1 ΣΤΟΥΣ 4 ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΦΑΕΙ!
Αυτά είναι ορισμένα από τα αποτελέσματα των τεσσάρων μνημονιακών κυβερνήσεων ή τουλάχιστον αυτά είναι ορισμένα από αυτά που μπορούν να καταμετρηθούν γιατί υπάρχουν και άλλα που δεν μπορούν να προσμετρηθούν, όπως η απώλεια εθνικής κυριαρχίας, η υπονόμευση της άμυνας της χώρας κλπ.
Ταυτόχρονα, περίπου ένας στους τέσσερις συμπατριώτες μας (26,7%) δηλώνει ότι η οικογένειά του έχει πληγεί μέσα στα τελευταία 4 χρόνια με απώλεια εργασίας, ενώ μια στις δεκαπέντε οικογένειες υποχρεώθηκε λόγω των οικονομικών συνθηκών σε αλλαγή κατοικίας (5,7%).
Η μείωση των δαπανών στα νοικοκυριά προκειμένου να αντεπεξέλθουν, αφορά τόσο στα καθημερινά μικροέξοδα όσο και στις μεγαλύτερες αγορές.
Οι τομείς στους οποίους έγιναν οι μεγαλύτερες περικοπές εξόδων (δηλαδή οι τομείς που το κοινό δηλώνει ότι λόγω της κρίσης έχει περιορίσει σε μεγάλο βαθμό ή έχει κόψει τελείως την κατανάλωση προϊόντων/ υπηρεσιών) είναι η ένδυση και η υπόδηση (70,2%), οι αγορές για το σπίτι και τα έξοδα συντήρησής του (70,4%), η ψυχαγωγία (70,2%), τα καθημερινά μικροέξοδα (69,5%), τα ταξίδια και οι διακοπές (65,9%) και τα έξοδα μετακίνησης (61,6%).
Τα είδη διατροφής έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό από το 25,4% του κοινού.
Παράλληλα ο καταναλωτής έχει εστιάσει πλέον την προσοχή του «μόνο στα απαραίτητα» όπως δηλώνει ο ίδιος, μετά από προσεκτική «επανεξέταση αναγκών».
Η «αναζήτηση εναλλακτικών» πριν την αγορά ενός προϊόντος παραμένει βασική παράμετρος στην καταναλωτική του συμπεριφορά, ενώ (σε σχέση με 3 χρόνια πριν) πολλοί περισσότεροι δηλώνουν στροφή προς τα private labels και την εκμετάλλευση εκπτώσεων και προσφορών στα επώνυμα προϊόντα.
Λόγω της κρίσης, η δυνατότητα αποταμίευσης των Ελλήνων καταναλωτών φθίνει καθώς μόνο ένας στους επτά το κάνει πλέον.
ΠΗΓΗ: http://www.agioritikovima.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=24438:dimofi&catid=285:koinonika&Itemid=781
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου