| Ἡ Ἁγία Βερονίκη ἡ αἱμορροούσα , ἥν ἰάσατο ὁ Χριστός | | Ἡ Ἁγία Βερονίκη καταγόταν ἀπό τήν Πανεάδα τῆς Παλαιστίνης. Πάσχοντας ἀπό αἱμορραγίες θεραπεύθηκε ἀπό τόν Ἰησοῦ Χριστό χάρη στήν πίστης της πρός Αὐτόν. Τό Περιστατικό αὐτό ἀναφέρεται ἀπό τούς εὐαγγελιστές Μᾶρκο, Ματθαῖο καί Λουκᾶ ὡς ἑξῆς: Ὅταν ὁ Ἰησοῦς, συνοδευόμενος ἀπό ἀμέτρητο πλῆθος, μετέβαινε στήν οἰκία τοῦ ἀρχισυνάγωγου Ἰαείρου, τοῦ ὁποίου ἡ μονάκριβη θυγατέρα βρισκόταν καθηλομένη σέ ἐπιθανάτιο κρεβάτι, κάποια γυναίκα ὀνόματι Βερονίκη πάσχοντας ἀπό αἱμορραγίες γιά δώδεκα χρόνια, ἡ ὁποία ... | περισσότερα... |
|
|
| Οἱ Ἅγιοι Πρόκλος καὶ Ἱλάριος οἱ Μάρτυρες οἱ ἐν Ἀγκύρᾳ | | Οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες Πρόκλος καί Ἱλάριος κατάγονταν ἀπό τό χωριό Κάλλιποι τῆς Ἀγκύρας καί ἄθλησαν στά χρόνια τοῦ αὐτοκράτορος Τραϊανοῦ (98 – 117 μ.Χ.). Ἦταν δέ ὁ Πρόκλος θεῖος τοῦ Ἱλαρίου. Ἐμφορούμενοι ἀπό θερμό ζῆλο τῆς Χριστιανικῆς πίστεως, ἐργάζονταν ἄοκνα γιά φωτισμό τῶν Ἰουδαίων καί τῶν εἰδωλολατρῶν. Ἐξ αἰτίας τῆς θεοφιλοῦς δράσεώς τους, πρῶτος συνελήφθη ὁ Πρόκλος, ὁ ὁποῖος, ἀφοῦ ὁδηγήθηκε ἐνώπιον τοῦ ἔπαρχου Μάξιμου, καί ὁμολόγησε τόν Χριστό, καταδικάσθηκε σέ θάνατο, ἀφοῦ προηγουμένως μα ... | περισσότερα... |
|
|
| Ὁ Ἅγιος Σεραπίων ὁ Νέος ὁ Μάρτυρας | | Εἶναι ἄγνωστο ἀπό ποῦ καταγόταν ὁ Ἅγιος Μάρτυς Σεραπίων ὁ Νέος. Ἄθλησε στά χρόνια τοῦ βασιλέως Σεβήρου (193 – 210 μ.Χ.). Ἦταν Χριστιανός εὐσεβής καί χριστός κατά τούς τρόπους. Συληφθείς ὑπό τοῦ ἄρχοντος Ἀκύλα καί ἐρωτηθείς περί τῆς πίστεώς του, ὁμολόγησε ὅτι ἦταν Χριστιανός. Παραδόθηκε στην πυρά καί ἔτσι βρῆκε μαρτυρικό τέλος. | περισσότερα... |
|
|
| Ὁ Ἅγιος Παυλῖνος ὁ Ἱερομάρτυρας ὁ Ἐπίσκοπος Λούκκας καί οἱ σύν αὐτῷ μαρτυρήσαντες | | Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Παυλῖνος θεωρεῖται πρῶτος Ἐπίσκοπος τῆς πόλεως Λούκκας τῆς Τοσκάνης. Σύμφωνα μέ τήν παράδοση συνάντησε τόν Ἀπόστολο Πέτρο στήν Ἀντιόχεια, ὁ ὁποῖος τόν ἀπέστειλε στήν Τοσκάνη. Μαρτύρησε τό ἔτος 67 μ.Χ., ἐπί αὐτοκράτορος Νέρωνος (37 – 68 μ.Χ.), μαζί μέ ἕναν ἱερέα, ἕναν διάκονο καί ἕναν στρατιώτη. | περισσότερα... |
|
|
| Οἱ Ἅγιοι Ναβώριος καί Φῆλιξ οἱ Μάρτυρες | | Οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες Ναβώριος καί Φῆλιξ, μαρτύρησαν στό Μιλᾶνο, κατά τούς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Μαξιμιανοῦ (250 – 310 μ.Χ.). | περισσότερα... |
|
|
| Ὁ Ἅγιος Ἑρμαγόρας ὁ Ἱερομάρτυρας ὁ Ἐπίσκοπος Ἀκουϊληίας | | Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυρας Ἑρμαγόρας ἦταν Ἐπίσκοπος τῆς πόλεως Ἀκουϊληίας καί μαρτύρησε σέ ἀρχαία περιοχή κοντά στό Βελιγράδι, περί τό 305 μ.Χ., κατά τούς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Διοκλητιανοῦ (284 – 305 μ.Χ.). Σύμφωνα μέ μιά τοπική παράδοση θεωρεῖται μαθητής τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Μάρκου καί πρῶτος Ἐπίσκοπος τῆς Ἀκουϊληίας, τῆς ὁποίας εἶναι προστάτης, τόν ὁποῖο τοποθέτησε ὁ Ἀπόστολος Πέτρος. Ὁ Ἅγιος Ἑρμαγόρας τιμᾶται ἰδιαίτερα στήν Σλοβακία καί στήν Αὐστρία. | περισσότερα... |
|
|
| Ὁ Ἅγιος Φορτουνᾶτος ὁ Ἱερομάρτυρας | | Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Φορτουνᾶτος ἦταν διάκονος στήν τοπική Ἐκκλησία τῆς Ἀκουϊληίας καί μαρτύρησε μαζί μέ τόν Ἅγιο Ἑρμαγόρα. Εἶναι προστάτης τῆς Σλοβενίας. | περισσότερα... |
|
|
| Ὁ Ἅγιος Πατερνιανός ὁ Θαυματουργός ὁ Ἐπίσκοπος Φάνου Βονωνίας | | Ὁ Ἅγιος Πατερνιανός γεννήθηκε στήν πόλη Φᾶνο, τό 275 μ.Χ. Ἐνῶ μαινόταν ὁ διωγμός τοῦ Διοκλητιανοῦ (303 – 305 μ.Χ.), μία ὀπτασία ἀγγέλου τόν προειδοποίησε νά ἐγκαταλείψει τήν πόλη καί νά μεταβεῖ σέ ἔρημη περιοχή, πέρα ἀπό τόν ποταμό Μετάουρο. Ὅταν σταμάτησαν οἱ διωγμοί καί ἀναγνωρίσθηκε ὁ Χριστιανισμός ἀπό τόν αὐτοκράτορα Μέγα Κωνσταντῖνο, οἱ κάτοικοι τῆς γενέτειράς του ἐξέλεξαν Ἐπίσκοπό τους τόν ἐρημίτη Πατερνιανό, πού εἶχε ἤδη τήν φήμη τοῦ Ἁγίου. Μάταια ἀρνήθηκε τήν πρότασή τους, διότι τόν ... | περισσότερα... |
|
|
| Ἡ Ἁγία Ἐπιφανία ἡ Παρθενομάρτυς | | Ἡ Ἁγία Παρθενομάρτυς Ἐπιφανία μαρτύρησε στήν πόλη τῶν Λεοντίνων τῆς Σικελίας κατά τούς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Διοκλητιανοῦ (284 – 305 μ.Χ.). Ἐπιδή ἦταν Χριστιανή, συνελήφθη καί ὁδηγήθηκε ἐνώπιον τοῦ ἐπάρχου Τέρτιλλου, ὁ ὁποῖος διέταξε τήν θανάτωσή της διά τῆς ἀποκοπῆς τῶν μαστῶν. | περισσότερα... |
|
|
| Ἡ Ἁγία Μαρκιανή ἡ Παρθενομάρτυς | | Ἡ Ἁγία Παρθενομάρτυς Μαρκιανή γεννήθηκε στό Τολέδο καί καταγόταν ἀπό οἰκογένεια εὐγενῶν. Παρ’ ὅλα αὐτά, ἀπέφευγε τά κοσμικά πράγματα καί ἀναζητοῦσε τόν βίο τῆς ἡσυχίας καί τῆς ἀσκήσεως. Ἔτσι, ἐγκατέλειψε τήν πατρική της οἰκία καί ταξίδεψε στήν Καισάρεια τῆς Μαυριτανίας (σημερινή Ἀλγερία), ὅπου βρῆκε ἕνα σπήλαιο στό ὁποῖο κατέφυγε καί ἄρχισε τήν ἄσκηση καί τήν προσευχή. Ἡ Καισάρεια καταλήφθηκε ἀπό τούς Ρωμαίους καί ἡ λατρεία τῶν εἰδώλων ἐπιβλήθηκε στήν πόλη. Αὐτό παρακίνησε τήν Ἁγία νά ἀφήσει ... | περισσότερα... |
|
|
| Οἱ Ἅγιοι Ἀνδρέας ὁ Στρατηλάτης, Ἡράκλειος, Φαῦστος, Μηνᾶς καὶ ἡ συνοδεία αὐτοῦ οἱ Μάρτυρες | | Δέν ὑπάρχει ἁγιολογικό ὑπόμνημα. Ἄγνωστος εἶναι ὁ τρόπος τελειώσεώς τους. | περισσότερα... |
|
|
| Ὁ Ἅγιος Μάμας ὁ Μάρτυρας πέραν ἐν τῷ Σίγματι | | Ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου Μάμα τοῦ Μάρτυρος τιμᾶται τήν 2α Σεπτεμβρίου, ὅπου καί ὁ βίος του. | περισσότερα... |
|
|
| Ὁ Ἅγιος Γαυδιόζος ὁ Ἐπίσκοπος Ἀβιθήνης | | Ὁ Ἅγιος Γαυδιόζος ἦταν Ἐπίσκοπος στην πόλη Ἀβιθήνη τῆς Ἀφρικῆς, διώχθηκε ἀπό τόν βασιλέα τῶν Βανδάλων Γεζέριχο, πού ἦταν ὀπαδός τοῦ Ἀρειανισμοῦ, καί κατέφυγε κρυφά ἀπό ὅλους στή Νεάπολη τῆς Ἰταλίας, τό ἔτος 439 μ.Χ. Ἐγκαταστάθηκε στήν ἀκρόπολη τῆς παλαιᾶς Νεαπόλεως, ὅπου καί κοιμήθηκε εἰρηνικά, τό 452 μ.Χ. Ἐκεῖ ἀκριβῶς τόν 8ο αἰῶνα μ.Χ. ὁ Ἐπίσκοπος Νεαπόλεως Στέφανος Β’ ἀνήγειρε γυναικεία μονή. | περισσότερα... |
|
|
| Ὁ Ὅσιος Μιχαήλ ὁ Μαλεΐνος ὁ πνευματικός πατέρας τοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου τοῦ Ἀθωνίτου | | Ὁ Ὅσιος Μιχαήλ καταγόταν ἀπό τήν Καππαδοκία ἀπό γονεῖς πλούσιους, εὐγενεῖς καί θεοσεβεῖς, τόν Εὐδόκιμο καί τήν Ἀναστασώ. Ὀνομαζόταν δέ Ἐμμανουήλ. Ἤκμασε γύρω στό α’ ἥμισυ τοπυ 10ου αἰῶνος. Ἀφοῦ ἐνηλικιώθηκε, τοποθετήθηκε στό παλάτι, γιά νά σταδιοδρομήσει σέ αὐτό, ὅπως καί οἱ παπποῦδες του. Ὁ παππούς του ἀπό τόν πατέρα του, Εὐστάθιος, κατεῖχε τό ἀξίωμα τοῦ πατρικίου, ὁ δέ παππούς του ἀπό τήν μητέρα του Ἀδράλεστος, κατεῖχε τό ἀξίωμα τοπυ στρατηλάτου τῆς Ἀνατολῆς. Ὅταν ὁ Ἐμμανουήλ εἶδε ἀπό κοντ ... | περισσότερα... |
|
|
| Οἱ Ἅγιοι Θεόδωρος καί Ἰωάννης ὁ υἱός του οἱ Πρωτομάρτυρες Κιέβου | | Ὁ Ἅγιος Μάρτυς Θεόδωρος γενννήθηκε καί ἔζησε τόν 10ο αἰῶνα μ.Χ. Ὑπηρέτησε στό Βυζάντιο ὡς ἀξιωματοῦχος τοῦ στρατοῦ καί ἐκεῖ ἔλαβε τήν χάρη τοῦ βαπτίσματος, ὅπως καί ὁ υἱός του Ἰωάννης. Ἀργότερα ἐπέστρεψε στό Κίεβο. Ἐκείνη τήν περίοδο ὑπῆρχε μεγάλη διαμάχη μεταξύ τῶν κληρονόμων τοῦ ἡγεμόνος Σβιατοσλάβου γιά τό ποιός θά ἀναλάβει τήν ἡγεμονία τοῦ Κιέβου. Ἔτσι ὁ Θεόδωρος καί ὁ Ἰωάννης ἔπεσαν θύματα τῆς μανίας τῶν εἰδωλολατρῶν Βαράγγων. Ὅπως γράφει ὁ χρονογράφος Νέστωρ στό Χρονικό του, οἱ εἰδωλολ ... | περισσότερα... |
|
|
| Ὁ Ἅγιος Σεραπίων ὁ Ἐπίσκοπος Βλαντιμίρ | | Ὁ Ἅγιος Σεραπίων καταγόταν ἀπό τήν Ρωσσία καί ἀσκήτεψε τό 1247 ἕως τό 1274 στήν Λαύρα τῶν Σπηλαίων τοῦ Κιέβου. Ἐξελέγη Ἐπίσκοπος Βλαντιμίρ καί Σουζδαλίας καί ἀρχιεράτευσε μέ φόβο Θεοῦ. Μεγάλος ἦταν ὁ ἀγῶνας του γιά τίς παγανιστικές συνήθειες τοῦ λαοῦ καί κατά τῆς μαγείας, πού ἦταν πολύ διαδεδομένη. Ὁ Θεός τόν προίκισε μέ τό προορατικό χάρισμα. Κοιμήθηκε μέ εἰρήνη. | περισσότερα... |
|
|
| Ὁ Ὅσιος Ἀρσένιος ὁ ἐκ Ρωσσίας | | Ὁ Ὅσιος Ἀρσένιος τοῦ Νόβγκοροντ ἔζησε τόν 16ο αἰῶνα στό Νόβγκοροντ, καί ἀφοῦ ἀσκήτεψε θεοφιλῶς καί διετέλεσε ἡγούμενος μονῆς, κοιμήθηκε μέ εἰρήνη, τό 1570. | περισσότερα... |
|
|
| Ὁ Ἅγιος Σίμων ὁ Ὁσιομάρτυρας ὁ ἐκ Ρωσσίας | | Ὁ Ἅγιος Ὁσιομάρτυς Σίμων γεννήθηκε στήν περιοχή τοῦ Βολοκολάμσκ, τό ἔτος 1586. Σέ ἡλικία 24 ἐτῶν, μετά ἀπό προσκύνημα στά μοναστήρια καί ἀναζήτηση, ἀκολούθησε τόν μοναχικό βίο καί ἔγινε μοναχός σέ μονή τῆς Πινέγκα. Ἐπιθυμώντας μιά πιο ἡσυχαστική ζωή ἐπέλεξε νά ἀσκητέψει ὡς ἐρημίτης στό δάσος τοῦ Βολόμσκ. Ἐκεῖθ ἀναδείχθηκαν ἡ πνευματικότητα καί ἡ ἁγιότητά του καί προσείλκυσε γύρω του πολλούς μαθητές. Μέ δωρεά τοῦ τσάρου Μιχαήλ Θεοδώροβιτς καί τήν εὐλογία τοῦ Μητροπολίτου Ροστώβ Βαρλαάμ ἀνήγειρ ... | περισσότερα... |
|
|
| Οἱ Ὅσιοι Γεράσιμος καί Ἀκάκιος οἱ Νέοι Ἀσκητες | | Οἱ Ὅσιοι Γεράσιμος καί Ἀκάκιος διέλαμψαν στήν ἱερά μονή τῆς Ἁγίας Τριάδος τῶν Τζαγκαρόλων τῆς Κρήτης τὀν 17ο αἰῶνα μ.Χ. Ὁ Ὅσιος Γεράσιμος γεννήθηκε στήν Κωνσταντινούπολη, στά λεγόμενα Ὑψωμάθεια, ἀπό γονεῖς εὐσεβεῖς. Συναναστράφηκε στήν πατρίδα του μέ σοφούς ἄνδρες, ἦλθε στήν Πάτμο, ὅπου μαθήτευσε κοντά στόν πιό σοφό δάσκαλο τοῦ Γένους, τόν Ὅσιο Μακάριο τόν Καλογερᾶ, στήν περιώνυμη Πατμιάδα Σχολή καί ἀνέλαβε τήν καθοδήγησή της μετά τήν Ὁσιακή κοίμηση τοῦ Ὁσίου Μακαρίου. Ἀφοῦ ἀπομακρύνθηκε ἀπό ... | περισσότερα... |
|
|
| Ὁ Ὅσιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης | | Ὁ Ὅσιος Παΐσιος γεννήθηκε στίς 25 Ἰουλίου 1924 στά Φάρασα τῆς Καππαδοκίας καί ἦταν υἱός τοῦ Προδρόμου καί τῆς Εὐλαμπίας Ἐζνεπίδη. Εἶχε ἄλλα ὀκτώ ἀδέλφια, ἐνῶ ὁ πατέρας του ἦταν πρόεδρος τοῦ χωριοῦ. Στίς 7 Αὐγούστου 1924, μιά ἑβδομάδα πρίν οἱ Φαρασιῶτες φύγουν γιά τήν Ἑλλάδα, βαπτίσθηκε ἀπό τόν ἱερέα τῆς ἐνορίας Ἅγιο Ἀρσένιο, ὁ ὁποῖος τοῦ ἔδωσε τό δικό του ὄνομα «γιά νά ἀφήσει καλόγερο στό πόδι του», ὅπως χαρακτηριστικά εἶχε πεῖ. Πέντε ἑβδομάδες μετά τήν βάπτιση τοῦ μικροῦ τότε Ἀρσενίου, στις ... | περισσότερα... |
|
|
| Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς Τριχερούσης | | Ἡ ἱερά εἰκόνα τῆς Παναγίας τῆς Τριχερούσης μεταφέρθηκε στήν Ἱερά Μονή Χιλανδαρίου ἀπό τόν Ἅγιο Σάββα, Ἀρχιεπίσκοπο Σερβίας († 28 Ἰουνίου). Ἡ εἰκόνα τῆς Τριχερούσης παρέμεινε στή Μονή Χιλανδαρίου μέχρι τό ἔτος 1347. Τότε ἔρχεται στό Ἅγιον Ὄρος, ὡς ἐπισκέπτης, ὁ Σέρβος Κράλης Δουσάν, ὁ ὁποῖος ἐπισκεφθείς τή Μονή Χιλανδαρίου, λαμβάνει ἀναχωρώντας γιά τήν Σερβία τήν Παναγία τήν Τριχεροῦσα, ὡς εὐλογία τῆς Μονῆς πρός αὐτόν. Καί ἔτσι ἔρχεται ἡ Παναγία στή Σερβία. Μέχρι τά τέλη του 14ου αἰῶνος μ.Χ. ... | περισσότερα... |
|
|
| Ἀνακομιδή Τιμίων Λειψάνων Ἁγίου Γεωργίου Ἐπισκόπου Ἄσσου Μυτιλήνης | | Δέν ἔχουμε λεπτομέρειες γιά τό γεγονός. | περισσότερα... |
|
|
| Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου Προδρομίτισσας Ἁγίου Ὄρους | | Δέν ἔχουμε λεπτομέρειες γιά τό γεγονός. | περισσότερα... |
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου