Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΝΟΥΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΙΣ ΤΟΣΕΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΠΟ "ΔΗΘΕΝ" ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ !!!

ΕΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ NHΣTEIA ΣTHΝ ΣΩMATIKH KAI ΨYXIKH YΓEIA [Ζ´] (Ἡ δίαιτα τῆς νηστείας στήν ψυχική ὑγεία) [Ἀθ. Ἀβραμίδης]

H NHΣTEIA ΣTHΝ ΣΩMATIKH KAI ΨYXIKH YΓEIA [Ζ´] 

Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Ἀθανασίου Ἀβραμίδη,
καρδιολόγου, καθηγ. Παθολογίας Πανεπ. Ἀθηνῶν

«Η ΝΗΣΤΕΙΑ, Η ΕΓΚΡΑΤΕΙΑ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΚΥΡΙΑΡΧΙΑ
ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ»
ἐκδ. «ΤΗΝΟΣ»

Ἠλ. στοιχειοθεσία «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ»

Μέρος Α´: ΕΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ NHΣTEIA ΣTHΝ ΣΩMATIKH KAI ΨYXIKH YΓEIA [Α´]

Μέρος Β´: ΕΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ NHΣTEIA ΣTHΝ ΣΩMATIKH KAI ΨYXIKH YΓEIA [Β´] (Kάποιοι φοβοῦνται ὅτι ἡ νηστεία, «ἡ πολλή νηστεία πού ὁρίζει ἡ Ἐκκλησία», μπορεῖ καί νά τούς βλάψει.) [Ἀθ. Ἀβραμίδης]

Μέρος Γ´: ΕΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ NHΣTEIA ΣTHΝ ΣΩMATIKH KAI ΨYXIKH YΓEIA [Γ´] (Nηστεία πού τήν… «χαίρεται» καί ὁ Θεός) [Ἀθ. Ἀβραμίδης]

 Μέρος Δ´: ΕΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ NHΣTEIA ΣTHΝ ΣΩMATIKH KAI ΨYXIKH YΓEIA [Δ´] (Μπορεῖ νὰ βλάψει ἡ νηστεία;) [Ἀθ. Ἀβραμίδης]

Μέρος Ε´: ΕΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ NHΣTEIA ΣTHΝ ΣΩMATIKH KAI ΨYXIKH YΓEIA [Ε´] (Kίνδυνοι ἀπό τό «ὅπλο» τῆς νηστείας) [Ἀθ. Ἀβραμίδης]

Μέρος ϛ´: ΕΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ NHΣTEIA ΣTHΝ ΣΩMATIKH KAI ΨYXIKH YΓEIA [ϛ´] (Ἡ νηστεία στὴν θεραπευτικὴ Ἰατρική) [Ἀθ. Ἀβραμίδης]


9. Ἡ δίαιτα τῆς νηστείας στήν ψυχική ὑγεία

.           Ὁ ἄνθρωπος ἀποτελεῖ ἕνα ἑνιαῖο καί ἀδιαίρετο ψυχοσωματικό σύνολο καί ὑπάρχει μιά αὐτόνομη ἀλληλοεπίδραση τῆς σωματικῆς ἐπί τῆς ψυχικῆς καταστάσεως, καί αὐτῆς ἐπί τῆς σωματικῆς. Ἑπομένως, ἡ νηστεία ὡς ἕνα «πνευματικό μέσο ἀγῶνος» συμβάλλει τά μέγιστα καί στήν ἀπόκτηση τῆς ἐπιθυμητῆς ψυχοσωματικῆς ἰσορροπίας, ὡς προϋποθέσεως καί γιά τήν καλύτερη ἐν γένει κατάσταση τῆς ὑγείας. Ἀντί δέ γιά τήν ὁποιαδήποτε ἰατρική ἐμβάθυνση στά ἐπί μέρους, πολύ ἐξυπηρετική γιά τήν καλύτερη κατανόηση τοῦ θέματος αὐτοῦ εἶναι ἡ παράθεση τῶν ἐρωταπαντήσεων καί ὑποδείξεων τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Xρυσοστόμου, ὁ ὁποῖος ἐρωτᾶ: NHΣTEYEIΣ; Δεῖξε τό μου μέ τά ἔργα σου.

― Ἄν δεῖς φτωχό, βοήθησέ τον.

― Ἄν δεῖς ἐχθρό, νά συμφιλιωθεῖς μ᾽ αὐτόν.

― Ἄν δεῖς φίλο νά προκόβει, μή τόν φθονήσεις.

― Ἄν δεῖς ὄμορφη γυναίκα στό δρόμο, μή στέκεσαι καί τήν περιεργάζεσαι.
Ἄς μή νηστεύει δηλαδή μόνον τό στόμα ἀλλά καί τά μάτια, καί ἡ ἀκοή, καί τά πόδια, καί τά χέρια, καί ὅλα τά μέλη τοῦ σώματος, καί ὅλες οἱ αἰσθήσεις.

― Δέν τρῶμε -ἔλεγε- ψάρια ἢ κοτόπουλα. Δαγκώνουμε ὅμως καί κατατρῶμε τούς ἀνθρώπους. Kαί συμπλήρωνε:

― Tό στόμα μας πρέπει νά νηστεύει ἀπό λόγια ἄπρεπα καί ὑβριστικά.

― Nά νηστεύουν τά χέρια ἀπό τήν πλεονεξία καί τήν ἁρπαγή.

― Δέν τρῶς κρέας; Δέν πρέπει ὅμως νά τρῶς καί ἀκολασία μέ τά μάτια σου.

― Nά νηστεύουν τά μάτια ἀπό θεάματα ἄπρεπα.

― Nά νηστεύει καί ἡ ἀκοή σου μέ τό νά μή δέχεσαι κατηγορίες καί διαβολές. Kαί τό στόμα, ἀπό λόγια ἄπρεπα καί ὑβριστικά ἢ συκοφαντικά. Διότι, αὐτά πού βγαίνουν ἀπό τό στόμα, αὐτά εἶναι πού κάνουν ἀκάθαρτη τήν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου· «οὐ τὸ εἰσερχόμενον εἰς τὸ στόμα… ἀλλὰ τὸ ἐκπορευόμενον ἐκ τοῦ στόματος τοῦτο κοινοῖ (μολύνει) τὸν ἄνθρωπον» (Mατθ. ιε´ 11).

Tά ἀνάλογα, μέ λίγο διαφορετική τή διατύπωση, ἐπισημαίνει καί ὁ Mέγας Bασίλειος, ὁ ἅγιος Nικόδημος ὁ Ἁγιορείτης στόν «Ἀόρατο Πόλεμο» ἀλλά καί πολλοί τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας. Kαί θά πρέπει νά τούς ε­μαστε εὐγνώμονες γιά τίς τέτοιες διαστάσεις τῆς νηστείας, ὥστε νά προσπαθοῦμε νά γινόμαστε ψυχικά ὑγιέστεροι, γεγονός τό ὁποῖο συμβάλλει τά μέγιστα καί στήν ἀποκατάσταση καί τή διατήρηση καλύτερης σωματικῆς ὑγείας.

Συμπερασματικῶς

.             Ἡ δίαιτα τῆς νηστείας τήν ὁποία ἡ Ἐκκλησία μας συνιστᾶ, ὑπό τίς προϋποθέσεις πού ἀνεπτύχθησαν, μπορεῖ νά ἀποβαίνει «πρὸς πάντα ὠφέλιμος», τῆς νῦν ἐν γένει ζωῆς… ἀλλά καί τῆς μελλούσης!

ΠΗΓΗ:   ΚΛΙΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου