Σ΄εκείνον που παραδόθηκε στο θέλημα τού Θεού, η ζωή γίνεται πολύ ευκολώτερη , επειδή και στις αρρώστιες και στη φτωχεια και στους διωγμούς σκέφτεται: «Έτσι ευδόκησε ο Θεός και είναι πρέπον σε μένα να υπομένω για τις αμαρτίες μου».


Ίδού επί πολλά χρόνια πάσχω από πονοκέφαλο και είναι δύσκολο να το υποφέρω, αλλ΄είναι ωφέλιμο σε μένα επειδή με την ασθένεια ταπεινώνεται η ψυχή.Η ψυχή μου ποθεί διακαώς να προσεύχεται και να αγρυπνά αλλ΄η ασθένεια με εμποδίζει, διότι το άρρωστο σώμα απαιτεί ανάπαυση. Και πολύ παρακάλεσα τον Κύριο να με θεραπεύση αλλ ο Κύριος δεν με εισάκουσε. Τούτο σημαίνει ότι αυτό δεν είναι προς όφελος μου.
Ιδού όμως μια άλλη περίπτωση κατά την οποία ο Κύριος με εισάκουσε: Έδωσαν στην τράπεζα του μοναστηριου ψάρι. Ενώ λοιπόν το έτρωγα ένα κόκκαλο μπήκε στο λαιμό μου, πολύ βαθειά. Επικαλέσθηκα τον άγιο Παντελεήμονα παρακαλώντας τον να με θεραπεύση γιατί δεν μπορούσε ο γιατρός τού μοναστηριού να βγάλη το κόκκαλο από το στήθος.
Και μόλις είπα «ίασαι με», δέχομαι στην ψυχή μου την απάντηση «Βγές από την τράπεζα , πάρε βαθειά εισπνοή, κάνε απότομη εκπνοή και το κόκκαλο θα βγή με αίμα.».Έτσι έκανα και βγήκε ένα μεγάλο κόκκαλο με αίμα.
Και τότε αντιλήφθηκα ότι εάν ο Κύριος δεν με θεραπεύη από τον πονοκέφαλο, σημαίνει ότι είναι ωφέλιμο για την ψυχή μου ν αυποφέρω τον πόνο


Γέροντα Σωφρονίου ο Γέρων Σιλουανός σελ 333-334