15 πράγματα που δεν ξέρατε για τα αεροπλάνα!
Δημοσιεύθηκε από olympiada στο Ιουνίου 19, 2014
Φωτ: hdwallpapers.inΓράφει ο Απόστολος Καλατζής
Πετάνε με λιγότερα καύσιμα – Οι «φθηνές» αεροπορικές εταιρίες πετάνε με λιγότερα καύσιμα για λόγους οικονομίας, γιατί πολύ απλά καις παραπάνω καύσιμα όταν κουβαλάς παραπάνω καύσιμα.
Τα κινητά δεν παρεμβάλουν – Τα κινητά εκπέμπουν σε χαμηλά VHF, ενώ τα συστήματα προσγείωσης π.χ. ILS εκπέμπουν σε συχνότητες UHF, ομοίως και τα ραντάρ εκπέμπουν σε X, S, Κa που δεν έχουν καμιά σχέση με τις συχνότητες των κινητών γύρω στα 2 GHz. Ο μοναδικός λόγος που δεν έχει
επιτραπεί η χρήση των κινητών στα αεροπλάνα, είναι το κόστος των δορυφορικών συστημάτων και ότι ακόμα δεν έχει βρεθεί λύση στο πρόβλημα του θορύβου, όταν στις πτήσεις θα χτυπούν συνεχώς κινητά τηλέφωνα.
Τα φώτα δε σβήνουν για να φτιάξουν ατμόσφαιρα – Τα φώτα στη προσγείωση και την απογείωση δεν τα σβήνουν για να φτιάξουν ατμόσφαιρα, ή για να κοιμηθείς, τα σβήνουν για να μπορεί να προσαρμοστεί η όραση σου σε περίπτωση εγκατάλειψης.
Οι μάσκες έχουν οξυγόνο για 12 λεπτά – Οι μάσκες έχουν ροή οξυγόνου για 12 λεπτά, όμως για να κατέβει το αεροπλάνο από το συνηθισμένο ύψος που πετάει σε υψόμετρο που μπορείς να αναπνεύσεις, χρειάζονται περίπου 17 λεπτά. Ίσως χρειαστεί να κρατήσεις την αναπνοή σου για 5 λεπτά!
Τα αεροπλάνα εξακολουθούν να έχουν τασάκια – Όλα τα αεροπλάνα, ακόμα και τα καινούρια που φτιάχτηκαν φέτος, έχουν τασάκι στη τουαλέτα για τον ανεγκέφαλο που θα αποφασίσει να καπνίσει.
Γιατί ανάβει η ένδειξη «Προσδεθείτε» χωρίς αναταράξεις; – Όταν ο πιλότος θέλει να πάει στην τουαλέτα, ανάβει την ένδειξη «Προσδεθείτε» ώστε όλοι οι επιβάτες να καθίσουν κάτω και να φορέσουν ζώνες. Προσέξτε το την επόμενη φορά.
Η πόρτα δεν ανοίγει εν πτήσει – Η πόρτα δεν ανοίγει εν πτήσει όσο και να προσπαθήσεις, οπότε μην αγχώνεσαι αν δίπλα στην έξοδο κινδύνου κάθεται επιβάτης με κλειστοφοβία.
Απογείωση με τρελή ζέστη – Οι απογειώσεις με υψηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι πιο επικίνδυνες, λόγο αραιού αέρα που σημαίνει χειρότερη καύση στη μηχανή και μικρότερο lift στο φτερό (η πίεση που κάνει ο αέρας στο φτερό για να το σηκώσει προς τα πάνω).
Όταν το αεροπλάνο σκάει σαν… τσιμέντο – Οι προσγειώσεις που το αεροπλάνο σκάει σαν… τσιμέντο είναι πολύ πιο ασφαλείς από τις χαλαρές, συνήθως τις κάνουν πιλότοι που ήταν προηγουμένως στην Πολεμική Αεροπορία και «ξέσκιζαν» μαχητικά.
Αεροπειρατεία – Όταν το αεροπλάνο προσγειωθεί με τα flaps πάνω, σημαίνει ότι έχει γίνει αεροπειρατεία.
Αναγκαστική προσγείωση – Το brace, η θέση που σου λένε να κάτσεις με το κεφάλι στα πόδια σε περίπτωση αναγκαστικής προσγείωσης, δεν είναι για να σωθείς, είναι για να αυξηθούν οι πιθανότητες να μείνουν ανέπαφα τα δόντια σου για μετέπειτα αναγνώριση.
Οι επιβάτες χωρίς αποσκευές δημιουργούν πρόβλημα – Οι επιβάτες που ταξιδεύουν χωρίς αποσκευές, άθελά τους δημιουργούν πρόβλημα καθώς κάποιες φόρες χρειάζεται να προστεθούν σάκοι άμμου στο αμπάρι για να υπάρχει ισορροπία στην απογείωση. Μου έχει συμβεί να είμαστε μόλις 50 επιβάτες σε πτήση με Boeing 777 χωρητικότητας 500 ατόμων, τελικά μας έβαλαν όλους να καθίσουμε πίσω.
Οι αναταράξεις δε μπορούν να ρίξουν το αεροπλάνο – Οι αναταράξεις δε μπορούν να ρίξουν το αεροπλάνο, όμως μπορούν να προκαλέσουν ζημιές στην άτρακτο με ό,τι αυτό συνεπάγεται, γι’ αυτό αν προσέξεις στις μεγάλες αναταράξεις ο πιλότος μειώνει ταχύτητα για να περιορίσει την καταπόνηση του αεροπλάνου.
Ένοπλοι φρουροί στις πτήσεις – Μετά το Νάην Ηλέβεν, υπάρχει ένοπλος φρουρός σε όλες της πτήσεις προς Αμερική και παλαιότερα από Αμερική και σε Ισραηλινές αεροπορικές εταιρίες. Είναι απλά ένας τύπος που έχει όπλο και κάθεται συνήθως στις πρώτες 5 θέσεις μετά την Μπίζνες Κλας, η δουλειά του είναι απλά να πετάει με το αεροπλάνο και να μη κάνει τίποτα. Θα τον καταλάβεις επειδή ταξιδεύει μόνος του και δε ζητάει αλκοόλ από την αεροσυνοδό. Καθαρίζει 6 με 7 χιλιάδες δολάρια το μήνα για να βλέπει ταινίες στο αεροπλάνο. Ζωάρα!
Οι πιλότοι κοιμούνται – Οι πιλότοι κοιμούνται στο πιλοτήρια, δε λέω οτι κοιμούνται ταυτόχρονα, όμως δεν αποκλείεται να έχει συμβεί. Αν κρίνω από το στρατό που σε μερικές σκοπιές έλεγες στον άλλο «κοιμάμαι 20 λεπτά, ξύπνα με να κοιμηθείς κι εσύ άλλα 20» που καταλήγατε στο τέλος να κοιμάστε και οι δύο, ίσως έχει συμβεί οι 2 πιλότοι να ξυπνήσουν από κάποιο alarm στο πιλοτήριο.
http://www.inflight.gr/15-πράγματα-που-δεν-ξέρατε-για-τα-αεροπλ/
ΠΗΓΗ: ΚΛΙΚ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου