκλησιῶν.-

ΠΗΓΗ:    ΚΛΙΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου