Με αφορμή μία πρόσφατη συνέντευξη του κ. Χάσαν Μπαντάουι, αναπληρωτή καθηγητή Ιστορίας στο Α.Π.Θ, με θέμα: «Δεν υπήρξε και δεν θα υπάρξει ποτέ θρησκευτικός πόλεμος», η οποία δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ» (φύλλο 29-5-2015), ο Μητροπολίτης Σεραφείμ έδωσε την δική του τεκμηριωμένη απάντηση στο ερώτημα «το Ισλάμ είναι φιλειρηνικό;».

Αναλυτικά το ανακοινωθέν του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ:
Ζούμε στην εποχή της απόλυτης πνευματικής σύγχυσης, όπου οι έννοιες έχουν χάσει τη σημασία τους και η ιστορία κακοποιείται βάναυσα. Ο αρχαίος μεγάλος τραγικός ποιητής Ευριπίδης (485-406) είχε γράψει πως «όλβιος όστις ιστορίης έσχε μάθησιν» (μακάριος είναι εκείνος που γνωρίζει καλά την ιστορία). Διότι η γνώση του παρελθόντος είναι ο οδηγός για την κατανόηση του παρόντος και την πρόβλεψη του μέλλοντος. Ο λόγος για μία πρόσφατη συνέντευξη του κ. Χάσαν Μπαντάουι, αναπληρωτή καθηγητή Ιστορίας στο Α.Π.Θ, με θέμα: «Δεν υπήρξε και δεν θα υπάρξει ποτέ θρησκευτικός πόλεμος», η οποία δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ» (φύλλο 29-5-2015). Στη συνέντευξη αυτή ο εν λόγω καθηγητής πασχίζει να «αποδείξει» ότι δήθεν το Ισλάμ είναι συνώνυμο με την ειρήνη και πως δεν ευθύνεται για καμιά μορφή βίας η πολέμου!
Δείτε ορισμένα αποσπάσματα από το δημοσίευμα: Σε ερώτηση: «Ποιός είναι ο πυρήνας του Ισλάμ; Πιστεύετε πως όλες οι θρησκείες κηρύσσουν την αγάπη προς τον άλλο;», απάντησε: «Ο πυρήνας του Ισλάμ είναι η ίδια η ρίζα του όρου Ισλάμ, δηλαδή Σαλάμ, δηλαδή Ειρήνη, που πηγάζει εκ των έσω. Δηλαδή, γαλήνη ψυχής. Όλοι οι ιδρυτές των θρησκειών υπήρξαν επαναστάτες της εποχής τους. Εμφανίζονταν με δική τους “αντιπρόταση” ως διέξοδο από τα αδιέξοδα του χωροχρόνου τους, που προκάλεσαν την ανάγκη μίας νέας προσέγγισης της ίδιας της ζωής μέσα από έναν νέο η βελτιωμένο συνολικό κώδικα κοινωνικοπολιτικής και οικονομικής ηθικής. Ναί, όλες διαθέτουν ένα κοινό σύνολο διαχρονικών ανθρώπινων αξιών». Στην ερώτηση: «Οι θρησκείες δημιουργούνται για κάποιους λόγους. Το Ισλάμ γιατί δημιουργήθηκε; Γιά να ενώσει τις φυλές της Μέσης Ανατολής», απάντησε: «Η εμφάνιση του Ισλάμ ήταν η αντιπρόταση στην άσκηση βίας και στην αναρχία που επικρατούσε προισλαμικά. Το Ισλάμ ήταν η εναλλακτική και γι” αυτό πέτυχε τον στόχο του».
Στην ερώτηση: «Τι μας διδάσκει η ιστορία για τη βία, τη θρησκεία και τον πόλεμο; Είναι από μόνη της αρκετή η πίστη για να οδηγήσει έναν λαό στην ειρήνη η στη διαχείριση της ειρήνης;», απάντησε: «Ορθώς η Ιστορία διδάσκει… Δεν διδάσκεται! Η Ιστορία διδάσκει πως η βία αναπαράγει βία, πως η βίαιη αντιμετώπιση της βίας αποτελεί μία επιφανειακή προσέγγιση του προβλήματος -παυσίπονο. Η Ιστορία διδάσκει πως η κρίση φέρνει τη λύση και η λύση είναι η αναζήτηση και η αντιμετώπιση της ρίζας αιτίας – prima causa. Η Ιστορία διδάσκει πως η θρησκεία όταν περάσει στη φάση της εκκοσμίκευσης απομακρύνεται από τον αρχικό της πυρήνα. Η Ιστορία διδάσκει πως ο πόλεμος αποτελεί μία ενσάρκωση της αποτυχίας του Ανθρώπου. Τίποτε από μόνο του δεν αρκεί!… Η πίστη θέλει την εμπιστοσύνη σ’ ο, τι πιστεύεις! Πίστη χωρίς εμπιστοσύνη, είναι μία φυσαλίδα στον ωκεανό!». Στην ερώτηση: «Πιστεύετε, ερμηνεύοντας τα γεγονότα που συμβαίνουν σε παγκόσμια κλίμακα, ότι ζούμε έναν… θρησκευτικό πόλεμο Ανατολής-Δύσης;», απάντησε:
«Δεν υπήρξε, δεν υπάρχει, ούτε θα υπάρξει θρησκευτικός πόλεμος! Απλά και μόνο η ποιοτική σχέση πολιτικής εξουσίας και θρησκείας που καθορίζει με απόλυτη ακρίβεια την έννοια, τα αίτια και το περιεχόμενο του λεγόμενου θρησκευτικού πολέμου και κατά συνέπεια της σύγκρουσης Ανατολής-Δύσης. Πόσο πιστεύουν οι πολιτικοί που ταυτίζουν τις πολιτικές τους επιλογές με τη θρησκεία της κοινωνίας που κυβερνούν; Πόσο πιστός μπορεί να είναι εκείνος που καταστρέφει τους συνανθρώπους και το φυσικό του περιβάλλον με τα χημικά η μαζικής καταστροφής η έξυπνα όπλα; Πόσο πιστός είναι ο τυφλά δολοφόνος;
Έγινε ποτέ στην Ιστορία του ανθρώπου ένας θρησκευτικός πόλεμος Ανατολής-Δύσης; Τουλάχιστον οι ιστορικές πηγές ποτέ δεν μας παρείχαν τέτοιες ειδήσεις η πληροφορίες για γενικευμένες συγκρούσεις Ανατολής-Δύσης! Καί για ποιά Ανατολή μιλάμε; Συνυπάρχουν πολλές Ανατολές στην Ανατολή! Γιά ποιά Δύση επίσης μιλάμε; Συνυπάρχουν πολλές Δύσεις στη Δύση!». Στην ερώτηση: «Ποιοί είναι οι τζιχαντιστές; Τι ακριβώς θέλουν;», απάντησε: «Είναι ένα προιόν των κοινωνικοοικονομικών αδιεξόδων της κάθε εποχής! Θέλουν τυφλή αντεκδίκηση. Αδιακρίτως». Τέλος στην ερώτηση: «Τι σχέση έχουν (σ.σ. οι τζιχαντιστές) με το Ισλάμ, με τους μουσουλμάνους;», απάντησε: «Τι σχέση έχει η ειρήνη με τη βία; Τι σχέση έχουν η μορφή με το άμορφο;! Τι σχέση έχουν η τυφλή αντεκδίκηση και η αλλοίωση των αξιών και των αρετών που αντιπροσωπεύει το Ισλάμ με τη «μετά χαράς» τυφλή αντεκδίκηση της ίδιας της ζωής;».
Είναι όντως θλιβερό να δηλώνει τέτοιας έκτασης άγνοια της πίστης του ένας πιστός μουσουλμάνος η το χειρότερο να αποκρύπτει τη θρησκευτική του πίστη για να δείξει ένα διαφορετικό προσωπείο για τη θρησκεία του. Επίσης είναι αλγεινό το φαινόμενο πανεπιστημιακός καθηγητής να έχει άγνοια, η το χειρότερο να αρνείται σε τέτοιο βαθμό την ιστορία! Ο εν λόγω καθηγητής κ. Χάσαν Μπαντάουι, κλήθηκε να συμμετάσχει σε διαθρησκειακό συνέδριο για τη μη χρήση βίας από τις θρησκείες και προσπάθησε να παρουσιάσει ένα διαφορετικό Ισλάμ από αυτό που γνωρίζει η ιστορία, και βιώνει ο σύγχρονος κόσμος!
Δυστυχώς έχει πλέον γίνει «σύνηθες» το αποκρουστικό και τρομακτικό γεγονός του αποκεφαλισμού ανθρώπων στο 21ο αι. και σπανίως εμβαθύνει η παγκόσμια κοινή γνώμη στην πραγματική βάση αυτής της θηριωδίας, ερμηνεύοντας ο καθένας από την δική του ιδεολογική αντίληψη και με τις προϋποθέσεις που έχει το εξωφρενικό και ανείπωτης φρίκης αυτό θέμα. Φθάνουν μάλιστα μερικοί να ισχυρίζονται ότι ο δυτικός τρόπος ζωής αποτελεί εφαλτήριο για την ένταξι γηγενών Δυτικών στις τάξεις του «Ισλαμικού Κράτους». Άλλοι πάλι θεωρούν ότι δεν ευθύνεται το Ισλάμ για την αφόρητη αυτή τραγωδία αλλά κάποιοι δήθεν εξτρεμισταί που όμως το δήθεν «μετριοπαθές» Ισλάμ δεν κατεδίκασε ποτέ αλλά αντιθέτως όπως απέδειξε ο τραγικός θάνατος της δημοσιογράφου Serena Shim στην Τουρκία, η οποία με στοιχεία απέδειξε την στήριξη της γείτονος και του Σουνιτικού Μπλόκ (Σαουδική Αραβία, Κατάρ, Ομάν, Αραβικά Εμιράτα) στο Χαλιφάτο του ISIS, στηρίζει και προωθεί. Άλλοι ισχυρίζονται αφελώς ότι ο μηδενισμός της Δύσεως και η καταδολίευσις του πετρελαικού πλούτου του αραβικού κόσμου, οπλίζουν το χέρι των δημίων του Ισλάμ.
Όλοι όμως οι παραπάνω θέλουν να αποσιωπούν ο καθένας για τους δικούς του λόγους ότι το Ισλάμ είναι η μοναδική θρησκεία στον κόσμο που στοχοποιεί εγκληματικά την άρνησί της, που επιβάλλεται με την βία και με το έγκλημα, που δεν αναγνωρίζει την αυτεξούσια και ελευθέρα βούλησι των προσώπων και που πέραν της ιστορικής έχει και «θεολογική» ερμηνεία για τους αποκεφαλισμούς.
Είναι ενδεικτικό ότι το γνωστό Αλ-Αζχάρ, μία από τις ύπατες αρχές του σουνιτικού Ισλάμ στην Αίγυπτο χαρακτήρισε την καρατόμηση των 21 Αιγυπτίων κοπτών απλώς ως μία «βάρβαρη» πράξη χωρίς βεβαίως να αποδοκιμάσει τα «ιερά κίνητρα», των εκτελεστών που εδράζονται στο Ισλαμικό κοσμοείδωλο. Η έννοια «τζιχάντ» αναφέρεται στο Κοράνι, άποτελεί πυλώνα του, διότι θεωρεί ότι οι μουσουλμάνοι έχουν καθήκον να μεταδώσουν την μουσουλμανικήν πίστη στους «απίστους» με την βία. Πηγάζει από το γεγονός ότι το Ισλάμ χωρίζει τον κόσμο στον οίκο του Ισλάμ και στον οίκο του πολέμου, διαχρονικά και συνοδεύεται από την φράση «Φι σαμπίλ Αλλάχ» που σημαίνει «για τον δρόμο του θεού».
Η ιστορική τεκμηρίωση του αποκεφαλισμού παραπέμπει στην καρατόμηση από τον Άραβα έμπορο Μωάμεθ «Muhammad», της φυλής των Quraish, τον δήθεν προφήτη, που συνεζεύχθη κατ’ εντολήν του «θεού», σαν εβδόμη σύζυγον του, την γυναίκα του θετού γιού του, Ζαΐντ και σαν εννάτη, την επταετή κορασίδα Άισα, επτακοσίων μελών της εβραικής φυλής Μπανού-Κουρέις στην Μεδίνα τους οποίους θεώρησε ως συνωμότες, και συνεπώς εφόσον η δήθεν σφραγίδα των Προφητών τοιουτοτρόπως αντιμετώπισε τους εχθρούς του και οι πιστοί του σήμερα μπορούν να το επαναλάβουν, εφόσον η ζωή του αποτελεί ουσιαστικό μέρος της θρησκευτικής τους παραδοχής. Γιά το Ισλάμ τόσο η ιστορική παράδοση των πρώτων αιώνων διάδοσης του (7ος-8ος αι.) όσο και οι εντολές (Σούρες) του Κορανίου, αποτελούν την πιο γνήσια εκδοχή της θρησκείας και εκλαμβάνονται με απόλυτο και απαρέγκλιτο τρόπο.
«Θεολογικώς» στο Κοράνι που «ενσωματώνει» την αποκάλυψι του «Θεού», σαν δήθεν «αιώνιο και αδημιούργητο, ανέκαθεν υπάρχον μετά του Θεού ως αιώνιος φανέρωσις της θείας θελήσεως» δίδονται οι εντολές του αποκεφαλισμού των «απίστων». Στο κεφ. 8 του Κορανίου, στ. 12 εξαγγέλλεται «θα εκτοξεύσω τον τρόμο στις καρδιές των απίστων. Αφαιρέστε τους τα κεφάλια και έπειτα αφαιρέστε τους τα δάκτυλα.». Στο κεφ. 47, στ. 3, δίδεται η δήθεν θεική εντολή «στην σύγκρουσι με τους απίστους στο πεδίο της μάχης ξεριζώστε τους τα κεφάλια μέχρι να τα τσακίσετε πλήρως.» και στο στ. 4 «όταν συναντάτε τους απίστους φονεύετε και κατασφάζετε, συγκρατούντες στερεά τα δεσμά», στο δε κεφ. 8, στ. 17, οι δήμιοι του Ισλάμ αναφέρονται ως οι εκπρόσωποι του δολοφόνου «Θεού», με την διαβεβαίωση «δεν φονεύετε εσείς αυτούς αλλά ο Θεός. Όταν ακοντίζεις δεν είσαι εσύ που ακοντίζεις, είναι αυτός ο Θεός για να δοκιμάσει τους πιστούς διά λαμπράς δοκιμασίας. Ο Κύριος ακούει και γνωρίζει τα πάντα» και στο στ. 40, θεμελιώνεται ο διά μέσου των αιώνων θρησκευτικός φασισμός, ολοκληρωτισμός και η ωμή βία του Ισλάμ με τη σούρα «Πολεμείτε αυτούς μέχρις ότου δεν θα υπάρχει άλλη θρησκεία παρά του μόνου Θεού».
Σήμερα στις Ισλαμικές χώρες, ο θρησκευτικός νόμος Σαρία χρησιμοποιείται σαν βάση νομιμοποίησης του αποκεφαλισμού τόσο από τα επίσημα κράτη όσον και από τους πιστούς του Ισλάμ. Στην Σαουδική Αραβία τα τελευταία 20 χρόνια έχουν αποκεφαλισθή περί τα 2.000 άτομα δημόσια με τα πλήθη να παρακολουθούν το φρικτό θέαμα, και να επευφημούν και να χειροκροτούν.
Αυτά λοιπόν τα εγκλήματα που συγκλονίζουν κάθε εχέφρονα ανθρωπο δεν είναι προιόντα μιάς κατασκευασμένης παράδοσης αλλά δυστυχώς έχουν ιστορική και «θεολογική» ερμηνεία και κάλυψη από το Ισλάμ διότι οι εκτελεσταί του Ισλάμ δεν προβαίνουν απλά σε μία πράξη εκδίκησης κατά των ««απίστων»» αλλά πρωτίστως, θεωρούν ότι εκτελούν μία θεική εντολή με τελετουργικό χαρακτήρα, σαν όργανα του θείου θελήματος. Βέβαια θέλουν να αγνοούν ότι ο «θεός» του Ισλάμ είναι ο πρωτιστεύων του αραβικού πολυθειστικού συστήματος «al ilah-Allah» που φυσικά σαν δαιμόνιο είναι αιμοδιψής και δολοφονικός.
Ομιλεί ο κ. Καθηγητής για «ειρηνικό Ισλάμ» και θέλει να παραβλέπει την πληθώρα των χωρίων του Κορανίου, τα οποία εξωθούν τους μουσουλμάνους σε πράξεις βίας και αφανισμού των «απίστων», δηλαδή των μη μουσουλμάνων! Θέλει, για παράδειγμα να αγνοεί το Κεφ. 8, στιχ.65, του Κορανίου, το οποίο επιτάσσει: «Ω προφήτη! Παρότρυνε τους πιστούς στον πόλεμο. Αν υπάρχουν είκοσι από σας που υπομονετικά επιμένουν, θα νικήσουν διακόσιους και αν από σας είναι εκατό, θα νικήσουν χίλιους από τους απίστους…»! Θέλει να αγνοεί το Κεφ.2, στιχ.190, το οποίο επίσης επιτάσσει: «Καί να πολεμάτε για χάρη του Αλλάχ όσους σας πολεμούν, αλλά μην ξεπερνάτε τα όρια, γιατί ο Αλλάχ δεν αγαπά τους παραβάτες».
Θέλει να αγνοεί το Κεφ.2, στιχ.191, το οποίο προτρέπει σαφώς: «Αν όμως σας πολεμήσουν, σκοτώστε τους. Τέτοια είναι η τιμωρία των απίστων». Θέλει να αγνοεί το Κεφ.2, στιχ.193, σύμφωνα με το οποίο δίνεται σαφής εντολή του Αλλάχ για εξόντωση κάθε μη μουσουλμάνου: «Πολεμάτε τους ώσπου να μην σας καταδιώξουν στην ειδωλολατρία και να υπερισχύσει η Πίστη στον Αλλάχ. Αν όμως σταματήσουν τη δράση τους, τότε να μην κάνετε πόλεμο παρά ενάντια στους άδικους». Καί επίσης: «όταν οι απαγορευμένοι μήνες έχουν περάσει, τότε (πολεμάτε και) σκοτώνετε τους ειδωλολάτρες, οπουδήποτε κι αν τους βρείτε, και συλλάβετέ τους και πολιορκείστε τους και στήστε τους παγίδες με κάθε (πολεμικό) στρατήγημα» (Κεφ.9, στιχ.5)!
Θεωρεί ο κ. Καθηγητής «φιλειρηνικές» τις παραπάνω σαφέστατες επιταγές του Κορανίου που χωρίζουν τον κόσμο στον οίκο του Ισλάμ και τον οίκο του πολέμου; Θεωρεί, εκτός του Ισλάμ, τις σύγχρονες απίστευτες θηριωδίες των τζιχαντιστών; Τι περισσότερο η λιγότερο κάνουν από αυτές τις επιταγές; Εξοντώνουν «απίστους», όπως ακριβώς επιτάσσει το Κοράνιο! Στο ένα χέρι κρατούν τη φονική σπάθα και στο άλλο το Κοράνιο, το οποίο τους οδηγεί στη βία και την καταστροφή, ενεργώντας δήθεν έτσι σαν όργανα του Θεού!!!
Θέλει να αγνοεί ο κ. Καθηγητής και την ιστορική πραγματικότητα. Μπορεί να μας πεί τον τρόπο επέκτασης και επικράτησης του Ισλάμ; Αγνοεί ότι ο δήθεν «προφήτης» Μωάμεθ συνάσπισε τους πρώτους πιστούς του στη Μεδίνα και όρμισε σφάζοντας και λεηλατώντας και καταλαμβάνοντας τη Μέκκα; Αγνοεί ότι η ραγδαία εξάπλωση του Ισλάμ κατά τον 7ο και 8ο μ. Χ. αιώνα από τον Ινδικό μέχρι τον Ατλαντικό ωκεανό, υπήρξε προιόν κατακτητικών πολέμων μαχητών στο όνομα του Αλλάχ;
Ομιλεί ο κ. Καθηγητής για «ειρηνικό Ισλάμ» σε μία χώρα, στην Πατρίδα μας, η οποία βίωσε για μισή και πλέον χιλιετία αυτή την «ειρήνη». Όταν το Ισλάμ ενώθηκε με τον τουρκικό σωβινισμό, αποτέλεσε το ολέθριο δίδυμο για το Γένος μας και τους άλλους Ορθοδόξους βαλκάνιους λαούς. Ομιλεί για «ειρηνικό» Ισλάμ, σε μία χώρα που έχει να επιδείξει χιλιάδες επώνυμους και ανώνυμους Νεομάρτυρες, οι οποίοι βασανίστηκαν φρικτά και έχασαν τη ζωή τους, επειδή δεν ήθελαν να εξισλαμιστούν, κατ’ επιταγή πάντοτε του Κορανίου και της ισλαμικής σαρία!
Δεν αμφιβάλουμε πως υπάρχουν πιστοί του Ισλάμ, οι οποίοι αγαπούν την ειρήνη και σέβονται την πίστη των άλλων, αλλά αυτοί, για τους «ορθοδόξους» μουσουλμάνους είναι «αιρετικοί», διότι όποιος δεν πολεμά να εκλείψει κάθε άλλη θρησκεία, εκτός του Ισλάμ, δεν είναι αληθινός μουσουλμάνος κατά το Κοράνιο! Αφού, σύμφωνα με το Κεφ.4, στιχ.48, «Ο Αλλάχ δεν συγχωρεί, όποιον λατρεύει συνέταιρο μ’ Αυτόν»! Καί αφού δεν συγχωρεί ο Αλλάχ πιστό σε «συνεταίρο» του, οφείλει και ο κάθε πιστός και συνεπής μουσουλμάνος να μην συγχωρεί κάθε πιστό, διαφορετικής από το Ισλάμ πίστης!
Γιά περισσότερα στοιχεία, σχετικά με την παραπληροφόρηση που επιχειρείται στη χώρα μας τελευταία από ισλαμιστές, οι οποίοι θέλουν να μας παρουσιάσουν ένα διαφορετικό Ισλάμ, δείτε πρόσφατη ανοικτή επιστολή μου προς τον κ. Αχμάντ Ελντίν, ιδιοκτήτη ισλαμικής ιστοσελίδας, με τίτλο: «ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟ κ. ΑΧΜΑΝΤ ΕΛΝΤΙΝ, ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟ ΙΣΛΑΜΙΚΗΣ “ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ”». Σε αυτή αναιρούμε πανηγυρικά όλες τις σκόπιμες παραποιήσεις του αυθεντικού Ισλάμ.
Εν κατακλείδι, θλιβόμαστε για τέτοιου είδους παραποιήσεις της αλήθειας και κακοποιήσεις της ιστορίας, σαν και αυτή του Καθηγητή κ. Χάσαν Μπαντάουι. Παράλληλα ανησυχούμε βαθύτατα για την «ιεραποστολική» επιχείρηση που άρχισε να γίνεται στην αιματοβαμμένη πατρίδα μας από το Ισλάμ. Όσοι γνωρίζουμε τι εστί Ισλάμ και από ιστορία, φρίττουμε από την προσπάθεια όλων αυτών, οι οποίοι πατούν πάνω στα ποτάμια αίματος των αδικοχαμένων προγόνων μας από τα ισλαμικά σπαθιά! Συμβουλεύουμε τον κ. Καθηγητή: τέτοιες συνεντεύξεις δεν «στέκονται» στην Ορθόδοξη Ελλάδα μας, αλλά στην Αραβική χερσόνησο!
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ