Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012



ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΦΑΤΝΗΣ

ΤΟΥ  ΝΙΚ.  ΒΟΪΝΕΣΚΟΥ

            Μηνύματα αμέτρητα ειπώθηκαν από βασιλικά ανάκτορα, από προεδρικά και πρωθυπουργικά μέγαρα και από κοινοβουλευτικές και πανεπιστημιακές έδρες. Όμως όσο σημαντικά κι αν ήσαν αυτά τα μηνύματα, συγκρινόμενα με τα μηνύματα της φτωχικής φάτνης της Βηθλεέμ, είναι μηδαμινά και ασήμαντα.
Και τούτο διότι αυτά μεν είναι μηνύματα ανθρώπινα, επίγεια, εφήμερα, σκοτεινά, χωρίς ελπίδα, ανόητα και πολλές φορές αμαρτωλά. Ενώ τα μηνύματα της φάτνης είναι θεανθρώπινα, ουράνια, αιώνια, υπέρλαμπρά, ελπιδοφόρα, πάνσοφα και πανάγια.
            Σημειώνομε παρακάτω μερικά από τα κοσμοσωτήρια μηνύματα της φάτνης με την ελπίδα ότι θα μας βοηθήσουν να καταλάβουμε βαθύτερα το μυστήριο της ενανθρωπήσεως του Υιού του Θεού και να ζήσουμε πνευματικώτερα και αγιότερα τα φετινά Χριστούγεννα.
Α. Ο Θεός γίνεται άνθρωπος για να κάνει τον άνθρωπο Θεό.
Β. Ο Πλούσιος πτωχεύει για να κάνει τον πτωχό άνθρωπο πλούσιο.
Γ. Η Ζωή και Πηγή της Ζωής εισέρχεται στην ιστορία, για να δώσει αληθινό νόημα και περιεχόμενο στη ζωή και την ιστορία.
Δ. Ο Ήλιος της δικαιοσύνης κατεβαίνει στην κατασκότεινη γη για να απαλλάξει τον άνθρωπο από τα σκοτάδια και τις πλάνες του διαβόλου και της ειδωλολατρίας και να του χαρίσει το δικό Του ανέσπερο φως.
Ε. Ο Πανάγιος μπαίνει στο χώρο της αμαρτίας, για να σπάσει τα δεσμά της ανηθικότητας και να ανεβάσει τον άνθρωπο στα ύψη της αγιότητας.
ΣΤ. Ο Μεγαλοδύναμος γίνεται μικρό παιδί, για να σώσει τα παιδιά από την ανθρώπινη απανθρωπιά.
Ζ. Ο Αγέννητος γεννάται εκ Παρθένου, για να ανυψώσει τη γυναίκα στο πρωταρχικό της κάλλος.
Η. Ο απόλυτα Ελεύθερος λαμβάνει μορφήν δούλου, για να σώσει τους δούλους από την κακουργία των ελευθέρων.
Θ. Ο Απαθής πάσχει από μικρό βρέφος, για να σώσει τον άνθρωπο από τα βασανιστικά πάθη.
Ι. Ο Αόρατος γίνεται Ορατός για να βοηθήσει τον άνθρωπο να ξεκολλήσει τα μάτια και την καρδιά του από τα ορατά και να τα στρέψει προς τον Αόρατο Θεό.
ΙΑ. Ο Ύψιστος ταπεινώνεται για να γκρεμίσει το τείχος της προς τον Θεόν έχθρας το οποίο είχε χτίσει ο άνθρωπος με τον εγωισμό του.
ΙΒ. Η Αγάπη έρχεται στον τόπο του μίσους για να ενώσει με την αγάπη Του τους ανθρώπους.
ΙΓ. Η Ειρήνη, η Χαρά και η Ελπίδα των αγγέλων κατεβαίνει στην ταραγμένη, πικραμένη και απελπισμένη γη για να δώσει την ειρήνη, τη χαρά και την ελπίδα Του στους ανθρώπους.
ΙΔ. Ο Άυλος λαμβάνει ύλη για να μετατρέψει την ύλη από αντικείμενο ηδονής και εκμεταλλεύσεως σε αντικείμενο ευχαριστίας του Θεού και διακονίας του συνανθρώπου.
ΙΕ. Ο Π¨ανσοφος γίνεται μωρό, για να σώσει τους ανθρώπους από την μωρία των σοφών του κόσμου και να τους χαρίσει τη δική Του ασύγκριτη, πανθαύμαστη σοφία.
ΙΣΤ. Ο Πανωραίος ενώνεται με την ωραιότατη ανθρώπινη φύσι, για να λευκάνει την αμαυρωθείσα φύσι του Αδάμ και να της χαρίσει την αρχική της ωραιότητα.
ΙΖ. Ο Παντοκράτωρ φιλοξενείται σε μια φτωχική φάτνη, για να καλέσει στη Βασιλεία των Ουρανών τους αφιλόξενους και άσπλαχνους ανθρώπους.
ΙΗ. Ο Αιώνιος γίνεται πολίτης του μάταιου κόσμου, για να ανοίξει τις πύλες της αιωνιότητας στους πολίτες της γης.
ΙΘ. Ο Άφθαρτος και Αθάνατος έρχεται στο βασίλειο της φθοράς ι του θανάτου, για να συντρίψει την φθορά και το θάνατο και να χαρίσει στους ανθρώπους την αφθαρσία και την αθανασία.
Κ. Ο Άναρχος άρχεται για να δώσει τέλος στην εποχή του σκότους και του νόμου και αρχή στην εποχή του φωτός και της χάριτος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου