Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

ΤΕΤΑΡΤΗ  11  ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ  2013

ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

ΤΗΣ  ΗΜΕΡΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗΣ  ΚΕ΄  ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ  

ΚΕΙΜΕΝΟΝ
Ἀδελφο, ἐρωτῶμεν μς, πρ τς παρουσας το Κυρου μν ησο Χριστο κα μν πισυναγωγς π' ατν, ες τ μ ταχως σαλευθναι μς π το νος μτε θροεσθαι μτε δι πνεματος μτε δι λγου μτε δι' πιστολς ς δι' μν, ς τι νστηκεν μρα το Χριστο. Μ τις μς ξαπατσ κατ μηδνα τρπον· τι ἐὰν μ λθ ποστασα πρτον κα ποκαλυφθ νθρωπος τς μαρτας, υἱὸς τς πωλεας, ὁ ντικεμενος κα περαιρμενος π πντα λεγμενον Θεν σβασμα, στε ατν ες τν ναν το Θεο ς Θεν καθσαι, ποδεικνντα αυτν τι στ Θες. Ο μνημονεετε τι τι ν πρς μς τατα λεγον μν; Κα νν τ κατχον οδατε, ες τ ποκαλυφθναι ατν ν τ αυτο καιρ· τ γρ μυστριον δη νεργεται τς νομας, μνον κατχων ρτι ως κ μσου γνηται· κα ττε ποκαλυφθσεται νομος, ν Κριος ναλσει τ πνεματι το στματος ατο κα καταργσει τ πιφανείᾳ τς παρουσας ατο· ο στιν παρουσα κατ' νργειαν το σαταν ν πσ δυνμει κα σημεοις κα τρασι ψεδους κα ν πσ πτ τς δικας ν τος πολλυμνοις, νθ' ν τν γπην τς ληθεας οκ δξαντο ες τ σωθναι ατος· κα δι τοτο πμψει ατος Θες νργειαν πλνης ες τ πιστεσαι ατος τ ψεδει, ἵνα κριθσι πντες ο μ πιστεσαντες τ ληθείᾳ, λλ' εδοκσαντες ν τ δικίᾳ.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ

Ἀδελφοί, ὅσον ἀφορᾷ, τὴν ἔλευσιν τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ τὴν συνάντησίν μας μὲ αὐτόν, σᾶς παρακαλοῦμεν νὰ μὴ σαλευθῆτε γρήγορα ἀπὸ τὴν ὀρθὴν κρίσιν, οὔτε νὰ θορυβηθῆτε, εἰτε διὰ πνεύματος εἴτε διὰ λόγου ἢ δι ἐπιστολῆς ποὺ νὰ προέρχεται δῆθεν ἀπὸ μᾶς καὶ νὰ σᾶς εἰδοποιῇ ὅτι ἔφθασε ἡ Ἡμέρα τοῦ Χριστοῦ. Ἂς μὴ σᾶς ἐξαπατήσῃ κανεὶς κατὰ κανένα τρόπον, διότι δὲν θὰ ἔλθῃ ἡ Ἡμέρα ἐκείνη ἐὰν δὲν ἔλθῃ πρῶτα ἡ ἀποστασία καὶ φανερωθῇ ὁ ἄνθρωπος τῆς ἁμαρτίας, ὁ υἱὸς τῆς ἀπωλείας, ὁ ὁποῖος ἐπαναστατεῖ καὶ σηκώνει τὸ κεφάλι ἐναντίον κάθε ὄντος ποὺ λέγεται Θεὸς ἢ λατρεύεται, ὥστε νὰ καθήσῃ σὰν Θεὸς εἰς τὸν ναὸν τοῦ Θεοῦ μὲ τὴν ἀξίωσιν ὅτι εἶναι αὐτὸς Θεός. Δὲν θυμᾶσθε ὅτι σᾶς τὰ ἔλεγα αὐτὰ ὅταν ἤμουν ἀκόμη μαζί σας; Καὶ τώρα ξέρετε ἐκεῖνο ποὺ τὸν ἐμποδίζει νὰ φανερωθῇ πρὶν ἀπὸ τὸν καιρόν του, διότι ἡ ἀνομία ἤδη ἐνεργεῖ μυστικά, ἕως ὅτου φύγῃ ἀπὸ τὸ μέσον ἐκεῖνος ποὺ τώρα ἐμποδίζει, καὶ τότε θὰ φανερωθῇ ὁ ἄνομος, τὸν ὁποῖον ὁ Κύριος θὰ καταστρέψῃ μὲ τὴν πνοὴν τοῦ στόματός του καὶ θὰ τὸν ἐκμηδενίσῃ μὲ τὴν ἐμφάνισιν τῆς ἐλεύσεώς του. Ἡ ἔλευσις δὲ τοῦ ἀνόμου θὰ γίνῃ διὰ τῆς ἐνεργείας τοῦ Σατανᾶ μὲ πᾶσαν δύναμιν καὶ μὲ ψευδῆ σημεῖα καὶ τέρατα, μὲ κάθε εἶδος ἀπάτης τοῦ κακοῦ μεταξὺ τῶν ἀνθρώπων ποὺ χάνονται, διότι δὲν ἐδέχθησαν νὰ ἀγαπήσουν τὴν ἀλήθειαν ὥστε νὰ σωθοῦν. Διὰ τοῦτο ὁ Θεὸς θὰ στείλῃ εἰς αὐτοὺς μίαν ἐνέργειαν παραπλανητικήν, ὥστε νὰ πιστέψουν εἰς τὸ ψεῦδος, διὰ νὰ κατακριθοῦν ὅλοι ὅσοι δὲν ἐπίστεψαν εἰς τὴν ἀλήθειαν ἀλλ’ ἔδειξαν εὐχαρίστησιν εἰς τὸ κακόν.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΝ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

ΤΗΣ  ΗΜΕΡΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗΣ  ΙΓ΄  ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ  ΛΟΥΚΑ 

ΚΕΙΜΕΝΟΝ
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἐπετίμησεν ὁ Ἰησοῦς τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ,  να μηδεν λγωσι περ ατο. Κα ρξατο διδσκειν ατος τι δε τν υἱὸν το νθρπου πολλ παθεν, κα ποδοκιμασθναι π τν πρεσβυτρων κα τν ρχιερων κα τν γραμματων, κα ποκτανθναι, κα μετ τρες μρας ναστναι· κα παρρησίᾳ τν λγον λλει. κα προσλαβμενος ατν Πτρος ρξατο πιτιμν ατ. δ πιστραφες κα δν τος μαθητς ατο πετμησε τ Πτρ λγων· παγε πσω μου, σαταν· τι ο φρονες τ το Θεο, λλ τ τν νθρπων. Κα προσκαλεσμενος τν χλον σν τος μαθητας ατο επεν ατος· στις θλει πσω μου κολουθεν, παρνησσθω αυτν κα ρτω τν σταυρν ατο, κα κολουθετω μοι.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ
Ἐκεῖνον τὸν καιρό, ὁ Κύριος διέταξε αὐστηρὰ τοὺς μαθητάς του, νὰ μὴ μιλοῦν σὲ κανένα γι’ αὐτόν. Καὶ ἄρχισε νὰ τοὺς διδάσκῃ ὅτι πρέπει ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου νὰ πάθῃ πολλὰ καὶ νὰ ἀποδοκιμασθῇ ἀπὸ τοὺς πρεσβυτέρους καὶ τοὺς ἀρχιερεῖς καὶ τοὺς γραμματεῖς καὶ νὰ θανατωθῇ καὶ μετὰ τρεῖς ἡμέρας νὰ ἀναστηθῇ. Καὶ ἔλεγε αὐτὰ φανερά, ὁ δὲ Πέτρος τὸν ἐπῆρε ἰδιαιτέρως καὶ ἄρχισε νὰ τὸν ἐπιπλήττῃ. Ἐκεῖνος δὲ ἀφοῦ ἐστράφηκε πρὸς τὰ πίσω καὶ εἶδε τοὺς μαθητάς του, ἐπέπληξε τὸν Πέτρον καὶ εἶπε, «Ὕπαγε ὀπίσω μου, Σατανᾶ, διότι δὲν φρονεῖς ἐκεῖνα, ποὺ ἀρέσουν εἰς τὸν Θεὸν ἀλλ’ ἐκεῖνα ποὺ ἀρέσουν εἰς τοὺς ἀνθρώπους». Καὶ ἀφοῦ ἐκάλεσε τὸ πλῆθος μαζί μὲ τοὺς μαθητάς του τοὺς εἶπε, «Ἐὰν κανεὶς θέλῃ νὰ μὲ ἀκολουθήσῃ, ἂς ἀπαρνηθῇ τὸν ἑαυτόν του καὶ ἂς σηκώσῃ τὸν σταυρόν του καὶ ἂς μὲ ἀκολουθήσῃ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου