|
Εὐαγγελισμὸς τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου
|
|
Ἡ λειτουργικὴ παράδοση καὶ ἡ Ὀρθόδοξη
πνευματικότητα τοποθετοῦν σὲ ἰδιαίτερη θέση τὴν σημερινὴ ἑορτὴ τοῦ
Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου. Καὶ εἶναι ἀλήθεια ὅτι οἱ θεομητορικὲς ἑορτὲς
πλουτίζουν τὴν λειτουργική μας ζωή, γιατί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ πάντοτε
ἀτενίζει μὲ ἰδιαίτερη ἀγάπη καὶ σεβασμὸ τὴν μεσίτρια τοῦ οὐρανοῦ. Οἱ
θεολογικοὶ λόγοι καὶ ὕμνοι στὴν Κυρία Θεοτόκο εἶναι σὲ τελευταία ἀνάλυση
δοξολογία στὸν Λόγο τοῦ Θεοῦ, ποὺ ἔγινε ἄνθρωπος γιὰ τὴν σωτηρία τοῦ
ἀνθρώπινου γένους.
Τὸ μόνο ὄνομα τῆς Θεοτό ...
|
περισσότερα...
|
|
|
|
Β’ Χαιρετισμοί
|
|
Ἀκάθιστος Ὕμνος – Β’ Στάσις
Ἤκουσαν oἱ ποιμένες,τῶν Ἀγγέλων ὑμνούντων,τὴν ἔνσαρκον Χριστοῦ
παρουσίαν·καὶ δραμόντες ὡς πρὸς ποιμένα,θεωροῦσι τοῦτον ὡς ἀμνὸν
ἄμωμον,ἐν γαστρὶ τῆς Μαρίας βοσκηθέντα,ἥν ὑμνοῦντες εἶπον·Χαῖρε, Ἀμνοῦ
καὶ Ποιμένος Μῆτερ,χαῖρε, αὐλὴ λογικῶν προβάτων.Χαῖρε, ἀοράτων ἐχθρῶν
ἀμυντήριον,χαῖρε, Παραδείσου θυρῶν ἀνοικτήριον.Χαῖρε, ὅτι τὰ οὐράνια
συναγάλλεται τῇ γῇ,χαῖρε, ὅτι τὰ ἐπίγεια συγχορεύει οὐρανοῖς.Χαῖρε, τῶν
Ἀποστόλων τὸ ἀσίγητον στόμα,χαῖρε, τῶν Ἀθλοφόρων τὸ ...
|
περισσότερα...
|
|
|
|
Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς Βάτου, ἐν τῷ ὄρει Σινᾶ
|
|
Ἡ εἰκόνα τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς
Βάτου τιμᾶται στὴ μονὴ τοῦ ὄρους Σινᾶ.
Ἡ ἐκ Πνεύματος Ἁγίου σύλληψη τοῦ Χριστοῦ ἀπὸ τὴν Ἁγία Παρθένο, ἀποτελεῖ
ὑπόθεση ποὺ ὑπερβαίνει τὰ λεκτικὰ σχήματα, γι’ αὐτὸ τὸ «σημεῖον» εἶναι
ἀληθινὰ παράδοξο καὶ ὑπερμεγέθες. Τὸ μυστήριο τῆς ἄφθορης γεννήσεως τοῦ
Χριστοῦ ἀπὸ τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο δὲν νοεῖται ὡς μεμονωμένη καὶ
ἀποκομμένη πραγματικότητα τῆς Καινῆς Διαθήκης. Ἀντίθετα, ἀποτελεῖ
ἀποκάλυψη τῆς ἀλήθειας τοῦ τύπου, στὸν ὁποῖο πίστεψαν καὶ πάνω στὸν
ὁποῖο στηρ ...
|
περισσότερα...
|
|
|
|
Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς Εὐαγγελίστριας
|
|
Ἡ ἱερὰ εἰκόνα τῆς Παναγίας τῆς
Εὐαγγελίστριας, φυλάσσεται στὴν ὁμώνυμη μονὴ τοῦ Ἁλιάρτου Βοιωτίας.
|
περισσότερα...
|
|
|
|
Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῶν Κηπουραίων
|
|
Ἡ ἱερὰ εἰκόνα τῆς Παναγίας τῶν Κηπουραίων, φυλάσσεται στὴν ὁμώνυμη μονὴ τῆς νήσου Κεφαλληνίας.
|
περισσότερα...
|
|
|
|
Ὁ Ὅσιος Σεννούφιος ὁ Σημειοφόρος
|
|
Ἴσως ὁ Ὅσιος Σεννούφιος νὰ εἶναι ὁ
ἀσκητὴς ἐκεῖνος τῆς Νιτρίας, ὁ ὁποῖος εἶδε τὴν ὀπτασία ἐκείνη τῆς
εἰκόνος τοῦ Θεανδρικοῦ Προσώπου τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, γιὰ τὴν
ὁποία μᾶς ὁμιλεῖ ὁ ἡγούμενος τῆς μονῆς τοῦ Ἀκαπνίου τῆς Θεσσαλονίκης
Ἰγνάτιος.Κατὰ τὴν διήγηση αὐτή, ὁ Ὅσιος Σεννούφιος ἀξιώθηκε νὰ δεῖ
ὀπτασία καὶ νὰ ἀκούσει φωνή, ἡ ὁποία τοῦ ἔλεγε: «Ἔξελθε ἀπὸ τῆς γῆς καὶ
τοῦ κελλίου σου καὶ πήγαινε στὸ μοναστήρι τῆς μονῆς τῶν Λατόμων, στὴ
Θεσσαλονίκη. Ἐκεῖ θὰ σὲ δῶ». Μετέβη ἐκεῖ ὁ Ὅσιος, ...
|
περισσότερα...
|
|
|
|
Οἱ Ἁγίες Θεοδοσία καὶ Πελαγία οἱ Μάρτυρες
|
|
Οἱ Ἁγίες Μάρτυρες Θεοδοσία καὶ Πελαγία,
μαρτύρησαν στὴν Καισάρεια τῆς Παλαιστίνης τὸ ἔτος 361 μ.Χ. καὶ
τελειώθηκαν διὰ ξίφους.
|
περισσότερα...
|
|
|
|
Ὁ Ἅγιος ἐκ δημίων Μάρτυρας
|
|
Ὁ Ἅγιος αὐτὸς Μάρτυς, ποὺ ἦταν στὸ
πρότερό του βίο δήμιος, γνώρισε τὸν Χριστό, ὁμολόγησε τὸ Ὄνομά Του καὶ
τελειώθηκε μαρτυρικά.
|
περισσότερα...
|
|
|
|
Ὁ Ὅσιος Τίμων ὁ Ἐρημίτης
|
|
Ὁ Ὅσιος Τίμων ἔζησε καὶ ἀσκήτεψε κατὰ τὸν 10ο αἰῶνα μ.Χ. Κοιμήθηκε μὲ εἰρήνη.
|
περισσότερα...
|
|
|
|
Ὁ Ὅσιος Παρθένιος τοῦ Κιέβου
|
|
Ὁ Ὅσιος Παρθένιος, κατὰ κόσμο Πέτρος
Ἰβάνοβιτς Κρασνοπέβκεφ, γεννήθηκε στὶς 24 Αὐγούστου 1790 στὸ χωριὸ
Σόμοβο, ποὺ ὑπαγόταν στὸ κυβερνεῖο τῆς Τούλα. Ἀσκήτεψε στὴ Λαύρα τῶν
Σπηλαίων τοῦ Κιέβου καὶ ἔγινε μεγαλόσχημος μοναχὸς τὸ ἔτος 1838.
Κοιμήθηκε μὲ εἰρήνη τὸ ἔτος 1855.
|
περισσότερα...
|
|
|
|
Ὁ Ἅγιος Τύχων Πατριάρχης Μόσχας
|
|
Ὁ Ἅγιος Τύχων γεννήθηκε στὶς 19
Ἰανουαρίου 1865 στὴν πόλη Τοροπιὲτς τῆς ἐπαρχίας Πσκώβ. Τὸ κατὰ κόσμο
ὄνομά του ἦταν Βασίλειος Ἰβάνοβιτς Μπελλάβιν. Σὲ ἡλικία δεκατριῶν ἐτῶν
παρακολουθεῖ τὸ ἐκκλησιαστικὸ σεμινάριο τοῦ Πσκὼφ καὶ μετὰ ἀπὸ ἕξι
χρόνια ἐγγράφεται στὴν θεολογικὴ ἀκαδημία τῆς Ἁγίας Πετρουπόλεως. Σὲ
ἡλικία εἴκοσι ἕξι ἐτῶν ἀκολούθησε τὸν μοναχικὸ βίο καὶ γίνεται μοναχός. Ἡ
κουρά του ἔγινε στὸ παρεκκλήσι τῆς ἐκκλησιαστικῆς σχολῆς τοῦ Πσκώβ,
ὅπου ἦταν καθηγητής. Ὡς μοναχὸς ἀπέκτησε τὸ ὄν ...
|
περισσότερα...
|
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου