Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

Η ΑΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΚΑΙ Η ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ! ΘΕΜΑ ΥΨΙΣΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ

Η ΑΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΚΑΙ Η ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ!

ΘΕΜΑ ΥΨΙΣΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΚΕΡΔΗΘΗΚΕ Η ΑΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ!

τοῦ Μητροπ. Καλαβρύτων Ἀμβροσίου

.                 Τὸ θέμα τῆς ἀργίας κατὰ τὴν ἡμέρα τῆς Κυριακῆς, τὸ ὁποῖο μὲ πολὺ ἐλαφρὰ συνείδηση ἐψήφισε ἡ Βουλὴ τῶν Ἑλλήνων ἐλύθη προσωρινῶς! Τὸ Σ.τ.Ε. ἔπειτα ἀπὸ προσφυγὴ Συλλόγου ἐργαζομένων ΓΣΕΒΕΕ, μὲ τὴν ὑπ᾽ ἀριθ. 307/2014 ἀπόφαση τῆς Ἐπιτροπῆς Ἀναστολῶν, ἀνέστειλε τὴν ἐφαρμογὴ τοῦ Νόμου περὶ καταργήσεως τῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς. Ἔτσι προσωρινὰ τουλάχιστον τὸ θέμα ἐλύθη.
.                 Στὸ ζήτημα αὐτὸ θὰ ἠθέλαμε νὰ ὑπογραμμίσουμε δύο σημεῖα:
.                 κατάργηση τς ργίας τς Κυριακς εναι να π τ σχέδια, τ ποα προωθε “παγκοσμιοποίηση”, δηλ. ἕνα κοινωνικό, σκοτεινὸ καὶ ὕπουλο, σύστημα, τὸ ὁποῖον στρέφεται εὐθέως κατὰ τοῦ Χριστιανισμοῦ καὶ δὴ κατὰ τῆς Χριστιανικῆς Ἑλλάδος.  Τὸ σύστημα τοῦτο ἐκπορεύεται ἀπὸ τὸν διεθνῆ Σιωνισμό, δηλ. ἀπὸ τὸ Ἑβραϊκὸ  Λόμπυ! Μὲ ἄλλα λόγια ἡ Διεθνὴς Μασσωνία εἶναι αὐτή, ποὺ θέλει τὴν διάλυση τῆς χριστιανικῆς Ἑλλάδος!
.                 Στὸ ὑψίστης σημασίας ζήτημα αὐτὸ πολλοὶ κινητοποιήθηκαν, γιὰ νὰ ἐκδηλώσουν τὴν ἀντίθεσή τους! Καταστηματάρχες, Ἐπιχειρηματίες, Ἐργαζόμενοι, Ἐμπορικοὶ Σύλλογοι Ἐργαζομένων κλπ. προέβησαν σὲ κινητοποιήσεις, ἔκαμαν πορεῖες, δημοσίευσαν Ψηφίσματα κλπ! Μεταξὺ αὐτῶν συγκαταλέγεται καὶ ὁ Ἐμπορικὸς Σύλλογος Αἰγίου, τὰ Μέλη τοῦ ὁποίου ἀπὸ τὴ θέση αὐτὴ συγχαίρουμε καὶ εὐχαριστοῦμε! Πολλοί, λοιπόν, καὶ μὲ πολλοὺς τρόπους ἐξέφρασαν τὴν ἀντίθεσή τους! Τελικὰ κατέθεσαν Προσφυγὴ στὸ Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας κατὰ τῶν διατάξεων τοῦ σχετικοῦ Νόμου!
.                 Τὴν γενικὴ αὐτὴ κινητοποίηση, δυστυχῶς, ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΡΙΣΘΗΚΕ ἡ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ! Ὤφειλε ἔντονα νὰ διαμαρτυρηθῆ γιὰ τὴν κατάφωρη αὐτὴ καταπάτηση τῆς 4ης Ἐντολῆς! Ὤφειλε νὰ σταθῆ στὸ πλευρὸ τῶν πνευματικῶν της τέκνων, δηλ. τῶν πιστῶν χριστιανῶν! Ὤφειλε νὰ ἡγηθῆ μιᾶς ἀντιστάσεως ἐναντίον ὅλων ἐκείνων, οἱ ὁποῖοι θέλουν νὰ ἀλλάξουν τὸν χαρακτήρα τῆς Χώρας! Ὤφειλε νὰ προστατεύσει τὸ δικαίωμα τοῦ ἐκκλησιασμοῦ κατὰ τὴν ἡμέρα τῆς Κυριακῆς. Ὤφειλε νὰ ὑπερασπισθῆ τὴν ἡμέρα τοῦ Κυρίου, τὴν ΚΥΡΙΑΚΗ! Ὤφειλε….! Ὤφειλε….! Ὤφειλε…..! Ἀλλὰ ΔΕΝ ἐξεπλήρωσε τὴν ἀποστολή Της! Ἡ φωνὴ τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας ΔΕΝ ἀκούσθηκε!
.                 Ἡ Θεία Πρόνοια ἠθέλησε, ὥστε τὸ Σ.τ.Ε. νὰ ἀρθῆ στὸ ὕψος τῶν περιστάσεων! Μὲ τὴν ὑπ᾽ ἀριθμ. 307/2014 ἀπόφασή του ἦλθε νὰ καλύψει τὸ κενό, ποὺ ἄφησε ἡ ἀπουσία καὶ ἡ σιγὴ ἰχθύος  τῆς Ἐκκλησίας.   Ἰδοὺ ἕνα μέρος ἀπὸ τὸ σκεπτικὸ τῆς Ἀποφάσεως:  “…..ἡ …. ἠθικὴ βλάβη τῶν αἰτούντων ἡ ἀναφερόμενη στὸ δικαίωμα τοῦ ἐλευθέρου χρόνου καὶ τῆς ἀπολαύσεώς του ἀπὸ κοινοῦ μὲ τὴν οἰκογένειά τους κατὰ τὴν κοινὴ ἀργία τῆς Κυριακῆς, καθὼς καὶ στὸ δικαίωμα στὴν ἄσκηση τῆς θρησκευτικῆς λατρείας, παρίσταται αὐτονοήτως δυσεπανόρθωτη…”.
.                 Ὡς Ἱεράρχης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ζητῶ δημοσίως συγγνώμην πρωτίστως ἀπὸ τὸν Φιλάνθρωπον Θεόν, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὸν φιλόχριστον Ἑλληνικὸν Λαὸν γιὰ τὴν σιωπὴ τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας καὶ γιὰ τὴν ἔνοχη ἀπουσία Της ἀπὸ τὸν ἔντιμο αὐτὸ ἀγώνα τῶν ἐργαζομένων!
.                 Στὴ συνέχεια σᾶς προσφέρουμε ἕνα δημοσίευμα τῆς ἐφημερίδος “ΤΟ ΠΑΡΟΝ” καὶ ἕνα ἐκπληκτικὸ κείμενο τοῦ κ. Ἀνδρέα Θ. Μάντη, Μηχανολόγου-Ἠλεκτρολόγου τοῦ Ε.Μ.Π., δηλ. ἑνὸς πιστοῦ τέκνου τῆς Ἐκκλησίας. Τὸ κείμενο αὐτὸ ἀποτελεῖ κόλαφον δι᾽ Ἡμᾶς τοὺς ἐν σιωπῇ διατελοῦντας Ἀρχιερεῖς τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος!  Ἡ Ὀρθοδοξία βάλλεται, ἡ Ἑλλὰς κινδυνεύει. ἀλλ᾽  Ημεῖς “καθεύδομεν ὑπὸ τὸν μανδαγόραν” (Τὸ ὀρθὸν”ἐκ μανδραγόρου καθεύδειν”, βλ. Ξενοφῶντος, “Συμπόσιον” ΙΙ, 24)

+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Αἴγιον, 16 Δεκεμβρίου 2014

*****************

Τολμηρὴ ἡ ἀπόφαση τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας
Ἠθικὴ καὶ οἰκονομικὴ θὰ ἦταν ἡ βλάβη ἀπὸ τὴ λειτουργία τῶν καταστημάτων τὶς Κυριακὲς
Ποιοὺς λόγους ἐπικαλεῖται γιὰ τὴν ἀναστολὴ τῆς πιλοτικῆς ἐφαρμογῆς τοῦ μέτρου

Γιὰ μία ἀκόμη φορὰ τὸ Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας ἀποδεικνύει ὅτι δὲν ἀποφασίζει ἔχοντας κλειστὰ τὰ μάτια, ἀδιαφορώντας γιὰ ὅ,τι συμβαίνει ἔξω, μὲ προσήλωση μόνο στὸ ἄψυχο γράμμα τοῦ νόμου. Αὐτὸ προκύπτει ἀπὸ τὴν ὑπ’ ἀριθ. 307/2014 ἀπόφαση τῆς Ἐπιτροπῆς Ἀναστολῶν τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας, μὲ τὴν ὁποία ἀναστέλλεται ἡ ἐφαρμογὴ τῆς ἀπόφασης τοῦ ὑπουργείου Ἀνάπτυξης γιὰ πιλοτικὴ προαιρετικὴ λειτουργία -γιὰ ἕνα ἔτος- τῶν ἐμπορικῶν καταστημάτων τὶς Κυριακές, πέραν τῶν ἑπτὰ ποὺ ἔχουν ἤδη ὁρισθεῖ.

Ἐναντίον τῆς ἐκτέλεσης τῆς ὑπουργικῆς ἀπόφασης εἶχαν προσφύγει στὸ ΣτῈ φορεῖς τῆς ἀγορᾶς, μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ ἡ ΓΣΕΒΕΕ, μέχρι τὴν ἔκδοση τῆς ἀπόφασης ἐπὶ τῆς αἴτησης ἀκύρωσης ποὺ ἔχει ἀσκηθεῖ.

Θὰ εἶναι δυσεπανόρθωτη ἡ ἠθικὴ βλάβη τῶν αἰτούντων στὸ δικαίωμα τῆς ἄσκησης τῆς θρησκευτικῆς λατρείας καὶ ἀνεπανόρθωτη ἡ οἰκονομικὴ βλάβη.

 Συγκεκριμένα, ἡ ἀπόφαση ἔχει ὡς ἑξῆς:

«7. Ἐπειδή, ἡ Ἐπιτροπὴ κρίνει ὅτι ἡ μὲν ἠθικὴ βλάβη τῶν αἰτούντων ἡ ἀναφερόμενη στὸ δικαίωμα τοῦ ἐλευθέρου χρόνου καὶ τῆς ἀπολαύσεώς του ἀπὸ κοινοῦ μὲ τὴν οἰκογένειά τους κατὰ τὴν κοινὴ ἀργία τῆς Κυριακῆς, καθὼς καὶ στὸ δικαίωμα στὴν ἄσκηση τῆς θρησκευτικῆς λατρείας, παρίσταται αὐτονοήτως δυσεπανόρθωτη. Ἡ δὲ οἰκονομικὴ βλάβη πιθανολογεῖται ἐπίσης ὡς ἀνεπανόρθωτη ἢ πάντως δυσχερῶς ἐπανορθώσιμη, ἀπὸ τὰ προσκομισθέντα ἀπὸ αὐτοὺς στοιχεῖα καὶ μελέτες ἁρμοδίων ἐρευνητικῶν φορέων τῆς Ἑλλάδας καὶ τοῦ ἐξωτερικοῦ, ἐκτιμώμενα ὑπὸ τὸ φῶς τῆς κοινῶς γνωστῆς οἰκονομικῆς κρίσεως, τὰ στοιχεῖα δὲ αὐτὰ δὲν ἀμφισβητοῦνται οὔτε ἀποκρούονται ἀπὸ τὴ Διοίκηση. Ἐξάλλου, ἡ ἐπίκληση ἐκ μέρους τῆς Διοικήσεως τῆς ἐξαγωγῆς συμπερασμάτων ἀπὸ τὴν πιλοτικὴ ἐφαρμογὴ τοῦ μέτρου ὡς λόγου δημοσίου συμφέροντος κωλύοντος τὴ χορήγηση τῆς αἰτούμενης ἀναστολῆς, δὲν δύναται νὰ ἀντισταθμίσει τὴν πιθανολογούμενη βλάβη τῶν αἰτούντων, πολλῶ μᾶλλον καθ’ ὅσον ἡ Διοίκηση δὲν ἐπικαλεῖται οὔτε προσκομίζει στοιχεῖα ἢ μελέτες ἐπὶ τῶν ὁποίων δύναται νὰ θεμελιωθεῖ προσδοκία θετικῶν ἀποτελεσμάτων ἀπὸ τὸ ἐπίμαχο μέτρο.
Τέλος, ἡ ἀνάγκη ἐξυπηρέτησης τοῦ αὐξημένου ἀριθμοῦ τῶν τουριστῶν τῆς χώρας καὶ τὶς Κυριακὲς δύναται νὰ καλυφθεῖ μὲ τὴν ἐφαρμογὴ τῆς προμνημονευθείσας πάρ. 2 τοῦ ἄρθρου 16 τοῦ ν. 4177/2013, δυνάμει τῆς ὁποίας ὁ Ἀντιπεριφερειάρχης ἐξουσιοδοτεῖται νὰ ἐκδώσει ἀπόφαση γιὰ τὸν ὁρισμὸ περιοχῶν τῆς περιφερείας του στὶς ὁποῖες ἐπιτρέπεται ἡ λειτουργία καὶ τὶς Κυριακὲς καταστημάτων μέχρι 250 τ.μ., ὑπὸ τὸν ὄρο νὰ μὴν ἀνήκουν σὲ ἁλυσίδα καταστημάτων, νὰ μὴ λειτουργοῦν ὡς «κατάστημα ἐντὸς καταστήματος» καὶ νὰ μὴ βρίσκονται σὲ ἐκπτωτικὰ καταστήματα, ἐκπτωτικὰ κέντρα ἢ ἐκπτωτικὰ χωριά».
Στὴν Ἐπιτροπὴ ποὺ συνεδρίασε σὲ συμβούλιο μετεῖχαν ὁ πρόεδρος τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας Σώτ. Ρίζος καὶ οἱ σύμβουλοι Δ. Μαρινάκης καὶ Μ. Καραμανώφ, μὲ γραμματέα τὴ Μ. Παπασαράντη.

 Πηγή:  Ἐφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» Κυριακὴ 26/10/2014

***********************

 ΚΥΡΙΑΚΗ  ΑΡΓΙΑ  Η  ΟΧΙ ; Ἀνδρέα Θ. Μάντη Μηχ/γου – Ἠλ/γου Μηχανικοῦ Ε.Μ.Π Ἐκτιμητῆ Ἐθνικῆς Τραπέζης τῆς Ἑλλάδος

.                 Παρακολουθῶ ἐδῶ καὶ ἀρκετὲς ἡμέρες,τὴ σχετικὴ ἀρθρογραφία τῶν ἐφημερίδων καὶ τὶς συζητήσεις στὰ ἠλεκτρονικὰ ΜΜΕ – πάνω στὸ θέμα τοῦ ἀνοίγματος τῶν καταστημάτων ὅλες τὶς Κυριακές του χρόνου, ὅπως τοῦτο προβλέπει ὁ Ν. 4677/2013 – μὲ ἐκτεταμένα ἄρθρα καὶ σχόλια ποὺ ἀποπνέουν κατὰ τὴν ἄποψή μου, ὑπερβολικὴ σιγουριὰ καὶ ἀπόλυτη βεβαιότητα γιὰ τὴ θετικὴ ἀποτίμηση τῶν ἐπιπτώσεων καὶ των  ἀποτελεσμάτων στὴν Ἐθνική μας Οἰκονομία.
.                 Διάβασα ἐπίσης πολλὲς ἐπιστολὲς ἀναγνωστῶν, οἱ ὁποῖοι εἶναι ἐντελῶς ἀντιθετοι  στὸ παραπάνω μέτρο καὶ ἐκφράζουν καθαρὰ τὴν πλήρη διαφωνία τους γιὰ θρησκευτικούς, ἠθικούς,παραδοσιακούς,κοινωνικοὺς καὶ ἐθνικοὺς λόγους (θρησκευτικὰ καθήκοντα, καταστροφὴ οἰκογένειας, σωματικὴ καὶ οἰκονομικὴ ἐπιβάρυνση τῶν ἐργαζομένων, σύνθλιψη τῶν μικρομεσαίων ἐπιχειρήσεων, ἀλλαγὴ τρόπου ζωῆς καὶ συμπεριφορᾶς, κ.λ.π.).
.                 Ἐπειδὴ δὲν γνωρίζω ἂν ἀποτελεῖ, ὅπως λέγεται, μνημονιακὴ ἀπαίτηση τῶν δανειστῶν μας, στηρίζομαι σὲ λογικὲς ἐπεξεργασίες καὶ σκέψεις πού μου γεννήθηκαν, καθὼς βρέθηκα εἰλικρινὰ σὲ πλήρη ἀδυναμία νὰ κατανοήσω τὴν οἰκονομικὴ ἀνάπτυξη καὶ ὠφελιμότητα τοῦ μέτρου, τὴν ὁποία ἐπικαλοῦνται ὅτι θὰ προκύψει γιὰ τὴ χώρα μας καὶ ὡς ἐκ τούτου,νὰ δώσω ὁποιαδήποτε εὔλογη ἑρμηνεία στὴν πεισματικὴ ὑπεράσπιση καὶ τὴν ἀκραία ἐμμονὴ τῆς Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως.
.                 Θὰ σταθῶ ἐπίσης,σὲ ὅσα ἔχουν ἀναπτυχθεῖ καὶ σὲ ὅσα ἔχουν γραφεῖ σχετικὰ μὲ τὸ θέμα τῆς Κυριακῆς ἀργίας, ἀπὸ πλευρᾶς ἱστορικῆς, θεολογικῆς, ἰατροκοινωνικῆς, φιλοσοφικῆς, οἰκονομικῆς,νομικῆς καὶ συνδικαλιστικῆς -ἀφοῦ κάποιες ἀναφορὲς εἶναι ἐκ τῶν πραγμάτων ἐπιβεβλημένες – καὶ θὰ ἐκθέσω μερικὲς προσωπικὲς περιβαντολογικὲς εὐαισθησίες καὶ σκέψεις μου.

.                 Ἔτσι λοιπόν, ἂς ἐρευνήσουμε ἀπὸ ὅλες τὶς πλευρές, τὸ συγκεκριμένο μέτρο.

Α) Ἀπὸ ἱστορικῆς ἀπόψεως :

.                 Μετὰ τὴν εἰρήνη καὶ τὸ διάταγμα τῶν Μεδιολάνων (313) ὁ Μέγας Κων/νος, ὑπέγραψε τὸν πρῶτο του νόμο μὲ τὸ διάταγμα τῆς 3ης Μαρτίου 321, μὲ τὸν ὁποῖον ἐντέλλεται, ὅπως «ὅλοι οἱ Δικασταί, ὁ Λαὸς τῆς πόλεως καὶ αἱ λοιπαὶ ἐργασίαι ὀφείλουν νὰ καταπαύουν κατὰ τὴν ἀξιοσέβαστον ἡμέραν τοῦ Ἡλίου» (C 111,12  2, in Corpus Juris Civilis τ. II, Codex Justinianus, Berlin 1927), ἀφοῦ μὲ τὴν ἐν λόγῳ φράση «σεβαστὴ ἡμέρα τοῦ ἡλίου» ἀποκαλοῦσε τὴν ἡμέρα τῆς Κυριακῆς.
.                 Ἡ ἐν Λαοδικείᾳ Σύνοδος τῆς Φρυγίας (364μ.χ) μὲ τὸν 29ο Κανόνα της, ὅρισε «οὐ δεῖ χριστιανοὺς ἰουδαΐζειν, τὴν δὲ Κυριακὴν προτιμῶντες σχολάζειν ὡς χριστιανοὶ» (Omnes judices urbanaeque pledes et atrium officia cunctarum venerabili die solis quiescant) τὸν ὁποῖο κανόνα μάλιστα, ἐπεκύρωσε καὶ ὁ διάδοχός του Μ. Θεοδόσιος, μὲ τὸν κώδ. VIII 8, 3 καὶ XV 5, 2, ἀλλὰ καὶ στὴ συνέχεια μία σειρὰ ἀπὸ «Νεαρὲς» καὶ Διατάξεις τῶν Αὐτοκρατόρων Θεοδοσίου Α´, Θεοδοσίου Β´, Ἰουστινιανοῦ καὶ Λέοντος Γ´, ὅρισαν ὅπως: «Δικασταὶ μὲν καὶ Δῆμοι τῶν πόλεων καὶ οἱ ἐκ τεχνῶν βιούντες  ἀργείτωσαν ἐν Κυριακῇ, μόνοι δὲ γεωργοὶ ἐργαζέσθωσαν καὶ ἡ αἰτία τῆς λύσεως τῆς τιμῆς τῆς ἡμέρας ἄλογος. Δοκεῖ γὰρ σωτηρίας τῶν καρπῶν, ἔστι δὲ ἀληθῶς οὐδέν. Οὐ γὰρ τὸ σπουδαῖον τῆς γεωργίας, ἀλλὰ τοῦ καρποδότου ἔλεος τὴν εὐθυνίαν παρέχεται τῶν καρπῶν» (ΝΕ’ ΙΙ COLL.NOV.LV).
.                 Ἡ ϛ´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος τοῦ 680 μ.χ., ποὺ συνεκλήθη στὸ παλάτι τῶν Τρούλων τῆς Κωνσταντινουπόλεως, στὴν Ἀνατολή, καὶ ὁ πατέρας τῆς Εὐρώπης αὐτοκράτορας Καρλομάγνος (800μ.χ),στὴ Δύση, καθιέρωσαν τελικῶς ὡς πλήρη ἀργία τὴν Κυριακή, μὲ ἀπολύτως αἰτιολογημένο σκοπό, τὴν συμμετοχὴ τῶν Χριστιανῶν στὴ λατρευτικὴ σύναξη στοὺς Ναοὺς καὶ τὴν οἰκογενειακή  τους ἀνάπαυση καὶ γαλήνη.
.                 Καὶ βέβαια, στὰ νεότερα χρόνια του Ἑλληνικοῦ Κράτους, ἡ ἀπόφαση γιὰ ἐφαρμογὴ τῆς Κυριακῆς ὡς ἀργίας, ἦταν προϊὸν πολύχρονων διεργασιῶν τῆς κυβερνήσεως Κυριακούλη Μαυρομιχάλη, ποὺ ψήφισε εἰδικὸ Νόμο, ὁ ὁποῖος δημοσιεύθηκε στὰ τέλη Δεκεμβρίου 1909 καὶ ἄρχισε νὰ ἐφαρμόζεται τὴν πρώτη Κυριακή του νέου χρόνου, 4 Ἰανουαρίου 1910,γιὰ νὰ ἑδραιωθεῖ ἀργότερα μὲ ἀποφάσεις τῆς δημοκρατικῆς κυβερνήσεως τοῦ Ἐλευθερίου. Βενιζέλου (1928 -1932) , ἀλλὰ κι αὐτῆς ἀκόμη τῆς δικτατορικῆς τοῦ Ἰωάννου Μεταξὰ(1936 -1940).

Β) Ἀπὸ Θεολογικῆς πλευρᾶς:

.                 Οἱ Βιβλικὲς ἐπιταγὲς τῆς Ἁγίας Γραφῆς, κατὰ τὴν ἔκφραση «αὔτη ἡ ἡμέρα, ἢν ἐποίησεν ὁ Κύριος· ἀγαλλιασώμεθα καὶ εὐφρανθῶμεν ἐν αὐτὴ» (Ψάλμ. 117,24) καί, λέγεται «Κυριακὴ» ἡ ἡμέρα αὐτή, γιατί ἀνήκει στὸν Κύριο, τὸν Θεό μας, καθόσον εἶναι ἡ «ἡμέρα μία», ὅπως τὴν λέγει ἡ Γένεση στὸ πρῶτο της κεφάλαιο, ποὺ ὁμιλεῖ γιὰ τὴν δημιουργία: «καὶ ἐκάλεσεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς ἡμέραν καὶ τὸ σκότος ἐκάλεσε νύκτα,καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία» (Γέν. 1,5).
.                 Κατὰ τὴν τέταρτη ἐντολὴ τοῦ Δεκαλόγου «ἓξ ἡμέρας ἐργᾷ καὶ ποιήσεις πάντα τὰ ἔργα σου· τῇ δὲ ἡμέρᾳ τῇ ἑβδόμῃ σάββατα Κυρίῳ τῷ Θεῷ σου· οὐ ποιήσεις ἐν αὐτῇ πᾶν ἔργον.» (Ἐξ. κ´ [20] 9-11), «φύλαξαι τὴν ἡμέραν τῶν σαββάτων ἁγιάζειν αὐτήν, ὂν τρόπον ἐνετείλατο σοὶ Κύριος ὁ Θεός σου» (Δευτ. ε´ 12-14), δήλ.ἐπὶ ἔξι ἡμέρες θὰ ἐργάζεσαι καὶ θὰ κάνεις ὅλες τὶς ἐργασίες σου, ὅμως τὴν ἑβδόμη ἡμέρα θὰ διακόπτεις τὴν ἐργασία σου, πρὸς τιμὴν Κυρίου τοῦ Θεοῦ σου καὶ τὴν ἡμέρα αὐτὴ δὲν θὰ κάνεις καμιὰ βιοποριστικὴ ἐργασία . Γιὰ αὐτὸ λοιπὸν τὸ λόγο εὐλόγησε τὴν ἕβδομη ἡμέρα καὶ τὴν ξεχώρισε ὥστε νὰ εἶναι ἁγία καὶ ἱερὴ πρὸς τιμήν Του.
.                 Ὁ ἴδιος ὁ Κύριος ἐπεσήμανε στὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας Του, ὅταν ἐδίδαξε: «Οὐ δύνασθε Θεῷ δουλεύειν καὶ μαμωνᾷ» (Ματθ. ϛ´ 24) δὲν μπορεῖτε δήλ. νὰ εἶσθε συγχρόνως δοῦλοι καὶ τοῦ Θεοῦ καὶ τοῦ μαμωνᾶ, ἐνῶ καὶ ὁ Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης (67-70 μ.Χ.) ἀναφέρει στὴν Ἀποκάλυψη τὸ ὄνομα Κυριακή, «Ἐγενόμην, λέει, ἐν πνεύματι ἐν τῇ Κυριακῇ ἡμέρᾳ» (1,10), καὶ μάλιστα νωρίτερα, ἡ Κυριακὴ προσδιοριζόταν ὡς ἡ μία τῶν σαββάτων (Ἰω κ´ 1· 19· Α´ Κορ. ιϛ´2), κατὰ τὴν ὁποία οἱ Χριστιανοὶ ἐνθυμούμενοι ὅτι ὁ Χριστὸς ἀναστήθηκε τὴ «μία τῶν Σαββάτων» δηλ.τὴν ἑπομένη ἡμέρα, καὶ θέλοντας νὰ τὴν τιμήσουν, δὲν τὴν ὀνόμασαν ἡμέρα ἀργίας ἀλλὰ ἡμέρα ἁγιασμοῦ, καὶ κατὰ τὴν ὁποία συγκεντρώνονταν γιὰ νὰ τελέσουν τὸ Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας μὲ τὴν κλάσιν τοῦ ἄρτου, τὴν ἀκρόασι τοῦ λόγου (Πράξ κ´7), καὶ τὸ Κυριακὸν δεῖπνον φαγεῖν Α´ Κορ. ια´20). Ἡ πράξη αὐτὴ ἔμεινε ὡς τὸ μέγα  μυστήριο τῆς Θείας Κοινωνίας, γιὰ πάντα, στὴν Ἐκκλησία μας.
.                 Ἡ Κυριακή, λοιπὸν εἶναι ἀφιερωμένη στὸν Κύριο, γιατί τὴν ἡμέρα τούτη ἀναστήθηκε ἐκ νεκρῶν καὶ (μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ) μας ἔκανε γνωστὴ καὶ βέβαιη τὴν κοινὴ σὲ ὅλους μας, ἀνάσταση.

Γ) Ἀπὸ κοινωνιολογικῆς σκοπιᾶς:

.                 Ὡς γνωστόν, στὴν ἀνθρώπινη κοινωνία γενικά, οἱ ἡμέρες τῆς ἑβδομάδος ἔχουν καταχωρισθεῖ ἡ μὲν Κυριακή, ὡς ἡμέρα τῶν Ὀρθοδόξων, τὸ δὲ Σάββατο, ὡς ἡ ἡμέρα τῶν Ἑβραίων καὶ τέλος ἡ Παρασκευή, ὡς ἡ ἡμέρα τῶν Μουσουλμάνων.
.                 Οἱ δύο τελευταῖες κατηγορίες, δήλ. οἱ Ἑβραῖοι καὶ οἱ Μουσουλμάνοι, τηροῦν μὲ θρησκευτικὴ εὐλάβεια τὴν ἀργία τῆς θρησκείας τους, ἐνῶ οἱ ἐμεῖς οἱ Χριστιανοὶ  καταπατοῦμε συχνὰ τὴν ἀργία τῆς Κυριακῆς, τὴν ἡμέρα δηλαδὴ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου ἠμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ.
.                 Κατὰ δὲ τὸν Μωσαϊκὸ Νόμο, καθορίζεται ὡς ἀργία γιὰ τοὺς Ἑβραίους – μὲ τὴν προαναφερθεῖσα τετάρτη ἐντολὴ – ἡ ἡμέρα τοῦ Σαββάτου, ὡς ἡμέρα εὐγνωμοσύνης πρὸς τὸ Θεὸ ποὺ τοὺς ἐλευθέρωσε ἀπὸ τὴ δουλεία τῆς Αἰγύπτου.
.                 Ἐνῶ τέλος ἡ Παρασκευή, ὁρίζεται ἀπὸ τὸν Μωάμεθ στὸ Κοράνι, ὡς ἡμέρα προσευχῆς καὶ ἀργίας γιὰ τοὺς μουσουλμάνους, στοὺς ὁποίους συμπεριλαμβάνονται καὶ οἱ ἀκραῖες σουνητικὲς φονταμενταλιστικὲς κοινωνίες τῶν Τζιχαντιστῶν ΙΚΙΛ τοῦ Ἰρὰκ καὶ τοῦ Λεβάντε (Συρίας), τῆς Ἂλ Κάιντα, τῶν Ταλιμπὰν τοῦ Ἀφγανιστάν, τῆς Ἂλ Νούσρα, τῆς Μπόκο χαρὰμ, τῆς σιιτικῆς Χεζμολὰχ τοῦ Λιβάνου ,τῆς Χαμὰς τῆς Γάζας, τῆς Φατὰχ τῆς Δυτ. Ὄχθης καὶ βέβαια, τῶν κοσμικῶν θεοκρατικῶν σουνητικῶν κρατῶν τῆς Σαουδικῆς Ἀραβίας, τῶν Ἡνωμένων Ἀραβικῶν Ἐμιράτων, τοῦ Κατάρ, τοῦ Ντουπάι, τῆς Ὑεμένης, τοῦ σιιτικοῦ Ἰρᾶν καὶ τῆς μετριοπαθοῦς σουνιτικῆς Τουρκίας  κ.λ.π.

Δ) Ἀπὸ οἰκονομικῆς θεωρήσεως:

.                 Ἐπιστημονικὲς ἔρευνες δείχνουν ὅτι τὸ οἰκονομικὸ ἀποτέλεσμα ἀπὸ τὴν κυριακάτικη ἐργασία, εἶναι πενιχρὸ ἕως ἀρνητικό, ἐκτὸς ἀπὸ ἁλυσίδες πολυκαταστημάτων, ποὺ ἀπευθύνονται κυρίως στοὺς τουρίστες. Αὐτὸς εἶναι καὶ ὁ λόγος πού, παρὰ τὸ νόμο στὴ Γαλλία καὶ τὰ κίνητρα στὴν Ἀγγλία καὶ στὶς ΗΠΑ, λίγα εἶναι τὰ καταστήματα ποὺ ἐργάζονται τὶς Κυριακές.
.                 Ἐξ ἄλλου σὲ καμία περίπτωση οἱ ἐπιχειρηματικὲς αὐτὲς κινήσεις στὴν Πατρίδα μας,δὲν ἐξασφαλίζουν οἰκονομικὴ ἐπιτυχία, ἀφοῦ εἶναι γνωστὸν ὅτι σήμερα μία καθαρὰ Ἑλληνικὴ Ἐπιχείρηση μὲ ἁλυσίδα 110 καταστημάτων – ποὺ δραστηριοποιεῖται στὸ λεκανοπέδιο τῶν Ἀθηνῶν – μὲ ἀμετάκλητη ἀπόφασή της, ὄχι μόνον δὲν ἀνοίγει τὶς Κυριακές, ἀλλὰ συνάμα καὶ τὸ προσωπικό της διατηρεῖ καὶ δὲν ἀπολύει, ἀλλὰ καὶ τὸ πιὸ ἐντυπωσιακὸ μάλιστα, προσλαμβάνει νέο προσωπικὸ !
.                 Δὲν σκέπτονται συνεπῶς οἱ ἰδιοκτῆτες της, τὴν αὔξηση τῶν κερδῶν τῆς ἐπιχείρησής τους, μέσα στὸν ἀνελέητο καὶ σκληρὸ ἀνταγωνισμὸ τῆς ἐλεύθερης ἀγορᾶς ;
.                 Ἐξ ἄλλου μὴ ξεχνᾶτε τοὺς Χρηματοπιστωτικοὺς Ὀργανισμοὺς καὶ Τράπεζες (Ἑλληνικὲς καὶ Ξένες) οὐδόλως συζητοῦν τὴ λειτουργία τοὺς κατὰ  τὶς ἡμέρες  τῶν Κυριακῶν, γιατί λοιπόν;
.                 Ἂς δοῦμε λοιπόν, τί συμβαίνει μὲ τὸ κράτος τοῦ Ἰσραὴλ ( τὴ μοναδικὴ  χώρα μὲ δημοκρατικοὺς θεσμοὺς σὲ ὅλη τὴν  περιοχὴ  τῆς Μ. Ἀνατολῆς).
.                 Ὅταν λέμε ἀργία στὸ Ἰσραήλ, ἐννοοῦμε ὅτι κατὰ τὸ προαναφερθὲν 24ωρο ἀπαγορεύονται 39 κατηγορίες δραστηριοτήτων, μεταξὺ τῶν ὁποίων τὸ μαγείρεμα σὲ φωτιὰ ἡ ἡ παρασκευὴ ὁποιουδήποτε φαγητοῦ μὲ ἑστία, ποῦ νὰ ἔχει θερμοκρασία ἄνω τῶν  40 βαθμῶν Κελσίου.
.                 Πρακτικὰ στὰ ξενοδοχεῖα δὲν λειτουργοῦν κανονικὰ οἱ ἀνελκυστῆρες, φαγητὸ δὲν προσφέρεται παρὰ κάποιο σάντουιτς, δὲν βρίσκει κανεὶς οὔτε φαρμακεῖο ἀνοικτό, οὔτε περίπτερο. Ἓξ ἄλλου ὁ ἐθνικὸς ἀερομεταφορέας  ΕL ΑL ,δὲν ἔχει πτήσεις τὸ Σάββατο.
.                 Ἡ ἀργία τοῦ Σαββάτου γιὰ τοὺς Ἕβραιους εἶναι ἱερὴ καὶ οὔδεις μπορεῖ νὰ τὴν παραβιάσει. Μέχρι καὶ διεθνεῖς ἀθλητικὲς ἐκδήλωσεις ἀναβάλλονται, ἡ τὸ πρόγραμμά τους προσαρμόζεται στὴν ἑβραϊκὴ ἄργιά του Σαββάτου!

 .                 Τό Ἰσραηλ, ὅπως ἤδη σημειώθηκε, εἶναι μέλος τοῦ ΟΟΣΑ ἀπὸ τὸ 2010. Εἶναι κοινοβουλευτικὴ δημοκρατία, χωρὶς Σύνταγμα, ἀφοῦ οἱ ἰσχυρότατοι θρησκευτικοὶ κύκλοι του, ἔχουν ἐπιβάλλει τὴν ἄποψη ὅτι δὲν χρειάζεται, ἀφοῦ ὑπάρχει ὁ Μωσαϊκὸς Νόμος. Τὸ κατὰ κεφαλὴν εἰσόδημα τὸ 2011 ἦταν 29.672 $ (28η θέση παγκοσμίως). Πρὸς σύγκριση τὸ κατὰ κεφαλὴν ΑΕΠ τῆς Ἕλλαδος τὸ 2011 ἦταν 28.610 $ (30ή θέση). Τὸ 2012 τὸ Ἴσραηλ εἶχε ἀνάπτυξη 3,2% καὶ τὸ δημόσιο χρέος του, τὴν ἴδια χρονιά, ἦταν 84,2%. Ὅλα αὐτὰ μὲ τὴν αὐστηρὴ τήρηση τῆς ἀργίας τοῦ Σαββάτου

.                 Ὁ τουρισμὸς ἀποτελεῖ μία ἀπὸ τὶς προτεραιότητες τῆς κυβέρνησης τοῦ Ἴσραηλ. Τὸ 2013 στὴ στενὴ ἔκτασή του (20.770 τετρ. χλμ, μικρότερή της Στερεᾶς Ἕλλαδος – 24. 910 τετρ. χλμ) τὸ  Ἴσραηλ δέχθηκε 3.540.000 τουρίστες καὶ προσκυνητές, ποῦ ἄφησαν στὴ χώρα 11,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Ἑπομένως τὸ Ἴσραηλ ἐνδιαφέρεται τουλάχιστον ὅσο καὶ ἡ Ἕλλαδα γιὰ τὴν ἐξυπηρέτηση τῶν τουριστῶν. Ὄμως δεν ἀνταλλάσσει τὸ χρῆμα ἀπὸ τὸν τουρισμὸ μὲ τὴν ἱερότητα τῆς ἥμεράς του Σαββάτου.

Ε) Ἀπὸ νομικῆς & συνδικαλιστικῆς  ἑρμηνείας:

.                 Ὑπάρχει σχετικὴ ἀπόφαση τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας, (12.09.2014),ποὺ θεωρεῖ παράνομη τὴν κατάργηση τῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς,ἀφοῦ τὸ ΣτΕ ἀναγνωρίζει πὼς γιὰ λόγους ”οἰκογενειακῆς συνοχῆς” καὶ ”ἐκκλησιασμοῦ” δὲν πρέπει νὰ καταργηθεῖ ἡ ἀργία τῶν Κυριακῶν, ὅπως ζητοῦσαν τοῦτο μὲ προσφυγή τους στὸ Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας, οἱ Σύλλογοι τῶν Ἐμποροϋπαλλήλων.
.                 Ἂς ἐλπίσουμε βέβαια ὅτι  δὲν θὰ ὑπάρξει καμμία ἀλλαγὴ μὲ νεώτερη ἀπόφαση, ἡ σὲ εἰκαζομένη  προσφυγὴ τῆς Κυβερνήσεως,ἂν ληφθεῖ ὑπόψη, ἡ πρὸ ὀλίγων μόλις ἡμερῶν διατυπωθείσα  πρόταση τοῦ Προέδρου τοῦ ΣτΈ, μὲ τὴν ὁποία  εἰσηγεῖται τὴν ἀποδοχὴ τῆς ἐν λόγω προσφυγῆς καὶ τὴν ἀπόρριψη τῆς ἀπόφασης τοῦ τ. ὑπουργοῦ ἀνάπτυξης, γιὰ τὸ ἄνοιγμα τῶν καταστημάτων τὶς Κυριακὲς καὶ ἤδη ἀναμένουμε σὲ λίγες ἡμέρες τὴν ἀπόφαση τῆς ὁλομέλειας τοῦ Σώματος!
.                 Σημειώνεται ὅτι στὸν κατάλογο τῶν ὑποστηρικτῶν τῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς εἶναι ἡ Εὐρωπαϊκὴ Συνδικαλιστικὴ Ὁμοσπονδία, τῆς ὁποίας, ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα, εἶναι μέλη ἡ ΓΣΕΕ καὶ ἡ ΑΔΕΔΥ. Συμμετέχουν ἀκόμη συνδικάτα ἀπὸ ὅλες τὶς χῶρες μέλη τῆς ΕΕ. Ἐπίσης ὑποστηρίζει τὴ Συμμαχία, ἡ Ἐπιτροπὴ τῶν Ρωμαιοκαθολικῶν Ἐπισκόπων της ΕΕ, ἡ Ὁμοσπονδία τῶν Καθολικῶν Ὀργανώσεων γιὰ τὴν Οἰκογένεια καὶ ἡ Προτεσταντικὴ Ἐκκλησία τῆς Γερμανίας.
.                 Στὸν κατάλογο τῶν μελῶν τῆς Συμμαχίας περιλαμβάνονται ἐπίσης τὸ Συμβούλιο τῶν Εὐρωπαϊκῶν Ἐκκλησιῶν, στὸ ὁποῖο συμμετέχουν τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ἡ Ἐκκλησία τῆς Κύπρου καὶ ἄλλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες. Ἐπίσης ἡ μεγάλη Γαλλικὴ Ἐργατικὴ Συνομοσπονδία Χριστιανῶν Ἐργατῶν (CFTC) καὶ οἱ συνδικαλιστικὲς ὀργανώσεις τῆς Γερμανίας, τοῦ Βελγίου, τῆς Αὐστρίας, τῆς Ἐσθονίας, τοῦ Λουξεμβούργου, τῆς Σλοβακίας, ἀπὸ δὲ τὴν Πολωνία ἡ γνωστὴ «Ἀλληλεγγύη», ἀλλὰ καὶ ἄλλες ὀργανώσεις Εὐρωπαίων πολιτῶν.
.                 Εἶναι ἡ πρώτη φορὰ ποὺ ὑπάρχει μία τέτοια συμμαχία Ἐκκλησίας καὶ συνδικάτων σὲ Πανευρωπαϊκὸ ἐπίπεδο.
.                 Σὲ πρόσφατο μάλιστα  συνέδριο  ἐπιστήμονες ὁμιλητὲς τόνισαν ὅτι ἡ Εὐρώπη ἔχει ἀνάγκη ἀπὸ ἕνα κοινωνικὸ μοντέλο ποὺ νὰ μὴ στηρίζεται μόνο στὴν παραγωγὴ καὶ στὴν κατανάλωση, ἀλλὰ ἐπίσης στὸν ἐλεύθερο χρόνο γιὰ τὶς προσωπικὲς ἐπιλογὲς τοῦ κάθε πολίτη -ἐργαζομένου.
.                 Μεταξύ τῶν ὁμιλητῶν της σχετικῆς  διάσκεψης ,ἦταν καὶ ὁ Γερμανὸς καθηγητὴς Ψυχολογίας κ. Friedhelm Nachreiner, ὁ ὁποῖος ἐπισήμανε τὸ γεγονὸς ὅτι τὸ Γερμανικὸ Συνταγματικὸ Δικαστήριο μὲ πρόσφατη ἀπόφασή του κατήργησε τὸ ἄνοιγμα τῶν καταστημάτων τὴν Κυριακή, στὴ Χώρα.
.                 Ἐπίσης ὁ κοινωνικὸς ἐρευνητὴς δρ. Ζὶλ Ἔμπρεϊ παρουσίασε τὸ ἀποτέλεσμα ἐπιστημονικῆς ἔρευνας, ποὺ ἔδειξε ὅτι τὰ ἄτομα ποὺ ἐργάζονται τὴν Κυριακή, ἐπηρεάζονται ἀρνητικὰ τόσο στὸν τομέα τῆς ὑγείας τους, ὅσο καὶ σ’ αὐτὸν τῆς ἀσφάλειας στὴν ἐργασία τους.
.                 Στὶς 20 Ἰουνίου 2011 ἐκπρόσωποι (65) Πανευρωπαϊκῶν Ὀργανώσεων πολιτῶν, συνδικάτων, τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας καὶ τῶν ἄλλων Χριστιανικῶν Ὁμολογιῶν, ποὺ ὅλοι μαζὶ ἀποτελοῦν τὴν «Εὐρωπαϊκὴ Συμμαχία γιὰ τὴν ἀργία τῆς Κυριακῆς» συναντήθηκαν στὶς Βρυξέλλες, μὲ πρωτοβουλία τῆς Εὐρωπαϊκῆς Οἰκονομικῆς καὶ Κοινωνικῆς Ἐπιτροπῆς. Στὸ τέλος τῆς συναντήσεως ὑπέγραψαν ἀνακοίνωση, μὲ τὴν ὁποία δεσμεύτηκαν νὰ ἀγωνιστοῦν γιὰ τὴν διατήρηση ὡς ὑποχρεωτικῆς της ἀργίας τῆς Κυριακῆς καὶ γιὰ ἕνα ἀνθρώπινο ὡράριο ἐργασίας.
.                 Τὰ μέλη τῆς Συμμαχίας στὴν ἴδια ἀνακοίνωση ζητοῦν, ἡ Εὐρωπαϊκὴ Νομοθεσία, ὅπως ἐπίσης καὶ αὐτὲς τῶν κρατῶν μελῶν, νὰ σέβονται τοὺς ἐργαζόμενους πολίτες καὶ τὴν ἰδιωτική τους ζωή, ποὺ περιλαμβάνει καὶ τὸν ἐλεύθερο χρόνο ποὺ πρέπει νὰ ἔχουν καὶ νὰ μοιράζονται μὲ τὰ ἄλλα μέλη τῆς οἰκογένειάς τους.
.                 Γνωστὸν εἶναι ἐπίσης ὅτι ἡ μὲν Ἐθνικὴ Συνομοσπονδία Ἑλληνικοῦ Ἐμπορίου (ΕΣΕΕ),ἀναφέρεται στὴ μακροχρόνια κάμψη καὶ τὰ χιλιάδες «λουκέτα» (214.000)  των  μικρῶν καταστημάτων καὶ ὑποστηρίζει ὅ,τι οὔτε αὔξησαν τὸν τζίρο , οὔτε τὸν ὄγκο τῶν πωλήσεων ,οὔτε τὴν ἀπασχόληση καὶ τοὺς μισθοὺς στὴ Ἑλληνικὴ ἀγορὰ , ὅπως ἐξ ἄλλου τοῦτο προκύπτει καὶ ἀπὸ τὰ στοιχεῖα γιὰ τὸν Δείκτη Ἀξίας Κύκλου Ἐργασιῶν τοῦ Λιανικοῦ Ἐμπορίου –  τῆς ΕΛ.ΣΤΑΤ., ποῦ ἔδειξε ὅ,τι ὁ τζίρος τῶν ἐμπορικῶν ἐπιχειρήσεων ὑποχώρησε κατὰ 2,2% τὸ τελευταῖο ἑξάμηνο Νοεμβρίου 2013 – Ἀπρίλιος 2014, συγκριτικὰ  μὲ τὸ ἀντίστοιχο περσινὸ ἑξάμηνο
.                 Ὅι δὲ ἁλυσίδες – κατὰ βάση πολυεθνικῶν καταστημάτων καὶ μεγάλων ἐμπορικῶν κέντρων – ὑποστηρίζουν, ἄκουσον–ακουσον ,ὅτι ἡ μείωση ὀφείλεται στὶς κακὲς συγκυρίες  καὶ τὸ διεθνὲς ἄσχημο κλίμα, ἀλλὰ καὶ  στὴ δυσμενῆ ἀκολουθουμένη  καὶ ἐφαρμοζόμενη σὲ βάρος τοὺς φορολογικὴ πολιτικὴ τῆς Κυβερνήσεως !

Ἐκτὸς λοιπὸν τῶν παραπάνω λόγων ποὺ ποὺ παρατέθηκαν, ὑπεισέρχεται καὶ μία ἄλλη σειρὰ τεχνικοεπιστημονικῶν ὡστόσο παραγόντων, τοὺς ὁποίους ἐν τάχει, ἀναπτύσσω:

Ζ) Περιβαλλοντολογικὴ ἑρμηνεία:

 .                 1. Ὡς γνωστὸν στὴν Πατρίδα μας, καθὼς βρίσκεται στὴ Νότιο Μεσόγειο καὶ στὴ Ἀνατολικὴ Μεσογειακὴ Λεκάνη, οἱ ἀναπτυσσόμενες κατὰ τὸ καλοκαίρι θερμοκρασίες εἶναι πολὺ ὑψηλὲς καὶ ἡ ἐξαιρετικὴ χαμηλὴ κάλυψη πρασίνου τῶν Ἑλληνικῶν πόλεων (ἡ μικρότερη ὅλων τῶν εὐρωπαικῶν πόλεων,λιγότερη μάλιστα  καὶ αὐτοῦ του 2% ),σημαίνει συνεχῆ χρήση τῶν ἐνεργοβόρων κλιματιστικῶν μηχανημάτων καὶ τῶν κεντρικῶν ἐγκαταστάσεων κλιματισμοῦ γιὰ τοὺς καλοκαιρινοὺς μῆνες,ἐνῶ δὲν πάει πίσω ἡ χρήση τους καὶ κατὰ τὸ χειμώνα .
.                 Συνεπῶς τὸ κόστος τῆς ἐπιχείρησης αὐξάνει  λόγω τῆς λειτουργίας τοῦ κλιματισμοῦ, τοῦ ἐξαερισμοῦ , τοῦ φωτισμοῦ, τῶν  ἀνελκυστήρων, τῶν κυλιομένων κλιμάκων καὶ τῶν λοιπών  καταναλώσεων (τηλέφωνα,νερό, ἐπιγραφές, ἠλεκτρ. ὑπολογιστές, κ.λ.π) καὶ τῆς προκύπτουσας πρόσθετης δαπάνης ἕνεκα τῆς ἀγορᾶς νέων μηχανημάτων πρὸς βελτίωση των  συνθηκῶν ἀνέσεως ,τῆς συντήρησης  καὶ ἀποκατάστασης τῶν τυχόν  βλαβῶν καὶ ζημιῶν ποὺ δημιουργοῦνται ἀπὸ την  ἀδιάκοπη λειτουργία τῶν συσκευῶν ὡς καὶ ὅλων τῶν ἠλεκτρομηχανολογικῶν ἐγκαταστάσεων χωρὶς τὴν  ἐπιβάρυνση  καὶ τῶν  οἰκοδομικῶν  στοιχείων τῶν  κτηρίων ( ἀποκαταστάσεις τοίχων,κλιμάκων, δαπέδων,ὀροφῶν , ψευδοροφῶν , ξύλινων καὶ μεταλλικῶν  κουφωμάτων , σιδηρῶν κατασκευῶν ,χρωματισμῶν, ὑαλοπινάκων, κ.λ.π.).
.                 Δύσκολο νὰ πεῖ κανεὶς μὲ βεβαιότητα ὅτι προκύπτουν  κέρδη  μετὰ τὶς νέες προσθετες  αὐξημένες λειτουργικές  δαπάνες καὶ  ἐπιβαρύνσεις .
Σὲ αὐτὰ θὰ πρέπει νὰ προστέσετε τὶς προσαυξήσεις  στὰ ἡμερομίσθια τῶν ἐργαζομένων λόγω τῆς ἀπασχόλησης τοὺς κατὰ τὶς Κυριακὲς ( πρὶν τὴν οἰκονομικὴ κρίση  βέβαια,ὑπῆρχε ἕνα ἐπὶ πλέον 75% κόστος στὰ ἡμερομίσθια).

.                 2. Ἡ ἐκτεταμένη χρήση τῶν κλιματιστικῶν μηχανημάτων καὶ τῶν κεντρικῶν ἐγκαταστάσεων , συμβάλλει στὴν περιβαλλοντικὴ ὑποβάθμιση  μὲ τὴ δημιουργία ἑστιῶν μικροκλιμάτων δήλ. μικρῶν διαφοροποιουμένων  θερμοκρασιών  σὲ πλατεῖες καὶ δρόμους, ἤτοι  μεταβολὴ ἐπὶ τὰ χειρίστω, τῆς συνθηκῶν ἄνεσης καὶ διαβίωσης,  τῶν κατοίκων τῶν πόλεων.Μάλιστα  πρὸ ἡμερῶν , ὁ Γ.Γ. Δημοσίων Ἔργων σημείωσε  ὅτι μὲ τὴν ἀνάπλαση κσὶ μόνον τῆς Λεωφ.Πανεπιστημίου-ποὺ χρηματοδοτεῖται ἀπὸ τὸ ἵδρυμα Ὠνάση – θὰ δημιουργηθεῖ ἕνα μεγάλο γραμμικὸ πάρκο, στὸ ὁποῖο θὰ φυτευτοῦν 800 δένδρα καὶ φυτὰ καὶ σύμφωνα μὲ τὶς μελέτες, τὸ καλοκαίρι π.χ. θὰ ὑπάρξει  μία μέση πτώση τῆς θερμοκρασίας ἕως καὶ 2-3 βαθμούς!
.                 Ὅμως καὶ κατὰ τοὺς χειμερινοὺς μῆνες, ὄτε λειτουργοῦν οἲ  κεντρικὲς θερμάνσεις  ( ὅσες δήλ.χρησιμοποιοῦν πετρέλαιο θέρμανσης στοὺς λέβητές τους) προκύπτουν ρύποι αἰθάλης καὶ μικροσωματιδίων ποὺ καθιστοῦν ἀποπνικτικὴ τὴν ἀτμόσφαιρα μὲ τὸ φωτοχημικὸ νέφος καὶ  τὴν αἰθαλομίχλη.

 .                 3. Ἡ αὐξημένη κυκλοφοριακὴ κίνηση – λόγῳ τῆς λειτουργίας τῶν καταστημάτων – συμβάλλει στὴν ἐπιβάρυνση τῆς ἀτμόσφαιρας μὲ καυσαέρια, στὴν αὔξηση δήλ.τῶν ἀερίων ρύπων τῶν πόλεων καὶ τῆς ὑγρασίας καὶ ἐν τέλει τοῦ φαινομένου τοῦ θερμοκηπίου,μὲ τὴ συσσώρευση CO2, CO, ὀξειδίων τοῦ ἀζώτου, μικροσωματιδίων καὶ αἰθάλης ( κατὰ τοὺς χειμερινοὺς μῆνες), καὶ λοιπῶν ἐπικινδύνων γιὰ τὴν ὑγεία τοῦ ἀνθρώπου ρύπων.

.                 4. Ἡ αὐξημένη χρήση τῶν μέσων μαζικῆς μεταφορᾶς (μετρό, λεωφορεῖα, τράμ, τρόλευ) σημαίνει περισσότερες πληρωμὲς γιὰ μισθοὺς ἐργαζομένων καὶ εἰσαγωγὴ ὑγρῶν καυσίμων (πετρέλαιο, ὑγραέριο, φυσικὸ ἀέριο) καὶ χρήση στερεῶν καὶ ὑγρῶν καυσίμων ἀπὸ τὶς ἑταιρεῖες ἠλεκτρικῆς ἐνεργείας (ἐπὶ τοῦ προκειμένου, τῆς ΔΕΗ) ἀλλὰ καὶ ἀναγκαστικὴ ἐξαγορὰ ἐκπεμπομένων ρύπων.

.                 5. Ὁ ἀέρας τῶν πόλεων – ποὺ ἔχουν ἐπιβαρυνθεῖ ἀπὸ τὴν ἐν πολλοῖς ἄναρχη καὶ χωρὶς μέτρο δόμησή τους – θὰ πρέπει νὰ ἀνανεώνεται μὲ συχνότητα 2-5 φορὲς τὴν ἡμέρα, ἡ ὁποία ὡστόσο δυσχεραίνεται κατὰ πολὺ ἀπὸ τὰ ἐμπόδια ποὺ ἔχουν παρεμβληθεῖ στὶς διόδους τοῦ φρέσκου ἀέρα ( βλ. παρεμβαλλόμενα οἰκοδομικὰ ἐμπόδια στὸ «βορειαδάκι» τῆς Παρνηθος καὶ στὴν αὔρα τοῦ Φαλήρου, γιὰ τὸ λεκανοπέδιο τῶν Ἀθηνῶν), πράγμα ποὺ ἐξασφαλίζεται μερικῶς μὲ τὴν «ἀνάπαυση» καὶ ξεκούραση τῶν πόλεων – ἔστω καὶ μία ἡμέρα τῆς ἑβδομάδος- ὅταν δηλαδὴ περιορίζεται ἡ καθημερινὴ ἔντονη ἀνθρώπινη δραστηριότητα καὶ κίνηση.

.                 6. Ἡ λειτουργία τῶν μηχανημάτων, τῶν αὐτοκινήτων καὶ τῶν λοιπῶν ὀχλουσῶν ἐπιχειρήσεων, βιομηχανιῶν, βιοτεχνιῶν, προσθέτει νέα  ἠχορύπανση,  τῶν ὁποίων τὰ Decibels τῆς, ἐπιβαρύνει σημαντικὰ τὴ ἤδη βεβαρυμένη σωματικὴ καὶ ψυχικὴ  ὑγεία τῶν πολιτῶν .

 Τελικὸ συμπέρασμα:

Ὅλα τὰ παραπάνω, θὰ πρέπει νὰ μᾶς βάλουν σὲ σκέψεις γιὰ τὸ ποιοὶ ἀκριβῶς ἐπιμένουν  στὴν κατάργηση τῆς Κυριακῆς ἀργίας .

.                 Ἂς μᾶς προβληματίσει ἰδιαιτέρως τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ μεγάλες Πολυεθνικὲς Ἑταιρεῖες,διαγκωνίζονται ποιὸς θὰ ἐπικυριαρχήσει τοῦ ἄλλου καὶ ἐν τέλει ποιὸς θὰ κερδίσει τὴν Ἑλληνικὴ ἀγορά.

.                 Στὸ βωμὸ τοῦ ὑλισμοῦ καὶ τοῦ ὠφελιμισμοῦ, θυσιάζεται ἡ ἀργία τῆς Κυριακῆς,ἀφοῦ δὲν εἶναι ἀσφαλῶς κύριος σκοπὸς καὶ στόχος τὸ κέρδος, ὅπως θέλουν κάποιοι νὰ ἐμφανίζουν,ἀλλὰ μία καθαρὰ Ἀντιλαϊκή, Ἀντεργατικὴ καὶ Ἀντιχριστιανικὴ ἐνέργεια, ποὺ θὰ ὁδηγήσει μὲ βεβαιότητα, τὴ χειμαζόμενη καὶ πολλαπλῶς ὑποφέρουσα Ἑλληνικὴ Κοινωνία,σὲ νέα ἀποσύνθεση καὶ ἐπιπρόσθετο μαρασμό!

.                 Δὲ χρειάζεται νομίζω,νὰ ἀναφερθοῦμε στὴν αὔξηση τοῦ ἀριθμοῦ τῶν αὐτοκτονιῶν, στὴν ἀνάπτυξη τόσο πλήθους ψυχοσωματικῶν ἀσθενειῶν στὸ γενικὸ πληθυσμό, στὶς δραματικὲς ἐπιπτώσεις τῆς φυγῆς νέων ἀνθρώπων (καὶ δὴ ἐπιστημόνων) στὸ ἐξωτερικὸ καὶ στὴν ἀνεξέλεγκτη εἴσοδο ἀκραίων μουσουλμάνων λαθρομεταναστῶν, γιὰ τοὺς ὁποίους εἴμαστε ὑποχρεούμαστε  – ἀπὸ τὸ Διεθνὲς καὶ Κοινοτικὸ Δίκαιο – νὰ παρέξουμε διευκολύνσεις γιὰ τὴν ἀνέγερση τεμενῶν, τζαμιῶν ἢ πολιτιστικῶν κέντρων,ποὺ πιθανὸν νὰ ἀποτελέσουν θέρετρα βιαίων συγκρούσεων τῶν ἀλληλοσπαρασσομένων μουσουλμανικῶν σεχτῶν,φατριῶν,πτερύγων καὶ δογμάτων τοῦ Ἰσλὰμ ( Σιίτες, Σουνίτες, Ἀλεβίτες, Δροῦζοι, Τζιχαντιστές, Ἂλ Καιντιστές, κ.λ.π.).

.                 Σημειώσατε ὅτι ἐπίσημες δημογραφικὲς μελέτες ὁμιλοῦν γιὰ συρρίκνωση τοῦ Ἑλληνικοῦ πληθυσμοῦ τὸ ἔτος 2035 , στὶς 7.500.000 ψυχὲς !
.                 Πρὸς ἐπίρρωση τούτου, σήμερα μάλιστα ἡ Ἑλληνικὴ Στατιστικὴ Ἀρχὴ ἀνακοίνωσε ὅτι οἱ γεννήσεις  τὸ 2013 μειώθηκαν κατὰ 6,21% σὲ σχέση μὲ τὴν προηγούμενη χρονιά,ἐνῶ ἀντίστροφη εἰκόνα παρουσιάζεται στὶς γειτονικὲς χῶρες τῆς Τουρκίας , τῆς Ἀλβανίας καὶ τῶν Σκοπίων.
.                 Θὰ πρέπει λοιπὸν νὰ συναινέσουμε κι ἐμεῖς,σ΄ αὐτὴ τὴ νέα διάλυση τῆς Οἰκογένειας, τοῦ πραγματικοῦ κυττάρου τῆς Ἑλληνικῆς Κοινωνίας, ὅταν βλέπουμε τὶς συνέπειες καὶ τὰ ἀποτελέσματα αὐτῆς ἀκριβῶς τῆς πολιτικῆς ;
.                 Ἂς ὑπενθυμίσουμε ἐν τέλει σὲ κάποιους, τὴ γνωστὴ παλαιὰ λαϊκὴ ρήση ποὺ λέγει «Δύο τρόπους ξέρω νὰ γίνει κάποιος στὴ ζωὴ τοῦ φτωχὸς καὶ δυστυχισμένος. Ὁ ἕνας εἶναι νὰ κλέβει κι ὁ ἄλλος νὰ δουλεύει τὴν Κυριακή!»

ΠΗΓΗ:   ΚΛΙΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου