Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

OI “ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ” ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ ΝΑ ΣΙΩΠΗΣΕΙ!!

ΠΗΓΗ:   ΚΛΙΚ

Δημοσιεύθηκε από Βισάλτης στο Ιουνίου 11, 2014
(σ.σ. Βισάλτης:Η σιωπηρή διαμαρτυρία που συγκλόνισε τους Λονδρέζους!! Με την συμμετοχή και την μουσική του αδελφικού φίλου,Παντελή Παυλίδη.Σύντομα θα παρουσιάσουμε από εδώ και ένα μικρό αφιέρωμα με αποκλειστικό υλικό.)
Μια πρωτότυπη διαμαρτυρία για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα
Η διάσημη Ελληνίδα σοπράνο, Σόνια Θεοδωρίδου, βρέθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Λονδίνο και χάρισε μοναδικές μουσικές στιγμές σε όσους ήταν εκεί και παρακολούθησαν την performance-διαμαρτυρία για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα.
Η βραδιά δεν έμοιαζε με τις συνηθισμένες βραδιές όπερας, πόσο μάλλον με διαμαρτυρία. Η σοπράνο και ο διακεκριμένος μαέστρος Θεόδωρος Ορφανίδης , που έχουν δημιουργήσει το κίνημα «Beautiful Greece», ένωσαν τις δυνάμεις τους με τον συνθέτη Παντελή Παυλίδη, και με τη συμβολή έξι ηθοποιών: Κατερίνας Κακούρη, Στρατούλας Χιώτη, Μαρίνας Τριανταφύλλου, Κατερίνας Χιντηράκη , Δανάης Φιλίππα και Ναταλίας Μαργωμένου, υπό τις οδηγίες της Έλντας Πανοπούλου, έδωσαν μία ξεχωριστή παράσταση έξω από την Ορθόδοξη Ελληνική Εκκλησία της Αγίας Σοφίας στο Λονδίνο, αφού προηγουμένως επισκέφθηκαν το Βρετανικό Μουσείο και το High Park.
Η Σόνια Θεοδωρίδου με τις έξι κοπέλες ντυμένες στα λευκά μπήκαν στο Βρετανικό Μουσείο αναζητώντας τη χαμένη «αδελφή τους». Η σιωπή αναμείχτηκε με το δέος και τον σεβασμό και παραμέριζαν για να περάσουν οι «σύγχρονες» Καρυάτιδες.
«Αξέχαστη θα μου μείνει η σιωπή που μας τύλιξε όταν μπήκαμε στο Μουσείο. Οι χιλιάδες άνθρωποι παραμέριζαν με δέος, να περάσουμε. Μόλις μας έβλεπαν , όλοι σιωπούσαν . Ακουγόντουσαν μόνο τα ασταμάτητα κλικ των φωτογράφων.
Και οι φύλακες , που στην αρχή προσπάθησαν να μας εμποδίσουν, μετά παραμέρισαν και μας συνόδευσαν καθ όλη τη διάρκεια της παραμονής μας στο μουσείο, λέγοντάς μας μάλιστα μερικοί, πώς είναι υπέρ του να επιστρέψουν τα γλυπτά στην Ελλάδα.
Στο Λονδίνο , με αυτή την κίνηση γράφτηκε ιστορία» σημείωσε η σοπράνο και συνέχισε « Σκοπός μας είναι να προσελκύσουμε την προσοχή του κόσμου και να ανατρέψουμε αυτό το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί για την χώρα μας .
Στόχος μας είναι να παρουσιάσουμε ένα μοναδικό καλλιτεχνικό δρώμενο- διαμαρτυρία ώστε να βάλουμε και εμείς όχι μόνο το λιθαράκι αλλά μια κοτρόνα ολόκληρη για να μπορέσουν τα Γλυπτά του Παρθενώνα να επιστρέψουν στην πατρίδα μας. Εμείς είμαστε καλλιτέχνες δεν ήμαστε πολιτικοί. Δεν έχουμε τόσο μεγάλη δύναμη αλλά αυτό που ζήσαμε στο βρετανικό μουσείο μας έδειξε ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι και μάλιστα πολύ μεγάλο. Αυτό που έζησα θα μου μείνει αξέχαστο για όλη μου την ζωή».
Στη συνέχεια, το High Park γέμισε από τις γαλανόλευκες σημαίες της αποστολής, και την επομένη , ανήμερα της Πεντηκοστής, έξω από την εκκλησία της Αγίας Σοφίας, παρουσιάστηκε μία 12λεπτη , μουσικοθεατρική παράσταση , βασισμένη σε μελωδίες του συνθέτη Παντελή Παυλίδη.
Εκεί η Σόνια Θεοδωρίδου και η ομάδα της έφθασαν πεζή με τον κόσμο να χειροκροτεί και να επευφημεί την όλη προσπάθεια.
Οι μόνοι που δεν στάθηκαν στο πλευρό της διάσημης Ελληνίδας σοπράνο ήταν οι άνθρωποι της Εκκλησίας που προμηθεύτηκαν λουκέτα για να κλείσουν τις πόρτες γύρω από το Ναό, επέλεξαν να ξεκινήσουν τη λειτουργία μισή ώρα αργότερα και να ενημέρωσαν τον κόσμο ότι από έξω θα ερχόντουσαν «200 άτομα για να διαμαρτυρηθούν με πανό για την Επιστροφή των Γλυπτών». Φυσικά τίποτα από αυτά τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας δεν έγιναν. Αντιθέτως, ο κόσμος βγαίνοντας από την Εκκλησία παρακολούθησε το δρώμενο με δάκρυα στα μάτια, χειροκροτούσε θερμά , φώναζε μπράβο , σπεύδοντας στο τέλος να συγχαρεί ιδιαιτέρως όλους τους συντελεστές.
Η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα δεν είναι προσωπική υπόθεση κανενός. Είναι Εθνική υπόθεση που χρειάζεται όραμα, ψυχή, πίστη.
Φωτογραφίες: Γιάννης Κατσαρής

1 σχόλιο:

  1. Πρέπει να καταλάβουμε ότι όσο είμαστε φόρου υποτελείς δεν πρόκειται ποτέ να διεκδικήσουμε ούτε αυτά που μας ανήκουν. Ακόμα κι αν αυτά είναι κλεμμένα μνημεία του αρχαίου πολιτισμού μας. Μόνο με θαύμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή