Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΟΡΔΑΝΙΑ 9

Έκτη μέρα του προσκυνήματός μας στους Αγίους Τόπους.
       Το σημερινό μας πρόγραμμα είναι μεγάλο και γι΄ αυτό ξεκινάμε νωρίς, αμέσως μετά το πρωινό μας. Στο λεωφορείο πριν από κάθε προσκύνημα ακούμε λίγα λόγια από τον π. Τιμόθεο, ώστε να γνωρίζουμε που πηγαίνουμε και τι θα συναντήσουμε.
       Πρώτη μας στάση για σήμερα ο τάφος του Αγίου Λαζάρου. Ο τάφος του Αγίου βρίσκεται στη Βηθανία. Εκεί ο Κύριός μας ανέστησε τον αγαπημένο Του φίλο Λάζαρο, ενώ εκείνος ήταν ήδη “τετραήμερος” νεκρός.

Κατεβήκαμε ακριβώς στο σημείο που είναι ο τάφος του Αγίου. Ο χώρος είναι πολύ μικρός και στενός και γι΄ αυτό κινούμαστε ένας-ένας. Εκεί, αφού ψάλλαμε το απολυτίκιο και προσκυνήσαμε τον τάφο, αναχωρήσαμε για το επόμενο προσκύνημα.
       Φτάνουμε στο μοναστήρι των αδελφών Μάρθας και Μαρίας. Εκεί μας υποδέχονται πολύ φιλόξενα οι μοναχές του μοναστηριού, οι οποίες και μας ξεναγούν στο μοναστήρι.

Προσκυνούμε την πέτρα στην οποία ο Κύριος περίμενε τις αδελφές του Λαζάρου, Μάρθα και Μαρία, ώστε να κατευθυνθούν μαζί στον τάφο του Λαζάρου.

Ο ναός του μοναστηριού κατανυκτικός και με ωραίες αγιογραφίες. Βγαίνοντας από το μοναστήρι, στο προαύλιό του, συναντάμε
τον τάφο του πατρός Θεοδοσίου, ο οποίος υπήρξε ο ιδρυτής της μονής. Κατόπιν, οι αδελφές μάς πρόσφεραν ένα κέρασμα και ύστερα από λίγο ξεκινήσαμε για να συνεχίσουμε το πρόγραμμά μας.
       Το επόμενο προσκύνημά μας είναι το μοναστήρι των Αγίων Γεωργίου και Ιωάννου των Χοζεβιτών. Για να φτάσει κανείς στο μοναστήρι αυτό θα πρέπει να διανύσει μια μεγάλη διαδρομή με τα πόδια. Η διαδρομή, βέβαια, είναι ιδιαίτερα κουραστική καθώς, επικρατεί αρκετή ζέστη. Αφού κατεβήκαμε από το λεωφορείο συνεχίσαμε την υπόλοιπη διαδρομή με τα πόδια.

Η διαδρομή έως το μοναστήρι είναι ανάμεσα σε βουνά κατάξερα, αλλά γεμάτα από σπήλαια παλαιών ασκητών.

Φτάνοντας στο μοναστήρι αρχικά καθίσαμε να ξεκουραστούμε. Οι μοναχοί της μονής μάς πρόσφεραν νερό και χυμό για να δροσιστούμε. Ο π. Τιμόθεος μαζί με τον ηγούμενο  και τους άλλους πατέρες της μονής μας διηγήθηκαν  θαυμαστά γεγονότα σχετικά με τους Αγίους της μονής καθώς και για τους πατέρες που έζησαν παλαιότερα σ΄ αυτή.

Κατόπιν, προχωρήσαμε στο εσωτερικό του ναού. Μέσα στο ναό υπήρχαν πολλά άγια λείψανα Αγίων, τα οποία προσκυνήσαμε και πήραμε την ευλογία τους.
Σ΄ ένα άλλο μέρος του ναού υπάρχει άφθαρτο το σκήνωμα ενός σύγχρονου Αγίου. Είναι ο Άγιος Ιωάννης ο Ρουμάνος. Με πολύ δέος και συγκίνηση προσκυνήσαμε το σκήνωμα του Αγίου, το οποίο βρίσκεται μέσα σε λάρνακα. Όλοι μαζί ψάλλαμε το απολυτίκιο του Αγίου και σταθήκαμε για λίγο προσευχόμενοι.

Στο ίδιο μοναστήρι, ανεβαίνοντας κάποια σκαλιά, βρίσκουμε το σπήλαιο όπου έμενε ο Προφήτης Ηλίας, ενώ τον κυνηγούσε η βασίλισσα Ιεζάβελ. Εκεί ο προφήτης Ηλίας τρεφόταν καθημερινά από ένα κοράκι κατόπιν Θείας Προνοίας. Στο ίδιο σπήλαιο αργότερα κατέφυγε ο Άγιος Ιωακείμ, ο πατέρας της Υπεραγίας Θεοτόκου, για να προσευχηθεί ώστε ο Θεός να τους χαρίσει ένα παιδί. Έχοντας πάρει μεγάλη ευλογία από το μοναστήρι, ξεκινάμε την ανάβασή μας για να φτάσουμε στο σημείο που μας περιμένει το λεωφορείο.
       Κατευθυνόμαστε προς την Ιεριχώ.
Σταματάμε, αρχικά, στο μοναστήρι του Αγίου Αποστόλου Ζακχαίου. Ο Ζακχαίος ήταν αρχιτελώνης και έζησε στην εποχή του Χριστού. Κάποια μέρα, ενώ ο Κύριος θα περνούσε από την Ιεριχώ, θέλοντας ο Ζακχαίος να Τον συναντήσει, ανέβηκε σε μια συκομορέα καθώς το ανάστημά του δεν του επέτρεπε να δει, λόγω του πλήθους. Τότε συναντήθηκε με τον Κύριο, μετανόησε για τις αδικίες που είχε διαπράξει, ενώ αργότερα χειροτονήθηκε και επίσκοπος Καισάρειας. Εκεί, λοιπόν, στο μοναστήρι του Αγίου μας υποδέχτηκε ο ηγούμενος, ο π. Φιλούμενος, ο οποίος είναι και πατρινός στην καταγωγή.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του ναού παρατηρεί κανείς όμορφες αγιογραφίες με έντονα χρώματα. Καθίσαμε και ο π. Φιλούμενος μας διηγήθηκε με λίγα λόγια τη ζωή του Αποστόλου Ζακχαίου.

Στον εξωτερικό χώρο του μοναστηριού βρίσκεται το δέντρο της συκομορέας, στην οποία είχε ανέβει ο Ζακχαίος για να δει τον Κύριο. Το δέντρο είναι προστατευμένο, ώστε να διατηρείται και να μας θυμίζει το περιστατικό. Δίπλα έχουν φυτρώσει κι άλλα τέτοια δέντρα, τα οποία είναι σπάνια και δεν τα συναντάμε σχεδόν πουθενά αλλού. Αφού,λοιπόν,  ευχαριστήσαμε τον πατέρα Φιλούμενο για τη φιλοξενία, φύγαμε για το επόμενο προσκύνημα.
       Τελευταίο προσκύνημα για σήμερα είναι το Σαραντάριο Όρος. Εκεί ο Κύριος νήστεψε σαράντα μέρες και σαράντα νύχτες, αντιμετωπίζοντας και τους τρεις πειρασμούς. Το μοναστήρι βρίσκεται ψηλά και γι΄ αυτό ανεβαίνουμε με τελεφερίκ. Κατεβαίνουμε από το λεωφορείο και πηγαίνουμε στο χώρο όπου βγάζουμε τα εισιτήρια.

Επιβιβαζόμαστε στα τελεφερίκ σε ομάδες των πέντε ατόμων και ξεκινάμε την ανάβαση. Η θέα μέσα από το τελεφερίκ είναι καταπληκτική. Μπροστά μας απλώνεται η πόλη της Ιεριχούς. Παρατηρούμε από ψηλά τις πλούσιες καλλιέργειες με φυτά που ευδοκιμούν στην περιοχή.
Μετά από την τόσο ενδιαφέρουσα διαδρομή, φτάνουμε στο σημείο που μας αφήνει το τελεφερίκ και συνεχίζουμε με τα πόδια για το μοναστήρι. Επικρατεί πολύ ζέστη και υγρασία. Για να φτάσουμε στο μοναστήρι  ανεβαίνουμε αρκετά σκαλιά, στα οποία συναντάμε αρκετούς προσκυνητές. Φτάνοντας στο μοναστήρι μας υποδέχτηκαν με δροσερό νερό, απαραίτητο μετά την ανάβαση.
       Το μοναστήρι βρίσκεται μέσα σε βράχο και σε μεγάλο ύψος.

Προχωρούμε στο ναό, ο οποίος είναι πολύ κατανυκτικός. Ανεβαίνοντας μια σκάλα, βρίσκουμε την πέτρα στην οποία στεκόταν ο Κύριος προσευχόμενος.

Η ευωδία που αναβλύζει η πέτρα είναι χαρακτηριστική. Η ίδια ακριβώς που συναντάμε και σε άλλα προσκυνήματα από τα οποία πέρασε ο Κύριος. Αφού προσκυνήσαμε, κατεβήκαμε και καθίσαμε για λίγο στην  αυλή του μοναστηριού για να ξεκουραστούμε. Εκεί συναντήσαμε έναν πατέρα του μοναστηριού, ο οποίος μας μίλησε για το μοναστήρι και μας είπε ωραία πνευματικά λόγια. Κατόπιν, κατεβαίνουμε από το μοναστήρι για να φτάσουμε στο χώρο, όπου θα επιβιβαστούμε στα τελεφερίκ. Μετά τη διαδρομή με τα τελεφερίκ, αρκετά κουρασμένοι, επιβιβαζόμαστε στο λεωφορείο. Φτάνοντας στο ξενοδοχείο μας, με τη Χάρη του Θεού, τελείωσε και το σημερινό μας προσκύνημα.