Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

ΔΕΥΤΕΡΑ  2  ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ  2013

ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

ΤΗΣ  ΗΜΕΡΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΑΣ  ΚΔ΄  ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ  

ΚΕΙΜΕΝΟΝ
Ἀδελφοί, ὑμες στε δξα μν κα χαρ. Διὸ μηκτι στγοντες εδοκσαμεν καταλειφθναι ν θναις μνοι, κα πμψαμεν Τιμθεον, τν δελφν μν κα δικονον το Θεο κα συνεργν μν ν τ εαγγελίῳ το Χριστο, ες τ στηρξαι μς κα παρακαλσαι μς περ τς πστεως μν, τ μηδνα σανεσθαι ν τας θλψεσι ταταις. Ατο γρ οδατε τι ες τοτο κεμεθα· κα γρ τε πρς μς μεν, προελγομεν μν τι μλλομεν θλβεσθαι, καθς κα γνετο κα οδατε. Δι τοτο κγ μηκτι στγων πεμψα ες τ γνναι τν πστιν μν, μ πως περασεν μς πειρζων κα ες κενν γνηται κπος μν.ρτι δ λθντος Τιμοθου πρς μς φ' μν κα εαγγελισαμνου μν τν πστιν κα τν γπην μν, κα τι χετε μνεαν μν γαθν, πντοτε πιποθοντες μς δεν καθπερ κα μες μς, δι τοτο παρεκλθημεν, δελφο, φ' μν π πσ τ θλψει κα νγκ μν δι τς μν πστεως· ὅτι νν ζμεν, ἐὰν μες στκητε ν Κυρίῳ.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ

Ἀδελφοί, σεῖς εἶσθε ἡ δόξα μας καὶ ἡ χαρά μας. Διὰ τοῦτο, ὅταν δὲν ἠμπορούσαμε νὰ ἀνθέξωμεν πλέον, ἀπεφασίσαμεν νὰ μείνωμεν μόνοι εἰς τὰς Ἀθήνας, καὶ ἐστείλαμεν τὸν Τιμόθεον, τὸν ἀδελφόν μας καὶ ὑπηρέτην τοῦ Θεοῦ καὶ συνεργάτην μας εἰς τὸ εὐαγγέλιον τοῦ Χριστοῦ, μὲ τὸν σκοπὸν νὰ σᾶς στηρίξῃ καὶ σᾶς ἐνθαρρύνῃ εἰς τὴν πίστιν σας, ὥστε νὰ μὴ κλονίζεται κανεὶς κατὰ τὰς θλίψεις αὐτάς. Διότι ξέρετε σεῖς οἱ ἴδιοι, ὅτι αὐτὸς εἶναι ὁ κλῆρός μας. Καὶ ὅταν ἤμαστε μαζί σας, σᾶς προλέγαμε ὅτι θὰ ἔχωμεν θλίψεις, ὅπως καὶ ἔγινε, καθὼς ξέρετε. Διὰ τοῦτο καὶ ἐγώ, ἐπειδὴ δὲν ἠμποροῦσα νὰ ἀνθέξω πλέον, ἔστειλα διὰ νὰ πληροφορηθῶ περὶ τῆς πίστεώς σας, μήπως σᾶς ἐπείραξε ὁ πειραστὴς καὶ ἀποβῇ εἰς μάτην ὁ κόπος μας. Ἀλλὰ τώρα ἦλθε ὁ Τιμόθεος ἀπὸ σᾶς καὶ μᾶς ἔφερε καλὲς εἰδήσεις διὰ τὴν πίστιν σας καὶ τὴν ἀγάπην σας. Μᾶς εἶπε ὅτι διατηρεῖτε ἀγαθὴν ἀνάμνησιν γιὰ μᾶς καὶ πάντοτε ποθεῖτε ζωηρὰ νὰ μᾶς ἰδῆτε, ὅπως καὶ ἐμεῖς σᾶς ποθοῦμεν. Καὶ ἔτσι, ἐδελφοί, εἰς ὅλην τὴν θλῖψίν μας καὶ τὴν στενοχώρια μας παρηγορηθήκαμε, λόγῳ τῆς πίστεώς σας, διότι τώρα πραγματικὰ ζοῦμε, ἐὰν σεῖς στέκεσθε σταθεροὶ εἰς τὸν Κύριον.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΝ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

ΤΗΣ  ΗΜΕΡΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΑΣ  ΙΒ΄  ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ  ΛΟΥΚΑ 

ΚΕΙΜΕΝΟΝ
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, προσελθντες τῷ Ἰησοῦ τινες τν Σαδδουκαων, ο λγοντες μ εναι νστασιν, πηρτησαν ατν λγοντες· διδσκαλε, Μωυσς γραψεν μν, ἐάν τινος δελφς ποθν χων γυνακα, κα οτος τεκνος ποθν, να λβ δελφς ατο τν γυνακα κα ξαναστσ σπρμα τ δελφ ατο.πτ ον δελφο σαν· κα πρτος λαβν γυνακα πθανεν τεκνος· κα λαβεν δετερος τν γυνακα, κα οτος πθανεν τεκνος· κα τρτος λαβεν ατν σατως· σατως δ κα ο πτ· ο κατλιπον τκνα, κα πθανον·στερον δ πντων κα γυν πθανεν.ν τ ναστσει ον τνος ατν γνεται γυν; Ο γρ πτ σχον ατν γυνακα. Κα ποκριθες επεν ατος ησος· ο υο το αἰῶνος τοτου γαμοσι κα κγαμζονται· ο δ καταξιωθντες το αἰῶνος κενου τυχεν κα τς ναστσεως τς κ νεκρν οτε γαμοσιν οτε γαμζονται· οτε γρ ποθανεν τι δνανται· σγγελοι γρ εσι κα υο εσι το Θεο, τς ναστσεως υο ντες.τι δ γερονται ο νεκρο, κα Μωυσς μνυσεν π τς βτου, ς λγει Κριον τν Θεν βραμ κα τν Θεν σακ κα τν Θεν ακβ. Θες δ οκ στι νεκρν, λλ ζντων· πντες γρ ατ ζσιν.ποκριθντες δ τινες τν γραμματων επον· διδσκαλε, καλς επας. Οκτι δ τλμων περωτν ατν οδν. Επε δ πρς ατος· πς λγουσι τν Χριστν υἱὸν Δαυδ εναι; Κα ατς Δαυδ λγει ν ββλ τν ψαλμν· επεν Κριος τ Κυρίῳ μου, κθου κ δεξιν μουως ν θ τος χθρος σου ποπδιον τν ποδν σου. Δαυδ ον ατν Κριον καλε· κα πς υἱὸς ατο στιν;

ΕΡΜΗΝΕΙΑ

Ἐκεῖνο τὸν καιρό, μερικοὶ ἀπὸ τοὺς Σαδδουκαίους, οἱ ὁποῖοι λέγουν ὅτι δὲν ὑπάρχει ἀνάστασις νεκρῶν, ἐπλησίασαν τὸν Ἰησοῦ καὶ τὸν ἐρώτησαν, «Διδάσκαλε, ὁ Μωϋσῆς μᾶς ἄφησε γραπτὴν ἐντολὴν ὅτι ἐὰν ὁ ἀδελφὸς κάποιου ἔχῃ γυναῖκα καὶ πεθάνῃ ἄτεκνος, ὀφείλει ὁ ἀδελφός του νὰ πάρῃ τὴν γυναῖκα καὶ νὰ γεννήσῃ ἀπόγονον τοῦ ἀδελφοῦ του. Ὑπῆρχαν λοιπὸν ἑπτὰ ἀδελφοί. Ὁ πρῶτος ἐπῆρε γυναῖκα καὶ πέθανε ἄτεκνος· ὁ δεύτερος ἐπῆρε τὴν γυναῖκα ἀλλὰ πέθανε καὶ αὐτὸς ἄτεκνος· ἐπίσης τὴν ἐπῆρε ὁ τρίτος, καὶ κατὰ τὸν ἴδιο τρόπο καὶ οἱ ἑπτὰ δὲν ἄφησαν παιδιὰ καὶ πέθαναν. Τελευταία ἀπὸ ὅλους πέθανε καὶ ἡ γυναῖκα. Κατὰ τὴν ἀνάστασιν λοιπὸν ποίου ἀπ’ αὐτοὺς θὰ εἶναι σύζυγος; Διότι καὶ οἱ ἑπτὰ τὴν εἶχαν σύζυγον. Ὁ Ἰησοῦς τοὺς ἀπεκρίθη, «Οἱ ἄνθρωποι τοῦ κόσμου τούτου νυμφεύονται καὶ ὑπανδρεύονται, ἀλλ’ ἐκεῖνοι ποὺ ἐκρίθησαν ἄξιοι νὰ κερδήσουν τὸν κόσμον ἐκεῖνον καὶ τὴν ἀνάστασιν ἐκ νεκρῶν, οὔτε νυμφεύονται οὔτε ὑπανδρεύονται, οὔτε εἶναι δυνατὸν νὰ πεθάνουν πλέον, διότι εἶναι ἴσοι πρὸς τοὺς ἀγγέλους καὶ εἶναι υἱοὶ τοῦ Θεοῦ, ἐφ’ ὅσον εἶναι συμμέτοχοι τῆς ἀναστάσεως. Ὅτι θὰ ἀναστηθοῦν οἱ νεκροί, τὸ ἔκανε γνωστὸν καὶ ὁ Μωϋσῆς εἰς τὸ μέρος περὶ τῆς βάτου, ὅπου λέγει διὰ τὸν Κύριον ὅτι εἶναι ὁ Θεὸς τοῦ Ἀβραάμ καὶ Θεὸς τοῦ Ἰσαάκ, καὶ Θεὸς τοῦ Ἰακώβ. Ὁ Θεὸς δὲν εἶναι Θεὸς νεκρῶν ἀλλὰ ζωντανῶν· γι’ αὐτὸν ὅλοι εἶναι ζωντανοί». Μερικοὶ ἀπὸ τοὺς γραμματεῖς ἀπεκρίθησαν, «Διδάσκαλε, καλὰ εἶπες». Καὶ δὲν ἐτολμοῦσαν πλέον νὰ τὸν ἐρωτήσουν διὰ τίποτε. Εἶπε δὲ εἰς αὐτούς, «Πῶς λέγουν ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι υἱὸς τοῦ Δαυΐδ; Ὁ ἴδιος ὁ Δαυΐδ λέγει εἰς τὸ βιβλίον τῶν Ψαλμῶν, Εἶπε ὁ Κύριος εἰς τὸν Κύριόν μου· κάθησε εἰς τὰ δεξιά μου, ἕως ὅτου κάνω τοὺς ἐχθρούς σου ὑποπόδιον τῶν ποδών σου. Ὥστε ὁ Δαυΐδ τὸν ὀνομάζει Κύριον· πῶς λοιπὸν εἶναι δυνατὸν νὰ εἶναι υἱός του;».


ΠΗΓΗ:   http://www.synaxarion.gr/cms/gr/content/kaini_diathiki.aspx

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου