Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

ΠΕΜΠΤΗ  20  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ  2014

ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

ΤΗΣ  ΗΜΕΡΑΣ 

ΠΕΜΠΤΗΣ  ΛΕ΄  ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ

ΚΕΙΜΕΝΟΝ

Ἀδελφοί, ἐάν τις επ τι γαπ τν Θεν, κα τν δελφν ατο μισ, ψεστης στν· γρ μ γαπν τν δελφν ν ἐώρακε, τν Θεν ν οχ ἑώρακε πς δναται γαπν; Κα τατην τν ντολν χομεν π᾿ ατο, να γαπν τν Θεν γαπ κα τν δελφν ατο. Πᾶς πιστεων τι ησος στιν Χριστς, κ το Θεο γεγννηται, κα πς γαπν τν γεννσαντα γαπ κα τν γεγεννημνον ξ ατο. Ἐν τοτ γινσκομεν τι γαπμεν τ τκνα το Θεο, ταν τν Θεν γαπμεν κα τς ντολς ατο τηρμεν. Ατη γρ στιν γπη το Θεο, να τς ντολς ατο τηρμεν· κα α ντολα ατο βαρεαι οκ εσν, ὅτι πν τ γεγεννημνον κ το Θεο νικ τν κσμον· κα ατη στν νκη νικσασα τν κσμον, πστις μν. Τς στιν νικν τν κσμον ε μ πιστεων τι ησος στιν υἱὸς το Θεο; Οτς στιν λθν δι᾿ δατος κα αματος, ησος Χριστς· οκ ν τ δατι μνον, λλ᾿ ν τ δατι κα τ αματι· κα τ Πνεμ στι τ μαρτυρον, τι τ Πνεμ στιν λθεια. Ὅτι τρες εσιν ο μαρτυροντες ν τ οραν, Πατρ, Λγος κα τ γιον Πνεμα, κα οτοι ο τρες ν εσι· κα τρες εσιν ο μαρτυροντες ν τ γ, τ Πνεμα κα τ δωρ κα τ αμα, κα ο τρες ες τ ν εσιν. Ε τν μαρτυραν τν νθρπων λαμβνομεν, μαρτυρα το Θεο μεζων στν· τι ατη στν μαρτυρα το Θεο ν μεμαρτρηκε περ το υο ατο. Ὁ πιστεων ες τν υἱὸν το Θεο χει τν μαρτυραν ν ατ· μ πιστεων τ Θε ψεστην πεποηκεν ατν, τι ο πεπστευκεν ες τν μαρτυραν ν μεμαρτρηκεν Θες περ το υο ατο. Κα ατη στν μαρτυρα, τι ζων αἰώνιον δωκεν μν Θες, κα ατη ζω ν τ υἱῷ ατο στιν. Ὁ χων τν υἱὸν χει τν ζων· μ χων τν υἱὸν το Θεο τν ζων οκ χει. Τατα γραψα μν τος πιστεουσιν ες τ νομα το υο το Θεο, να εδτε τι ζων αἰώνιον χετε, κα να πιστεητε ες τ νομα το υο το Θεο. Κα ατη στν παρρησα ν χομεν πρς ατν, τι ἐάν τι ατμεθα κατ τ θλημα ατο, κοει μν. κα ἐὰν οδαμεν τι κοει μν ν ατμεθα, οδαμεν τι χομεν τ ατματα τκαμεν παρ᾿ ατο. Ἐάν τις δ τν δελφν ατο μαρτνοντα μαρταν μ πρς θνατον, ατσει, κα δσει ατ ζων, τος μαρτνουσι μ πρς θνατον. στιν μαρτα πρς θνατον· ο περ κενης λγω να ρωτσ. Πσα δικα μαρτα στν· κα στιν μαρτα ο πρς θνατον. Οδαμεν τι πς γεγεννημνος κ το Θεο οχ μαρτνει, λλ᾿ γεννηθες κ το Θεο τηρε αυτν, κα πονηρς οχ πτεται ατο. Οδαμεν τι κ το Θεο σμεν, κα κσμος λος ν τ πονηρ κεται. Οδαμεν δ τι υἱὸς το Θεο κει κα δδωκεν μν δινοιαν να γινσκωμεν τν ληθινν· κα σμεν ν τ ληθιν, ν τ υἱῷ ατο ησο Χριστ. οτς στιν ληθινς Θες κα ζω αἰώνιος.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ

Ἀδελφοί, ἐὰν πῇ κανείς, «Ἀγαπῶ τὸν Θεόν», ἀλλὰ μισεῖ τοὺς ἀδελφούς του, αὐτὸς εἶναι ψεύτης, διότι ἐκεῖνος ποὺ δὲν ἀγαπᾶ τὸν ἀδελφόν του, τὸν ὀποῖον ἔχει ἰδῆ, πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ ἀγαπᾷ τὸν Θεὸν τὸν ὁποῖον δὲν ἔχει ἰδῆ; Αὐτὴν τὴν ἐντολὴν ἔχομεν ἀπὸ αὐτόν: ὅποιος ἀγαπᾶ τὸν Θεόν, νὰ ἀγαπᾷ καὶ τοὺς ἀδελφούς του. Ὅποιος πιστεύει ὅτι ὁ Ἰησοῦς εἶναι ὁ Χριστός, ἔχει γεννηθῆ ἀπὸ τὸν Θεὸν καὶ ὅποιος ἀγαπᾶ τὸν γεννήσαντα ἀγαπᾶ καὶ ἐκεῖνον ποὺ ἔχει γεννηθῆ ἀπὸ αύτόν. Καὶ ἔτσι ξέρομεν ὅτι, ὅταν ἀγαπᾶμε τὸν Θεὸν καὶ τηροῦμεν τὰς ἐντολάς του, ἀγαπᾶμε καὶ τὰ παιδιὰ τοῦ Θεοῦ. Διότι ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸν εἶναι νὰ τηροῦμεν τὰς ἐντολάς του, καὶ αἱ ἐντολαί του δὲν εἶναι βαρεῖαι, διότι κάθε τι ποὺ ἔχει γεννηθῆ ἀπὸ τὸν Θεὸν νικᾶ τὸν κόσμον καὶ αὐτὴ εἶναι ἡ νίκη ποὺ ἐνίκησε τὸν κόσμον, ἡ πίστις μας. Ποιόν εἶναι ἐκεῖνος ποὺ νικᾶ τὸν κόσμον παρὰ ἐκεῖνος ποὺ πιστεύει ὅτι ὁ Ἰησοῦς εἶναι ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ; Αὐτὸς εἶναι ἐκεῖνος ποὺ ἦλθε δι’ ὕδατος καὶ αἵματος, ὁ Ἰησοῦς Χριστός· ὄχι μόνον μὲ τὸ ὕδωρ ἀλλὰ μὲ τὸ ὕδωρ καὶ τὸ αἷμα. Καὶ τὸ Πνεῦμα εἶναι ἐκεῖνος ποὺ δίνει μαρτυρίαν, διότι τὸ Πνεῦμα εἶναι ἡ ἀλήθεια. Τρεῖς εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ μαρτυροῦν [εἰς τὸν οὐρανόν, ὁ Πατέρας, ὁ Λόγος καὶ τὸ Ἅγιον Πνεῦμα καὶ αὐτοὶ οἱ τρεῖς εἶναι ἕνα καὶ τρεῖς εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ μαρτυροῦν εἰς τὴν γῆν], τὸ Πνεῦμα καὶ τὸ ὕδωρ καὶ τὸ αἷμα καὶ οἱ τρεῖς εἶναι σύμφωνοι. Ἐὰν δεχώμεθα τὴν μαρτυρίαν τῶν ἀνθρώπων, ἡ μαρτυρία τοῦ Θεοῦ εἶναι μεγαλύτερη, καὶ ἡ μαρτυρία αὐτὴ εἶναι τοῦ Θεοῦ, τὴν ὁποίαν ἔδωκε διὰ τὸν Υἱόν του. Ὅποιος πιστεύει εἰς τὸν Υἱὸν τοῦ Θεοῦ, ἔχει τὴν μαρτυρίαν αὐτὴν μέσα του. Ὅποιος δὲν πιστεύει εἰς τὸν Θεόν, τὸν ἐχει κάνει ψεύτην, διότι δὲν ἐπίστεψε εἰς τὴν μαρτυρίαν, τὴν ὁποίαν ὁ Θεὸς ἔδωκε διὰ τὸν Υἱόν του. Καὶ ἡ μαρτυρία εἶναι αὐτή: ὅτι ὁ Θεὸς μᾶς ἔδωκε ζωὴν αἰώνιον, καὶ ἡ ζωὴ αὐτὴ ὑπάρχει εἰς τὸν Υἱόν του. Ὅποιος ἔχει τὸν Υἱόν, ἔχει τὴν ζωήν· ὅποιος δὲν ἔχει τὸν Υἱὸν τοῦ Θεοῦ, δὲν ἔχει τὴν ζωήν. Αὐτὰ ἔγραψα σ’ ἐσᾶς ποὺ πιστεύετε εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, διὰ νὰ γνωρίσετε ὅτι ἔχετε ζωὴν αἰώνιον. Μποροῦμε νὰ πλησιάσωμεν τὸν Θεὸν μὲ ἐμπιστοσύνην διὰ τὸν ἑξῆς λόγον: ἐὰν ζητᾶμε κάτι σύμφωνα πρὸς τὸ θέλημά του, μᾶς ἀκούει. Καὶ ἐὰν ξέρωμεν ὄτι ἀκούει τὰ αἰτήματά μας, ξέρωμεν ὅτι ἐκεῖνα ποὺ τοῦ ἐζητήσαμεν ἔγιναν δικά μας. Ἐὰν ἰδῇ κανεὶς τὸν ἀδελφόν του νὰ κάνῃ ἁμαρτίαν, ἡ ὁποία δὲν εἶναι ἁμαρτία θανάσιμη, τότε πρέπει νὰ προσευχηθῇ καὶ θὰ τοῦ δώσῃ ὁ Θεὸς ζωήν, εἰς ἐκείνους ποὺ δὲν διαπράττουν ἁμαρτίαν θανάσιμη. Ὑπάρχει ἁμαρτία θανάσιμη. Δὲν λέγῳ νὰ παρακαλέσῃ γι’ αὐτήν. Κάθε ἀδικία εἶναι ἁμαρτία καὶ ὑπάρχει ἁμαρτία ἠ ὁποία δὲν εἶναι θανάσιμη. Ξέρομεν ὅτι ὅποιος εἶναι γεννημένος ἀπὸ τὸν Θεόν, δὲν ἁμαρτάνει, ἀλλ’ ἐκεῖνος ποὺ γεννήθηκε ἀπὸ τὸν Θεὸν φυλάσσει αὐτὸν καὶ ὁ πονηρὸς δὲν τὸν ἀγγίζει. Ξέρομεν ὅτι εἴμεθα τοῦ Θεοῦ, ἀλλ’ ὁ κόσμος ὁλόκληρος βρίσκεται ὑπὸ τὴν ἐξουσίαν τοῦ πονηροῦ. Καὶ ξέρομεν ὅτι ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ ἔχει ἔλθει καὶ μᾶς ἔδωκε νοῦν διὰ νὰ ξέρωμεν αὐτὸν ποὺ εἶναι ἀληθινός· καὶ εἴμεθα πραγματικὰ ἐν τῷ ἀληθινῷ, ἐν τῷ Υἱῷ του Ἰησοῦ Χριστῷ. Αὐτὸς εἶναι ὁ ἀληθινὸς Θεὸς καὶ ἡ ζωὴ ἡ αἰώνιος.


ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΝ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

ΤΗΣ  ΗΜΕΡΑΣ

ΠΕΜΠΤΗΣ  ΤΗΣ  ΑΠΟΚΡΕΩ  

ΚΕΙΜΕΝΟΝ
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, συμβολιον ἐποίησαν ο ρχιερες μετ τν πρεσβυτρων κα γραμματων κα λον τ συνδριον κατὰ τοῦ Ἰησοῦ· καὶ  δσαντες αὐτόν, πνεγκαν κα παρδωκαν τ Πιλτ. Κα πηρτησεν ατν Πιλτος· σ ε βασιλες τν ουδαων; δ ποκριθες επεν ατ· σ λγεις. Κα κατηγρουν ατο ο ρχιερες πολλ, ατς δ οδν πεκρνατο. Ὁ δ Πιλτος πλιν πηρτα ατν λγων· οκ ποκρν οδν; δε πσα σου καταμαρτυροσιν. Ὁ δ ησος οκτι οδν πεκρθη, στε θαυμζειν τν Πιλτον. Κατ δ ορτν πλυεν ατος να δσμιον, νπερ τοντο. Ἦν δ λεγμενος Βαραββς μετ τν συστασιαστν δεδεμνος, οτινες ν τ στσει φνον πεποικεισαν. Κα ναβοσας χλος ρξατο ατεσθαι καθς ε ποει ατος. Ὁ δ Πιλτος πεκρθη ατος λγων· θλετε πολσω μν τν βασιλα τν ουδαων; Ἐγνωσκε γρ τι δι φθνον παραδεδκεισαν ατν ο ρχιερες. Ο δ ρχιερες νσεισαν τν χλον να μλλον τν Βαραββν πολσ ατος. Ὁ δ Πιλτος ποκριθες πλιν επεν ατος· τ ον θλετε ποισω ν λγετε τν βασιλα τν ουδαων; Ο δ πλιν κραξαν· σταρωσον ατν. Ὁ δ Πιλτος λεγεν ατος· τ γρ ποησε κακν; ο δ περισσοτρως κραξαν· σταρωσον ατν. δ Πιλτος βουλμενος τ χλ τ κανν ποισαι, πλυσεν ατος τν Βαραββν, κα παρδωκε τν ησον φραγελλσας να σταυρωθ.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ

Κατ΄ ἐκεῖνον τὸν καιρόν, ἔκαναν συμβούλιον οἱ ἀρχιερεῖς μαζὶ μὲ τοὺς πρεσβυτέρους καὶ τοὺς γραμματεῖς καὶ ὅλον τὸ συνέδριον κατὰ τοῦ Ἰησοῦ·καὶ ἀφοῦ τὸν ἔδεσαν, τὸν μετέφεραν καὶ τὸν παρέδωκαν εἰς τὸν Πιλᾶτον. Καὶ τὸν ἐρώτησε ὁ Πιλᾶτος, «Σὺ εἶσαι ὁ βασιλεὺς τῶν Ἰουδαίων;». Ἐκεῖνος τοῦ ἀπεκρίθη, «Σὺ τὸ λέγεις». Καὶ οἱ ἀρχιερεῖς τὸν κατηγοροῦσαν διὰ πολλὰ πράγματα. Ὁ Πιλᾶτος πάλιν τὸν ἐρώτησε, «Δὲν ἀποκρίνεσαι τίποτε; Κύτταξε πόσα σοῦ κατηγοροῦν». Ἀλλ’ ὁ Ἰησοῦς ἀκόμη δὲν ἀπαντοῦσε τίποτε, ὥστε ὁ Πιλᾶτος ἔμεινε κατάπληκτος. Κατὰ τὴν ἑορτὴν ἀπέλυε ἕνα φυλακισμένον, ὅποιον ἐζητοῦσαν. Ἦτο δὲ τότε ὁ λεγόμενος Βαραββᾶς εἰς τὴν φυλακὴν μαζὶ μὲ τοὺς στασιαστάς, οἱ ὁποῖοι κατὰ τὴν στάσιν εἶχαν διαπράξει φόνον. Καὶ μὲ φωνὲς ὁ λαὸς ἄρχισε νὰ ζητῇ νὰ τοὺς κάνῃ καθὼς πάντοτε συνείθιζε. Ὁ δὲ Πιλᾶτος τοὺς ἀπεκρίθη, «Θέλετε νὰ σᾶς ἀπολύσω τὸν βασιλέα τῶν Ἰουδαίων;», διότι ἤξερε ὅτι ἕνεκα φθόνου τὸν εἶχαν παραδώσει οἱ ἀρχιερεῖς. Οἱ δὲ ἀρχιερεῖς ἐξηρέθιζαν τὸν ὄχλον διὰ νὰ τοῦ ζητήσουν νὰ ἀπολύσῃ μᾶλλον τὸν Βαραββᾶν. Ὁ Πιλᾶτος πάλιν ἀπεκρίθη εἰς αὐτοὺς, «Τὶ λοιπὸν νὰ κάνω εἰς αὐτὸν ποὺ καλεῖτε βασιλέα τῶν Ἰουδαίων;». Αὐτοὶ πάλιν ἐφώναξαν, «Σταύρωσέ τον». Ὁ Πιλᾶτος τοὺς εἶπε, «Γιατί, τί κακὸν ἐκανε;», οἱ δὲ ἀκόμη περισσότερον ἐκραύγαζαν, «Σταύρωσέ τον». Ὁ Πιλᾶτος ἐπειδὴ ἤθελε νὰ ἱκανοποιήσῃ τὸν ὄχλον, ἀπέλυσε τὸν Βαραββᾶν, τὸν δὲ Ἰησοῦν, ἀφοῦ τὸν ἐμαστίγωσε, τὸν παρέδωκε διὰ νὰ σταυρωθῇ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου