ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΣΥΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ
ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΣΥΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Ο Σεβ. Σύρου απέστειλε μακροσκελή επιστολή στον “Ορθόδοξο Τύπο”, με την οποία αντικρούει τους ισχυρισμούς που προβάλλει ο π. Ευθύμιος Χαραλαμπίδης στη δική του επιστολή.
Στην επιστολή του ο Σεβασμιότατος διαψεύδει κατηγορηματικά ότι υπάρχει διακοινωνία στη Σύρο και διαβεβαιώνει ότι ο ίδιος παρεμβαίνει προσωπικά για να μη δίνεται η Θεία Κοινωνία στους Παπικούς.
Ο
Σεβ. Σύρου όμως δεν φαίνεται να κατανοεί ότι είναι διαφορετικό πράγμα
ένας ορθόδοξος επίσκοπος να κάνει ποιμαντική επίσκεψη σε ένα νοσοκομείο
και να δίνει ενθύμια και γλυκά σε όλους τους άρρωστους ασχέτως δόγματος
και εντελώς διαφορετικό πράγμα να κάνει από κοινού με τον Παπικό “επίσκοπο” κοινές ποιμαντικές παραστάσεις.
Ουδείς
διανοείται να σας εξωθήσει, Σεβασμιότατε, να ενσπείρετε μίσος μεταξύ
Παπικών και Ορθοδόξων. Για όνομα του Θεού! Αυτό είναι το χρέος ενός
επισκόπου; Να βάζει τα μέλη του ποιμνίου του να μισούν τους συνανθρώπους
τους;
Είναι
στοιχειώδης αυτονόητη ανθρωπιά που υπαγορεύει τον Ευαγγέλιο ένας
ορθόδοξος επίσκοπος που επισκέπτεται ένα νοσοκομείο να παρηγορεί και να
δίνει γλυκά ή δώρα σε όλους τους ασθενείς ασχέτως δόγματος.
Η κοινή ποιμαντική παράσταση, όμως, ενός ορθόδοξου επίσκοπου με ένα Παπικό “επίσκοπο”,
συνιστά κατάφωρη παράβαση των Ιερών Κανόνων, διότι δίδει -ασχέτως των
πραγματικών προθέσεων του Σεβασμιότατου- την εντύπωση στο ποίμνιό του
ότι θεωρεί την ένωση Ορθοδοξίας και Παπισμού τετελεσμένο γεγονός.
Μπορεί
ο Σεβασμιότατος Σύρου να μη θεωρεί συμπροσευχή την παρουσία του στις
τελετές των Παπικών, επειδή εκείνη την ώρα δεν προσεύχεται, απλά
παρίσταται, πλην όμως ο κόσμος βλέπει ένα ορθόδοξο επίσκοπο σε παπική
Ακολουθία και είναι φυσικό να νομίζει ότι γίνεται συμπροσευχή και
οπωσδήποτε παίρνει το μήνυμα -το λανθασμένο έστω μήνυμα κατά τον
Σεβασμιότατο- ότι συμπροσεύχεται με τους Παπικούς.
Με την ίδια πρακτική εμπεδώνεται και ο “λαικός οικουμενισμός”, έστω και αν αυτή δεν είναι η πρόθεση του Σεβ. Σύρου.
Ως προς το επίμαχο θέμα της παρουσίας του Σεβασμιότατου στην τελετή ενθρόνισης του Παπικού "επισκόπου", ο Σεβ. Σύρου μας πληροφορεί ότι έδωσε το δικό του αναμνηστικό δώρο πριν αρχίσει η τελετή της ενθρόνισης.
Αυτό
είναι οπωσδήποτε θετικό στοιχείο, αλλά για ποιο λόγο του έδωσε δώρο την
ώρα που θα πραγματοποιείτο η ενθρόνιση; Δεν μπορούσε να του δώσει ένα
ουδέτερο ενθύμιο (λ.χ. ένα βιβλίο για τα μοναστήρια του Αθωνα) σε μια
εθιμοτυπική επίσκεψη εκτός παπικού ναού; “Η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει μόνον να είναι, αλλά και να φαίνεται τίμια.”
Παρακαλούμε
θερμά τον Σεβασμιότατο να αντιληφθεί ότι με τον τρόπο που πολιτεύεται
-και ασχέτως των προθέσεων του- τα μεν ευλαβή μέλη του ποιμνίου του
σκανδαλίζονται αφόρητα, οι δε αδιάφοροι και χλιαροί χριστιανοί της
Μητροπόλεως του εμπεδώνουν στη συνείδησή τους τον “λαικό οικουμενισμό”.
Εκφράζουμε επίσης τη χαρά μας επειδή ο Σεβασμιότατος μιλά για την “Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία”. Μιλά, δηλαδή, με ένα όρο που αποκλείει την Παπική “ως Καθολική” -όπως
ομολογούμε στο Σύμβολο της πίστεως- και ως Εκκλησία. Αποδεικνύει έτσι
ότι όντως δεν είναι συνειδητός οικουμενιστής, επειδή ποτέ ένας
συνειδητός οικουμενιστής δεν θα μιλούσε για “ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία”, αλλά για “διηρημένη Εκκλησία”, όπως λ.χ. ο κ. Σαββάτος.
Από
την επιστολή του Σεβ. Σύρου καθίσταται σαφές ότι δρομολόγησε τη
διαδικασία της καθαίρεσης του π. Ευθύμιου. Θλίβομαι ιδιαίτερα γι' αυτό
χωρίς όμως να μου προξενεί καμία εντύπωση το γεγονός. Ανέμενα, όπως
έγραψα σε προηγούμενο άρθρο, ότι η καθαίρεσή του θα ακολουθούσε με
μαθηματική ακρίβεια αν επέμενε στην αποτείχιση, γι’ αυτό ελπίζω να
αναθεωρήσει την απόφασή του και να συνειδητοποιήσει το αδιέξοδο της
πορείας του.
Αν
όλα τα άλλα δεν πείθουν τον π. Ευθύμιο ότι -υπό τις παρούσες συνθήκες- η
αποτείχιση είναι αχρείαστη και επικίνδυνη και μάλιστα από ένα επίσκοπο
που δεν είναι συνειδητός οικουμενιστής, ας αναλογιστεί ότι όλοι οι
διάλογοι που διεξάγει σήμερα η Ορθοδοξία δεν πάνε πουθενά, ο δε διάλογος
Ορθοδοξίας και Παπισμού καρκινοβατεί μέχρι σημείου που οι διαλεγόμενοι
δεν μπορούν να εκδώσουν κοινό Ανακοινωθέν.!!!
Οσοι
δεν αρέσκονται να τρέφουν ψευδαισθήσεις γνωρίζουν ότι ο διάλογος
Ορθοδοξίας και Παπισμού έχει ουσιαστικά ναυαγήσει για ένα και ΜΟΝΟΝ
λόγο: Η Ρωσική Εκκλησία λόγω της δραστηριότητας της Ουνίας στο κανονικό
της έδαφος και λόγω των περί πρωτείου φιλοδοξιών της, δεν θα επιτρέψει
ποτέ στο Βατικανό και στο Οικουμενικό Πατριαρχείο να υλοποιήσουν τα
όποια επιτελικά σχέδια ένωσης έχουν κατά νουν.
Προς τι, λοιπόν, ο π. Ευθύμιος θα χάσει την ιερωσύνη του και θα βάλει σε θανάσιμο κίνδυνο την ψυχή του;
ΠΗΓΗ: ΚΛΙΚ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου