Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013



Η ΜΑΡΤΥΣ ΠΟΤΑΜΙΑΙΝΗ
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΓΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΔΡΕΙΑΣ

ΤΟΥ  ΝΙΚΟΛ.  ΒΟΪΝΕΣΚΟΥ

Η μάρτυς Ποταμιαίνη έζησε επί Μαξιμίνου στα τέλη του 3ου αιώνα στην Αλεξάνδρεια. Ήταν δούλη, αλλά χριστιανή, δηλαδή με ψυχή ελεύθερη δια του Ιησού Χριστού. Ο κύριός της ήταν ειδωλολάτρης και επειδή η Ποταμιαίνη ήταν πολύ όμορφη στο σώμα, θεώρησε σα δικαίωμά του να την απολαύσει. Η επίμονη αντίσταση της Ποταμιαίνης τον εξέπληξε και τον εξόργισε. Διότι πρώτη φορά απωθείτο από μία δούλη. Της ζήτησε λοιπόν το λόγο. Εκείνη δεν τον απέκρυψε και του είπε:
«Είμαι χριστιανή και βάζω την τιμή μου πολύ πιο πάνω από την ζωή μου. Η μόνη μου περιουσία είναι η πίστη και η αγνότητά μου. Δεν αρνούμαι ούτε τη μία ούτε την άλλη. Σκότωσέ με. Δεν θα διαμαρτυρηθώ. Αλλά μη με ακουμπήσεις. Θα σκοτωθώ μόνη μου. Διότι η αγία θρησκεία μας, εμποδίζει σ’ όλες τις περιστάσεις την αυτοκτονία, την επιτρέπει μόνο, όταν ο θάνατος απομένει το τελευταίο μέσο προστασίας της τιμής, από την κτηνώδη βία».
Τότε εκείνος ο ασελγής μην υπομένοντας την καταφρόνηση, πήγε και την διέβαλε στον ηγεμόνα ως χριστιανή, πως βρίζει τους θεούς και τους βασιλείς και του έδωσε κρυφά αργύρια πολλά, μήπως μπορέσει να την πείσει να κάνει το θέλημά του, διαφορετικά να την βασανίσει και να την θανατώσει. Λοιπόν έφεραν την παρθένο στον τύραννο, ο οποίος με διάφορες κολακείες προσπάθησε να την πείσει να κάνει το θέλημα του αφέντη της. Εκείνη αντιστάθηκε με όλη την δύναμη της ψυχής της, οπότε ο τύραννος την υπέβαλε σε οδυνηρά μαρτύρια και το χειρότερο, έβραζε πίσσα μέσα σε ένα χάλκωμα για να την εκφοβίσει. Τότε ο τύραννος της είπε: «΄Η πήγαινε να κάνεις το θέλημα του αφέντη σου ή θα σε ρίξω μέσα στο χάλκωμα με την πίσσα». Η μάρτυς Ποταμιαίνη του αποκρίθηκε: «Αδικώτερος δικαστής από εσένα δεν θα μπορούσε να βρεθεί, διότι με αναγκάζεις στην ασέλγεια». Ο παράνομος δικαστής αντί να συνετιστεί, θύμωσε υπερβολικά και έδωσε διαταγή να ρίξουν την μάρτυρα ολόγυμνη μέσα στην πίσσα. Ακούγοντας αυτά τα λόγια η αγία φώναξε δυνατά: «Σε ορκίζω στον βασιλιά να μην μου βγάλουν τα ρούχα και να με αφήσεις να μπω μόνη μου σιγά σιγά μέσα στην πίσσα για να γνωρίσεις πόση δύναμη μου χάρισε ο Χριστός». Ο τύραννος συμφώνησε και έτσι η αγνή, σεμνή και ανδρεία μάρτυς Ποταμιαίνη μπήκε μόνη της μέσα στο χάλκωμα με την πίσσα και όταν η πίσσα έφτασε στο λαιμό της ο Χριστός παρέλαβε την αγία ψυχή της για να χαίρεται και να δοξάζεται αιώνια κοντά του.
Η μνήμη της μάρτυρος Ποταμιαίνης τιμάται στις 7 Ιουνίου.

Μακάρι με τις άγιες ευχές της όλες οι κοπέλες και όλες οι γυναίκες να την μιμηθούν στην αγνότητα, στην σεμνότητα, στην ανδρεία και στην αγάπη στον Χριστό.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου