ΚΑΤΗΧΗΣΕΙΣ
ΕΚ ΤΩΝ ΔΙΔΑΧΩΝ ΤΟΥ ΚΑΤΗΧΗΤΟΥ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΞΕΝΟΦ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΧΡΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΜΥΡΟΥ
Ὁρατὸν μέρος τοῦ Μυστηρίου (συνέχεια)
2. Ἡ ὕλη, ἧς γίνεται χρῆσις πρὸς τέλεσιν τοῦ Μυστηρίου τούτου, ἐστὶ τὸ ἱερὸν Μῦρον. Ἡ χρῆσις τοῦ Μύρου κατὰ τὴν τέλεσιν τοῦ Μυστηρίου τοῦ Χρίσματος, ἔχει ἀναμφιβόλως τὴν ἀρχὴν αὐτῆς ἀπ' αὐτῶν τῶν Ἀποστόλων, καὶ α) ἡ Ἁγία Γραφὴ περιέχει σαφέστατα ὑπαινιγμοὺς οὕς ἐξητάσαμεν ἤδη (Α΄ Ἰωάν. β΄ 20-27, Β΄ Κορ. α΄ 21-22).
β) Οἱ τῶν Ἀποστόλων διάδοχοι, λαβόντες παρ' αὐτῶν τῶν καθηγεμόνων, τοιαύτας αὐστηρὰς παραινέσεις τοῦ φυλάττειν, τάς τε ἀπὸ στόματος καὶ τὰς γραπτὰς αὐτῶν παραδόσεις, ("Ὦ Τιμόθεε, τὴν παρακαταθήκην φύλαξον" (Α΄ Τιμ. στ΄ 20), "Ἄρα οὖν, ἀδελφοί, στήκετε, καὶ κρατεῖτε τὰς παραδόσεις ἃς ἐδιδάχθητε εἴτε διὰ λόγου εἴτε δι' ἐπιστολῆς ἡμῶν" (Β΄ Θεσσαλ. β΄ 15), οὐκ ἐτόλμησάν ποτε αὐθαίρετον μεταβολήν, ἐν τοιαύτῃ σπουδαίᾳ ὑποθέσει οἷα ἡ τέλεσις τοῦ Μυστηρίου ἢ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Τέλος δε, ὁ Ἅγιος Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης, λέγει, ὡς εἴδομεν, ὅτι αὐτοὶ οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι ὀνομάζουν αὐτό, Μύρου τελετήν (μυστήριον), διὸ δῆλον ἐντεῦθεν, αὐτοὶ καὶ τὴν χρῆσιν τοῦ Μύρου εἰσήγαγον.
3. Ἡ πρᾶξις αὐτὴ τοῦ Μυστηρίου, σταυροειδής, γνωστῶν τοῦ σώματος μερῶν ἡγιασμένου μύρου χρίσεως τοῦ μετώπου, τῶν ὤτων, τῶν μυκτήρων, καὶ τοῦ στήθους, καθ' ἕκαστον ποιεῖται τὸν δέοντα λόγον, ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἱεροσολύμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου