Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014

ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ... ΕΠΑΥΞΑΝΟΥΜΕ !!!

Σχετικά με την απόφαση της Ιεράς Συνόδου: Περί ἐπανεντάξεως εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν πρώην Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, ἀποσκιρτησάντων εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας

vivliothiki-11
Διαβάσαμε στην ιστοσελίδα της Εκκλησίας της Ελλάδος απόφαση «Περί ἐπανεντάξεως εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν πρώην Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, ἀποσκιρτησάντων εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας» η οποία μας δημιούργησε κάποιες απορίες. Μεταφέρουμε την απόφαση:
Αριθμ Πρωτ. 276 Διεκπ. 143 Αθήνα, 17 Ιανουαρίου 2013
Πρός Τήν Ἱεράν Ἀρχιεπισκοπήν Ἀθηνῶν καί Τάς Ἱεράς Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἐκ Συνοδικῆς Ἀποφάσεως, ληφθείσης ἐν τῇ Συνεδρίᾳ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 14ης μηνός Ἰανουαρίου ἐ.ἔ., καί κατόπιν σχετικῶν Γνωμοδοτήσεων τῶν Συνοδικῶν Ἐπιτροπῶν ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων καί ἐπί τῶν Αἱρέσεων, γνωρίζομεν ὑμῖν, ὅτι ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος, ἐν τῇ ῥηθείσῃ Συνεδρίᾳ Αὐτῆς, ἀπεφάσισεν ὅπως εἰς πᾶσαν περίπτωσιν ἐπανεντάξεως ἀποσκιρτήσαντος ἐκ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἡμῶν εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας πιστοῦ καί εἰλικρινῶς ἐν μετανοίᾳ ἐπιζητοῦντος τήν ἐπιστροφήν αὐτοῦ εἰς τούς κόλπους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, οὗτος γίνηται δεκτός κατά τήν μέχρι τοῦδε ἀκολουθουμένην κανονικήν τάξιν, ἤτοι διά τῆς χρίσεως δι’ Ἁγίου Μύρου καί τῆς Ὀρθοδόξου Ὁμολογίας Πίστεως, τῆς διαδικασίας ἐπαφιεμένης εἰς τήν ποιμαντικήν διάκρισιν καί τήν ἔμφρονα κρίσιν τῶν ἑκασταχοῦ Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν. Ὡς πρός τό περιεχόμενον τῆς Ὁμολογίας Πίστεως ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος ἀπεφάσισεν ὅπως ὁμολογῆται καί ὑπογράφηται τό Σύμβολον τῆς Πίστεως τῶν Ὅρων τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων Νικαίας καί Κωνσταντινουπόλεως.
Ἐντολῇ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου Ὁ Ἀρχιγραμματεύς † Ὁ Διαυλείας Γαβριήλ
Κοινοποίησις: Συνοδικήν Ἐπιτροπήν ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων Παρ’ ἡμῖν
Κατ’ αρχήν ωφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν έχουμε καμμία πρόθεση ή διάθεση να κρίνουμε Συνοδικές αποφάσεις αλλά να ρωτήσουμε καλοπροαίρετα γιατί από την απόφαση της Ι.Συνόδου απουσιάζει η υπογραφή Λιβέλου ενάντια στην αίρεση εκ μέρους του αιρετικού, κάτι που διαχρονικά τουλάχιστον έχει την παρουσία του στις πράξεις μεταστραφέντων στην Εκκλησία. Να θυμήσουμε εδώ στον αναγνώστη ότι ο μακαριστός π.Αντώνιος Αλεβιζόπουλος είχε συντάξει διαφορετικούς λίβελους για κάθε αίρεση ή παραθρησκευτική ομάδα!
Ο λίβελος έχει πολλαπλή σημασία και εκτός από την καταδίκη της πλάνης ΔΗΜΟΣΙΩΣ ουσιαστικά είναι η ψυχολογική πόρτα που πρέπει να διαβεί ο μεταστραφείς ώστε να ενταχθεί ολοκληρωτικά στην Εκκλησία. 
Ο 105ος Κανόνας της Πενθέκτης Συνόδου λέει μεταξύ άλλων τα εξής:
Τούς προστιθεμένους τη ορθοδοξία, και τη μερίδι των σωζομένων από αιρετικών, δεχόμεθα κατά την υποτεταγμένην ακολουθίαν τε και συνήθειαν. Αρειανούς μεν και Μακεδονιανούς, και Ναυατιανούς, τους λέγοντας εαυτούς Καθαρούς και Αριστερούς, και τους Τεσσαρακαιδεκατίτας, ήγουν Τετραδίτας, και Απολλιναριστάς, δεχόμεθα, διδόντας λιβέλλους, και αναθεματίζοντας πάσαν αίρεσιν μη φρονούσαν, ως φρονεί η αγία του Θεού καθολική και αποστολική εκκλησία, σφραγιζομένους, ήτοι χρισμένους πρώτον τω αγίω μύρω, το μέτωπον, και τους οφθαλμούς, και τας ρίνας, και το στόμα, και τα ώτα, και, σφραγίζοντες αυτούς, λέγομεν• Σφραγίς δωρεάς Πνεύματος αγίου. Περί δε των παυλιανισάντων, είτα προσφυγόντων τη καθολική εκκλησία, όρος εκτέθειται, αναβαπτίζεσθαι αυτούς εξάπαντος. Ευνομιανούς μέντοι, τους εις μίαν κατάδυσιν βαπτιζομένους, και Μοντανιστάς, τους ενταύθα λεγομένους Φρύγας, και Σαβελλιανούς, τους υιοπατορίαν δοξάζοντας, και έτερά τινα χαλεπά ποιούντας, και πάσας τας άλλας αιρέσεις, επεί πολλοί εισιν ενταύθα, μάλιστα οι από των Γαλατών χώρας ερχόμενοι, πάντας τους απ’ αυτών θέλοντας προστίθεσθαι τη ορθοδοξία, ως Έλληνας δεχόμεθα• και την πρώτην ημέραν ποιούμεν αυτούς Χριστιανούς• την δε δευτέραν, κατηχουμένους• είτα την τρίτην, εξορκίζομεν μετά του εμφυσάν τρίτον εις το πρόσωπον, και εις τα ώτα, και ούτω κατηχούμεν αυτούς, και ποιούμεν χρονίζειν εν τη εκκλησία, και ακροάσθαι των Γραφών, και τότε αυτούς βαπτίζομεν. Και τους Μανιχαίους δε, και τους Ουαλεντινιανούς, και Μαρκιωνιστάς, και τους εκ των ομοίων αιρέσεων προσερχομένους, ως Έλληνας δεχόμενοι, αναβαπτίζομεν• Νεστοριανούς δε, και Ευτυχιανιστάς, και Σεβηριανούς, και τους εκ των ομοίων αιρέσεων χρή ποιείν λιβέλλους, και αναθεματίζειν την αίρεσιν αυτών, και Νεστόριον, και Ευτυχέα, και Διόσκορον, και Σεβήρον• και τους λοιπούς εξάρχους των τοιούτων αιρέσεων, και τους φρονούντας τα αυτών, και πάσας τας προαναφερομένας αιρέσεις, και ούτω μεταλαμβάνειν της αγίας κοινωνίας.
Read more:http://www.egolpion.com/pen8ekth_sunodos.el.aspx#ixzz2sQZcdcuv
Ίσως κάποιοι ταυτίσουν τον λίβελο με την υπογραφή του Συμβόλου της Πίστεως και αυτό επειδή στο παρελθόν είχε χρησιμοποιηθεί το Σύμβολο της Πίστεως ως λίβελος, αλλά αυτό είχε γίνει στην επανένταξη των Αρειανών ενώ σήμερα καλείται να υπογράψει το Σύμβολο της Πίστεως ο Παπικός, ο προτεστάντης, ο πεντηκοστιανός, αιρετικοί οι οποίοι ούτως ή άλλως αποδέχονται το Σύμβολο αυτό (έστω κι αν εξ ορισμού το αποκηρρύσουν). 
Συνοπτικά ο προβληματισμός μας είναι η απουσία Λιβέλου και η υπογραφή του Συμβόλου της Πίστεως το οποίο αποδέχονται όλες οι χριστιανικές αιρέσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου