Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ: ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΟΚ   (Γ. Ν. Παπαθανασόπουλος)

Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ: Τὸ πρῶτο σὸκ

Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

.           Ἀκόμη δὲν εἶχε ἀναλάβει τὰ καθήκοντά του ὡς πρωθυπουργὸς τῆς Ἑλλάδος ὁ κ. Τσίπρας καὶ ὑπέστημεν οἱ Ἕλληνες τὸ πρῶτο σόκ. Ὁ νέος καὶ στὴν ἡλικία πρωθυπουργὸς δὲν ὁρκίστηκε. Ἀρκέστηκε νὰ δώσει «διαβεβαίωση στὴ συνείδησή του». Τὸ δεξί του χέρι δὲν ἀκούμπησε τὸ Ἱερὸ Εὐαγγέλιο. Ὁ κ. Τσίπρας τὴν ὥρα τῆς «διαβεβαίωσης» κινοῦσε ἀμήχανα τὰ χέρια του στὸν ἀέρα, λὲς καὶ δὲν μποροῦσε νὰ τὰ τιθασεύσει. Τὸ περιβάλλον παγωμένο μὲ προβληματισμένο τὸν Πρόεδρο τῆς Δημοκρατίας καὶ σὲ ἄβολη κατάσταση τοὺς «συντρόφους» τοῦ κ. Τσίπρα, ποὺ τὸν συνόδευσαν στὸ Προεδρικὸ Μέγαρο. Ἡ ἱερότητα τῆς τελετῆς ἀντικαταστάθηκε ἀπὸ μία τυπικὴ γραφειοκρατικὴ πράξη.
.           Ὁ κ. Τσίπρας ἀπέκτησε στὴν Ἑλληνικὴ Ἱστορία μία θέση ἀπὸ τὴν πρώτη κιόλας μέρα του στὴν πρωθυπουργία. Ἀπὸ τὴν ἀνεξαρτησία τῆς χώρας, σ’ αὐτὰ τὰ διακόσια περίπου χρόνια, εἶναι ὁ πρῶτος πρωθυπουργὸς ποὺ δὲν δίνει τὸν καθιερωμένο ὅρκο. Ἀσφαλῶς ὑπάρχει ἡ ἐλευθερία τῆς συνείδησης, ἀσφαλῶς εἶναι σεβαστὲς οἱ ὅποιες πεποιθήσεις τοῦ καθενὸς καὶ τῆς καθεμιᾶς. Ὁ Χριστὸς ἔδωσε στὸν κάθε ἄνθρωπο τὴν ἐλευθερία τῆς σκέψης, ἄρα καὶ τὴν εὐθύνη τῶν πράξεών του. Ὅμως εἶναι ἡ συνέχεια τῆς Παράδοσης τῆς χώρας. Αὐτὸ πρέπει ὁ Ἕλληνας νὰ τὸ ἔχει βιωμένο μέσα του. Δὲν διδάσκεται, δὲν ἐπιβάλλεται. Ἀσφαλῶς τὸ γεγονὸς τῆς κατὰ συνείδηση διαβεβαίωσης τοῦ κ. Τσίπρα ἄρεσε στοὺς ξένους, ποὺ τὸ μετέδωσαν ἀμέσως. «Γίνονται κι αὐτοὶ σὰν κι ἐμᾶς, ἐκσυγχρονίζονται», θὰ σκέφθηκε ὁ κ. Ὀλάντ, ὄχι πάντως ὁ κ. Ὀμπάμα, ποὺ τήρησε στὶς δύο ἀναλήψεις τῶν προεδρικῶν καθηκόντων του τὴ μικρὴ σὲ μῆκος χρόνου παράδοση τοῦ ἀμερικανικοῦ λαοῦ καὶ ὁρκίστηκε ἐνώπιον πλήθους πολιτῶν στὴν Ἁγία Γραφή. Ἡ ὁρκωμοσία στὶς ΗΠΑ εἶναι ὁλόκληρη τελετουργία, γιὰ νὰ φανεῖ πόσο ὑψηλὸ εἶναι τὸ ἀξίωμα τοῦ Προέδρου. Αὐτὸ κάνουν οἱ χῶρες ποὺ σέβονται τὶς παραδόσεις τους καὶ δίνουν ἀξία στὰ κρατικὰ ἀξιώματα.
.           Ἀφοῦ ὁ κ. Τσίπρας δὲν πιστεύει, βεβαίως δὲν μπορεῖ κανεὶς νὰ τὸν ὑποχρεώσει νὰ κάνει κάτι παρὰ τὴ συνείδησή του. Τὸ ὅτι δὲν ἔβαλε κάποιον συνεργάτη του νὰ τηλεφωνήσει στὸν Ἀρχιεπίσκοπο καὶ νὰ τὸν ἐνημερώσει ὅτι δὲν θὰ τὸν χρειαστεῖ, γιατί δὲν θὰ ὁρκιστεῖ, ἀλλὰ ὅτι μετέβη ὁ ἴδιος στὴν Ἀρχιεπισκοπὴ γιὰ νὰ τοῦ τὸ πεῖ, μπορεῖ νὰ ἦταν μία διπλωματικὴ ἐνέργεια, ποὺ πάντως δὲν καλύπτει τὴν ἐκ μέρους του πρώτη ἐπίσημη ἐνέργεια περιθωριοποίησης τῆς Ἐκκλησίας.
.                   Τὰ ὅσα διέρρευσαν ὅτι ἀντάλλαξαν στὴ συνάντησή τους οἱ δύο ἄνδρες ἦταν μία ἐρασιτεχνικοῦ τύπου προσπάθεια νὰ προστατευθεῖ ὁ κ. Τσίπρας ἀπὸ τὴν ἀλγεινὴ ἐντύπωση καὶ τὴν βαθιὰ πικρία ποὺ προκάλεσε στὸ λαὸ ἡ ἐνέργειά του. Συγκεκριμένα διοχετεύθηκε στὸν Τύπο ὅτι ὁ κ. Τσίπρας εἶπε στὸν Ἀρχιεπίσκοπο: «Ἦρθα νὰ πάρω τὴν εὐχή σας πρὶν ἀναλάβω τὸ δύσκολο ἔργο. Ἔχουμε ἀνάγκη ἀπὸ δύναμη…». Πρὶν ἀρνηθεῖ δηλαδὴ τὸν θρησκευτικὸ ὅρκο ἐγράφη ὅτι ζήτησε   τὴν «εὐχὴ» τοῦ Ἀρχιεπισκόπου γιὰ τὸ ἔργο ποὺ ἀναλαμβάνει, ὡς νὰ εἶναι πιστὸ τέκνο τῆς Ἐκκλησίας… Στὴν ἐποχὴ τοῦ παραλογισμοῦ ὅλα ἐπιτρέπονται….
.         Ἐξ ἴσου ἀμφισβητεῖται καὶ τὸ ἄλλο ποὺ φέρεται ὅτι εἶπε ὁ κ. Τσίπρας: «Ἦρθα νὰ σᾶς διαβεβαιώσω ὅτι οἱ σχέσεις Ἐκκλησίας καὶ Κράτους μὲ τὴ νέα κυβέρνηση θὰ εἶναι οὐσιαστικότερες καὶ πιὸ ἀναβαθμισμένες ἀπὸ ποτέ..». Τὸ ἀξιοπερίεργο εἶναι ὅτι τὰ ὅσα μπῆκαν στὸ στόμα τοῦ κ. Τσίπρα εἶναι σὲ εἰσαγωγικά… Ὁ κ. Ἱερώνυμος ἀπὸ τὴν πλευρά του φέρεται ὅτι τοῦ ἀπάντησε: «Κύριε πρόεδρε, πολὺ εὐχαριστοῦμε. Μᾶς συγκινεῖ τὸ ἐνδιαφέρον σας. Πρῶτο μέλημα εἶναι νὰ βοηθήσουμε τοὺς συνανθρώπους μας ποὺ ὑποφέρουν καὶ σιγὰ σιγὰ τὰ ἄλλα προβλήματα καὶ θέματα ποὺ μὲ σύνεση καὶ χωρὶς βία θὰ τὰ μελετήσουμε…». Ἡ ἀλήθεια εἶναι πὼς ὁ κ. Τσίπρας ἀντιμετωπίζει τὴν Ἐκκλησία ὡς περιθωριοποιημένο καὶ τοῦ χεριοῦ του «κοινωνικὸ ἑταῖρο» καὶ ἔτσι βλέπει τὴ συνεργασία. Ἀπὸ τὴν πλευρά του ὁ Ἀρχιεπίσκοπος δείχνει νὰ συμφωνεῖ μαζί του. Προφανῶς κανεὶς δὲν ἔχει μιλήσει στὸν κ. Τσίπρα γιὰ τὸ τί πράγματι εἶναι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία γιὰ τὸν Ἑλληνισμὸ καὶ ποιὰ ἡ ἀποστολή Της…
.               Ἡ ὁρκωμοσία τῶν ἀρχόντων στὸν Ἑλληνισμὸ εἶναι μία παράδοση ποὺ ἔρχεται ἀπὸ τὸ βάθος τοῦ χρόνου. Στὰ πρῶτα χρόνια τῆς Αὐτοκρατορίας ὁ στρατὸς καθόριζε τὴν ἐκλογὴ τοῦ αὐτοκράτορα. Τὸν σήκωναν οἱ στρατιῶτες πάνω σὲ μίαν ἀσπίδα καὶ ἕνας ἀξιωματικὸς τοποθετοῦσε στὸ κεφάλι του τὸ «μανιάκιο», εἶδος διαδήματος. Ἀφοῦ ὁ αὐτοκράτορας κατέβαινε ἀπὸ τὴν ἀσπίδα, ἕνας ἱερέας ἔλεγε μία προσευχὴ καὶ τοῦ τοποθετοῦσε τὸ αὐτοκρατορικὸ στέμμα. Ἀργότερα, ἀπὸ τὸν αὐτοκράτορα Φωκᾶ (602-610) καὶ μετά, ἡ ἀνακήρυξη ἐξελίχθηκε σὲ μία τελετὴ θρησκευτική, μὲ τὴν παρουσία τοῦ Πατριάρχη καὶ τοῦ κλήρου τοῦ ναοῦ τῆς Ἁγίας Σοφίας καὶ παρέμεινε ἔτσι ἕως τὸ τέλος τῆς Αὐτοκρατορίας.
.         Μὲ τὴν ἀνεξαρτησία τῆς χώρας καὶ μὲ βάση τὸ Σύνταγμα ποὺ ψηφίστηκε κατὰ τὴν Γ΄ Ἐθνικὴ Συνέλευση τῆς Τροιζήνας, τὸ 1827, ὁ Κυβερνήτης Ἰωάννης Καποδίστριας ἔδωσε ἐνώπιον τῆς Βουλῆς τὸν ὅρκο: «Ὁρκίζομαι εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Ὑψίστου νὰ διατηρήσω ἀπαρασαλεύτους τοὺς Θεμελιώδεις Νόμους τῆς Ἑλληνικῆς Πολιτείας…». Στὸ Σύνταγμα τῆς Προεδρευομένης Δημοκρατίας τοῦ 1927 ἀναφέρεται: «Ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας δίδει μετὰ τὴν ἐκλογήν του ἐνώπιον τῆς Ἐθνικῆς Συνελεύσεως τὸν ἀκόλουθον ὅρκον: «Ὁρκίζομαι εἰς τὸ ὄνομα τῆς ἁγίας καὶ ὁμοουσίου καὶ ἀδιαιρέτου Τριάδος νὰ φυλάττω τὸ Δημοκρατικὸν Σύνταγμα καὶ τοὺς νόμους…». Τὸ ἰσχῦον Σύνταγμα προβλέπει ἐπίσης τὸν θρησκευτικὸ ὅρκο γιὰ τὸν Πρόεδρο τῆς Δημοκρατίας, τὸν Πρόεδρο καὶ τὰ μέλη τῆς Κυβέρνησης καὶ τοὺς Βουλευτές…
.             Γιατί ὅλα τὰ Συντάγματα ἐπιβάλλουν τὸν θρησκευτικὸ ὅρκο; Τὸ ἐξηγεῖ ὁ Σπυρίδων Ζαμπέλιος, ἀπὸ τὸ 1852, στὴν ἱστορικὴ μελέτη του γιὰ τὸν Μεσαιωνικὸ Ἑλληνισμό. Ἐξηγεῖ ὅτι στὴν Ἑλλάδα ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι περισσότερο θρησκεία ἐθνικὴ παρὰ ἀτομική. Τὸν Ἀμερικανό, ὅπως γράφει, λίγο τὸν ἐνδιαφέρει ποιὸ τὸ θρησκευτικὸ δόγμα τοῦ συμπολίτη του. Ἡ Δύσις ἐν γένει, προσθέτει ὁ Ζαμπέλιος, δὲν γνωρίζει παρὰ μόνο τὴν ἀτομικὴ θρησκεία, γιατί δὲν πιστεύει στὴν κοινότητα, στὸν θρησκευτικό τῆς συνανθρωπεύσεως δεσμό. Ἀντίθετα, τονίζει ὁ Ζαμπέλιος, «Ὁ Ἕλλην λατρεύει τὴν Ὀρθοδοξίαν μᾶλλον ὡς φρόνημα τοῦ Γένους του, ὡς ἀποθήκην τῆς παραδόσεώς του, ὡς σύνδεσμον τῆς ἐθνικῆς του κοινωνίας». Αὐτὸ τὸ βίωμα παραβίασε ὁ κ. Τσίπρας μὲ τὴν πρώτη του ἐνέργεια.-

ΠΗΓΗ:   ΚΛΙΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου