Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΠΕΙΛΕΣ ΕΚΤΟΞΕΥΕΤΕ ΕΣΥ ΚΑΙ ΟΙ ΟΜΟΙΟΙ ΣΟΥ !!! ΚΑΙ ΣΟΥ ΕΙΠΑ ... ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΗ, ΑΝ ΣΟΥ ΒΑΣΤΑΕΙ ... ΒΡΙΣΕ ΤΟΝ ΑΛΛΑΧ !!!

ΠΡΟΣΕΛΑΒΕ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΟΥ CORPOUS CHRISTI. "ΜΕ ΑΠΕΙΛΗΣΑΝ ΠΩΣ ΘΑ ΜΕ ΤΕΜΑΧΙΣΟΥΝ"

Όταν την περασμένη άνοιξη ο 37χρονος ελληνοαλβανός σκηνοθέτης Λαέρτης Βασιλείου, αποφάσισε ύστερα από προτροπή της ηθοποιού και ιδιοκτήτριας του θεάτρου «Χυτήριο»... 
...Βάσιας Παναγοπούλου, να ανεβάσει το αιρετικό έργο «Corpus Christi» του Terrence Mc Nally , δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του. Ο ίδιος μίλησε στο metrogreece.gr για τις δύσκολες στιγμές που περνάει αυτόν τον καιρό πιάνοντας το «κουβάρι» από την αρχή.
Τι σε ώθησε να σκηνοθετήσεις το Corpus Christi; Δε σε φόβισε το γεγονός ότι σε όποιες χώρες παίχτηκε έως τώρα προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις;
Δυστυχώς δεν το γνώριζα αυτό! Δεν είχα ιδέα. Διαφορετικά δε θα το έκανα. Μου έδωσε το κείμενο η Βάσια Παναγοπούλου. Είχε δει το άλλο μου έργο που είχα κάνει στο θέατρο του Ν. Κόσμου επί 3 χρόνια (280 παραστάσεις) το «Ένα στους δέκα» που βραβεύτηκε στο Σαράγιεβο και είχε γίνει μεγάλος ντόρος και μου πρότεινε το Corpus Cristi γιατί θεώρησε ότι μου πηγαίνει. Το διάβασα, μου άρεσε πάρα πολύ και το βάλαμε μπρος. Αυτό που με τράβηξε εμένα ήταν ότι το έργο μιλάει για μια αγάπη ανιδιοτελή και πέραν της σάρκας. Είδα την ανάγκη της «δημιουργίας ενός ηγέτη». Όμως έχω κάνει πολύ μεγάλη διασκευή στο έργο, σε σημείο που έχει μετατοπιστεί τελείως ο κεντρικός άξονας του έργου. Αλλά από σεβασμό στον συγγραφέα κράτησα τον αρχικό τίτλο. Ο τίτλος του έργου θα μπορούσε να είναι «δημιουργώντας ένα ηγέτη» ή άκου με την καρδιά σου» που είναι φράση του έργου. Διαβάζοντάς το επικεντρώθηκα στο πως ένα σύνολο ανθρώπων δημιουργεί έναν ηγέτη. Πως ένα μικρό παιδί γίνεται ηγέτης για να εξυπηρετήσει σκοπούς του συνόλου. Η ιστορία του Χριστού μέσα από το κείμενο του Μακ Νάλι είναι η ιστορία ενός Ηγέτη που επιλέχθηκε, αποθεώθηκε και κατασπαράχθηκε από τους οπαδούς του.
Γιατί έχει δημιουργήσει τόσο θόρυβο το Corpus Christi; Έχει γίνει παρεξήγηση από κάποιους;
Δεν πρόκειται για παρεξήγηση. Γιατί κανείς από αυτούς που φωνάζουν δεν έχουν δει το έργο. Είναι εντελώς υποκινούμενο το θέμα. Υπάρχει ένα πλήθος που χειραγωγείται συστηματικά και μεθοδικά, δεν ξέρω για ποιους σκοπούς, αλλά ελπίζω να μάθουμε.
Ποια σημεία του πιστεύεις ότι έχουν ενοχλήσει;
Κανένα σημείο δεν έχει ενοχλήσει. Δεν έχουν μάθει τι λέει η παράσταση. Όσοι φωνάζουν βασίζονται σε μια εξήγηση που δίνει η Wikipaideia για το πρωτότυπο κείμενο. Λες και κάποιος έχρισε το Wikipaideia ως αλήθεια. Υπάρχει ένα ζήτημα στη νέα γενιά: έχουν καρφωθεί στον καναπέ μπροστά στο lap top! Μπορεί να μην έχουν να πληρώσουν τη ΔΕΗ αλλά το lap- top εκεί... Αν τους βγάλεις την πρίζα θα σταματήσει ο πολιτισμός τους.
Έχετε φοβηθεί;
Ναι είμαστε όλοι έντρομοι. Οι ηθοποιοί της παράστασης δεν ξέρουν πως φτάνουν στα σπίτια τους κάθε μέρα. Στο θέατρο δεχόμαστε συνέχεια απειλητικά τηλεφωνήματα που λένε «το ρόπαλο του θεού θα πέσει πάνω σας», «ο θεός αργεί αλλά δεν ξεχνά», «το χέρι του θεού θα σε εξαφανίσει», «με φωτιά και τσεκούρια θα σας κάψουμε όλους». Εγώ δέχομαι πολλές απειλές με μηνύματα στο κινητό και στο facebook.
Αυτή τη στιγμή που μιλάμε φοβάσαι μήπως έρθει κάποιος να σου επιτεθεί;
Όταν μπαίνω εδώ στο θέατρο δε φοβάμαι. Νιώθω ασφαλής. Αλλά πριν λίγες μέρες ήρθαν δύο φουσκωτοί άντρες με ξυρισμένα κεφάλια και κοίταζαν από τα κάγκελα. Καλέσαμε την αστυνομία και ήρθε για να τους διώξει.
Σε απείλησαν ότι θα σε τεμαχίσουν;
Ναι. Πήραν τη μητέρα μου τηλέφωνο και της είπαν «μάζεψε το παιδί σου γιατί θα σου το στείλουμε κομματάκια μέσα σε κουτί ».
Έχεις προσλάβει ανθρώπους για προστασία;
Ναι. Εννοείται. Πρέπει να προστατεύσω τη ζωή μου.
Οι γονείς σου τι σου λένε; Φοβούνται;
Η μητέρα μου είναι πρώην στρατιωτικός. Προσπαθεί να είναι ψύχραιμη, αλλά όταν πρόκειται για το παιδί σου είναι δύσκολο... Τι να πω; Αυτό δεν είναι δημοκρατία, είναι τρόμος και αθλιότητα στο Γ' Ράιχ.
Ο Μητροπολίτης Σεραφείμ μαζί με τρεις βουλευτές της Χρυσής Αυγή κατέθεσαν μήνυση κατά των συντελεστών του έργου. Η Ιερά Σύνοδος όμως έδειξε μεγάλη δυσαρέσκεια για την σύμπλευση του Σεραφείμ με ένα κόμμα. Πως σχολιάζεις τη στάση της εκκλησίας απέναντι στο έργο σου;
Χαίρομαι που η ιερά Σύνοδος έδειξε δυσαρέσκεια για την μήνυση του μητροπολίτη Σεραφείφ. Ότι έγινε έξω από το θέατρο την Παρασκευή μόνο χριστιανικό δεν ήταν, μόνο με το «αγάπα τον πλησίον σου» δεν είχε να κάνει. Αντίθετα είχε να κάνει με ότι φρικτό έχουμε δει σε ταινίες, που μας θυμίζουν τη νύχτα των κρυστάλλων. Η θρησκεία μας και ο θεός μας είναι θεός αγάπης.
Είχες και στο παρελθόν προβλήματα με ακραία στοιχεία λόγω της αλβανικής καταγωγής σου ή τώρα ξαφνικά σου επιτέθηκαν;
Έχω δεχτεί πολλές φορές επιθέσεις στην Ελλάδα λόγω της Αλβανικής καταγωγής μου. Δεν είναι η πρώτη φορά. Και τώρα με την παράσταση αυτή, το ότι κατάγομαι από την Αλβανία είναι ένα στοιχείο παραπάνω που τους πειράζει. Έχω περάσει πολλά. Από το να με σταματάνε στο δρόμο για εξακρίβωση στοιχείων και να περνάω τη νύχτα στο κρατητήριο, μέχρι να μου λένε «και αλβανός και ηθοποιός δεν γίνεται». Αλλά ποτέ δεν περίμενα να τα βρω ρόδινα. Είμαι γιός στρατιωτικών και ξέρω τι σημαίνει πόλεμος.
Ποιοι σου έχουν συμπαρασταθεί;
Πάρα πολύς κόσμος. Κατά 10 φορές παραπάνω από αυτούς που με απειλούν. Όσοι πιστεύουμε στο διάλογο έχουμε ειρηνικούς τρόπους, όσοι απειλούν χρησιμοποιούν βία. Τον Τζον Λένον τον θαύμαζε όλος ο πλανήτης, αλλά ένας τον σκότωσε. Ο κόσμος μου λέει να συνεχίσω, αλλά όταν θα κινδυνέψω , δεν ξέρω αν βρεθούν γύρω μου όλοι αυτοί να με βοηθήσουν ή ένας θα μου βάλει το πιστόλι στον κρόταφο. Κι αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση θα απευθυνθώ στις ξένες πρεσβείες να με φυγαδεύσουν. Θα φύγω από τη χώρα.
Με την κ. Βάσια Παναγοπούλου πως είναι η συνεργασία σας;
Αν δεν υπήρχε η στήριξη από τη Βάσια και το θέατρο Χυτήριο, θα ήμασταν μεσοπέλαγα. Μας έχει υπερασπιστεί παντού. Και στα δελτία και εδώ. Έχουμε κάνει σπίτι μας το θέατρό της.
Από δω και πέρα τι κάνεις;
Δεν ξέρω, δεν μπορώ να σκεφτώ. Θέλω να έρθει η γαλήνη. Έχω τρομάξει και έχω θορυβηθεί πολύ... Είναι τραγικά όλα αυτά. Και δυστυχώς δεν είναι μια ταινία, είναι πραγματικότητα. Νιώθω κίνδυνο, και αν συνεχίσω να νιώθω απροστάτευτος θα πάρω την οικογένειά μου και θα φύγω. Το έχω δρομολογήσει. Θα εξαφανιστώ σε ένα 24ώρο αν μου επιτεθούν. Προς το παρον ετοιμάζουμε με τη Β.Παναγοπούλου και το Γ. Κέντρο ένα νέο έργο σε σκηνοθεσία Ρ. Πατεράκη που θα ανέβει σε ένα μήνα. Και ελπίζω ότι όλο αυτό ήταν ένας εφιάλτης που τελειώνει εδώ... Ελπίζω... αλλά δεν είμαι και σίγουρος.
Πηγή: makeleio.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου