Ο Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου Αμφιλόχιος για το νομοσχέδιο αλλαγής φύλου: «Στο τέλος τι θα μείνει;»
Να νοσταλγείς τον τόπο σου ζώντας στον τόπο σου, τίποτε δεν είναι πιο πικρό……» (Γιώργος Σεφέρης)
Τι άλλο εκτός από πικρία, απογοήτευση και ένα μεγάλο προβληματισμό μπορεί να νιώθει κανείς όταν ζώντας στον τόπο του αισθάνεται πως πλέον… νοσταλγεί τον τόπο του, αφού του μοιάζει τόπος ξένος και αφιλόξενος, ένας… εφιάλτης. «Νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου» ονομάζει το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων το Νομοσχέδιο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης και της σύμφωνης γνώμης της πλειοψηφίας των κομμάτων της Βουλής, κατατίθεται προς ψήφιση στην Βουλή. Το Νομοσχέδιο αυτό αφορά την νομική αναγνώριση για αλλαγή ταυτότητας φύλου. Σύμφωνα λοιπόν με το άρθρο 4, παρ. 3 για την αλλαγή φύλου αρκεί μία αίτηση, όπου το ενδιαφερόμενο πρόσωπο να δηλώνει: «το επιθυμητό φύλο, το κύριο όνομα που επιλέγεται και το προσαρμοσμένο σχετικά επίθετο», χωρίς να απαιτείται «..οποιαδήποτε ιατρική επέμβαση. Δεν απαιτείται, επίσης, η οποιαδήποτε προηγούμενη εξέταση, η ιατρική αγωγή που σχετίζεται με την σωματική ή ψυχική υγεία» του προσώπου (άρθρο 3, παρ.3). Μοναδική προϋπόθεση που απαιτείται για την περίφημη αυτή… «διόρθωση» το πρόσωπο να μην είναι έγγαμο!
Διερωτώμαι επίσης: Πως διασφαλίζεται η ψυχική υγεία του αιτούντος αλλαγή φύλου, την στιγμή που καταργείται η ιατρική γνωμάτευση και αρκεί μια «απλή δήλωση»; Τα άπειρα περιστατικά ανηλίκων που αυτοκτόνησαν μετά την αλλαγή φύλου που προχώρησαν κανένα δεν συγκινούν και προβληματίζουν; Οι απόψεις έγκριτων ειδικών επιστημόνων ότι: «οι δομικές διαφορές στον ανδρικό και γυναικείο οργανισμό, αν παραβιαστούν, οδηγούν σε σοβαρές ψυχοσωματικές διαταραχές και ειδικά στην παιδική ηλικία» (Σταύρος Μπαλογιάννης, Καθηγητής Ιατρικής), δεν λαμβάνονται υπ΄ όψιν; Η έννοια του φύλου παραμένει αδιευκρίνιστη, σύμφωνα με το άρθρο 1 του Νομοσχεδίου αυτού. Διερωτώμαι και πάλι: Η μη διευκρίνιση αυτή δεν υποκρύπτει τον κίνδυνο αναγνώρισης οποιουδήποτε φύλου, όχι μόνον ανδρικού ή γυναικείου αλλά και ουδετέρου; Συνεπώς.. το επόμενο βήμα ποιο θα είναι; Μήπως να αλλάξει το άρθρο 4 του Ελληνικού Συντάγματος, το οποίο προϋποθέτει την αρχή της διάκρισης των φύλων και αναφέρεται σε «Έλληνες και Ελληνίδες»! Το άρθρο 21, παρ. 1 του Συντάγματος προστατεύει την οικογένεια ως «θεμέλιο της συντήρησης και της προαγωγής του έθνους». Η συντήρηση του έθνους δεν προϋποθέτει την διαδοχή γενεών και αυτή γεννήσεις παιδιών; Αν, λοιπόν, δεν εξασφαλίζεται η προστασία της οικογένειας πρωτίστως ως ετερόφυλης, πως θα προστατεύεται η οικογένεια ως «θεμέλιο της συντήρησης και της προαγωγής του έθνους»; Στην νέα αυτή ληξιαρχική πράξη, μετά την διαδικασία «διόρθωσης» αλλαγής φύλου, αφού δεν επιτρέπεται η αναφορά ότι μεσολάβησε «διόρθωση» φύλου, δεν θα δημιουργηθούν πλήθος προβλημάτων ταυτοπροσωπίας;
Πολλά τα ερωτήματα, βαθύς ο προβληματισμός. Σκέπτομαι λοιπόν μήπως αντί όλων αυτών, των τόσων επικίνδυνων ακόμα και για την υπόσταση του έθνους, θα έπρεπε η Πολιτεία να σκύψει σε όλα αυτά τα παιδιά και εφήβους που τυχόν αντιμετωπίζουν θέματα διαταραχής ταυτότητας και φύλου, να τους αντιμετωπίσει, με σεβασμό και αγάπη, συμβουλευτικά και παιδαγωγικά και όχι να προδιαγράφει το μέλλον τους, από την τόσο νεαρή και τρυφερή ηλικία, με ένα τέτοιο τρόπο που θα τα σφραγίσει για όλη τους την ζωή; Είναι η Ελληνική κοινωνία έτοιμη να δεχθεί τέτοιου είδους «εκσυγχρονισμούς»; τους θέλει; Αυτό είναι το μείζον πρόβλημα της και όχι οι αυξημένοι δείκτες ανεργίας, οι στρατιές των νεόπτωχων, η εθνική αιμορραγία με τους εκατοντάδες νέων επιστημόνων που αναγκάζονται να μεταναστεύσουν, η κατακόρυφη αύξηση αυτοκτονιών και τόσα άλλα που ταλανίζουν την κοινωνία μας και μεταμορφώνουν την καθημερινότητα σε βίο – αβίωτο;
Γνωρίζω πως πολλοί είναι εκείνοι που θα παρερμηνεύσουν τον φτωχό αυτό προβληματισμό. Κάποιοι θα τα θεωρήσουν.. «γραφικά», κάποιοι άλλοι θα θελήσουν να μας προσάψουν.. «ταμπέλες», σύνηθες φαινόμενο και αυτό των καιρών… όμως ο Θεός γνωρίζει πως μοναδικό κίνητρο και κριτήριο είναι η φωνή της συνειδήσεως ενός Επισκόπου, ο οποίος αισθάνεται το μέγεθος της ευθύνης και της αποστολής του. Ενός Επισκόπου, ο οποίος πιστεύει ακράδαντα τον λόγο του Κ.Παλαμά: «Κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι, οι νεκροί».
Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου Αμφιλόχιος
ΠΗΓΗ: ΚΛΙΚ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου