Σάββατο 24 Αυγούστου 2013

Είμαι, επιτέλους, βλάκας με πατέντα επειδή πιστεύω...

απόστολος  Παύλος

Επιτέλους, μια επιστημονική έρευνα που βάζει τα πράγματα στη θέση τους.Είναι βλάκες με πατέντα πλέον οι πιστεύοντες στο Θεό. Παρόλο την υποτιθέμενη επιστημονική ανακάλυψη όμως, θα πρέπει να τονίσουμε πως την πρωτοτυπία της εφεύρεσης την έχει ο Απόστολος των εθνών Παύλος που μας διαβεβαιώνει στην Α΄ Κορ. 1,18 "Ὁ λόγος γὰρ ὁ τοῦ σταυροῦ τοῖς μὲν ἀπολλυμένοις μωρία ἐστί, τοῖς δὲ σῳζομένοις ἡμῖν δύναμις Θεοῦ ἐστι" δηλαδή, το περί σταυρού θείον κήρυγμα εις εκείνους μεν, που απιστούν και επιμένουν να βαδίζουν τον δρόμον της απωλείας, φαίνεται και θεωρείται μωρία· εις ημάς όμως, που το εδέχθημεν και ευρισκόμεθα στον δρόμον της σωτηρίας, είναι, όπως και η προσωπική μας πείρα βεβαιώνει, δύναμις Θεού καί 
Στο Α΄ Κορ. 4,10 "ἡμεῖς μωροὶ διὰ Χριστόν" δηλαδή, θεωρούμεθα από τους ανθρώπους του κόσμου μωροί και ανόητοι δια το όνομα του Χριστού.


Διαβάζουμε στο http://www.protothema.gr 


Αρνητική η σχέση ανάμεσα στην θρησκευτική πίστη και στη νοημοσύνη, σύμφωνα με τους ερευνητές του πανεπιστημίου του Ρότσεστερ  

Τι σχέση μπορεί να έχει η θρησκευτικότητα με τη νοημοσύνη; Η πρώτη απάντηση που έρχεται στο μυαλό είναι πως δεν έχει. Όμως οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Ρότσεστερ έχουν αντίθετη άποψη... 
Στο περιοδικό κοινωνικής ψυχολογίας «Personality and Social Psychology Review», δημοσιεύθηκε μια πρωτότυπη έρευνα, στην οποία οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως οι πιστοί και θρησκευόμενοι άνθρωποι έχουν χαμηλότερη νοημοσύνη -κατά μέσο όρο- σε σχέση με τους άπιστους και άθεους. 
Πρόκεται για την πρώτη επιστημονική έρευνα που μελέτησε σε τόσο εύρος και βάθος χρόνου τη σχέση θρησκευτικότητας και νοημοσύνης. Οι ψυχολόγοι, με επικεφαλής τον καθηγητή Μάιρον Ζάκερμαν του πανεπιστημίου του Ρότσεστερ, αξιολόγησαν συγκριτικά (μετα-ανάλυση) όλες τις δημοσιευμένες έρευνες πάνω στο ζήτημα. Από τις συνολικά 63 μελέτες, που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ των ετών 1928- 2012, οι 53 κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι υπάρχει αρνητική σχέση ανάμεσα στην θρησκευτική πίστη και στη νοημοσύνη (δηλαδή οι θρησκευόμενοι είναι γενικά λιγότερο νοήμονες) και, από αυτές τις 53, οι 35 έρευνες διαπίστωσαν έντονα αρνητική σχέση μεταξύ θρησκευτικότητας-νοημοσύνης. Οι υπόλοιπες δέκα μελέτες έφθασαν στο ακριβώς αντίθετο συμπέρασμα ότι υπάρχει θετική σχέση, δηλαδή θρησκευτικότητα και νοημοσύνη συμβαδίζουν, αν και από αυτές μόνο οι δύο συμπέραναν ότι υπάρχει έντονα θετική σχέση μεταξύ θρησκευτικότητας και νοημοσύνης. 
Μεταξύ άλλων, η μετα-ανάλυση επισημαίνει πως ήδη από την παιδική ηλικία όσο πιο έξυπνο είναι ένα παιδί, έχοντας υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης, τόσο περισσότερο πιθανό είναι να απομακρυνθεί από τη θρησκεία. Από την άλλη, στην τρίτη ηλικία, όσο πιο έξυπνος είναι ένας ηλικιωμένος, τόσο πιο πιθανό είναι να μην πιστεύει στον Θεό. 
Μια μελέτη, που άρχισε στη δεκαετία του '20 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, παρακολουθεί στη διάρκεια της ζωής τους τις πεποιθήσεις 1.500 χαρισματικών παιδιών που είχαν δείκτη νοημοσύνης (IQ) πάνω από 135. Ακόμα και σε βαθιά γεράματα, οι άνθρωποι αυτοί είχαν -και έχουν ακόμα- πολύ μικρότερα επίπεδα θρησκευτικής πίστης σε σχέση με τον μέσο όρο του πληθυσμού. 
Οι ερευνητές όρισαν τη νοημοσύνη ως «την ικανότητα λογικών συλλογισμών, σχεδιασμού, επίλυσης προβλημάτων, αφαιρετικής σκέψης, κατανόησης πολύπλοκων ιδεών και ταχείας μάθησης από τις εμπειρίες». Ως θρησκευτικότητα ορίστηκε οποιαδήποτε εμπλοκή με κάποια όψη της θρησκείας. Παράγοντες όπως το φύλο ή το μορφωτικό επίπεδο δεν φαίνεται να παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στη σχέση μεταξύ νοημοσύνης και πίστης, ενώ το επίπεδο της τελευταίας σε έναν άνθρωπο τείνει να αυξάνει με το πέρασμα του χρόνου. 
Σύμφωνα με την μελέτη, η θρησκευτική πίστη φαίνεται παράλογη, αντιεπιστημονική και αναπόδεικτη σε πολλούς έξυπνους ανθρώπους, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να αποστασιοποιούνται από τη θρησκεία. Ακόμα, οι ερευνητές επεσήμαναν ότι οι πιο έξυπνοι άνθρωποι συνήθως δίνουν μεγαλύτερη σημασία στον αυτοέλεγχο της προσωπικής ζωής τους, κάτι που τους απομακρύνει από τις πεποιθήσεις περί Θεού. 
Από την άλλη, η έρευνα, σύμφωνα με τους επικριτές της, έλαβε υπόψη της μόνο την πιο παραδοσιακή μορφή νοημοσύνης, την αναλυτική, και όχι άλλες, όπως τη δημιουργική ή τη συναισθηματική.

Σχόλιο
Δεν είναι τυχαίο τό ότι όλες οι ... "έρευνες" έχουν σαν προϋπόθεση αντιχριστιανικές θεωρίες και αντιλήψεις. 

1 σχόλιο:

  1. Συχγαρητήρια στους υπευθύνους που μετά από 2000 χρόνια επιβεβαιώνουν τον Απ. Παύλο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή