Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016



      Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ        ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ

Ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός (όγδοος αιώνας μ.Χ) στο ενενηκοστό ένατο κεφάλαιο του υπερόχου βιβλίου του «Έκδοσις ακριβής της ορθοδόξου πίστεως» γράφει τα εξής θεόπνευστα και αξιοπρόσεκτα για τον αντίχριστο.
Είναι ανάγκη να ξέρουμε ότι πρέπει να έλθει ο αντίχριστος. Όποιος δεν ομολογεί ότι ο Υιός του Θεού σαρκώθηκε και είναι τέλειος Θεός και  έγινε τέλειος άνθρωπος, είναι αντίχριστος. Αλλά ιδιαίτερα και κατ’ εξοχήν αντίχριστος λέγεται ο ερχόμενος κατά το
τέλος του κόσμου. Για αυτό λοιπόν  πρώτα  πρέπει να κηρυχθεί το Ευαγγέλιο σε όλα τα έθνη, όπως είπε ο Κύριος και τότε θα έλθει για να ελέγξει τους αντίθεους Ιουδαίους. Διότι είπε ο Κύριος προς τους Ιουδαίους: «Εγώ ήλθον εν τω ονόματι του πατρός μου και ου λαμβάνετέ με. Έρχεται άλλος εν τω ονόματι  τω ιδίω, κακείνον λήψεσθε». Οι Ιουδαίοι λοιπόν τον Κύριο Ιησού Χριστό που είναι Υιός του Θεού και Θεός δεν τον δέχθηκαν, ενώ θα δεχθούν τον πλάνο, που λέγει τον εαυτό του Θεό. Και ότι θα αποκαλέσει τον εαυτό του Θεό, ο άγγελος διδάσκοντας τον προφήτη Δανιήλ λέγει: «τους Θεούς των πατέρων αυτού δεν θα αναγνωρίσει» και ο απόστολος Παύλος λέγει: «Προσέξατε να μη σας εξαπατήσει με κανένα τρόπο κανείς. Όταν δε σας λέγουν, ότι πλησίασε η ημέρα του Χριστού, σας εξαπατούν. Διότι δεν θα έλθει η ημέρα του Κυρίου και η Δευτέρα Παρουσία Του, εάν δεν έλθει πρώτον η αποστασία πολλών και η απομάκρυνσή των από την πίστη και δεν φανερωθεί ο άνθρωπος, που περισσότερο από κάθε άλλον θα είναι υποκινητής και όργανον της αμαρτίας και γέννημα και θρέμμα της απωλείας. Αυτός θα είναι αντίπαλος της αληθείας και θα υπερυψώνει τον εαυτόν του παραπάνω από κάθε άλλον, που θα φέρει το όνομα Θεός ή θα προσκυνείται με σεβασμό και λατρεία. Και θα υψώσει τόσο πολύ τον εαυτό του, ώστε θα καθίσει ως Θεός εις τον ναό του Θεού και θα προσπαθεί με διαβολικά σημεία και αγυρτείας να αποδείξει τον εαυτό του, ότι είναι θεός. Πρέπει λοιπόν να φανερωθεί πρώτον αυτός» (Β’Θεσ. β’ 3-4). Και θα μπεί όχι στο ναό του Θεού το δικό μας, αλλά στο παλιό τον Ιουδαϊκό.  Διότι  δεν θα εισέλθει εις εμάς αλλά εις τους Ιουδαίους. Δεν θα είναι υπέρ του Χριστού αλλά κατά του Χριστού και των οπαδών του, για αυτό λέγεται και αντίχριστος.             
Πρέπει λοιπόν πρώτα να κηρυχθεί το Ευαγγέλιο σε όλα τα έθνη και τότε, όπως προφητεύει ο απόστολος Παύλος στο δεύτερο κεφάλαιο της Β’ προς Θεσσαλονικείς επιστολής του στους στίχους 8-10, θα φανερωθεί ο άνομος, τον οποίον ο Κύριος θα εξαφανίσει με το φύσημα του στόματός του και θα τον εκμηδενίσει με την ένδοξη εμφάνιση της παρουσίας του. Του ανόμου αυτού η παρουσία θα γίνει με μεγάλη δύναμη και με σημεία και τέρατα αγυρτικά, που θα τα ενεργεί  ο βοηθός και συνεργάτης του σατανάς. Θα γίνει η εμφάνισή του με κάθε είδος απάτης που θα στηρίζεται επί της αδικίας και ασυνειδησίας. Αλλ’ η απάτη αυτή θα επικρατήσει μόνον μεταξύ εκείνων, που θα απολεσθούν, επειδή δεν εδέχθησαν να αγαπήσουν και να εγκολπωθούν την αλήθεια δια να σωθούν.
Δεν γίνεται λοιπόν ο ίδιος ο διάβολος άνθρωπος, όπως έγινε με την ενανθρώπηση του Κυρίου, μη γένοιτο, αλλά άνθρωπος γεννιέται από την πορνεία και υποδέχεται όλη την ενέργεια του σατανά. Προβλέποντας ο Θεός το άτοπο της μελλοντικής του προαιρέσεως παραχωρεί να εγκατασταθεί σε αυτόν ο διάβολος. Γεννιέται λοιπόν από την πορνεία, όπως είπαμε, και ανατρέφεται κρυφά και ξαφνικά επαναστατεί και ανατρέπει και βασιλεύει. Στην αρχή της βασιλείας του μάλλον, της τυραννίας, υποκρίνεται τον δίκαιο. Όταν όμως κυριαρχήσει καλά, διώκει την Εκκλησία του Θεού και εκδηλώνει όλη την κακία του. Ακόμη θα επιτελέσει σημεία και τέρατα ψεύδους, που θα είναι απατηλά και όχι αληθινά και θα πλανήσει τους αστήρικτους στην πίστη και θα τους απομακρύνει από το Θεό και θα προσπαθήσει να σκανδαλίσει αν είναι δυνατόν και τους εκλεκτούς.
Τέλος, θα σταλούν οι προφήτες Ενώχ και Ηλίας, οι οποίοι θα αποκαλύψουν το πρόσωπό του αντιχρίστου και θα κηρύττουν μετάνοια και επιστροφή στον Ιησού Χριστό και για αυτό θα φονευθούν. Και θα έλθει ο Κύριος από τον ουρανό με δόξα και δύναμη με τον τρόπο που τον είδαν οι απόστολοι να ανέρχεται στον ουρανό, Θεός τέλειος και άνθρωπος τέλειος και με το φύσημα του στόματός Του θα εξοντώσει τον άνθρωπο της ανομίας τον υιό της απωλείας. Κανείς λοιπόν να μην αναμένει τον Κύριο από την γη, αλλά από τον ουρανό, όπως ο ίδιος μας το βεβαίωσε.           

1 σχόλιο:

  1. Πόσο απλά και καθαρά τα λένε οι Άγιοι με τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος. Και εμείς επιμένουμε είτε να μην ασχολούμαστε διότι δήθεν είναι επικίνδυνο να ερμηνεύουμε την Αποκάλυψη, ενώ είναι εξηγημένη στην ουσία της, είτε από αδιακρισία κάποιοι θολολόγοι και όχι θεολόγοι διαστρέφουν τα νοήματα για να μην καταλάβουν όσοι δεν μελετούν με το πνεύμα των Πατέρων την Αγία Γραφή για να πάρουν το σφράγισμα χωρίς να ελέγχονται συνειδησιακά. Μη γένοιτο! Ας ερευνούμε τα γραφάς όπως παρήγγειλε ο Κύριός μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή