Αν και τώρα που το ξανασκέφτομαι όχι δεν φταίει ο δάσκαλος ή ο Διευθυντής του κάθε σχολείου….
Τα προγράμματα Σπουδών των Πανεπιστημίων φταίνε που δεν είχαν προβλέψει να υπάρχει μάθημα…. και μάλιστα υποχρεωτικό …. «Συντηρητής καυστήρα καλοριφέρ…»- Μαθαίνω να χειρίζομαι βλάβες….. Παρακαλώ πολύ την Πολιτεία να επέμβει και να πάρει άμεσα μέτρα…..

Επίσης νιώθω ανεύθυνη μητέρα γιατί εγώ δεν ξυπνάω στις 6 το πρωί να ανεβάζω την θερμοκρασία στα καλοριφέρ του σπιτιού μου, ώστε όταν ξυπνήσει ο γιος μου να βρει ζεστό το σπίτι….. Όλοι εσείς που μας κατηγορείτε μάλλον αυτό κάνετε…
Ως εκπαιδευτικός του 2ου Δ.Σ Ιεράπετρας αισθάνομαι ιδιαίτερα θιγμένη και προσβεβλημένη…. Αδιαφορήσαμε ποτέ για τα παιδιά για να το κάνουμε και τώρα; Λέτε να θέλουμε να κρυώνουμε ή να ταλαιπωρούμε τα παιδιά σας-μας;;;; Λέτε να θέλουμε να κρυώνουμε εμείς οι ίδιοι; Α όχι ξέχασα εμείς δεν είμαστε άνθρωποι… δεν νιώθουμε κρύο…. Ή μάλλον δεν θα έπρεπε να νιώθουμε το κρύο…. Είμαστε μηχανές, ρομποτάκια …..

Πιο πολύ όμως λυπάμαι…. Στενοχωριέμαι όταν βλέπω τους γονείς και την κοινωνία απέναντι από τους εκπαιδευτικούς και όχι δίπλα τους…. Είμαστε στο ίδιο στρατόπεδο, γιατί έχουμε κοινό στόχο: το καλό των παιδιών…. Αν είμαστε απέναντι δεν θα καταφέρουμε τίποτα……

Διαμαρτυρίες γονέων λοιπόν η αφορμή για το θέμα; Και έγινε ολόκληρο άρθρο;

Που είναι οι διαμαρτυρίες των γονέων και των μέσων ενημέρωσης όταν δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί μένουν πέρα από το εργασιακό τους ωράριο και πάει 14.15, 14.20, 14.30….. γιατί ακούν με πολλή προσοχή τη μαμά ή το μπαμπά να τους μιλάει… γιατί είναι και οι ίδιοι γονείς….. ξέρουν, αγωνιούν, αισθάνονται, σκέφτονται……..

Που ήταν οι διαμαρτυρίες των γονέων όταν αρχές Σεπτέμβρη μέσα σε ένα ΣΚ διατάχθηκε ότι έπρεπε να γίνει μετακόμιση ενός ολόκληρου σχολείου και οι δάσκαλοι ήταν όλοι εκεί…… όχι επειδή διατάχθηκαν… επειδή το ήθελαν… Μα δουλεύουν οι δάσκαλοι Σαββατοκύριακα;;;;; Μα οι δάσκαλοι κάθονται τον περισσότερο καιρό… έτσι δεν λένε;;;;; Που ήταν οι διαμαρτυρίες λοιπόν των γονέων όταν έβλεπαν τους δασκάλους να μεταφέρουν , να κουβαλούν, να καθαρίζουν, να ξεσκονίζουν…… Ο νόμος είναι ξεκάθαρος…… : Αν χτυπούσε ή τραυματιζόταν κάποιος εκπαιδευτικός εκείνη την στιγμή δεν είναι καλυμμένος, γιατί είναι εκτός του εργασιακού του ωραρίου…..

Που ήταν οι διαμαρτυρίες των γονέων όταν μέρες πριν τη χριστουγεννιάτικη γιορτή οι δάσκαλοι ήταν εκεί κάθε απόγευμα και έκαναν τους ζωγράφους και διακοσμούσαν τους χώρους χριστουγεννιάτικα και έκοβαν ελαφάκια και αστεράκια με πολλή χαρά και όρεξη για να έρθουν τα παιδιά και να λάμψουν τα προσωπάκια τους από την χαρά…. να νιώσουν όμορφα, μαγικά όπως αρμόζει τις μέρες των γιορτών….. Ας μην αναφερθώ σε τόσα άλλα παραδείγματα ήθους , αξιοπρέπειας και της όρεξης για δουλειά των εκπαιδευτικών……

Θέλω να πιστεύω ότι η πλειοψηφία των γονιών ξέρουν να κρίνουν, βλέπουν και κρίνουν, σκέφτονται και κρίνουν…. είναι κοντά μας και κρίνουν….. Οι δάσκαλοι επιμένουν, στο μετερίζι της σχολικής τάξης, συνεχίζουν να αγωνίζονται…..

Και για την αποκατάσταση της αλήθειας( αν και αυτό είναι καθήκον του δημοσιογράφου) :

Ο Διευθυντής του 2ου Δ.Σ μήνες πριν είχε δοκιμάσει τον καυστήρα και τα καλοριφέρ μια και το κτίριο ήταν καινούριο και έπρεπε όλα να δοκιμαστούν….. Την παραμονή που θα άνοιγαν τα σχολεία ( 7-1- 2013) ήταν όλη μέρα εκεί, – μα γιατί ήταν εκεί, διακοπές δεν είχε;- παρουσία και άλλων πολιτών μας και εκπροσώπων του Δήμου και δοκίμασε τα καλοριφέρ , τα οποία λειτούργησαν κανονικά…. Την πρώτη μέρα ( Τρίτη 8-1-2013), με 6ο C, ( ναι αυτό ισχύει) ήταν εκεί από το πρωί στις 7 και άνοιξε τα καλοριφέρ για να βρούμε εμείς στις 8 ένα ζεστό σχολείο. Φταίει που στις 7.25 ο καυστήρας παρουσίασε βλάβη; Και πέντε το πρωί να είχε πάει τη βλάβη πριν τις 8.00 που όλοι οι υπάλληλοι και οι τεχνικοί πιάνουν δουλειά δεν θα έβρισκε κανέναν για να την αποκαταστήσει.

Εκτός αν φταίει και ο τεχνικός που θα έπρεπε να εφημερεύει όπως τα φαρμακεία μήπως κάποιος καυστήρας, κάποιου σχολείου, κάποια στιγμή παρουσιάσει βλάβη….. Ο τεχνικός ειδοποιήθηκε αμέσως, έφτασε άμεσα , η βλάβη αποκαταστάθηκε και λίγο πριν τις 10.00 τα καλοριφέρ λειτουργούσαν κανονικά και όλη μέρα μέχρι το σχόλασμα των παιδιών !!!!!!

Γι αυτό μη ρωτάς δάσκαλε : «Γιατί χαίρεται ο κόσμος και χαμογελάει, γιατί λάμπει ο ήλιος έτσι, γιατί φέγγει έτσι η μέρα;» “Συνέχισε ……δάσκαλε. Σμίλεψε ψυχές……….” “Χαμογέλα τι σου ζητάνε;” Κάπου είχα διαβάσει κάτι πολύ πραγματικό και πάντα επίκαιρο και το είχα σημειώσει: ( ας με συγχωρήσει ο δημιουργός που δεν βρίσκω το όνομά του) Βάστα δάσκαλε,

Κάνε την πίκρα σου δύναμη δημιουργίας , κάνε την οργή σου για τις απαράδεκτες αμοιβές που σου έδινε και συνεχίζει να σου δίνει η Πολιτεία, προσφορά. Εσύ να θυμάσαι και να το κάνεις πάντοτε σημαία σου.

Οι κοινωνίες, ιδιαίτερα σήμερα, χρειάζονται τρία πράγματα: το πρώτο είναι παιδεία, το δεύτερο είναι παιδεία, το τρίτο είναι παιδεία. Και η παιδεία χρειάζεται, επίσης τρία πράγματα: το πρώτο είναι δάσκαλος , το δεύτερο είναι δάσκαλος και το τρίτο είναι δάσκαλος. Βάστα έντιμε δάσκαλε. Εμείς σε εμπιστευόμαστε, ακουμπούμε επάνω σου. Μαζί θα φθάσουμε στην κορυφή πετώντας. Εκεί, βέβαια, μπορεί να φθάσουν κι άλλοι αλλά με άλλους τρόπους. Ο καθένας με τους τρόπους του, με τα όπλα του, με το ήθος του…

Καλό αγώνα δάσκαλε. Σε ευχαριστούμε πολύ δάσκαλε, γιατί πραγματικά εξακολουθείς να διδάσκεις!