Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014

ΤΕΤΑΡΤΗ  5  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ  2014

ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

ΤΗΣ  ΗΜΕΡΑΣ 

ΤΕΤΑΡΤΗΣ  ΛΓ΄  ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ

ΚΕΙΜΕΝΟΝ

Ἀδελφοί, Χριστοῦ ον παθντος πρ μν σαρκ κα μες τν ατν ννοιαν πλσασθε, τι παθν ν σαρκ ππαυται μαρτας, ες τ μηκτι νθρπων πιθυμαις, λλ θελματι Θεο τν πλοιπον ν σαρκ βισαι χρνον.ρκετς γρ μν παρεληλυθς χρνος το βου τ θλημα τν θνν κατεργσασθαι, πεπορευμνους ν σελγεαις, πιθυμαις, ονοφλυγαις, κμοις, πτοις κα θεμτοις εδωλολατραις.ν ξενζονται μ συντρεχντων μν ες τν ατν τς σωτας νχυσιν, βλασφημοντες· ο ποδσουσι λγον τ τομως χοντι κρναι ζντας κα νεκρος. Ες τοτο γρ κα νεκρος εηγγελσθη, να κριθσι μν κατ νθρπους σαρκ, ζσι δ κατ Θεν πνεματι. Πντων δ τ τλος γγικε. σωφρονσατε ον κα νψατε ες τς προσευχς· πρ πντων δ τν ες αυτος γπην κτεν χοντες, τι γπη καλψει πλθος μαρτιν· φιλξενοι ες λλλους νευ γογγυσμν·καστος καθς λαβε χρισμα, ες αυτος ατ διακονοντες ς καλο οκονμοι ποικλης χριτος Θεο· ε τις λαλε, ς λγια Θεο· ε τις διακονε, ς ξ σχος, ς χορηγε Θες· να ν πσι δοξζηται Θες δι ησο Χριστο, στιν δξα κα τ κρτος ες τος αἰῶνας τν αἰώνων, μν.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ

Ἀδελφοί, ἀφοῦ λοιπὸν ὁ Χριστὸς ἔπαθε σωματικῶς πρὸς χάριν μας, νὰ ὁπλισθῆτε καὶ σεῖς μὲ τὸ ἴδιο φρόνημα (διότι ἐκεῖνος ποὺ ἔπαθε σωματικῶς ἔχει παύσει νὰ ἁμαρτάνῃ), ὥστε τὸ ὑπόλοιπον χρόνον τῆς ζωῆς σας νὰ μὴ ζῆτε πλέον σύμφωνα μὲ ἀνθρώπινες ἐπιθυμίες ἀλλὰ σύμφωνα μὲ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ. Ἀρκετὸς εἶναι ὁ περασμένος καιρὸς τοῦ βίου σας, κατὰ τὸν ὁποῖον ἐκάνατε τὸ θέλημα τῶν ἐθνικῶν, ζῶντες σὲ ἀσέλγειες, ἐπιθυμίες, οἰνοποσίες, μέθην, κραιπάλην καὶ ἀθέμιτες πράξεις εἰδωλολατρείας. Καὶ τώρα ποὺ δὲν τρέχετε μαζί τους εἰς τὸ ἴδιο ρεῦμα τῆς ἀσωτίας, παραξενεύονται καὶ σᾶς δυσφημοῦν· ἀλλὰ θὰ δώσουν λόγον εἰς ἐκεῖνον, ὁ ὁποῖος εἶναι ἔτοιμος νὰ κρίνῃ ζῶντας καὶ νεκρούς. Αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος, διὰ τὸν ὁποῖον ἐκηρύχθηκε τὸ εὐαγγέλιον καὶ εἰς τοὺς νεκρούς, ὥστε, ἐνῶ ἐκρίθησαν σὰν ἄνθρωποι ὡς πρὸς τὴν σάρκα, νὰ ζοῦν κατὰ Θεὸν ὡς πρὸς τὸ πνεῦμα. Ὅλα πλησιάζουν πρὸς τὸ τέλος των. Νὰ εἶσθε λοιπὸν ἐγκρατεῖς καὶ νὰ ἀγρυπνῆτε εἰς προσευχάς· πρὸ πάντων νὰ ἀγαπᾶτε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον μὲ ὅλην σας τὴν καρδιά, διότι ἡ ἀγάπη καλύπτει πλῆθος ἁμαρτιῶν. Νὰ εἶσθε φιλόξενοι μεταξύ σας χωρὶς γογγυσμούς· ὁ καθένας, ἀνάλογα πρὸς τὸ χάρισμα ποὺ ἔλαβε, ἂς τὸ χρησιμοποιῇ εἰς ἀμοιβαίαν ἀγάπην σὰν καλοὶ διαχειρισταὶ τῆς ποικίλης χάριτος τοῦ Θεοῦ. Ὅποιος μιλεῖ, ἂς εἶναι ὅπως ἁρμόζει σὲ ὅποιον λέγει λόγια Θεοῦ· ἐὰν προσφέρῃ κανεὶς ὑπηρεσίαν, ἂς εἶναι σὰν τὸν ὑπηρετοῦντα μὲ τὴν δύναμιν ποὺ τοῦ παρέχει ὁ Θεός, διὰ νὰ δοξάζεται εἰς ὅλα ὁ Θεὸς διὰ τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, εἰς τὸν ὁποῖον ἀνήκει ἡ δόξα καὶ τὸ κράτος εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΝ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

ΤΗΣ  ΗΜΕΡΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗΣ  ΙΣΤ΄  ΛΟΥΚΑ  


ΚΕΙΜΕΝΟΝ
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, προσελθν ες τν γραμματων τῷ Ἰησοῦ, ἀκοσας συζητοντων τῶν Σαδουκαίων μετ΄ αὐτοῦ, δν τι καλς ατος πεκρθη, πηρτησεν ατν· ποα στ πρτη πντων ντολ; δ ησος πεκρθη ατ τι πρτη πντων ντολ· κουε, σραλ, Κριος Θες μν Κριος ες στι· κα γαπσεις Κριον τν Θεν σου ξ λης τς καρδας σου κα ξ λης τς ψυχς σου κα ξ λης τς διανοας σου κα ξ λης τς σχος σου. Ατη πρτη ντολ. Κα δευτρα μοα, ατη· γαπσεις τν πλησον σου ς αυτν. Μεζων τοτων λλη ντολ οκ στι. Κα επεν ατ γραμματες· καλς, διδσκαλε, π᾿ ληθεας επας τι ες στι κα οκ στιν λλος πλν ατο· κα τ γαπν ατν ξ λης τς καρδας κα ξ λης τς συνσεως κα ξ λης τς ψυχς κα ξ λης τς σχος, κα τ γαπν τν πλησον ς αυτν πλεῖόν στι πντων τν λοκαυτωμτων κα θυσιν. Κα ησος δν τι νουνεχς πεκρθη, επεν ατ· ο μακρν ε π τς βασιλεας το Θεο· κα οδες οκτι τλμα ατν περωτσαι. Κα ποκριθες ησος λεγε διδσκων ν τ ερ· πς λγουσιν ο γραμματες τι Χριστς υἱὸς Δαυδ στι; Ατς γρ Δαυδ επεν ν Πνεματι γίῳ· λγει Κριος τ Κυρίῳ μου, κθου κ δεξιν μου ως ν θ τος χθρος σου ποπδιον τν ποδν σου. Ατς ον Δαυδ λγει ατν Κριον· κα πθεν υἱὸς ατο στι; Κα πολς χλος κουεν ατο δως.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ

Κατ΄ ἐκεῖνον τὸν καιρόν, ἐπλησίασε ἕνας άπὸ τοὺς γραμματεῖς τὸν Ἰησοῦν, ὁ ὁποῖος  ἄκουσε τοὺς Σαδουκαίους νὰ συζητοῦν μαζί του, καὶ ἐπειδὴ ἐκατάλαβε ὅτι καλὰ ἀπεκρίθη, τὸν ἐρώτησε, «Ποιὰ εἶναι ἡ πρώτη ἀπὸ ὅλας τὰς ἐντολάς;. Ὁ Ἰησοῦς τοῦ ἀπεκρίθη, «Ἡ πρώτη ἐντολὴ εἶναι, Ἄκουε, Ἰσραήλ, ὁ Κύριος ὁ Θεός μας εἶναι ἕνας Κύριος. Καὶ νὰ ἀγαπᾷς τὸν Κύριον τὸν Θεόν σου μὲ ὅλην σου τὴν καρδιὰ καὶ μὲ ὅλην σου τὴν ψυχὴν καὶ μὲ ὅλην σου τὴν διάνοιαν καὶ μὲ ὅλην σου τὴν δύναμιν. Αὐτὴ εἶναι ἡ πρώτη ἐντολή. Ἡ δεύτερη εἶναι αὐτή, Νὰ ἀγαπᾷς τὸν πλησίον σου σὰν τὸν ἑαυτόν σου. Δὲν ὑπάρχει ἐντολὴ μεγαλύτερη ἀπὸ αὐτές». Καὶ εἶπε εἰς αὐτὸν ὁ γραμματεύς, «Καλά, Διδάκαλε. Ὀρθὰ εἶπες ὅτι ἕνας Θεὸς ὑπάρχει καὶ δὲν ὑπάρχει ἄλλος ἐκτὸς ἀπὸ αὐτόν, καὶ τὸ νὰ ἀγαπᾶμε αὐτὸν μὲ ὅλην τὴν καρδιὰ καὶ μὲ ὅλην τὴν διάνοιαν καὶ μὲ ὅλην τὴν ψυχὴν καὶ τὸ νὰ ἀγαπᾶμε τὸν πλησίον ὅπως τὸν ἑαυτόν μας, ἀξίζει περισσότερον ἀπὸ ὅλα τὰ ὁλοκαυτώματα καὶ τὰς θυσίας». Καὶ ὁ Ἰησοῦς, ἐπειδὴ εἶδε ὅτι συνετὰ ἀπεκρίθη, τοῦ εἶπε, «Δὲν εἶσαι μακρυὰ ἀπὸ τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ». Καὶ κανεὶς πλέον δὲν ἐτολμοῦσε νὰ τὸν ἐρωτήσῃ. Καὶ ἔλεγε ὁ Ἰησοῦς κατὰ τὴν διδασκαλίαν του εἰς τὸν ναόν, «Πῶς λέγουν οἱ γραμματεῖς ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι υἱὸς τοῦ Δαυΐδ; Διότι ὁ ἴδιος ὁ Δαυΐδ εἶπε, ἐμπνευσθεὶς ἀπὸ τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, «Εἶπε ὁ Κύριος εἰς τὸν Κύριόν μου, Κάθησε εἰς τὰ δεξιά μου ἕως ὅτου κάνω τοὺς ἐχθρούς σου ὑποπόδιον τῶν ποδιῶν σου. Ὁ ἴδιος λοιπὸν ὁ Δαυΐδ τὸν λέγει Κύριον, πῶς λοιπὸν εἶναι υἱός του;». Πολὺς λαὸς τὸν ἄκουε εὐχάριστα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου