Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

ΤΕΤΑΡΤΗ  15  ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ  2014

 ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

ΤΗΣ  ΗΜΕΡΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗΣ  Λ΄  ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ  

ΚΕΙΜΕΝΟΝ

Ἀδελφοί, σκιὰν χων νμος τν μελλντων γαθν, οκ ατν τν εκνα τν πραγμτων, κατ' νιαυτν τας ατας θυσαις ς προσφρουσιν ες τ διηνεκς, οδποτε δναται τος προσερχομνους τελεισαι·πε οκ ν πασαντο προσφερμεναι, δι τ μηδεμαν χειν τι συνεδησιν μαρτιν τος λατρεοντας, παξ κεκαθαρμνους;λλ' ν ατας νμνησις μαρτιν κατ' νιαυτν·δνατον γρ αμα ταρων κα τργων φαιρεν μαρτας. Δι εσερχμενος ες τν κσμον λγει· θυσαν κα προσφορν οκ θλησας, σμα δ κατηρτσω μοι·λοκαυτματα κα περ μαρτας οκ εδκησας· ττε επον· δο κω, ν κεφαλδι βιβλου γγραπται περ μο, το ποισαι, Θες, τ θλημ σου. Ἀντερον λγων τι θυσαν κα προσφορν κα λοκαυτματα κα περ μαρτας οκ θλησας οδ εδκησας, ατινες κατ τν νμον προσφρονται, ττε ερηκεν· δο κω το ποισαι, Θες, τ θλημ σου. ναιρε τ πρτον να τ δετερον στσ.ν θελματι γιασμνοι σμν δι τς προσφορς το σματος το ᾿Ιησο Χριστο φπαξ. Κα πς μν ερες στηκε καθ' μραν λειτουργν κα τς ατς πολλκις προσφρων θυσας, ατινες οδποτε δνανται περιελεν μαρτας· ατς δ μαν πρ μαρτιν προσενγκας θυσαν ες τ διηνεκς κθισεν ν δεξι το Θεο, τ λοιπν κδεχμενος ως τεθσιν ο χθρο ατο ποπδιον τν ποδν ατο. Μι γρ προσφορ τετελεωκεν ες τ διηνεκς τος γιαζομνους. Μαρτυρε δ μν κα τ Πνεμα τ Αγιον· μετ γρ τ προειρηκναι, ατη διαθκη ν διαθσομαι πρς ατος μετ τς μρας κενας, λγει Κριος· διδος νμους μου π καρδας ατν, κα π τν διανοιν ατν πιγρψω ατος, κα τν μαρτιν ατν κα τν νομιν ατν ο μ μνησθ τι. Ὅπου δ φεσις τοτων, οκτι προσφορ περ μαρτας.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ

Ἀδελφοί, ἀφοῦ ὁ νόμος ἔχει μόνον σκιὰν τῶν μελλοντικῶν ἀγαθῶν καὶ ὄχι αὐτὴν τὴν εἰκόνα τῆς πραγματικότητος, δὲν μπορεῖ ποτὲ μὲ τὶς ἴδιες θυσίες, ποὺ διαρκῶς προσφέρουν κάθε χρόνο, νὰ κάνῃ τελείους τοὺς προσερχομένους. Ἀλλοιῶς, δὲν θὰ εἶχαν παύσει νὰ προσφέρωνται; Ἐὰν ὅσοι ὑποβάλλωνται εἰς τὴν λατρείαν αὐτὴν εἶχαν μιὰ φορὰ καθαρισθῆ, δὲν θὰ εἶχαν πλέον καμμίαν συναίσθησιν τῶν ἁμαρτιῶν των. Ἐνῷ ἀπ’ ἐναντίας, μὲ τὰς θυσίας αὐτὰς γίνεται κάθε χρόνο ὑπενθύμισις τῶν ἁμαρτιῶν, διότι εἶναι ἀδύνατον αἷμα ταύρων καὶ τράγων νὰ ἀφαιρέσῃ ἀμαρτίας. Διὰ τοῦτο ὅταν ἔρχεται ὁ Χριστὸς εἰς τὸν κόσμον, λέγει, Θυσίαν καὶ προσφορὰν δὲν ἠθέλησες, ἀλλὰ μοῦ ἑτοίμασες σῶμα. Εἰς ὁλοκαυτώματα καὶ θυσίας δι’ ἁμαρτίας δὲν ἔχεις εὐαρέσκειαν. Τότε εἶπα, Ἰδοὺ ἦλθα, ὅπως εἶναι γραμμένον δι’ ἐμὲ εἰς τὸν κύλινδρον τοῦ βιβλίου, διὰ νὰ κάνω, ὦ Θεέ, τὸ θέλημά σου. Ἀφοῦ πρῶτα εἶπε, Θυσίαν καὶ προσφορὰν καὶ ὁλοκαυτώματα καὶ θυσίας δι’ ἁμαρτίας δὲν ἠθέλησες οὔτε ἔδειξες εὐαρέσκειαν, αἱ ὁποῖαι προσφέρονται κατὰ τὸν νόμον, κατόπιν εἶπε, Ἰδοὺ ἦλθα διὰ νὰ κάνω, ὦ Θεέ, τὸ θέλημά σου. Ἀναιρεῖ τὸ πρῶτον διὰ νὰ στερεώσῃ τὸ δεύτερον. Δυνάμει τοῦ θελήματος τούτου εἴμεθα ἁγιασμένοι διὰ τῆς προσφορᾶς τοῦ σώματος τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ μιὰ γιὰ πάντα. Καὶ ὁ μὲν ἱερεὺς ὑπηρετεῖ καθημερινῶς καὶ προσφέρει, πολλὲς φορές, τὶς ἴδιες θυσίες, αἱ ὁποῖαι δὲν μποροῦν ποτὲ νὰ ἐξαλείψουν ἁμαρτίας. Ὁ Χριστὸς ὅμως, προσφέρει μίαν θυσίαν διὰ τὰς ἁμαρτίας γιὰ πάντα καὶ ἐκάθησεν εἰς τὰ δεξιὰ τοῦ Θεοῦ, καὶ περιμένει εἰς τὸ ἑξῆς ἕως ὅτου γίνουν οἱ ἐχθροί του ὑποπόδιον τῶν ποδιῶν του. Διότι μὲ μία προσφορὰν ἔκανε γιὰ πάντα τελείους ἐκείνους, ποὺ ἁγιάζονται. Μᾶς μαρτυρεῖ δὲ αὐτὸ καὶ τὸ Ἅγιον Πνεῦμα, διότι ἀφοῦ εἶπε πρῶτα, Ἡ διαθήκη, τὴν ὁποίαν θὰ συνάψω μὲ αὐτοὺς ὕστερα ἀπὸ τὰς ἡμέρας ἐκείνας, λέγει ὁ Κύριος, εἶναι αὐτή: θὰ θέσω τοὺς νόμους μου εἰς τὶς καρδιές των καὶ μέσα εἰς τὴν διάνοιάν των θὰ τοὺς ἐγχαράξω, ὕστερα προσθέτει, καὶ δὲν θὰ θυμηθῶ πλέον τὰς ἁμαρτίας των καὶ τὰς ἀνομίας των.Ἐκεῖ δὲ ποὺ ὑπάρχει συγχώρησις, δὲν ὐπάρχει πλέον θυσία δι’ ἁμαρτίαν.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΝ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

ΤΗΣ  ΗΜΕΡΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗΣ  ΙΔ΄  ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ  ΜΑΤΘΑΙΟΥ 


ΚΕΙΜΕΝΟΝ
Εἶπεν ὁ Κύριος τοῖς ἑαυτοῦ μαθηταῖς· διλθωμεν ες τ πραν. Κα φντες τν χλον παραλαμβνουσιν ατν ς ν ν τ πλοίῳ· κα λλα δ πλοα ν μετ᾿ ατο. Κα γνεται λαλαψ νμου μεγλη, τ δ κματα πβαλλεν ες τ πλοον, στε δη ατ βυθζεσθαι. Κα ν ατς π τ πρμν π τ προσκεφλαιον καθεδων· κα διεγερουσιν ατν κα λγουσιν ατ· διδσκαλε, ο μλει σοι τι πολλμεθα; Κα διεγερθες πετμησε τ νμ κα επε τ θαλσσ· σιπα, πεφμωσο. κα κπασεν νεμος, κα γνετο γαλνη μεγλη. Κα επεν ατος· τ δειλο στε οτω; πς οκ χετε πστιν; Κα φοβθησαν φβον μγαν κα λεγον πρς λλλους· τς ρα οτς στιν, τι κα νεμος κα θλασσα πακοουσιν ατ;

ΕΡΜΗΝΕΙΑ
 
Εἶπεν ὁ Κύριος στοὺς μαθητές του· «Ἂς περάσωμεν εἰς τὴν ἀπέναντι ὄχθην». Καὶ ἀφοῦ ἄφησαν τὸν κόσμον, τὸν ἐπῆραν μαζί τους, ὅπως ἦτο, μέσα εἰς τὸ πλοιάριον. Ἦσαν καὶ ἄλλα πλοιάρια μαζί του. Καὶ γίνεται θύελλα μεγάλη καὶ τὰ κύματα ἐκτυποῦσαν ἐπάνω εἰς τὸ πλοιάριον, ὥστε ἄρχισε νὰ γεμίζῃ ἀπὸ νερά. Αὐτὸς δὲ ἤτανε εἰς τὴν πρύμνην καὶ ἐκοιμότανε ἐπάνω εἰς τὸ προσκέφαλον. Τότε τὸν ξυπνοῦν καὶ τοῦ λέγουν, «Διδάσκαλε, δὲν σὲ ἐνδιαφέρει ποὺ χανόμαστε;». Καὶ ἀφοῦ σηκώθηκε, ἐπέπληξε τὸν ἄνεμον καὶ εἶπε εἰς τὴν θάλασσαν, «Σώπα, βουβάσου». Καὶ ἐσταμάτησε ὁ ἄνεμος καὶ ἔγινε μεγάλη γαλήνη. Καὶ τοὺς εἶπε, «Γιατὶ εἶσθε τόσον δειλοί; Πῶς δὲν ἔχετε πίστιν;» Καὶ κατελήφθησαν ἀπὸ μεγάλον φόβον καὶ ἔλεγαν μεταξύ τους, «Ποιὸς ἄραγε εἶναι αὐτὸς, ἀφοῦ καὶ ὁ ἄνεμος καὶ ἡ θάλασσα τὸν ὑπακούουν;».

ΠΗΓΗ:   http://www.synaxarion.gr/cms/gr/content/kaini_diathiki.aspx

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου