Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΡΩΤΑ, ΚΑΙ ΜΕΤΑ ... ΚΟΙΜΗΘΗΤΕ ! (ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ! )

ΚΑΛΟ ΠΟΔΑΡΙΚΟ: ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΜΕ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΕ ΣΥΝΑΓΩΓΕΣ





ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Λαὸς κοιμισμένος, ποὺ προτιμᾶ τὴν νάρκωση καὶ τὴν παραίσθηση τῆς «πολιτικῆς ἐπικοινωνίας» μὲ τεχνάσματα (βλ. ἐπιλεγμένες προφυλακίσεις), ποὺ ἀδιαμαρτύρητα δέχεται σφαλιάρες στὴν ἰδιοπροσωπία του καὶ κολαφισμοὺς στὸν πνευματικό του τράχηλο, ἔχει μετρημένο χρόνο ζωῆς. Κι ὄχι μόνο στὴν Συναγωγὴ θὰ πάει νὰ «μάθει» θρησκευτικὰ μὰ καὶ στὸ περιθώριο τῆς ἱστορίας θὰ ἀπωθηθεῖ γιὰ… βοηθητικὰ φροντιστηριακὰ μαθήματα αὐτογνωσίας!

Καλὸ ποδαρικὸ στὸν καινούργιο χρόνο!



Μὲ ἐπισκέψεις σὲ Συναγωγὲς τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν

τοῦ Ἰωάννη Τάτση, Θεολόγου



. Τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας μὲ εὐθύνη τοῦ Παιδαγωγικοῦ Ἰνστιτούτου προχωρᾶ μὲ γοργοὺς ρυθμοὺς σὲ ριζικὴ ἀλλαγὴ τοῦ περιεχομένου τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν σὲ Δημοτικὸ καὶ Γυμνάσιο. Τὰ νέα προγράμματα σπουδῶν γιὰ τὰ Θρησκευτικὰ ἐφαρμόζονται ἤδη πιλοτικὰ σὲ λίγα σχολεῖα καὶ σχεδιάζεται ἡ ἐφαρμογή τους σὲ ὅλα τὰ σχολεῖα ἀπὸ τὴν ἑπόμενη σχολικὴ χρονιά. Στὰ προγράμματα αὐτὰ τὸ θρησκευτικὸ μάθημα μετατρέπεται ἀπὸ χριστιανικὸ μὲ ἐπίκεντρο τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ τὴν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας σὲ θρησκειολογικὸ καὶ ἱστορικό.

. Μέχρι σήμερα ἡ διδασκαλία γιὰ τὰ ξένα θρησκεύματα γίνεται στὴν Β΄ τάξη τοῦ Λυκείου, ὅποτε οἱ μαθητὲς ἔχουν ἐν μέρει διαμορφώσει τὴν χριστιανική τους συνείδηση. Μὲ τὰ νέα προγράμματα τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν γίνεται θρησκειολογικὸ ἤδη ἀπὸ τὴν Α΄ τάξη τοῦ Γυμνασίου…

. Οἱ μικροὶ μαθητὲς ἤδη ἀπὸ τὸ πρῶτο ἔτος τῆς δευτεροβάθμιας ἐκπαίδευσής τους καλοῦνται νὰ μελετήσουν τὸν Ἰουδαϊσμὸ καὶ τὸ Ταλμούδ, τὸ Ἰσλὰμ καὶ τὸ μήνυμα τοῦ Ἀλλὰχ στὸ Κοράνι, τὸν Ἰνδουϊσμὸ καὶ τὶς ἱερὲς ἀγελάδες, τὸν Βουδισμὸ καὶ τὰ μοναστήρια τοῦ Θιβέτ, τὸν Ταοϊσμὸ καὶ τὸ ἄγαλμα τοῦ Λάο Τσὲ στὴν Κίνα ἀλλὰ καὶ τὴν ἠθικὴ καὶ κοινωνικὴ φιλοσοφία τοῦ Κομφούκιου. Στὰ πλαίσια μάλιστα τῶν δραστηριοτήτων προτείνεται γιὰ τοὺς μαθητὲς ἡ ἐπίσκεψη σὲ Συναγωγὴ καὶ ἡ συζήτηση μὲ τὸν ραβίνο.

. Ἕνα μάθημα μὲ τέτοιο προσανατολισμὸ ὄχι μόνο δὲν συμβάλλει στὴν καλλιέργεια τῆς χριστιανικῆς συνείδησης τῶν μαθητῶν ἀλλὰ εἶναι καὶ παιδαγωγικὰ ἀκατάλληλο γιὰ μαθητὲς τόσο μικρῆς ἡλικίας. Ἂν τελικὰ ἐπιχειρηθεῖ ἡ ἐφαρμογὴ αὐτῶν τῶν προγραμμάτων σπουδῶν σὲ ὅλα τὰ σχολεῖα οἱ μαθητὲς θὰ βρεθοῦν ἀντιμέτωποι μὲ ἕνα θρησκευτικὸ μάθημα δυσνόητο, χωρὶς ἐνδιαφέρον γι’ αὐτούς, ἄσχετο μὲ τὶς δικές τους ἐκκλησιαστικὲς ἐμπειρίες, ξένο πρὸς τὴν χριστιανικὴ συνείδηση, ποὺ ἔχει διαμορφωθεῖ σὲ αὐτούς, ἀπὸ τοὺς γονεῖς καὶ τὸ περιβάλλον τους. Ὅσοι ἐπιχειροῦν ριζικὲς ἀλλαγὲς στὸ περιεχόμενο τῆς θρησκευτικῆς καὶ σύνολης τῆς παιδείας, ποὺ θὰ προσφέρει στὸ μέλλον τὸ ἑλληνικὸ σχολεῖο, πρέπει κάποτε νὰ ἀφουγκραστοῦν καὶ τὶς φωνὲς μαθητῶν, γονέων ἀλλὰ καὶ τῶν καθηγητῶν ποὺ διδάσκουμε στὶς τάξεις.



ΠΗΓΗ: thriskeftika.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου