Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

ΟΜΙΛΕΙ Η ... ΕΜΠΕΙΡΙΑ !

'' Τι έπαθες για μένα ; '' - Γέροντος Εφραίμ Φιλοθεΐτου

Θα φύγουμε αύριο από την ζωή και θα πάμε στον Χριστό . Κι όταν ο Χριστός μας ερωτήσει · '' Τι έπαθες για μένα ; '' , τι θα Του πούμε εμείς ; '' Δεν έκανα άσκηση , γιατί δεν είχα προαίρεση , δεν είχα δύναμη '' . Θα πει ο Χριστός : '' Τουλάχιστον στην ακούσια άσκηση έκανες υπακοή ; '' .  Ποια είναι η ακούσια άσκηση ; Όταν αρρωσταίνουμε  , όταν μας χλευάζουν  , όταν μας ταπεινώνουν , όταν μας διώχνουν , όταν είμαστε ανάπηροι , ευχαριστούμε τον Θεό γι`αυτά , κάνουμε υπομονή και σκεπτόμαστε ότι για τις αμαρτίες μας μάς χρειάζονται αυτά ;  Αυτό λέγεται ακούσια άσκηση. Μπορείς να πεις στον Θεό : '' Θεέ μου , δεν έκανα προαιρετική άσκηση , αλλά στην ακούσια , που μου έστειλες εν τη πανσοφία Σου , έκανα υπομονή · ήμουν άρρωστος , χήρεψα , υβριζόμουν , αδικήθηκα και τα υπέμεινα για την αγάπη Σου '' . Και ο Χριστός θα μας πει : '' Και εγώ για σένα τι έκανα ; Δες τα χέρια μου , τα πόδια μου , είναι τρυπημένα · δες την πλευρά μου , είναι λογχευμένη · δες το μέτωπό μου , είναι γεμάτο ιδρώτα · δες την πλάτη μου , πως είναι από τις μαστιγώσεις που μου έκαναν ·όλο  το σώμα και η ψυχή μου παιδεύτηκαν για σένα . Λοιπόν , κι αυτό που έκανες εσύ , το δέχομαι '' .

Όταν όμως εκούσια δεν προσφέρουμε και στα ακούσια αγανακτούμε , τότε θα πάμε με '' άδειο ντορβά '' . Δεν θα έχουμε τίποτε να προσφέρουμε στον Χριστό . Τι θα του πούμε ; Μέσα στον ντορβά μας αντί να έχουμε χρυσό, διαμάντια , ωραία πολύτιμα πράγματα , θα έχουμε άχυρο , τρύπια τενεκούδια , σκουπίδια , κουρέλια κ.α. Αυτά θα είναι τα έργα μας . Θ πει ο Χριστός : '' Καλά , όλα αυτά τα χρόνια που σου έδωσα να ζήσεις , αυτά  κατόρθωσες ; Αυτά δούλεψες ; Αυτά μου έφερες ; Εγώ πόσα έκανα για σένα ; ''. Τότε η συνείδηση θα πει ότι αυτή είναι η αλήθεια · ως μάρτυρας κατηγορίας θα επικυρώνει και θα συμφωνεί ότι έτσι έγινε . Τότε φιμώνεται ο άνθρωπος , κλείνει το στόμα του και δεν έχει τίποτε να απολογηθεί.
Όπως κάποιος άνθρωπος που είδε τον Θεό· μόλις τον κοίταξε , κατάλαβε η ψυχή αυτή ότι τα ήξερε όλα οα Χριστός , τον δίκασε και τον αποφάσισε μόνο με το βλέμμα . Δεν χρειάστηκε ούτεο Χριστός να ανοίξει το στόμα  , ούτε αυτός να απολογηθεί . Μόνο με το βλέμμα Του τελείωσαν όλα . Δεν χρειάζεται να μιλήσει ο Χριστός · πρώτον , γιατί τα ξέρει όλα και δεύτερον ,  γιατί υπάρχει ο μάρτυρας κατηγορίας που έχουμε μέσα μας , ο εσωτερικός κριτής , το συνειδός  και δεν χωράει τίποτε · είμαστε καταδικασμένοι  .
Γι`αυτό , λοιπόν , πρέπει να πλησιάσουμε το φως και την ευτυχία του Θεού δια της προσευχής , της εναρέτου ζωής και της ταπεινώσεως και να προσπαθήσουμε πάση θυσία , όπου μας ελέγχει η συνείδηση  , να της κλείνουμε το στόμα , για να σωθούμε .  Αμήν . Γένοιτο !

                                                      ''  Η τέχνη της σωτηρίας  ( Ομιλίαι - Τόμος Α΄ ) ''
ΠΗΓΗ:        http://kl-klekk.blogspot.com/2012/04/blog-post_3495.html

1 σχόλιο: