Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

ΠΕΜΠΤΗ  2  ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ  2014

ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

ΤΗΣ  ΗΜΕΡΑΣ

ΠΕΜΠΤΗΣ  ΚΗ΄  ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ  

ΚΕΙΜΕΝΟΝ
Τέκνον Τίτε, κατάστησον κατ πλιν πρεσβυτρους, ς γ σοι διεταξμην, ε τς στιν νγκλητος, μις γυναικς νρ, τκνα χων πιστ, μ ν κατηγορίᾳ σωτας νυπτακτα. Δε γρ τν πσκοπον νγκλητον εναι ς Θεο οκονμον, μ αθδη, μ ργλον, μ προινον, μ πλκτην, μ ασχροκερδ,λλ φιλξενον, φιλγαθον, σφρονα, δκαιον, σιον, γκρατ,ντεχμενον το κατ τν διδαχν πιστο λγου, να δυνατς κα παρακαλεν ν τ διδασκαλίᾳ τ γιαινοσ κα τος ντιλγοντας λγχειν. Εσ γρ πολλο κα νυπτακτοι, ματαιολγοι κα φρεναπται, μλιστα ο κ περιτομς, ος δε πιστομζειν, οτινες λους οκους νατρπουσι διδσκοντες μ δε ασχρο κρδους χριν. Επ τις ξ ατν διος ατν προφτης· Κρτες ε ψεσται, κακ θηρα, γαστρες ργα. μαρτυρα ατη στν ληθς. Δι' ν αταν λεγχε ατος ποτμως, να γιανωσιν ν τ πστει, μ προσχοντες ουδαϊκος μθοις κα ντολας νθρπων ποστρεφομνων τν λθειαν.


ΕΡΜΗΝΕΙΑ
 
Τέκνον Τίτε, νὰ ἐγκαταστήσῃς εἰς κάθε πόλιν πρεσβυτέρους, ὅπως ἐγὼ διέταξα, ὅποιος εἶναι ἀπηλλαγμένος ἀπὸ κάθε κατηγορίαν, σύζυγος μιᾶς γυναικός, καὶ ἔχει παιδιὰ πιστά, τὰ ὁποῖα δὲν κατηγοροῦνται δι’ ἀσωτίαν ἢ εἶναι ἀνυπότακτα. Διότι ὁ ἐπίσκοπος, ὡς ὑπηρέτης τοῦ Θεοῦ, δὲν πρέπει νὰ ἔχῃ καμμίαν κατηγορίαν, νὰ μὴν εἶναι αὐθάδης, οὔτε ὀργίλος, οὔτε μέθυσος, οὔτε βίαιος, οὔτε αἰσχροκερδής, ἀλλὰ φιλόξενος, φιλάγαθος, σώφρων, δίκαιος, εὐσεβής, ἐγκρατής, νὰ κρατῇ σταθερὰ τὸν ἀξιόπιστον λόγον, ὅπως ἐδιδάχθηκε, διὰ νὰ εἶναι εἰς θέσιν καὶ νὰ στηρίζῃ εἰς τὴν ὑγιᾶ διδασκαλίαν καὶ νὰ ἐλέγχῃ ἐκείνους ποὺ ἀντιλέγουν. Διότι ὑπάρχουν πολλοὶ ἀνυπότακτοι, ματαιολόγοι καὶ συσκοτισταὶ τοῦ νοῦ, μάλιστα ἐκεῖνοι ποὺ προέρχονται ἀπὸ Ἰουδαίους, οἱ ὁποῖοι πρέπει νὰ ἀποστομώνωνται διότι ἀνατρέπουν ὁλόκληρες οἰκογένειες, διδάσκοντες ἐκεῖνα ποὺ δὲν πρέπει, χάριν αἰσχροῦ κέρδους. Εἶπε κάποιος ἀπ’ αὐτούς, δικός τους προφήτης: «Οἱ Κρῆτες εἶναι πάντοτε ψεῦσται, κακὰ θηρία, λαίμαργοι, ὀκνηροί». Ἡ μαρτυρία αὐτὴ εἶναι ἀληθινή. Διὰ τὸν λόγον αὐτὸν, νὰ τοὺς ἐλέγχῃς ἀπότομα, διὰ νὰ εἶναι ὑγιεῖς εἰς τὴν πίστιν, καὶ νὰ μὴ προσέχουν εἰς μύθους Ἰουδαϊκοὺς καὶ εἰς ἐντολὰς ἀνθρώπων ποὺ ἀποστρέφονται τὴν ἀλήθειαν.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΝ  ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

ΤΗΣ  ΗΜΕΡΑΣ

ΠΡΟΕΟΡΤΙΟΝ  ΠΕΜΠΤΗΣ  ΤΗΣ  ΔΙΑΚΑΙΝΗΣΙΜΟΥ 


ΚΕΙΜΕΝΟΝ
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, νθρωπός τις ἦν ἐκ τν Φαρισαων, Νικδημος νομα ατ, ρχων τν ᾿Ιουδαων. Οτος λθε πρς ατν νυκτς κα επεν ατ· ραββ, οδαμεν τι π Θεο λλυθας διδσκαλος· οδες γρ τατα τ σημεα δναται ποιεν σ ποιες, ἐὰν μ Θες μετ' ατο.πεκρθη ησος κα επεν ατ· μν μν λγω σοι, ἐὰν μ τις γεννηθ νωθεν, ο δναται δεν τν βασιλεαν το Θεο. Λγει πρς ατν Νικδημος· πς δναται νθρωπος γεννηθναι γρων ν; Μ δναται ες τν κοιλαν τς μητρς ατο δετερον εσελθεν κα γεννηθναι; Ἀπεκρθη ησος· μν μν λγω σοι, ἐὰν μ τις γεννηθ ξ δατος κα Πνεματος, ο δναται εσελθεν ες τν βασιλεαν το Θεο. Τ γεγεννημνον κ τς σαρκς σρξ στι, κα τ γεγεννημνον κ το Πνεματος πνεμ στι. Μ θαυμσς τι επν σοι, δε μς γεννηθναι νωθεν. Τ πνεμα που θλει πνε, κα τν φωνν ατο κοεις, λλ' οκ οδας πθεν ρχεται κα πο πγει· οτως στ πς γεγεννημνος κ το Πνεματος.πεκρθη Νικδημος κα επεν ατ· πς δναται τατα γενσθαι;πεκρθη ησος κα επεν ατ· σ ε διδσκαλος το σραλ κα τατα ο γινσκεις;μν μν λγω σοι τι οδαμεν λαλομεν κα ωρκαμεν μαρτυρομεν, κα τν μαρτυραν μν ο λαμβνετε. Ε τ πγεια επον μν κα ο πιστεετε, πς ἐὰν επω μν τ πουρνια πιστεσετε; Κα οδες ναββηκεν ες τν ορανν ε μ κ το ορανο καταβς, υἱὸς το νθρπου ν ν τ οραν. Κα καθς Μωυσς ψωσε τν φιν ν τ ρμ, οτως ψωθναι δε τν υἱὸν το νθρπου, ἵνα πς πιστεων ες ατν μ πληται, λλ' χ ζων αἰώνιον.


ΕΡΜΗΝΕΙΑ


Ἐκεῖνον τὸν καιρόν, ὑπῆρχε κάποιος ἐκ τῶν Φαρισαίων τοῦ ὁποίου τὸ ὄνομα ἦτο Νικόδημος, ἄρχων τῶν Ἰουδαίων. Αὐτὸς ἦλθε τὴν νύχτα εἰς τὸν Ἰησοῦν καὶ τοῦ εἶπε, «Ραββί, ξέρομεν ὅτι ἦλθες ὡς διδάσκαλος ἀπὸ τὸν Θεόν, διότι κανεὶς δὲν ἠμπορεῖ νὰ κάνῃ τὰ θαύματα ποὺ σὺ κάνεις, ἐὰν δὲν εἶναι ὁ Θεὸς μαζί σου». Ὁ Ἰησοῦς τοῦ ἀπεκρίθη, «Ἀλήθεια, ἀλήθεια σοῦ λέγω, ἐὰν δὲν γεννηθῇ κανεὶς ἄνωθεν, δὲν μπορεῖ νὰ ἰδῇ τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ». Λέγει πρὸς αὐτὸν ὁ Νικόδημος, «Πῶς μπορεῖ νὰ γεννηθῇ ἕνας ἄνθρωπος ὅταν εἶναι γέρων; Μήπως μπορεῖ διὰ δευτέραν φορὰν νὰ μπῇ εἰς τὴν κοιλιὰ τῆς μητέρα του καὶ νὰ γεννηθῇ;». Ἀπεκρίθη ὁ Ἰησοῦς, «Ἀλήθεια, ἀλήθεια σοῦ λέγω, ἐὰν δὲν γεννηθῇ κανεὶς ἀπὸ νερὸ καὶ Πνεῦμα, δὲν μπορεῖ νὰ μπῇ εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ. Ἐκεῖνο ποὺ ἔχει γεννηθῇ ἀπὸ τὴν σάρκα εἶναι σάρκα, καὶ ἐκεῖνο ποὺ ἔχει γεννηθῇ ἀπὸ τὸ Πνεῦμα εἶναι πνεῦμα. Μὴ σοῦ φαίνεται περίεργον ποὺ σοῦ εἶπα ὅτι πρέπει νὰ γεννηθῆτε ἀπὸ ἐπάνω. Ὁ ἄνεμος ὅπου θέλει φυσάει καὶ ἀκοῦς τὴν βοήν του ἀλλὰ δὲν ξέρεις ἀπὸ ποῦ ἔρχεται καὶ ποῦ πηγαίνει. Ἔτσι εἶναι καθένας ποὺ εἶναι γεννημένος ἀπὸ τὸ Πνεῦμα». Ὁ Νικόδημος τοῦ εἶπε, «Πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ γίνουν αὐτά;» Ὁ Ἰησοῦς τοῦ ἀπεκρίθη, «Σὺ εἶσαι διδάσκαλος τοῦ Ἰσραὴλ καὶ δὲν τὰ ξέρεις; Ἀλήθεια, ἀλήθεια σοῦ λέγω, ὅτι μιλᾶμε δι’ ἐκεῖνο ποὺ ξέρομε καὶ μαρτυροῦμεν δι’ ἐκεῖνο ποὺ ἔχομεν ἰδῇ, καὶ ὅμως τὴν μαρτυρίαν μας δὲν τὴν δέχεσθε. Ἐὰν δὲν πιστεύετε ὅταν σᾶς μιλῶ διὰ γήϊνα, πῶς θὰ πιστέψετε, ἐὰν σᾶς μιλήσω δι’ ἐπουράνια πράγματα; Κανεὶς δὲν ἀνέβηκε εἰς τὸν οὐρανόν, παρὰ ἐκεῖνος ποὺ κατέβηκε ἀπὸ τὸν οὐρανόν, ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος εἶναι εἰς τὸν οὐρανόν. Ὅπως ὁ Μωϋσῆς ὕψωσε τὸ φίδι εἰς τὴν ἔρημον, ἔτσι πρέπει νὰ ὑψωθῇ ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου, ὥστε καθένας ποὺ πιστεύει εἰς αὐτὸν νὰ μὴ χαθῇ, ἀλλὰ νὰ ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον.

ΠΗΓΗ:   http://www.synaxarion.gr/cms/gr/content/kaini_diathiki.aspx

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου