Στα εγκαίνια Εβραϊκής Συναγωγής στην Ανδριανούπολη ο Οικουμενικός Πατριάρχης
Στα
εγκαίνια Εβραϊκής Συναγωγής παραβρέθηκε την επομένη του Ευαγγελισμού ο
Οικουμενικός Πατριάρχης... Το ανακοινωθέν του Οικουμενικού Πατριαρχείου
έχει ως εξής:
Αντί σχολίου αναδημοσιεύουμε άρθρο του κ. Πηλαβάκη δημοσιευθέν στο περιοδικό: ΑΓΙΟΣ ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΣ, ΕΤΟΣ ΜΑ’, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2010, ΤΕΥΧΟΣ 241 με τίτλο: "Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΣΤΗΝ ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ !"
«Στην Κέρκυρα όπου έζησα κάποτε (ως Μητροπολίτης) λειτούργησα αρκετές φορές ως ραββίνος για τους Εβραίους φίλους μου»!!!
(Πατριάρχης Αθηναγόρας, New York Times-25.11.1940)
Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΣΤΗΝ ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΝΥ
Δόξαν του πατριάρχου και ραββίνου Αθηναγόρου εζήλωσεν ο πατριάρχης Βαρθολομαίος. Ούτως ακολουθώντας πιστώς τα βήματα του προκατόχου του μετά από 69 έτη εισέρχεται και αυτός πανηγυρικώς και μετά τιμών εις την μεγίστων των συναγωγών της Νέας Υόρκης και κηρύττει προς τα «αγαπητά παιδία του». Υπενθυμίζει εις τους θεοκτόνους Ιουδαίους ότι ο αγαπητός του Έξαρχος Δημήτριος Τρακατέλης, εντολή του, παρέδωσε το Αθηναγόρειο βραβείο ανθρωπίνων δικαιωμάτων εις τον «πολυαγαπημένον του φίλον ραββίνο Σνάιντερ». Διαβεβαιώνει δε τους «πιστούς του» ότι η επίσκεψή του εις την συναγωγήν δεν είναι «απλή και τυπική, αλλά υπερβαίνει την απλήν φιλοφρονικήν επίσκεψη», όπως και η περυσινή τοιαύτη «του αδερφού του πάπα Βενεδίκτου διαδόχου του Αγίου Πέτρου». Και απευθυνόμενος εις τους πιστούς της συναγωγής λέγει: «Όσο για εσάς παιδία του Αβραάμ, έχουμε εκείνους τους ήρωες που ενάντια σε όλες τις πιθανότητες ίδρυσαν νέο έθνος για τον θεό της παράδοση του λαού του Ισραήλ».
Καλώντας, τέλος τους της συναγωγής ομόφρονάς του δια συνεργασία τονίζει ότι αυτή πρέπει να γίνη διότι «Το χρωστάμε, σαν Εβραίοι και Χριστιανοί, στην κοινή κληρονομιά μας να μιμηθούμε τον προπάτορά μας Αβραάμ που δέχτηκε την απρόσμενη επίσκεψη των τριών ξένων (σ.γ. ποιοι άραγε ήσαν οι ΤΡΕΙΣ ΞΕΝΟΙ, ραββίνε Βαρθολομαίε!!!!!!!, βεδουίνοι ή φέλλαχοι;;;;;; κάτω από την σκιά των βελανιδιών Μαμβρή, όπως περιγράφεται στη Γένεση, 18). Ο πατριάρχης του Ισραήλ δεν θεώρησε αυτούς τους ξένους απειλή ή κίνδυνο για τον τρόπο ζωής του ή την περιουσία του. Δεν ήταν καταραμένως με ξενοφοβία, τον φόβο απέναντι στον ξένο, αλλά ήταν ολότελα γεμάτος φιλοξενία, αγάπη για τον ξένο». (Σ.γ. λόγω αυτής της αγάπης για τον ξένον αγαπητέ κ. ραββίνε Βαρθολομαίε τα εγκωμιαζώμενά σου τέκνα της συναγωγής, πριν 30 ακριβώς έτη κατακρεούργησαν τον συμπατριώτην μου νεομάρτυρα π. Φιλούμενον εις το Φρέαρ του Ιακώβ ενώ ετελούσε τον εσπερινόν. Κανείς βεβαίως ραββίνος ούτε βέβαια η εξοχότης σου κατεδίκασεν αυτό το φρικτόν Ιουδαϊκόν έγκλημα. Και ενώ κύριε Βαρθολομαίε επισκεφθήκατε το μνημείο για το Ολοκαύτωμα, ως λέγετε, εις την Θεσσαλονίκην, δεν επισκεφθήκατε –κάτοχος ων τουρκικού διαβατηρίου- την ερειπωμένην πόλιν της Σαλαμίνος της Κύπρου όταν οι πρόγονοι των εκλεκτών σας τέκνων της συναγωγής εσφάγιασαν ανηλεώς 240.000 Κυπρίους (Χειμώνα 115-116 μ. Χ. Το πρώτον Παγκόσμιο Ολοκαύτωμα εις την Ιστορίαν!).
Δια τα όσα είπεν και εκήρυξεν εις την συναγωγήν ο πατριάρχης Βαρθολομαίος θα απαντήση ένας πραγματικός άγιος Πατριάρχης Κων/πολεως, ο μέγας Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο οποίος σημειωτέον έγραψεν ΟΚΤΩ ΛΟΓΟΥΣ ΚΑΤΑ ΙΟΥΔΑΙΩΝ:
«Άραγε να τους πλησιάσης και να συνομιλήσεις μαζί τους; Εγώ τουλάχιστο νομίζω όχι. Πώς λοιπόν δεν είναι παράλογο να αποφεύγη κανείς με τόση προσοχή εκείνους που έκαμαν σε άνθρωπο κακό, αλλά να συναναστρέφεται εκείνους που εξύβρισαν τον ίδιο τον Θεό και να συνεορτάζουν αυτοί που προσκυνούν τον Εσταυρωμένο με εκείνους που τον σταύρωσαν; Γιατί αυτό δεν είναι μόνο δείγμα ανοησίας, αλλά και της πιο φοβερής μανίας. Επειδή όμως υπάρχουν μερικοί, που θεωρούν σαν τόπο ιερό και τη συναγωγή, είναι ανάγκη να πούμε και σ’ αυτούς λίγα λόγια. Για ποιον δηλαδή λόγο σέβεσθε τον τόπο εκείνον, τον οποίο πρέπει να καταφρονήτε, να τον σιχαίνεσθε και να τον αποφεύγετε; Στο χώρο αυτό, λέγει, βρίσκεται ο νόμος και τα βιβλία των προφητών. Και τι σχέση έχει αυτό; Όπου υπάρχουν δηλαδή τέτοια βιβλία θα θεωρήται και ο τόπος άγιος; Οπωσδήποτε όχι. Εγώ γι αυτό προπάντων μισώ και αποστρέφομαι τη συναγωγή, γιατί, ενώ έχουν τους προφήτες, δεν πιστεύουν σ’ αυτούς, κι ενώ μελετούν τα βιβλία τους, δεν δέχονται τις μαρτυρίες του, πράγμα που είναι μεγαλύτερο και από εκείνους που υβρίζουν.
Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΕΔΩ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΑΒΒΙΝΟΥΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ
Γιατί πες μου, αν έβλεπες κάποιον σεβαστό και λαμπρό και αξιοπρεπή άνθρωπο να μπαίνη σε καπηλείο ή σε καταγώγιο ληστών και εκεί να υβρίζεται και να κακοποιήται και να υπομένη τους πιο χειρότερους εξευτελισμούς των μεθυσμένων, άραγε θα θαύμαζες το καπηλείο ή το σπήλαιο, επειδή εκεί μέσα εξευτελίστηκε ο θαυμαστός εκείνος και μεγάλος άνδρας; Εγώ τουλάχιστο νομίζω όχι, αλλ’ ακριβώς γι αυτό τον λόγο προπάντων θα το μισούσες και θα το αποστρεφόσουν. Αυτό σκέψου και για τη συναγωγή. Καθ’ όσον και τους προφήτες και τον Μωυσή τους εισήγαγαν εκεί, όχι για να τους τιμήσουν, αλλά για να τους υβρίσουν και να τους ατιμάσουν. Γιατί όταν ισχυρίζονται, ότι οι προφήτες δεν είδαν το Χριστό και ότι τίποτε δεν προφήτεψαν για την παρουσία Του, τότε ποια μεγαλύτερη ύβρη θα μπορούσε να γίνη στους αγίους αυτούς, όταν τους κατηγορούν, ότι αγνοούν τον Δεσπότη τους και λέγουν ότι είναι συμμέτοχοι στη δική τους ασέβεια; Γι αυτό λοιπόν προπάντων πρέπει να μισήτε και αυτούς και τη συναγωγή τους, γιατί εξυβρίζουν τους αγίους εκείνους.
Αλλά γιατί ομιλώ για βιβλία και τόπους; Στον καιρό των διωγμών οι δήμιοι κρατούν στα χέρια τους των μαρτύρων τα σώματα και τα βασανίζουν και τα μαστιγώνουν. Άραγε γι αυτό και τα χέρια των δημίων είναι άγια, επειδή δηλαδή εκράτησαν τα σώματα των αγίων; Μακριά από τέτοια σκέψη. Έπειτα, τα χέρια που κράτησαν σώματα αγίων γι αυτόν ακριβώς το λόγο παραμένουν βέβηλα, επειδή δηλαδή τα κακοποίησαν, ενώ αυτοί που κρατούν βιβλία αγίων και τα υβρίζουν όχι πιο λίγο από ότι οι δήμιοι τα σώματα των μαρτύρων, θα θεωρηθούν για αυτό σεβάσμιοι; Και πώς αυτά δεν θα ήταν δείγματα της χειρότερης μορφής ανοησίας; Γιατί αν τα σώματα, που κακώς βαστάζονται στα χέρια, όχι μόνο δεν αγιάζουν όσους τα κρατούν, αλλά και τους καθιστούν πιο βέβηλους, πολύ περισσότερο βιβλία, που διαβάζονται με απιστία, δεν θα ωφελούσαν τους αναγνώστες τους. Ακριβώς αυτό το πράγμα, το ότι δηλαδή κρατούν με τέτοια διάθεση τα βιβλία, τους κάμνει πιο ασεβείς. Και δεν θα ήταν άξιοι μιας τόσο μεγάλης κατηγορίας, αν δεν είχαν τους προφήτες. Δεν θα ήταν τόσο ακάθαρτοι και βέβηλοι, αν δεν μελετούσαν τα βιβλία των προφητών. Αλλά τώρα έχουν αποστερηθή κάθε συγνώμης, γιατί, ενώ έχουν τους κήρυκες της αληθείας, εν τούτοις συμπεριφέρονται εχθρικά και προς αυτούς τους ίδιους και προς την αλήθεια. Ώστε για αυτό προπάντων μπορούν να θεωρηθούν πιο βέβηλοι και μιαροί, γιατί, αν και έχουν τους προφήτες, συμπεριφέρονται εχθρικά προς αυτούς.
Γι αυτό σας παρακαλώ να αποφεύγετε και να απομακρύνεσθε από τις συγκεντρώσεις τους. Δεν είναι μικρή αυτή η βλάβη για τους ασθενέστερους αδελφούς μας, ούτε και είναι μικρή πρόφαση αλαζονείας για εκείνους. Γιατί όταν δουν εσάς, που λατρεύετε τον Χριστό που σταυρώσανε εκείνοι, να επιδιώκετε και να σέβεσθε τα δικά τους, πώς δε θα νομίσουν ότι άριστα διαπράχθηκαν όλα απ’ αυτούς και ότι τα δικά σας δεν αξίζουν καθόλου, όταν εσείς, που πρεσβεύετε αυτά και τα λατρεύετε, τρέχετε προς εκείνους που τα καταστρέφουν; «Αν κάποιος σε δη», λέγει, «εσένα, που έχεις γνώση, να κάθεσαι σε τραπέζι ναού ειδώλων, δε θα πάρη θάρρος η συνείδησή του, επειδή είναι πνευματικά αδύνατος, στο να τρώγη κρέατα από θυσίες στα είδωλα;». Και εγώ λέγω, αν κάποιος δη εσένα, που έχεις γνώση, να μπαίνης σε συναγωγή και να παρακολουθείς την εορτή των Σαλπίγγων, δεν θα πάρη θάρρος η συνείδηση του ασθενούς ως προς την πίστη, στο να θαυμάζη τα ιουδαϊκά πράγματα; Όποιος αμαρτάνει δεν τιμωρείται μόνο για την πτώση του, αλλά και για το ότι ανατρέπει και τους άλλους. Όπως ακριβώς και εκείνος που έμεινε σταθερός στην αρετή, δεν στεφανώνεται μόνο γι αυτήν, αλλά θαυμάζεται και για το ότι οδηγεί στον ίδιο ζήλο και άλλους. Αποφεύγετε, λοιπόν, και τις συγκεντρώσεις και τους τόπους αυτών, και κανένας να μη σέβεται τη συναγωγή, εξ αιτίας των βιβλίων που υπάρχουν σ’ αυτήν, αλλά γι αυτό ακριβώς ας τη μισή κι ας την αποστρέφεται, επειδή έχουν τους αγίους για να τους υβρίζουν, επειδή δεν πιστεύουν στους λόγους τους, επειδή τους κατηγορούν για την χειρότερη ασέβεια». (PG 48, Λόγος Κατά Ιουδαίων 8, 850-851. Μετάφραση υπό Λ.Σ. ΕΠΕ 34, σ.σ. 121, 123, 125).
Δύναται κάθε καλοδιάθετος άνθρωπος διαβάζοντας τον λόγον του Ιερού Χρυσοστόμου να αντιληφθή ότι ο κ. Βαρθολομαίος κακώς ευρίσκεται εις την Ορθόδοξον Εκκλησία· πραγματική του θέσις είναι εις την συναγωγήν όπου ευκόλως θα του απονεμηθή ο τίτλος του «Πατριάρχουν των Ιουδαίων».
Ο εορταζόμενος σήμερον προφήτης Σοφονίας ήλεγξεν σκληρώς τους Ιουδαίους της εποχής του (622 π. Χ.) που έπεσαν εις την ειδωλολατρείαν και επροφήτευσεν την έλευσιν του Μεσσία, τον οποίον εφόνευσαν έξω της πόλεως οι θεοκτόνοι Ιουδαίοι τους οποίους υπηρετεί πιστώς ο και ραββίνος κ. Βαρθολομαίος!!!!
Μ.Π. (Μάριος Πηλαβάκης)
3 Δεκεμβρίου 2009
Μνήμη Σοφονίου Προφήτου,
Θεοδώρου Αλεξανδρείας,
Αγγελή νεομάρτυροςΠΗΓΗ: ΑΓΙΟΣ ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΣ, ΕΤΟΣ ΜΑ’, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2010, ΤΕΥΧΟΣ 241
ΠΗΓΗ: ΚΛΙΚ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου