Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

ΠΡΟΩΘΗΣΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 'Η ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ... ΣΑΤΑΝΑ ;;;

ΤΟ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας προωθεί τον πολιτισμό...
===========


Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας-ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας
Σατανερί (1930)
Σατιρική φαντασμαγορία σε πρόλογο και δύο πράξεις
Μουσική, κείμενο: Θεόφραστος Σακελλαρίδης
10 Ιουνίου 2014, στο Ρωμαικό Ωδείο της Πάτρας

-------------------------------------------------------------------------
Μάρτιος του 1930: η μεγάλη οικονομική κρίση έχει ξεκινήσει, τα σύννεφα στην Ευρώπη αρχίζουν να πυκνώνουν. Τρία χρόνια πριν την άνοδο στην εξουσία του Χίτλερ (και έξι πριν από εκείνη του Ιωάννη Μεταξά), δύο νέα μουσικοθεατρικά έργα σατιρίζουν το τεταμένο κλίμα της εποχής μέσα από τη σαρκαστική διαστρέβλωση της διδακτικής ηθογραφίας. Το γνωστότερο από τα δύο, η Άνοδος και πτώση της πόλης Μαχαγκόνυ των Μπέρτολτ Μπρεχτ και Κουρτ Βάιλ, θρασεία σάτιρα του καπιταλισμού και της εμπορευματοποιημένης αστικής όπερας, κάνει πρεμιέρα στη Λειψία στις 9 Μαρτίου, φέροντας ως τις μέρες μας τη ρετσινιά του «κλασικού». Λίγοι πια θυμούνται πως, τρεις ημέρες νωρίτερα, στις 6 Μαρτίου, στο θέατρο «Μοντιάλ» της Αθήνας, γωνία Πανεπιστημίου και Εμμανουήλ Μπενάκη, έκανε πρεμιέρα ένα δικό μας έργο όχι λιγότερο δηκτικό, μελωδικό και ανελέητο: η «σατιρική φαντασμαγορία» Σατανερί του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, μέγιστου των συνθετών της αθηναϊκής οπερέτας και δημιουργού του κοσμαγάπητου Βαφτιστικού. Κάτι σαν διεστραμμένη διασκευή του Φάουστ από την ανάποδη, η Σατανερί είναι ένα ηθοπλαστικό έργο που εξαίρει ανερυθρίαστα… την υπεροχή της κόλασης έναντι του παραδείσου και προκρίνει, εξίσου τολμηρά και ειρωνικά με το Μαχαγκόνυ, τα οφέλη της σύγχρονης ανηθικότητας έναντι της παραδοσιακής ηθικής! Σε μεγάλα κέφια, βασισμένος σε δική του πρωτότυπη ιδέα, ο Σακελλαρίδης αναμειγνύει ρομαντικές άριες με δημοτικά, ρεμπέτικα, μπλουζ και φοξ-τροτ και σατιρίζει την επίκαιρη, όσο και διαχρονική ελληνική ατιμωρησία μέσα από την ιστορία του Ανδρέα, ενός κακομοίρη «πωλούντος επί πιστώσει»...
Η παράσταση του Εργαστηρίου Μουσικού Θεάτρου ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας αποτελεί την πρώτη μεταπολεμική σκηνική αναβίωση του έργου.

Μουσική, κείμενο: Θεόφραστος Σακελλαρίδης

Ενορχήστρωση, μουσική διεύθυνση: Χαράλαμπος Γωγιός
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης, Δημήτρης Δημόπουλος
Επιμέλεια σκηνικού: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Κοστούμια: Μαρία Βασιλάκη
Χορογραφία: Κατερίνα Αναλυτή
Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος
Μουσική προετοιμασία (σολίστ): Μαριλένα Σουρή*
Μουσική προετοιμασία (χορωδία): Λίνα Γερονίκου*
Φωνητική διδασκαλία: Φωτεινή Κωστοπούλου

Φωτογραφία: Σατανερί (1930) Σατιρική φαντασμαγορία σε πρόλογο και δύο πράξεις Μουσική, κείμενο: Θεόφραστος Σακελλαρίδης 10 Ιουνίου 2014, στο Ρωμαικό Ωδείο της Πάτρας ------------------------------------------------------------------------- Μάρτιος του 1930: η μεγάλη οικονομική κρίση έχει ξεκινήσει, τα σύννεφα στην Ευρώπη αρχίζουν να πυκνώνουν. Τρία χρόνια πριν την άνοδο στην εξουσία του Χίτλερ (και έξι πριν από εκείνη του Ιωάννη Μεταξά), δύο νέα μουσικοθεατρικά έργα σατιρίζουν το τεταμένο κλίμα της εποχής μέσα από τη σαρκαστική διαστρέβλωση της διδακτικής ηθογραφίας. Το γνωστότερο από τα δύο, η Άνοδος και πτώση της πόλης Μαχαγκόνυ των Μπέρτολτ Μπρεχτ και Κουρτ Βάιλ, θρασεία σάτιρα του καπιταλισμού και της εμπορευματοποιημένης αστικής όπερας, κάνει πρεμιέρα στη Λειψία στις 9 Μαρτίου, φέροντας ως τις μέρες μας τη ρετσινιά του «κλασικού». Λίγοι πια θυμούνται πως, τρεις ημέρες νωρίτερα, στις 6 Μαρτίου, στο θέατρο «Μοντιάλ» της Αθήνας, γωνία Πανεπιστημίου και Εμμανουήλ Μπενάκη, έκανε πρεμιέρα ένα δικό μας έργο όχι λιγότερο δηκτικό, μελωδικό και ανελέητο: η «σατιρική φαντασμαγορία» Σατανερί του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, μέγιστου των συνθετών της αθηναϊκής οπερέτας και δημιουργού του κοσμαγάπητου Βαφτιστικού. Κάτι σαν διεστραμμένη διασκευή του Φάουστ από την ανάποδη, η Σατανερί είναι ένα ηθοπλαστικό έργο που εξαίρει ανερυθρίαστα… την υπεροχή της κόλασης έναντι του παραδείσου και προκρίνει, εξίσου τολμηρά και ειρωνικά με το Μαχαγκόνυ, τα οφέλη της σύγχρονης ανηθικότητας έναντι της παραδοσιακής ηθικής! Σε μεγάλα κέφια, βασισμένος σε δική του πρωτότυπη ιδέα, ο Σακελλαρίδης αναμειγνύει ρομαντικές άριες με δημοτικά, ρεμπέτικα, μπλουζ και φοξ-τροτ και σατιρίζει την επίκαιρη, όσο και διαχρονική ελληνική ατιμωρησία μέσα από την ιστορία του Ανδρέα, ενός κακομοίρη «πωλούντος επί πιστώσει»... Η παράσταση του Εργαστηρίου Μουσικού Θεάτρου ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας αποτελεί την πρώτη μεταπολεμική σκηνική αναβίωση του έργου.  Μουσική, κείμενο: Θεόφραστος Σακελλαρίδης  Ενορχήστρωση, μουσική διεύθυνση: Χαράλαμπος Γωγιός Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης, Δημήτρης Δημόπουλος Επιμέλεια σκηνικού: Κωνσταντίνος Ζαμάνης Κοστούμια: Μαρία Βασιλάκη Χορογραφία: Κατερίνα Αναλυτή Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος Μουσική προετοιμασία (σολίστ): Μαριλένα Σουρή* Μουσική προετοιμασία (χορωδία): Λίνα Γερονίκου* Φωνητική διδασκαλία: Φωτεινή Κωστοπούλου  Ο Σατανάς: Μαρία Κατριβέση* Ανδρέας: Δημήτρης Ναλμπάντης Χαράλαμπος: Βασίλης Δημακόπουλος* Παμίκος: Νικόλας Μαραζιώτης* Συναπίκω: Αντωνία Καλαϊτζή* Ξενοκράτης: Σπύρος Παπαδάτος* Τσιτσιπλής: Θέμης Γουλεάκης* Η Αρχηγός των Πνευμάτων: Λίνα Γερονίκου* Η Υπαρχηγός των Πνευμάτων, Κινέζος: Εύη Μίχα* Η Γραμματεύς: Αλίκη Ζαφείρη* Ελένη: Δώρα Ζήκου* Ωμορφιά: Μαριέττα Σαρρή* Αμαρτία: Εύα Γιαννοπούλου* Καημός: Σταυρούλα Πολλάτου* Ηδονή: Έφη Κεραμίδα* Άγγελοι, Πνεύματα, Διαβόλοι, Πειρασμοί, Καμαριέρες: Χριστίνα Αλεξοπούλου†, Λίνα Γερονίκου*, Εύα Γιαννοπούλου*, Ειρήνη Δαρκαδάκη†, Αλίκη Ζαφείρη*, Δώρα Ζήκου*, Αγγελική Ζωή Καραγκούνη*, Έφη Κεραμίδα*, Εύη Μίχα*, Χρύσα Πανταζοπούλου*, Σταυρούλα Πολλάτου*, Μαριέττα Σαρρή*  *Μέλη του Εργαστηρίου Μουσικού Θεάτρου ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας †Μέλη της Χορωδίας Πανεπιστημίου Πατρών  Γιώργος Μπουρδόπουλος, κλαρινέτο, σαξόφωνο Βάγια Ζεππάτου, μαντολίνο Περικλής Σιούντας, ακορντεόν Ιωάννα Φόρτη‡, κρουστά Γιούρι Μπεσσόνοφ, βιολοντσέλο Βιλέν Καραπετιάν, κοντραμπάσο  ‡φιλική συμμετοχή  Ψηφιοποίηση και αποκατάσταση χειρόγραφου υλικού: Χαράλαμπος Γωγιός, Αλέξανδρος Ευκλείδης (επίβλεψη), Μυρτώ Αδαλή, Λίνα Γερονίκου*, Μαριέττα Σαρρή*, Μαριλένα Σουρή*  Παραγωγή: ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Συμπαραγωγή με το Δημοτικό Ωδείο Πατρών Σε συνεργασία με την εταιρεία μουσικού θεάτρου «Οι όπερες των ζητιάνων» (Αθήνα) και τη Χορωδία Πανεπιστημίου Πατρών 10 Ιουνίου 2014 Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας Ώρα παράστασης: 21.30 Τιμές εισιτηρίων: 15, 10 και 7 ευρώ Πληροφορίες, κρατήσεις θέσεων: 2610623730, 2610273613 www.dipethepatras.gr  Από το Γραφείο Τύπου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας. 
Ο Σατανάς: Μαρία Κατριβέση*
Ανδρέας: Δημήτρης Ναλμπάντης
Χαράλαμπος: Βασίλης Δημακόπουλος*
Παμίκος: Νικόλας Μαραζιώτης*
Συναπίκω: Αντωνία Καλαϊτζή*
Ξενοκράτης: Σπύρος Παπαδάτος*
Τσιτσιπλής: Θέμης Γουλεάκης*
Η Αρχηγός των Πνευμάτων: Λίνα Γερονίκου*
Η Υπαρχηγός των Πνευμάτων, Κινέζος: Εύη Μίχα*
Η Γραμματεύς: Αλίκη Ζαφείρη*
Ελένη: Δώρα Ζήκου*
Ωμορφιά: Μαριέττα Σαρρή*
Αμαρτία: Εύα Γιαννοπούλου*
Καημός: Σταυρούλα Πολλάτου*
Ηδονή: Έφη Κεραμίδα*
Άγγελοι, Πνεύματα, Διαβόλοι, Πειρασμοί, Καμαριέρες: Χριστίνα Αλεξοπούλου†, Λίνα Γερονίκου*, Εύα Γιαννοπούλου*, Ειρήνη Δαρκαδάκη†, Αλίκη Ζαφείρη*, Δώρα Ζήκου*, Αγγελική Ζωή Καραγκούνη*, Έφη Κεραμίδα*, Εύη Μίχα*, Χρύσα Πανταζοπούλου*, Σταυρούλα Πολλάτου*, Μαριέττα Σαρρή*

*Μέλη του Εργαστηρίου Μουσικού Θεάτρου ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας
†Μέλη της Χορωδίας Πανεπιστημίου Πατρών

Γιώργος Μπουρδόπουλος, κλαρινέτο, σαξόφωνο
Βάγια Ζεππάτου, μαντολίνο
Περικλής Σιούντας, ακορντεόν
Ιωάννα Φόρτη‡, κρουστά
Γιούρι Μπεσσόνοφ, βιολοντσέλο
Βιλέν Καραπετιάν, κοντραμπάσο

‡φιλική συμμετοχή

Ψηφιοποίηση και αποκατάσταση χειρόγραφου υλικού: Χαράλαμπος Γωγιός, Αλέξανδρος Ευκλείδης (επίβλεψη), Μυρτώ Αδαλή, Λίνα Γερονίκου*, Μαριέττα Σαρρή*, Μαριλένα Σουρή*

Παραγωγή: ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας
Συμπαραγωγή με το Δημοτικό Ωδείο Πατρών
Σε συνεργασία με την εταιρεία μουσικού θεάτρου «Οι όπερες των ζητιάνων» (Αθήνα) και τη Χορωδία Πανεπιστημίου Πατρών
10 Ιουνίου 2014
Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας
Ώρα παράστασης: 21.30
Τιμές εισιτηρίων: 15, 10 και 7 ευρώ
Πληροφορίες, κρατήσεις θέσεων: 2610623730, 2610273613
www.dipethepatras.gr

Από το Γραφείο Τύπου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας.



1 σχόλιο:

  1. Το ΔΗ ΠΕ ΘΕ Πάτρας συμβάλλει ουσιαστικά (...) στην πολιτισμική ανάπτυξη του τόπου με αποκορύφωμα την ανωτέρα παράσταση. Ελπίζω, τώρα που το Αρχαίο Ωδείο θα ξεπουληθεί μέσω του ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτες, να ξαναβρεί την χαμένη του αίγλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή