Σάββατο 19 Μαΐου 2012

ΧΡΩΜΑ !!!


Ένα ξεχωριστό παιχνίδι χρωματιστών αντανακλάσεων στο... Παρίσι!

Ενα ξεχωριστο παιχνιδι χρωματιστων αντανακλασεων στο... Παρισι!
Οι φωτογραφίες της τεραστίων διαστάσεων εικαστικής εγκατάστασης του  Daniel Buren μεταφέρουν ατόφια (αν όχι καλύτερη) την αίσθηση που αυτή προκαλεί στους επισκέπτες.
Φέτος είναι η πέμπτη κατά σειρά χρονιά που οργανώνεται η έκθεση Monumenta στο Παρίσι, η οποία,  παρά «το νεαρό της ηλικίας της» έχει ήδη μπει στον κλειστό στενό κύκλο των ετήσιων εικαστικών γεγονότων παγκόσμιας ακτινοβολίας.

Όπως δηλώνει τα όνομά της είναι μια έκθεση για την έννοια μνημειακό. Κάθε φορά, ανατίθεται σε έναν διεθνώς καταξιωμένο καλλιτέχνη να δημιουργήσει μια εικαστική σύνθεση η οποία θα καταλαμβάνει τα 13.500 τετ. μέτρα του Grand Palais των Ηλυσίων Πεδίων. Δηλαδή, πρόκειται για τη δημιουργία ενός μνημειακών διαστάσεων έργου για ένα από τα πιο μνημειακά κτίρια της πόλης, το οποίο δημιουργήθηκε για να είναι το μνημειακό κύριο εκθεσιακό κέντρο, της περίφημης μνημειακής Παγκόσμιας Έκθεσης των Παρισίων του 1900.
Έτσι, ο διάσημος γάλλος γλύπτης Daniel Buren, του οποίου διάφορα έργα (μνημειακά κι αυτά) στολίζουν δημόσιους χώρους στο Παρίσι και αλλού στη χώρα του, προσκλήθηκε φέτος να αναλάβει τη δουλειά. Προσκεκλημένοι της έκθεσης πριν τον Buren ήταν: ο γερμανός ζωγράφος Anselm Kiefer,  ο αμερικανός γλύπτης Richard Serra, ο γάλλος καλλιτέχνης Christian Boltansky και ο βρετανός ινδικής καταγωγής Anish Kapoor.
Αυτοί που ξέρουν λένε ότι η δυσκολία του πρότζεκτ Monumenta, για τον καλλιτέχνη που το αναλαμβάνει, δεν είναι τόσο οι θηριώδεις διαστάσεις του έργου, όσο το ότι αυτό θα πρέπει «να μιλά» διαμιάς σε ένα πάρα πολύ πλατύ κοινό. Αυτό εξάλλου είναι ένα ακόμη «μνημειακό» στοιχείο της Monumenta: στις 6 περίπου βδομάδες που διαρκεί, την επισκέπτονται περί τις 300.000 άνθρωποι.
Για να τα πετύχει όλα αυτά ο Buren πρότεινε ένα «δάσος» από γυάλινους δίσκους , οι οποίοι είναι τοποθετημένοι σχετικά χαμηλά σε σχέση με τα 35 μέτρα στα οποία φτάνει το μέσο ύψος του κτιρίου εσωτερικά. Οι δίσκοι αυτοί, έτσι όπως είναι ζωηρά χρωματισμένοι, δημιουργούν παντού ένα παράδοξο παιχνίδι αντανακλάσεων, καθώς το φως της ημέρας πέφτει πάνω τους, εισχωρώντας στο κτίριο από την γυάλινη στέγη του Grand Palais. Επιπλέον, ο Buren έχει τοποθετήσει μεγάλους κυκλικούς καθρέφτες στο δάπεδο, οι οποίοι αντανακλούν με τη σειρά τους στο χώρο το χρωματιστό φως και προσφέρουν απρόσμενα ενσταντανέ της εγκατάστασης, στον επισκέπτη που περιδιαβαίνει το χώρο. Όσοι έχουν επισκεφθεί την έκθεση, η  οποία ξεκίνησε στις 10/5 και θα διαρκέσει μέχρι 21/6, περιγράφουν μια μοναδική αίσθηση πολύχρωμων αντανακλάσεων και επιμένουν ότι το έργο είναι αυτό και όχι το υλικό σώμα της εγκατάστασης.
Ο Daniel Buren ονόμασε τη σύνθεσή του «excentrique(s) travail in situ» (που σε ελεύθερη απόδοση σημαίνει  «εκκεντρική επί τόπου εργασία») και δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι είναι το καλύτερο έργο που παρουσίασε μέχρι σήμερα η Monumenta. Ας σημειωθεί ότι το έργο ακολουθεί μια μαθηματική λογική στη σύνθεση του: κάθε δίσκος είναι χρωματισμένος σε ένα από τα τέσσερα βασικά (κόκκινο, πράσινο, μπλε και κίτρινο) και κάθε χρώμα εμφανίζεται βάση μιας αλφαβητικής σειράς που έχει επιλέξει ο Buren. Επίσης το όλον συμπληρώνεται με soundtrack, καθώς στο χώρο επαναλαμβάνονται συνέχεια τα ονόματα των χρωμάτων σε 40 γλώσσες.








Πηγή: coolspotting.gr
ΠΗΓΗ:   http://www.travelstyle.gr/portal/gr/destination_articles.php?dest_id=0&id=7957  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου