Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

ΤΕΤΑΡΤΗ  8  ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ  2014

 ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

ΤΗΣ  ΗΜΕΡΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗΣ  ΚΘ΄  ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ  

ΚΕΙΜΕΝΟΝ

Ἀδελφοί, περ τοῦ Μελχισεδέκ, πολς μν λγος κα δυσερμνευτος λγειν, πε νωθρο γεγνατε τας κοας.κα γρ φελοντες εναι διδσκαλοι δι τν χρνον, πλιν χρεαν χετε το διδσκειν μς τινα τ στοιχεα τς ρχς τν λογων το Θεο, κα γεγνατε χρεαν χοντες γλακτος κα ο στερες τροφς. Πς γρ μετχων γλακτος πειρος λγου δικαιοσνης· νπιος γρ στι· τελεων δ στιν στερε τροφ, τν δι τν ξιν τ ασθητρια γεγυμνασμνα χντων πρς δικρισιν καλο τε κα κακο. Διὸ φντες τν τς ρχς το Χριστο λγον π τν τελειτητα φερμεθα, μ πλιν θεμλιον καταβαλλμενοι μετανοας π νεκρν ργων, κα πστεως π Θεν, βαπτισμν διδαχς, πιθσες τε χειρν, ναστσες τε νεκρν κα κρματος αωνου. Κα τοτο ποισομεν, ἐάνπερ πιτρπ Θες. Ἀδνατον γρ τος παξ φωτισθντας γευσαμνους τε τς δωρες τς πουρανου κα μετχους γενηθντας Πνεματος γου κα καλν γευσαμνους Θεο ρμα δυνμεις τε μλλοντος αἰῶνος, κα παραπεσντας, πλιν νακαινζειν ες μετνοιαν, νασταυροντας αυτος τν υἱὸν το Θεο κα παραδειγματζοντας. Γ γρ πιοσα τν π' ατς πολλκις ρχμενον ετν κα τκτουσα βοτνην εθετον κενοις δι' ος κα γεωργεται, μεταλαμβνει ελογας π το Θεο·κφρουσα δ κνθας κα τριβλους, δκιμος κα κατρας γγς, ς τ τλος ες κασιν.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ

Ἀδελφοί, διὰ τὸν Μελχισεδέκ, ἔχομε πολλὰ νὰ ποῦμε, ἀλλὰ εἶναι δύσκολον νὰ ἐξηγηθοῦν, διότι ἐγίνατε βραδεῖς εἰς τὸ νὰ ἐννοῆτε. Ἔπειτα ἀπὸ τόσον καιρὸν θὰ ἔπρεπε νὰ εἶσθε διδάσκαλοι, ἐνῷ ἔχετε πάλιν ἀνάγκην νὰ σᾶς διδάξουν καὶ αὐτὰ τὰ ἀρχικὰ στοιχεῖα τῶν λόγων τοῦ Θεοῦ, καὶ ἔχετε καταντήσει, ὥστε νὰ ἔχετε ἀνάγκην ἀπὸ γάλα καὶ ὄχι ἀπὸ στερεὴν τροφήν. Ὅποιος τρέφεται μὲ γάλα δὲν ἔχει πεῖραν τοῦ λόγου τῆς διακαιοσύνης. Εἶναι νήπιον. Ἀλλ’ ἡ στερεὴ τροφὴ εἶναι διὰ τοὺς ὡρίμους, οἱ ὁποῖοι, ἕνεκα τῆς ἕξεως, ἔχουν γυμνασμένα τὰ αἰσθητήρια ὄργανα, ὥστε νὰ διακρίνουν μεταξὺ τοῦ καλοῦ καὶ τοῦ κακοῦ. Ἂς ἀφήσωμεν λοιπὸν τὴν στοιχειώδη περὶ Χριστοῦ διδασκαλίαν καὶ ἂς φερώμεθα πρὸς τὴν  τελειώτητα χωρὶς νὰ βάζωμεν πάλιν θεμέλιον μετανοίας ἀπὸ νεκρὰ ἔργα καὶ πίστεως εἰς τὸν Θεόν, διδασκαλίας περὶ βαπτισμάτων καὶ περὶ ἐπιθέσεως τῶν χειρῶν, περὶ ἀναστάσεως τῶν νεκρῶν καὶ περὶ αἰωνίου κρίσεως. Αὐτὸ θὰ κάνωμεν, ἐὰν ἐπιτρέψῃ ὁ Θεός. Διότι εἶναι ἀδύνατον ἐκείνους ποὺ ἅπαξ ἐφωτίσθησαν καὶ ἐγεύθησαν τὴν ἐπουράνιον δωρεὰν καὶ ἔγιναν μέτοχοι Πνεύματος Ἁγίου, καὶ ἐγεύθησαν τὸν καλὸν λόγον τοῦ Θεοῦ καὶ τὰς δυνάμεις τοῦ μέλλοντος αἰῶνος, καὶ κατόπιν ἐξέπεσαν, αὐτοὺς εἶναι ἀδύνατον νὰ τοὺς ἐπαναφέρῃ κανεὶς εἰς νέαν μετάνοιαν, διότι αὐτοὶ οἱ ἴδιοι ξανασταυρώνουν τὸν Υἱὸν τοῦ Θεοῦ καὶ τὸν διαπομπεύουν. Ἡ γῆ, ἡ ὁποία πίνει τὴν βροχήν, ποὺ πέφτει συχνὰ σ’ αὐτήν, καὶ γεννᾶ χόρτα κατάλληλα δι’ ἐκείνους διὰ τοὺς ὁποίους καὶ καλλιεργεῖται, δέχεται εὐλογίαν ἀπὸ τὸν Θεόν. Ἐὰν ὅμως βλαστάνῃ ἀγκάθια καὶ τριβόλους, τότε εἶναι ἄχρηστη καὶ πλησιάζει ἡ κατάρα ἐπάνω της· τὸ τέλος της θὰ εἶναι νά καῇ.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΝ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

ΤΗΣ  ΗΜΕΡΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟΥ  ΤΗΣ ΔΙΑΚΑΙΝΗΣΙΜΟΥ 

ΚΕΙΜΕΝΟΝ
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, λθεν ησος κα ο μαθητα ατο ες τν ουδααν γν, κα κε διτριβε μετ' ατν κα βπτιζεν.ν δ κα ᾿Ιωννης βαπτζων ν Ανν γγς το Σαλεμ, τι δατα πολλ ν κε, κα παρεγνοντο κα βαπτζοντο· οπω γρ ν βεβλημνος ες τν φυλακν ωννης.γνετο ον ζτησις κ τν μαθητν ωννου μετ ουδαου περ καθαρισμο. Κα λθον πρς τν ωννην κα επον ατ· ραββ, ς ν μετ σο πραν το ορδνου, σ μεμαρτρηκας, δε οτος βαπτζει κα πντες ρχονται πρς ατν.πεκρθη ωννης κα επεν· ο δναται νθρωπος λαμβνειν οδν, ἐὰν μ δεδομνον ατ κ το ορανο. Ατο μες μοι μαρτυρετε τι επον· οκ εμ γ Χριστς, λλ' τι πεσταλμνος εμ μπροσθεν κενου. χων τν νμφην νυμφος στν· δ φλος το νυμφου, στηκς κα κοων ατο, χαρ χαρει δι τν φωνν το νυμφου. Ατη ον χαρ μ πεπλρωται. Ἐκενον δε αξνειν, μ δ λαττοσθαι. νωθεν ρχμενος πνω πντων στν. ν κ τς γς κ τς γς στι κα κ τς γς λαλε· κ το ορανο ρχμενος πνω πντων στ, κα ἑώρακε κα κουσε, τοτο μαρτυρε, κα τν μαρτυραν ατο οδες λαμβνει. λαβν ατο τν μαρτυραν σφργισεν τι Θες ληθς στιν.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ

Ἐκεῖνον τὸν καιρόν, ἦλθε ὁ Ἰησοῦς καὶ οἱ μαθηταί του εἰς τὴν Ἰουδαίαν καὶ ἔμεινε ἐκῖ μαζί τους καὶ ἐβάπτιζε. Ὁ Ἰωάννης ἐπίσης ἐβάπτιζε εἰς τὴν Αἰνὼν πλησίον τοῦ Σαλείμ, διότι ἐκεῖ ἦσαν πολλὰ νερὰ καὶ ἤρχοντο καὶ ἐβαπτίζοντο. Διότι ὁ Ἰωάννης δὲν εἶχε ἀκόμη ριφθῆ εἰς τὴν φυλακήν. Τότε ἔγινε συζήτησις μεταξὺ μερικῶν ἐκ τῶν μαθητῶν τοῦ Ἰωάννου καὶ κάποιου Ἰουδαίου περὶ καθαρισμοῦ. Καὶ ἦλθαν εἰς τὸν Ἰωάννην καὶ τοῦ εἶπαν, «Ραββί, ἐκεῖνος ποὺ ἦτο μαζί σου πέραν ἀπὸ τὸν Ἰορδάνην, διὰ τὸν ὁποῖον σὺ ἔδωκες μαρτυρίαν, βαπτίζει καὶ ὅλοι ἔρχονται σ’ αὐτόν». Ἀπεκρίθη ὁ Ἰωάννης, «Δὲν μπορεῖ νὰ πάρῃ τίποτε ὁ ἄνθρωπος, ἐὰν δὲν τοῦ εἶναι δοσμένον ἀπὸ τὸν οὐρανόν. Σεῖς οἱ ἴδιοι εἶσθε μάρτυρες ὅτι εἶπα, «Δὲν εἶμαι ἐγὼ ὁ Χριστὸς ἀλλ’ ὅτι εἶμαι ἀπεσταλμένος πρὶν ἀπὸ ἐκεῖνον». Ἐκεῖνος ποὺ ἔχει τὴν νύμφην εἶναι ὁ γαμβρὸς ἀλλ’ ὁ φίλος τοῦ γαμβροῦ ποὺ στέκει καὶ τὸν ἀκούει, χαίρει πολὺ διὰ τὴν φωνὴν τοῦ γαμβροῦ. Αὐτὴ λοιπὸν ἡ χαρά μου ἔχει ὁλοκληρωθῆ. Ἐκεῖνος πρέπει νὰ αὐξάνῃ, ἐγὼ δὲ νὰ μικραίνω.Ἐκεῖνος ποὺ ἔρχεται ἀπὸ ἐπάνω, εἶναι ἀνώτερος ἀπὸ ὅλους. Ἐκεῖνος, ποὺ εἶναι ἀπὸ τὴν γῆν, ἀνήκει εἰς τὴν γῆν καὶ μιλεῖ γιὰ γήϊνα πράγματα. Ἐκεῖνος ποὺ ἔρχεται ἀπὸ τὸν οὐρανόν, εἶναι ἀνώτερος ἀπὸ ὅλους· καὶ δίνει μαρτυρίαν δι’ ἐκεῖνο ποὺ ἔχει ἰδῇ καὶ ἀκούσει, καὶ ὅμως κανεὶς δὲν δέχεται τὴν μαρτυρίαν του. Ἐκεῖνος ποὺ ἐδέχθηκε τὴν μαρτυρίαν του ἐβεβαίωσεν ὅτι ὁ Θεὸς εἶναι ἀληθινός.

ΠΗΓΗ:   http://www.synaxarion.gr/cms/gr/content/kaini_diathiki.aspx

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου