Τρίτη 23 Ιουνίου 2015

Ὁ νικητὴς τοῦ «Voice», ἡ πίστη του στὸν Θεὸ καὶ τὸ Ἅγιον Ὅρος





Τοῦ Ἀντώνη Μακατούνη

Αἰσθάνεται περήφανος γιὰ τὴν ποντιακὴ καταγωγή του. Μὲ συντροφιὰ τὴ λύρα του (τὴ μεγάλη του ἀγάπη!) συγκίνησε τὸ τηλεοπτικὸ κοινὸ καὶ ἔγινε γνωστὸς στὸ πανελλήνιο ἐρμηνεύοντας τραγούδια γεμάτα πόνο καὶ ἱστορία. Ὁ 25χρονος παραδοσιακὸς καλλιτέχνης Κώστας Ἀγέρης ξετύλιξε τὸ ταλέντο του μέσω τοῦ τηλεοπτικοῦ σταθμοῦ ΑΝΤ1 συμμετέχοντας στὴ μουσικὴ ἐκπομπὴ
«The Voice 2» καὶ (κυρίως) ἀποδεικνύοντας σὲ ὅλους ὅτι ἡ παράδοση μπορεῖ νὰ εἶναι «ἐμπορικὴ» καὶ ἀποδεκτὴ ἀπὸ τὸ νεανικὸ κοινό.

Σὲ μιὰ πραγματικὴ κατάθεση ψυχῆς στὴν «Ὀρθόδοξη Ἀλήθεια» ὁ νεαρὸς καλλιτέχνης ὁμολογεῖ ὅτι ἀνατρίχιασε ὅταν ἑρμήνευσε τὸ τραγούδι «Ξεριζωμένη Παναγιὰ» εὑρισκόμενος στὸ ἱστορικὸ μοναστήρι τῆς Παναγίας Σουμελᾶ στὴν Τραπεζούντα τοῦ Πόντου. Τότε μάλιστα ἔκανε ἀκόμη καὶ τοὺς Τούρκους νὰ....
σπεύσουν νὰ τὸν ἀγκαλιάσουν.

Αἰσθάνεται ὅτι ἔχει σὲ ὅλη του τὴ ζωὴ τὸν Θεὸ στὸ πλευρό του, ἐνῶ περιγράφει τὰ μοναδικὰ συναισθήματα ποὺ ἔζησε κατὰ τὴν ἐπίσκεψή του (μὲ τὸν πνευματικό του) στὸ «περιβόλι τῆς Παναγίας», ὅπου ἔγινε σοφότερος, ὅπως μᾶς λέει.

Γεννήθηκε καὶ μεγάλωσε στὴν Κοζάνη καὶ κατάγεται ἀπὸ δύο πολὺ παραδοσιακὰ ποντιακὰ χωριά, τὰ Ἁλωνάκια καὶ τὸ Πρωτοχώρι.

Σπούδασε σὲ μουσικὸ Γυμνάσιο καὶ Λύκειο, κατέχει δίπλωμα Βυζαντινῆς Μουσικῆς καὶ εἶναι ἀπόφοιτός τοῦ τμήματος Μουσικῆς Τεχνολογίας καὶ Ἠχοληψίας.

Ὁ Κώστας Ἀγέρης ἐνσωματώθηκε στὸ συγκρότημα Τὰ Παιδιὰ ἀπὸ τὴν Πάτρα, ὅπου δούλεψε τὰ πρῶτα χρόνια τῆς διαμονῆς του στὴν Ἀθήνα. Παράλληλα ἔχει πολὺ στενὴ σχέση μὲ τὸν πατέρα τοῦ Γιάννη Παπαγερίδη. Ὅσο γιὰ τὴν τηλεοπτική του παρουσία; Χρειάστηκαν μόνο τέσσερις λέξεις, ἀφοῦ μία φράση ἀποδείχθηκε ἀρκετή.

Μέσα σὲ τέσσερα δευτερόλεπτα ἀπὸ τὴν καθηλωτικὴ καὶ φορτισμένη συναισθηματικὰ ἐμφάνισή του γύρισαν οἱ καρέκλες καὶ τῶν τεσσάρων κριτῶν (coaches) τοῦ ἐπιτυχημένου τηλεοπτικοῦ μουσικοῦ διαγωνισμοῦ.

Ὅλοι τὸν ἤθελαν διακαῶς στὴν ὁμάδα τοὺς διακρίνοντας τὸ ξεχωριστὸ μέταλλο καὶ τὴ ζεστὴ χροιὰ τῆς φωνῆς του, ἀλλὰ ἐκεῖνος τελικὰ ἐπέλεξε νὰ ἐνταχθεῖ στὴν ὁμάδα τοῦ Ἀντώνη Ρέμου.

Μὲ τὸ ποντιακὸ τραγούδι «Τὴν πατρίδα μ' ἔχασα» ξεκίνησε τὴν πορεία του στὸν διαγωνισμὸ καὶ στὴ συνέχεια διέπρεψε ἐπιλέγοντας ποιοτικὰ καὶ παραδοσιακὰ τραγούδια (σὲ πεῖσμα τῶν καιρῶν). Δὲν εἶναι τυχαῖο ὅτι τὸ κοινὸ τὸν ἐπιβράβευσε μὲ τὴν ψῆφο του!

Πῶς πῆρες τὴν ἀπόφαση νὰ λάβεις μέρος στὸ «The Voice»; Τί ἦταν αὐτὸ ποῦ σὲ παρακίνησε;

Ὅταν εἶδα τὸ πρῶτο «Voice», τότε πῆρα τὴν ἀπόφαση νὰ συμμετάσχω στὸ δεύτερο, γιατί δὲν ἦταν μιὰ ἐκπομπὴ τύπου ριάλιτι, ποὺ θὰ εἶχε σχέση μὲ τὴν προσωπική μου ζωὴ κ.λπ.

Στὸ «Voice» εἶδα ὅτι κρινόταν ἡ φωνὴ καὶ αὐτὸ τελικὰ μὲ ἔκανε νὰ πάρω τὴν ἀπόφαση νὰ πάω μὲ σκοπὸ νὰ μάθει ἕνα μεγάλο ποσοστὸ τοῦ κόσμου τὴ δουλειά μου.

Ὑπάρχει μεγάλος συναγωνισμὸς καὶ χαίρομαι πολὺ γι' αὐτό. Δὲν θὰ πήγαινα σὲ ἕνα ἀντίστοιχο σόου ποὺ δὲν ἀναδεικνύει πρωτίστως τὸ ταλέντο.

Ἐξέπληξες πολλοὺς ὅταν διάλεξες τὸ παραδοσιακὸ ποντιακὸ τραγούδι «Τὴν πατρίδα μ' ἔχασα». Ἔχει κάποια ἰδιαίτερη σημασία γιὰ σένα;

Εἶναι ἕνα τραγούδι ποὺ τὸ ἀκούω ἀπὸ μωρὸ παιδί. Ὅταν ἄρχισα νὰ καταλαβαίνω τὴν ἔννοιά του μὲ ἄγγιξε καὶ μὲ συγκινεῖ ἕως σήμερα.

Ἐπίσης ἐπέλεξα νὰ τὸ πῶ, παρότι ἀσχολοῦμαι κυρίως μὲ τὸ λαϊκὸ ρεπερτόριο τὰ τελευταῖα χρόνια, γιατί ἔνιωθα ἀσφάλεια ἐπειδὴ τὸ τραγουδῶ ἀπὸ πολὺ μικρός.

Κατάγομαι ἀπὸ μιὰ ἀμιγῶς ποντιακὴ οἰκογένεια καὶ τὰ ἀκούσματά μου ἦταν παρόμοια μὲ αὐτὸ τὸ κομμάτι.

Τὸ νόημά του ἀναφέρεται στὸν ξεριζωμὸ τῶν Ποντίων, ἕνα θέμα τὸ ὁποῖο ἐμᾶς τοὺς Ποντίους μας ἀγγίζει πάρα πολύ. Ταξιδεύω μαζὶ μὲ τὸ τραγούδι... δὲν γίνεται ἕνας Πόντιος εἴτε νὰ τὸ ἀκούσει εἴτε νὰ τὸ τραγουδήσει καὶ νὰ μὴ νιώσει τὰ λόγια του.

Ἔχεις ἀκούσει, λόγω τῶν ἐξαιρετικῶν σου ἐμφανίσεων, ὑπέροχα λόγια καὶ ἀπὸ τοὺς τέσσερις κριτὲς (coaches). Πῶς παραμένεις προσγειωμένος;

Εἶναι πολὺ δύσκολο, ἀλλὰ χαίρομαι ποὺ συμμετέχω στὸ «Voice» σὲ μιὰ ὥριμη ἡλικία καὶ ὡς προσωπικότητα καὶ ὡς ἑρμηνευτής. Χαίρομαι πολὺ ποὺ τὰ ἄτομα τοῦ οἰκογενειακοῦ καὶ φιλικοῦ μου περιβάλλοντος φρόντιζαν πάντα νὰ βρίσκομαι στὴ γῆ καὶ νὰ μοῦ τονίζουν τόσο τὰ θετικὰ ὅσο καὶ τὰ ἀρνητικὰ καὶ τὰ σημεῖα ὅπου ἐνδεχομένως ἤθελα βελτίωση ἢ μελέτη, κόπο καὶ δουλειά.

Ὅλο αὐτὸ μὲ ἔκανε πάντα νὰ εἶμαι προσγειωμένος καὶ νὰ βλέπω ὅτι κάθε φορᾶ πρέπει νὰ γίνομαι καλύτερος καὶ ὅτι πρέπει νὰ παιδευτῶ γιὰ νὰ εἶμαι καλὸς στὴ δουλειά μου.

«Ἀνατρίχιασα στὴν Παναγία Σουμελὰ στὴν Τραπεζούντα»

Συμμετεῖχες στὸ θρησκευτικὸ τραγούδι μὲ τίτλο «Ξενιτεμένη Παναγιά», ποὺ ἀναφέρεται στὴν Παναγία Σουμελά, τὸ ὁποῖο ἠχογραφήθηκε στὸ ἱστορικὸ ὁμώνυμο μοναστήρι. Γυρίσατε μάλιστα καὶ βιντεοκλὶπ στὴν περιοχή. Πῶς βίωσες ἐκεῖνες τὶς ἔντονες ἡμέρες;

Ἦταν μιὰ ἀνατριχιαστικὴ στιγμὴ ὅταν τὸ ἠχογραφούσαμε ἀλλὰ πολὺ περισσότερο στὰ γυρίσματα τοῦ βιντεοκλίπ, ὅταν πήγαμε στὰ ἅγια χώματα τῆς Παναγίας Σουμελᾶ στὴν Τραπεζούντα (σημερινὴ Τουρκία) μαζὶ μὲ τρεῖς πολὺ καταξιωμένους Πόντιους ἑρμηνευτές, τοὺς Στάθη Νικολαΐδη, Ἀλέξη Παρχαρίδη καὶ Δημήτρη Καρασαβίδη ἀλλὰ καὶ τὸν συνθέτη τοῦ κομματιοῦ Χρῆστο Παπαδόπουλο, γνωστὸ στὸ εὐρὺ κοινὸ ὡς μέλος τοῦ συγκροτήματος Παιδιὰ ἀπὸ τὴν Πάτρα.

Νομίζω ὅτι μᾶς ἔχει χαραχθεῖ καὶ θὰ μᾶς μείνει ἀξέχαστη στὸ μυαλό μας, γιατί βρισκόμασταν μέσα στὸ μοναστήρι τῆς Παναγίας Σουμελᾶ καὶ οὐσιαστικὰ τραγουδούσαμε γιὰ τὸν ξεριζωμὸ τῶν Ποντίων, τραγουδούσαμε γιὰ τὸν πόνο τοῦ ἔθνους μας καὶ τῆς πατρίδας μας, ἦταν κάτι πολὺ συγκινητικό.

Μάλιστα θυμᾶμαι ὅτι ἀκόμα καὶ οἱ φρουροὶ τοῦ μοναστηριοῦ καὶ κάποιοι Τοῦρκοι τῆς περιοχῆς εἶχαν ἔρθει, μᾶς ἀγκάλιασαν καὶ ἔγιναν μιὰ παρέα μὲ ἐμᾶς.

Ἐπίσης ὅσον ἀφορᾶ τὸ τραγούδι, ἤμουν ὑπεύθυνος γιὰ τὴν ἐνορχήστρωση καὶ τὴ μουσικὴ παραγωγὴ (ἠχοληψία).

«Στὸ Ἅγιον Ὅρος νόμιζα

ὅτι ξαφνικὰ βρισκόμουν

σὲ ἕνα ἄλλον... πλανήτη»



Ἔχεις ἐπισκεφθεῖ στὸ πρόσφατο παρελθὸν τὸ Ἅγιον Ὅρος. Τί διδάχτηκες ἀπὸ τοὺς μοναχούς;

Αὐτὸ ποὺ διδάχτηκα ἐκεῖνες τὶς ἡμέρες ἦταν ὅτι τελικὰ μὲ τὴ λιτὴ ζωὴ προσφέρεις στὸν ἑαυτό σου, στὸ μυαλό σου καὶ στὴν ψυχική σου ἠρεμία μιὰ ἀπίστευτη αὔρα.

Πιστεύω ὅτι ἐκεῖ πέρα λειτουργοῦσα πολὺ πιὸ ἤρεμα καὶ πολὺ πιὸ σοφά. Πῆγα μὲ τὸν πνευματικό μου καὶ ὅλο αὐτὸ μὲ γέμισε πάρα πολὺ ὡς ἄνθρωπο.

Ἔνιωθα ὅτι βρίσκομαι σὲ ἄλλη χώρα, ἴσως καὶ σὲ ἄλλον... πλανήτη. Τὸ μέρος φαινόταν ὅτι εἶναι εὐλογημένο, ὅτι εἶναι κάτι διαφορετικό. Πρέπει νὰ τὸ ἐπισκεφθοῦν ὅλοι.

Ἀναφέρθηκες κατὰ τὴ διάρκεια τοῦ «Voice» ἐκτενῶς στὸν πατέρα σου καὶ στὴν πολὺ καλὴ σχέση σας. Τί ρόλο ἔπαιξε ὡς μουσικὸς στὸ καλλιτεχνικὸ ξεκίνημά σου;

Ἦταν ἡ ἀρχὴ τῆς μουσικῆς μου πορείας, μοῦ μετέδωσε τὸ μικρόβιο τῆς μουσικῆς. Τὸν θαύμαζα ἀπὸ μικρὸς καὶ προσπαθοῦσα πάντα νὰ τὸν πείσω νὰ μὲ παίρνει μαζί του σὲ ὅ,τι ἐκδηλώσεις πήγαινε γιὰ νὰ παίξει.

Ἤθελα νὰ βρίσκομαι κοντά του, νὰ ἀντλῶ ἐμπειρίες καὶ πληροφορίες σὲ σχέση μὲ τὴ μουσική. Ἀπὸ ἕνα σημεῖο καὶ μετά, ποὺ ἀντιλήφθηκε ὅτι ἔχω κλίση καὶ ἐγώ, ἔκανε τὰ πάντα ὥστε νὰ μὲ βοηθήσει καὶ νὰ μοῦ δώσει ἐφόδια.

Φρόντισε γιὰ τὶς μουσικές μου σπουδές, νὰ πάω σὲ μουσικὸ σχολεῖο, ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πέρα μὲ ἄφησε νὰ τὸ κυνηγήσω μόνος μου.

Ἑρμηνεύεις παραδοσιακὰ τραγούδια. Γιατί, κατὰ τὴ γνώμη σου, πρέπει νὰ στραφοῦμε περισσότερο στὴν παράδοση;

Ὁ καθένας ἀπὸ τοὺς ἑρμηνευτές, σὲ ὅποιο κομμάτι τῆς παράδοσης καὶ ἂν ἀνήκει ἢ τοῦ ἀρέσει, πιστεύω ὅτι ἀπὸ ἐκεῖ μπορεῖ νὰ ἀντλήσει πολὺ δυνατὲς βάσεις γιὰ νὰ ἑρμηνεύσει καλά, σωστὰ καὶ χωρὶς ὑπερβολὲς ἕνα τραγούδι.

Κατὰ τὴ γνώμη μου ὅσοι καλλιτέχνες κατάγονται ἀπὸ παραδοσιακὲς οἰκογένειες (ὄχι μόνο ἀπὸ ποντιακές), ἀπὸ τὴν Κρήτη, ἀπὸ τὰ νησιά, ἀπὸ τὴν Ἤπειρο, ὅπου ὑπάρχουν φοβερὸ ὑλικὸ καὶ παράδοση, πιστεύω ὅτι εἶναι τυχεροί.

Πρέπει τὰ θεμέλια τῆς φωνῆς νὰ χτίζονται μὲ βάση τῆς μουσικῆς κάθε περιοχῆς. Ἂν ἀρχίσεις ἔτσι, ἤδη ξεκινᾶς πιὸ ἕτοιμος, εἶσαι ἕνα βῆμα μπροστά.

Πολὺ συχνὰ ἀκοῦμε καὶ βλέπουμε πολλοὺς γνωστοὺς καλλιτέχνες, ἠθοποιούς, διάσημους ἀθλητὲς κ.α. νὰ ἐπικαλοῦνται τὴ βοήθεια τοῦ Θεοῦ. Ἐσὺ ἀντλεῖς δύναμη ἀπὸ τὴν πίστη σου, βρίσκεις καταφύγιο στὶς δυσκολίες σου;

Δὲν ἀντλῶ δύναμη ἀπὸ τὸν Θεὸ μόνο στὶς δύσκολες στιγμές μου. Πιστεύω ὅτι μὲ βοηθάει ἀπὸ τὴν ἀρχή, ὄχι μόνο στὴ μουσικὴ ἀλλὰ σὲ ὁλόκληρη τὴ ζωή μου.

Οἱ συνεργασίες καὶ ἡ ἀναγκη να μάθει κι ἄλλα

Μὲ ποιοὺς μουσικοὺς ἔχεις συνεργαστεῖ;

Συμμετεῖχα στὴ μουσικὴ παραγωγή, στὴν ἐνορχήστρωση καὶ τὴν ἠχοληψία τοῦ τελευταίου τραγουδιοῦ ποὺ τραγούδησε ὁ Ἀντώνης Βαρδὴς μὲ τὸν γιὸ τοῦ Γιάννη.

Θεωρῶ ὅτι εἶναι μία ἀπὸ τὶς σημαντικότερες ἐμπειρίες ποὺ ἔχω ζήσει ὡς σήμερα, γιατί ἦταν ὁ ἀγαπημένος μου συνθέτης καὶ ἕνας ἀπὸ τοὺς ἀγαπημένους μου ἑρμηνευτές.

Παρόλο ποὺ δὲν πέρασα ὅσο χρόνο ἤθελα κοντά του, κατάφερα -πιστεύω- νὰ καταλάβω τὴν προσωπικότητά του καὶ νὰ ἔχουμε μιὰ πολὺ ὡραία χημεία στὴ συνεργασία μας.

Τοῦ ἄρεσε ἡ φωνή μου. Ἦταν τεράστια τιμὴ νὰ μοῦ τὸ λέει ὁ Ἀντώνης Βαρδής, ἐκείνη τὴ στιγμὴ ἔνιωσα πάρα πολὺ ὄμορφα.

Νιώθω τυχερὸς ποὺ ἔχω συνεργαστεῖ μὲ πολλοὺς ἀξιόλογους καλλιτέχνες, ὅπως ὁ Γιῶργος Μαργαρίτης, μὲ τὸν ὁποῖο δουλεύουμε καὶ μαζὶ αὐτὸν τὸν καιρό.

Ἐπίσης ἔχω δουλέψει μὲ τὸν Σταμάτη Κραουνάκη, τὰ Παιδιὰ ἀπὸ τὴν Πάτρα καὶ τὸν Χρῆστο Παπαδόπουλο, ὁ ὁποῖος εἶναι ὁ ἄνθρωπος ποὺ μὲ ἀνακάλυψε, τὸν Βασίλη Καρρά, ἀλλὰ καὶ νεότερους, ὅπως ὁ Νίκος Οἰκονομόπουλος, ὁ Νίκος Μακροπουλος κ.α.

Σὰν σφουγγάρι ἀντλῶ συνέχεια ἐμπειρίες ἀπὸ ὅλες μου τὶς συνεργασίες, γιατί μου ἀρέσει πάρα πολὺ νὰ μαθαίνω νέα πράγματα καὶ μοῦ ἔχει τύχει πολλὲς φορὲς νὰ χρησιμοποιῶ σὲ ἐνορχηστρώσεις καὶ σὲ δισκογραφία πράγματα ποὺ ἔχω μάθει ἀκόμα καὶ ἀπὸ συζητήσεις.

Ἡ συνέντευξη τοῦ Πόντιου τραγουδιστὴ Κώστα Ἀγέρη στὴν ἐφημερίδα Ὀρθόδοξη Ἀλήθεια ποὺ κυκλοφορεῖ στὰ περίπτερα
ΠΗΓΗ:   ΚΛΙΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου