Ι. Μ. ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ : «Δεν μπορεί κάποιος να είναι πιστός χριστιανός και πιστό μέλος της Εκκλησίας και να κάνει γιόγκα»
Ι. Μ. ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ :
«Δεν μπορεί κάποιος να είναι πιστός χριστιανός
και πιστό μέλος της Εκκλησίας και να κάνει γιόγκα»
Το Αντιαιρετικόν Εγκόλπιον οφείλει να εκφράσει τα θερμά του συγχαρητήρια στην Ι.Μ.Μυτιλήνης
και στον Σεβασμιώτατο κ.Ιάκωβο τον Γ’ αλλά και στους Ιερείς που
στήριξαν αυτή την καταγγελία! Είναι καιρός κάποια στιγμή να αρχίσουν να
εφαρμόζονται οι αποφάσεις των Πανορθοδόξων Συνδιασκέψεων για τα θέματα
που τείνουν να αλλοιώνουν συστηματικώς το Ορθόδοξο φρόνημα όπως οι
ανατολικές μέθοδοι και οι εναλλακτικές ψευτοθεραπείες της
ομοιοπαθητικής, του βελονισμού κλπ.
Και έχει απόλυτο δίκιο ο Πανοσολογιώτατος!
Τέσσερις
(4) !!! Πανορθόδοξες Συνδιασκέψεις έχουν ασχοληθεί και έχουν κατατάξει
τη γιόγκα στις ασυμβίβαστες προς την Ορθοδοξία μεθόδους.
… Για
την «Νέα Εποχή» ο Θεός δεν είναι πρόσωπο, αλλά μία ενέργεια, με την
οποία ο άνθρωπος μπορεί να έλθει σε επικοινωνία, όποτε ο ίδιος θέλει,
ακόμα και με ειδικές τεχνικές -μεθόδους (διαλογισμό, γιόγκα, σωματικές
ασκήσεις, υγιεινές τροφές, channelling) και άλλες που ο ίδιος κάθε φορά
επιλέγει. Ο Θεός ενέργεια, έχει την παγεράδα της νεκρής ύλης παγεράδα
θανάτου. Αλλά ο Θεός δεν είναι ενέργεια. Είναι πρόσωπο: με βούληση, με
αγάπη, με στοργή, με καλωσύνη προς όλους. Είναι ΠΑΤΕΡΑΣ και σταυρώθηκε
για μας. Πληρότητα και ζεστασιά. (Περισσότερα εδώ).
Παράλληλα
όμως, μέσα στον χώρο της αγίας Ορθόδοξης Εκκλησίας προσπαθεί ο σατανάς
με ποικίλους τρόπους να παρεισάγει νόθες εμπειρίες, με στόχο την
αλλοίωση του Ορθοδόξου φρονήματος. Αυτές είναι: Η εκκοσμίκευση, ο
ανθρωποκεντρισμός και οι εσωτεριστικές τάσεις, που παρουσιάζουν κάποια
νεώτερα πνευματικά βιβλία και ακόμα περισσότερο η αποδοχή και άσκηση
πρακτικών των ανατολικών θρησκειών (γιόγκα, διαλογισμός και άλλα), και
τέλος η παρατηρούμενη έντονη προσωπολατρία. (Περισσότερα εδώ).
…Στη
χώρα μας ο Εσωτερισμός εμφανίζεται από το τελευταίο τέταρτο του 19ου
αιώνος. Κατά την ιστορική του διαδρομή δρα με πλήθος εξωχριστιανικών
ομάδων, όπως ο Τεκτονισμός, η Θεοσοφία, η Ανθρωποσοφία, και με
εξευρωπαϊσμένες μορφές των ανατολικών θρησκειών και των πρακτικών τους
(Γιόγκα, Διαλογισμός, Ρέϊκι, Ρεφλεξολογία, Τάϊ Τσί, ενεργειακές μορφές
τύπου Τσί, πολεμικές τέχνες της Ανατολής κ.λ.π.), που από τους
αγνοούντες την αλήθεια γίνονται δεκτές σαν πρακτικές υγείας και ευεξίας.
Στα πλαίσια αυτά καλλιεργείται η λεγόμενη «Θρησκεία Πελατών», που
αποτελεί κυρίαρχο φαινόμενο μέσα στην χαώδη «Υπεραγορά Θρησκείας». (Περισσότερα εδώ).
Ορθώς
λοιπόν σημείωσε ο Ιερέας π. Απόστολος Μαυραντώνης ότι: «η Εκκλησία
θεωρεί τους ανθρώπους αυτούς που συνεχίζουν εν γνώσει τους, αιρετικούς,
γι’ αυτό και δεν μπορεί να τους δεχθεί στους κόλπους της»! Υποκλινόμαστε
εμπρός του ομολογιακού φρονήματος των Ιερέων του νησιού και πρώτα στον
Σεβασμιώτατο οι οποίοι δεν λογάριασαν κανένα κόστος προκειμένου να
διαφυλάξουν την Ορθόδοξη Αλήθεια από την αλλοίωσή της με ξένες
διδασκαλίες. Ας ευχηθούμε να βρουν μιμητές και σε άλλες Μητροπόλεις. Και
το ευχόμαστε από καρδιάς διότι πλέον το πράγμα έχει ξεφύγει. Σε πολλούς
δήμους της χώρας τα μαθήματα γιόγκα είναι σε καθημερινό πρόγραμμα χωρίς
την παραμικρή αντίδραση από τις Μητροπόλεις. Συγχαρητήρια λοιπόν στην
Ι.Μ.Μυτιλήνης και στους πανάξιους κληρικούς της!
|
Το
δίλημμα «ασκήσεις γιόγκα ή χριστιανός ορθόδοξος» έχει τεθεί εδώ και
λίγες ημέρες στην περιοχή της Γέρας. Αφορμή στάθηκαν ασκήσεις γιόγκα που
διοργανώνει ο Παγγεραγωτικός Σύλλογος για τα μέλη του. Οι ιερείς της
περιοχής, επικαλούμενοι απόφαση της Ιεράς Συνόδου, υποστηρίζουν ότι η
γιόγκα δεν αποτελεί απλά ένα είδος σωματικής άσκησης, αλλά τον προθάλαμο
ένταξης στην ινδουιστική θρησκεία.
Δε
θα μπορούν να βαφτίζουν παιδιά, να γίνονται κουμπάροι σε γάμους και
γενικότερα να συμμετέχουν στα μυστήρια της Εκκλησίας όλοι όσοι κάνουν
γιόγκα. Αυτό είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν εκείνοι που
ασχολούνται με τη γιόγκα και το οποίο έχει προκύψει τον τελευταίο καιρό
στην περιοχή της Γέρας. Σύμφωνα με τους ιερείς των χωριών όπου γίνονται
μαθήματα, Παπάδου και Μεσαγρού, η γιόγκα μπορεί να φαίνεται, αλλά δεν
είναι ένα απλό είδος άσκησης. Είναι ένας τρόπος μύησης σε μία άλλη
θρησκεία, την ινδουιστική. Παράλληλα, τονίζουν ότι οι χριστιανοί
ορθόδοξοι δε θα πρέπει να υιοθετούν ινδουιστικές θρησκευτικές πρακτικές
σε οποιαδήποτε πτυχή της ζωής τους.
Μάλιστα
ο πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης Μυτιλήνης, Ιάκωβος Καραμούζης,
επισημαίνει ότι η άποψη αυτή στηρίζεται σε απόφαση της Ιεράς Συνόδου που
έχει παρθεί εδώ και χρόνια. Σε δήλωσή του, μάλιστα, στο «ΕΜΠΡΟΣ»
σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα, είπε: «Δεν μπορεί κάποιος να είναι
πιστός χριστιανός και πιστό μέλος της Εκκλησίας και να κάνει γιόγκα»,
τονίζοντας ότι όλοι όσοι ασχολούνται με τη γιόγκα, θα πρέπει να
αποφασίσουν τι τελικά θα ακολουθήσουν.
Προθάλαμος του Ινδουισμού
Κατά τους ιερείς, η θεώρηση της γιόγκα απλώς ως γυμναστικής είναι εσφαλμένη, και αυτό γιατί αποτελεί θεμελιώδες γνώρισμα του συστήματος του Ινδουισμού. Επίσης λένε πως δεν μπορεί να αφαιρεθεί ο θρησκευτικός χαρακτήρας από το περιεχόμενο και το σκοπό των ασκήσεων, γιατί συνδέεται αναπόσπαστα με τις αντιχριστιανικές αντιλήψεις περί μετενσάρκωσης και γιατί αποτελεί ανθρωποκεντρική προσπάθεια αυτολύτρωσης μέσω τεχνικών και ασκήσεων.
Η ιστορία ξεκίνησε πριν από λίγο καιρό, όταν ο Παγγεραγωτικός Σύλλογος διοργάνωσε μαθήματα γιόγκα μετά από παρότρυνση κάποιων μελών του που ανεβοκατέβαιναν αρκετά συχνά στη Μυτιλήνη για αυτόν το σκοπό. Αυτά, απευθυνόμενα στους εκπροσώπους του Συλλόγου και προκειμένου να μειώσουν τα μεταφορικά τους έξοδα, ζήτησαν να γίνονται μαθήματα στην Γέρα. Σε ικανοποίηση αυτού του αιτήματος, ξεκίνησαν τα πρώτα μαθήματα στο Μεσαγρό και πιο συγκεκριμένα στο Δημοτικό Σχολείο.
Μετά από λίγο καιρό και πληροφορούμενος για αυτήν τη δραστηριότητα, ο π. Νικόλαος Καριστινός, ιερέας του Μεσαγρού, ενημέρωσε για την απόφαση της Ιεράς Συνόδου σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα. Τότε τα μαθήματα σταμάτησαν να γίνονται στο Μεσαγρό και όλοι όσοι ασχολούνταν με τη γιόγκα, συνέχισαν τα μαθήματά τους στον Παπάδο Γέρας. Αυτό προκάλεσε την αντίδραση του ιερέα στον Παπάδο, π. Απόστολου Μαυραντώνη, ο οποίος μετά την τέλεση θείας λειτουργίας, μίλησε για τη γιόγκα και την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, επισημαίνοντας ότι αποτελεί προθάλαμο μιας άλλης θρησκείας. Ζήτησε δε από τους πιστούς που ασχολούνται με αυτήν, να σταματήσουν.
Διαπραγματεύσεις…
Προθάλαμος του Ινδουισμού
Κατά τους ιερείς, η θεώρηση της γιόγκα απλώς ως γυμναστικής είναι εσφαλμένη, και αυτό γιατί αποτελεί θεμελιώδες γνώρισμα του συστήματος του Ινδουισμού. Επίσης λένε πως δεν μπορεί να αφαιρεθεί ο θρησκευτικός χαρακτήρας από το περιεχόμενο και το σκοπό των ασκήσεων, γιατί συνδέεται αναπόσπαστα με τις αντιχριστιανικές αντιλήψεις περί μετενσάρκωσης και γιατί αποτελεί ανθρωποκεντρική προσπάθεια αυτολύτρωσης μέσω τεχνικών και ασκήσεων.
Η ιστορία ξεκίνησε πριν από λίγο καιρό, όταν ο Παγγεραγωτικός Σύλλογος διοργάνωσε μαθήματα γιόγκα μετά από παρότρυνση κάποιων μελών του που ανεβοκατέβαιναν αρκετά συχνά στη Μυτιλήνη για αυτόν το σκοπό. Αυτά, απευθυνόμενα στους εκπροσώπους του Συλλόγου και προκειμένου να μειώσουν τα μεταφορικά τους έξοδα, ζήτησαν να γίνονται μαθήματα στην Γέρα. Σε ικανοποίηση αυτού του αιτήματος, ξεκίνησαν τα πρώτα μαθήματα στο Μεσαγρό και πιο συγκεκριμένα στο Δημοτικό Σχολείο.
Μετά από λίγο καιρό και πληροφορούμενος για αυτήν τη δραστηριότητα, ο π. Νικόλαος Καριστινός, ιερέας του Μεσαγρού, ενημέρωσε για την απόφαση της Ιεράς Συνόδου σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα. Τότε τα μαθήματα σταμάτησαν να γίνονται στο Μεσαγρό και όλοι όσοι ασχολούνταν με τη γιόγκα, συνέχισαν τα μαθήματά τους στον Παπάδο Γέρας. Αυτό προκάλεσε την αντίδραση του ιερέα στον Παπάδο, π. Απόστολου Μαυραντώνη, ο οποίος μετά την τέλεση θείας λειτουργίας, μίλησε για τη γιόγκα και την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, επισημαίνοντας ότι αποτελεί προθάλαμο μιας άλλης θρησκείας. Ζήτησε δε από τους πιστούς που ασχολούνται με αυτήν, να σταματήσουν.
Διαπραγματεύσεις…
Αξίζει
να αναφέρουμε ότι την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου συναντήθηκαν εκπρόσωποι του
Παγγεραγωτικού Συλλόγου και οι ιερείς για να συζητήσουν το ζήτημα που
έχει προκύψει. Στόχος ήταν να λυθούν οι διαφορές που είχαν παρουσιαστεί,
ωστόσο δε φαίνεται να υπήρξε κάποιο αποτέλεσμα. Ο π. Απόστολος σε
δήλωσή του, είπε: «Θέλαμε να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι η γιόγκα δεν
είναι μόνο άθληση, αλλά ολόκληρη φιλοσοφία, που συνδέεται με την
ινδουιστική θρησκεία. Αποτελεί προθάλαμο του Ινδουισμού και δεν αποτελεί
απλά μια άσκηση, όπως φαίνεται.»
Παράλληλα, προσέθεσε ότι η Εκκλησία θεωρεί τους ανθρώπους αυτούς που συνεχίζουν εν γνώσει τους, αιρετικούς, γι’ αυτό και δεν μπορεί να τους δεχθεί στους κόλπους της, σημειώνοντας ότι η συζήτηση δεν κατέληξε κάπου. Από την άλλη, οι εκπρόσωποι του Παγγεραγωτικού Συλλόγου δε θέλησαν να σχολιάσουν το ζήτημα που έχει προκύψει. Απλά ανέφεραν ότι υπάρχει μια διαφωνία με τους ιερείς και είναι αρνητικοί με τα μαθήματα, ωστόσο αυτά μαθήματα θα συνεχίζουν να γίνονται.
Παράλληλα, προσέθεσε ότι η Εκκλησία θεωρεί τους ανθρώπους αυτούς που συνεχίζουν εν γνώσει τους, αιρετικούς, γι’ αυτό και δεν μπορεί να τους δεχθεί στους κόλπους της, σημειώνοντας ότι η συζήτηση δεν κατέληξε κάπου. Από την άλλη, οι εκπρόσωποι του Παγγεραγωτικού Συλλόγου δε θέλησαν να σχολιάσουν το ζήτημα που έχει προκύψει. Απλά ανέφεραν ότι υπάρχει μια διαφωνία με τους ιερείς και είναι αρνητικοί με τα μαθήματα, ωστόσο αυτά μαθήματα θα συνεχίζουν να γίνονται.
ΠΗΓΗ: http://www.emprosnet.gr/article/53237-ieros-polemos-gia-ti-giogka της Ανδρονίκης Κουτσαβλή
Αντιαιρετικόν Εγκόλπιον www.egolpion.com
19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου